/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Globi
2011-01-28, 23:28
ciśnienie w kołach
Autor Wiadomość
zizi 61 


Motocykl: honda Shadow VT 750 C2 RC44 03
Wiek: 62
Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 344
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2010-03-18, 10:20   ciśnienie w kołach

proszę o podpowiedz dla początkującego motocyklisty jakie ciśnienie w kołach jest najlepsze :oops:
_________________
zizi http://forum-lines.ru/rez/ab202319.gif

Żyje się za pieniądze,
ale nie należy żyć dla pieniędzy.
 
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9488
Skąd: Kostry/Parczew/LPA

Wysłany: 2010-03-18, 10:22   

Gdzieś tam w motocyklu, jest naklejka z podanymi wartościami ciśnienia w oponach. :lol:

Jak byś miał w profilu wpisane po ludzku dane motocykla, z rokiem prod., np. VT 750 C2 03, to bym Ci powiedział gdzie, a tak niestety nie wiem. :-(
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Fatum 
Marcin


Motocykl: Triumph Tiger SE 1050 / VT 600 C 97
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 1028
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-18, 13:26   

najpewniej na osłonie łańcucha lub w okolicach tylnej zębatki :-/
_________________
VT 600 -> VT 750 DC -> VZR M1800R -> Triumph Tiger SE 1050
 
 
zizi 61 


Motocykl: honda Shadow VT 750 C2 RC44 03
Wiek: 62
Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 344
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2010-03-18, 20:08   ćiśnienie

wielkie dzięki za podpowiedzi znalazłem na osłonie łańcucha dane; a tak po ludzku to VT 750 C44 z 2003 roku to co wypisane w serwisówce niekoniecznie musi się : zgadzać z Waszymi doświadczeniami, a pytałem raczej o doświadczenia ale i tak wielkie dzięki

:oops: :oops: :oops: :oops:
_________________
zizi http://forum-lines.ru/rez/ab202319.gif

Żyje się za pieniądze,
ale nie należy żyć dla pieniędzy.
 
 
 
zizi 61 


Motocykl: honda Shadow VT 750 C2 RC44 03
Wiek: 62
Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 344
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2010-03-18, 20:10   

każdy wpis uczy mnie pokory więc już :-/ zmieniam dane w profilu
_________________
zizi http://forum-lines.ru/rez/ab202319.gif

Żyje się za pieniądze,
ale nie należy żyć dla pieniędzy.
 
 
 
senda 


Motocykl: VF 750 C 83 & GL 1500 C 97
Wiek: 53
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 1555
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-03-18, 20:18   Re: ćiśnienie

zizi 61 napisał/a:
wielkie dzięki za podpowiedzi znalazłem na osłonie łańcucha dane; a tak po ludzku to VT 750 C44 z 2003 roku to co wypisane w serwisówce niekoniecznie musi się : zgadzać z Waszymi doświadczeniami, a pytałem raczej o doświadczenia ale i tak wielkie dzięki

:oops: :oops: :oops: :oops:




A doświadczenia są takie żeby nabijać jak producen chce :mrgreen:

Myślę, że nikt na własnym tyłku nie będzie sprawdzał czy "wolno" inaczej :mrgreen:
_________________
Nawrót choroby! :)
 
 
 
zizi 61 


Motocykl: honda Shadow VT 750 C2 RC44 03
Wiek: 62
Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 344
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2010-03-18, 20:38   

pewnie masz racje :thx:
_________________
zizi http://forum-lines.ru/rez/ab202319.gif

Żyje się za pieniądze,
ale nie należy żyć dla pieniędzy.
 
 
 
keras
[Usunięty]

Wysłany: 2010-04-16, 09:42   Re: ćiśnienie

senda napisał/a:
zizi 61 napisał/a:
wielkie dzięki za podpowiedzi znalazłem na osłonie łańcucha dane; a tak po ludzku to VT 750 C44 z 2003 roku to co wypisane w serwisówce niekoniecznie musi się : zgadzać z Waszymi doświadczeniami, a pytałem raczej o doświadczenia ale i tak wielkie dzięki

:oops: :oops: :oops: :oops:




A doświadczenia są takie żeby nabijać jak producen chce :mrgreen:

Myślę, że nikt na własnym tyłku nie będzie sprawdzał czy "wolno" inaczej :mrgreen:




ach Senda.... ty to potrafisz byc stanowczy z uśmiechem heh :-P
 
 
Mateusz 
Prospect


Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 3085
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2010-04-16, 10:14   

Prawdę mówiąc to przy sprawdzani i pompowaniu ZIMNEGO koła powinno się dać 0,2 atm mniej niż podaje producent. Po 3 - 4 km jazdy opony się nagrzewają i ciśnienie wzrasta przez to do wartości nominalnych. Jak dacie od razu nominalna to po rozgrzaniu opon ciśnienie robi się za wysokie, co może powodować uślizgi. Sprawdzone na sobie :-)
 
 
intruz 

Motocykl: Sabre 1100
Wiek: 49
Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 204
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-04-16, 13:18   

bzdury piszesz! Cisnienie mierzy i koryguje się zawsze na zimnych oponach!! Czyli jak producent zaleca np 2 atm, to tyle powinno się napompować na zimnych oponach. To,że opony się nagrzewają to prawda, ale producent zalecając wartość ciśnienie, bierze to pod uwagę...
 
 
Kaczan 

Motocykl: BMW R1200R
Wiek: 62
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 282
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-17, 11:18   

intruz napisał/a:
bzdury piszesz! Cisnienie mierzy i koryguje się zawsze na zimnych oponach!! Czyli jak producent zaleca np 2 atm, to tyle powinno się napompować na zimnych oponach. To,że opony się nagrzewają to prawda, ale producent zalecając wartość c

ciśnienie, bierze to pod uwagę...


Żadne bzdury! Zawsze ustawiam motocykl pod siebie,metodą prób ,aż jestem zadowolony.Ciśnienie w oponach zawsze wychodzi niższe o około 0,2 atm.
 
 
senda 


Motocykl: VF 750 C 83 & GL 1500 C 97
Wiek: 53
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 1555
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-04-17, 11:44   

Kaczan napisał/a:
intruz napisał/a:
bzdury piszesz! Cisnienie mierzy i koryguje się zawsze na zimnych oponach!! Czyli jak producent zaleca np 2 atm, to tyle powinno się napompować na zimnych oponach. To,że opony się nagrzewają to prawda, ale producent zalecając wartość c

ciśnienie, bierze to pod uwagę...


Żadne bzdury! Zawsze ustawiam motocykl pod siebie,metodą prób ,aż jestem zadowolony.Ciśnienie w oponach zawsze wychodzi niższe o około 0,2 atm.


Nie ma to jak poprawiać fabrykę :mrgreen:
_________________
Nawrót choroby! :)
 
 
 
maly_tomi 
dr inż. Klapek


Motocykl: VT 1100 C3 99
Wiek: 39
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 1162
Skąd: Otwock
Wysłany: 2010-04-17, 21:22   

Podczepię się do pytania...



Ciśnienie powinno się mierzyć z moto na kolach i obciążonym bambetlami, czy na centralce, lub bez bambetli?
_________________
Honda Shadow VT1100 C3X Aero - Tarantella
BMW F800GS 2008 - Apache
MW750 - Kaśka
Dr650

Podróże. Te małe i te duże - Galactic Adventure
 
 
 
SHEMP 
SHEMP

Motocykl: HD FLHTP czyli Electra Police 09
Wiek: 54
Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 383
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2010-04-18, 07:55   

Wydaje mi się, że masa bambetli w stosunku do masy moto niewiele zmienia. Pamiętaj tylko, że przy dołożeniu bagażu lub plecaczka jest wymagane wyższe ciśnienie w tylnym kole i zwiększenie wstępnego napięcia tylnych amorków.
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9488
Skąd: Kostry/Parczew/LPA

Wysłany: 2010-04-18, 08:31   

SHEMP napisał/a:
Wydaje mi się, że masa bambetli w stosunku do masy moto niewiele zmienia. Pamiętaj tylko, że przy dołożeniu bagażu lub plecaczka jest wymagane wyższe ciśnienie w tylnym kole i zwiększenie wstępnego napięcia tylnych amorków.




Nie znam dokładnych wartości ciśnienia w kołach dla wszystkich moto, ale w VT1100C z 04, ma ono wynosić:

Front 2.25 kg/cm2

Rear obciążenie do 90 kg 2.25 kg/cm2, powyżej >90 kg 2.80 kg/cm2
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM