Przesunięty przez: Globi 2011-01-28, 23:28 |
ciśnienie w kołach |
Autor |
Wiadomość |
zizi 61
Motocykl: honda Shadow VT 750 C2 RC44 03
Wiek: 62 Dołączył: 23 Lis 2009 Posty: 344 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2010-03-18, 10:20 ciśnienie w kołach
|
|
|
proszę o podpowiedz dla początkującego motocyklisty jakie ciśnienie w kołach jest najlepsze |
_________________ zizi http://forum-lines.ru/rez/ab202319.gif
Żyje się za pieniądze,
ale nie należy żyć dla pieniędzy. |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9488 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2010-03-18, 10:22
|
|
|
Gdzieś tam w motocyklu, jest naklejka z podanymi wartościami ciśnienia w oponach.
Jak byś miał w profilu wpisane po ludzku dane motocykla, z rokiem prod., np. VT 750 C2 03, to bym Ci powiedział gdzie, a tak niestety nie wiem. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
Fatum
Marcin
Motocykl: Triumph Tiger SE 1050 / VT 600 C 97
Dołączył: 07 Gru 2009 Posty: 1028 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-03-18, 13:26
|
|
|
najpewniej na osłonie łańcucha lub w okolicach tylnej zębatki |
_________________ VT 600 -> VT 750 DC -> VZR M1800R -> Triumph Tiger SE 1050 |
|
|
|
|
zizi 61
Motocykl: honda Shadow VT 750 C2 RC44 03
Wiek: 62 Dołączył: 23 Lis 2009 Posty: 344 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2010-03-18, 20:08 ćiśnienie
|
|
|
wielkie dzięki za podpowiedzi znalazłem na osłonie łańcucha dane; a tak po ludzku to VT 750 C44 z 2003 roku to co wypisane w serwisówce niekoniecznie musi się : zgadzać z Waszymi doświadczeniami, a pytałem raczej o doświadczenia ale i tak wielkie dzięki
|
_________________ zizi http://forum-lines.ru/rez/ab202319.gif
Żyje się za pieniądze,
ale nie należy żyć dla pieniędzy. |
|
|
|
|
zizi 61
Motocykl: honda Shadow VT 750 C2 RC44 03
Wiek: 62 Dołączył: 23 Lis 2009 Posty: 344 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2010-03-18, 20:10
|
|
|
każdy wpis uczy mnie pokory więc już zmieniam dane w profilu |
_________________ zizi http://forum-lines.ru/rez/ab202319.gif
Żyje się za pieniądze,
ale nie należy żyć dla pieniędzy. |
|
|
|
|
senda
Motocykl: VF 750 C 83 & GL 1500 C 97
Wiek: 53 Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 1555 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2010-03-18, 20:18 Re: ćiśnienie
|
|
|
zizi 61 napisał/a: | wielkie dzięki za podpowiedzi znalazłem na osłonie łańcucha dane; a tak po ludzku to VT 750 C44 z 2003 roku to co wypisane w serwisówce niekoniecznie musi się : zgadzać z Waszymi doświadczeniami, a pytałem raczej o doświadczenia ale i tak wielkie dzięki
|
A doświadczenia są takie żeby nabijać jak producen chce
Myślę, że nikt na własnym tyłku nie będzie sprawdzał czy "wolno" inaczej |
_________________ Nawrót choroby! :) |
|
|
|
|
zizi 61
Motocykl: honda Shadow VT 750 C2 RC44 03
Wiek: 62 Dołączył: 23 Lis 2009 Posty: 344 Skąd: Ruda Śląska
|
|
|
|
|
keras [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-04-16, 09:42 Re: ćiśnienie
|
|
|
senda napisał/a: | zizi 61 napisał/a: | wielkie dzięki za podpowiedzi znalazłem na osłonie łańcucha dane; a tak po ludzku to VT 750 C44 z 2003 roku to co wypisane w serwisówce niekoniecznie musi się : zgadzać z Waszymi doświadczeniami, a pytałem raczej o doświadczenia ale i tak wielkie dzięki
|
A doświadczenia są takie żeby nabijać jak producen chce
Myślę, że nikt na własnym tyłku nie będzie sprawdzał czy "wolno" inaczej |
ach Senda.... ty to potrafisz byc stanowczy z uśmiechem heh |
|
|
|
|
Mateusz
Prospect
Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45 Dołączył: 24 Maj 2007 Posty: 3085 Skąd: Jaktorów
|
Wysłany: 2010-04-16, 10:14
|
|
|
Prawdę mówiąc to przy sprawdzani i pompowaniu ZIMNEGO koła powinno się dać 0,2 atm mniej niż podaje producent. Po 3 - 4 km jazdy opony się nagrzewają i ciśnienie wzrasta przez to do wartości nominalnych. Jak dacie od razu nominalna to po rozgrzaniu opon ciśnienie robi się za wysokie, co może powodować uślizgi. Sprawdzone na sobie |
|
|
|
|
intruz
Motocykl: Sabre 1100
Wiek: 49 Dołączył: 20 Sty 2007 Posty: 204 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2010-04-16, 13:18
|
|
|
bzdury piszesz! Cisnienie mierzy i koryguje się zawsze na zimnych oponach!! Czyli jak producent zaleca np 2 atm, to tyle powinno się napompować na zimnych oponach. To,że opony się nagrzewają to prawda, ale producent zalecając wartość ciśnienie, bierze to pod uwagę... |
|
|
|
|
Kaczan
Motocykl: BMW R1200R
Wiek: 62 Dołączył: 03 Paź 2007 Posty: 282 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-04-17, 11:18
|
|
|
intruz napisał/a: | bzdury piszesz! Cisnienie mierzy i koryguje się zawsze na zimnych oponach!! Czyli jak producent zaleca np 2 atm, to tyle powinno się napompować na zimnych oponach. To,że opony się nagrzewają to prawda, ale producent zalecając wartość c
ciśnienie, bierze to pod uwagę... |
Żadne bzdury! Zawsze ustawiam motocykl pod siebie,metodą prób ,aż jestem zadowolony.Ciśnienie w oponach zawsze wychodzi niższe o około 0,2 atm. |
|
|
|
|
senda
Motocykl: VF 750 C 83 & GL 1500 C 97
Wiek: 53 Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 1555 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2010-04-17, 11:44
|
|
|
Kaczan napisał/a: | intruz napisał/a: | bzdury piszesz! Cisnienie mierzy i koryguje się zawsze na zimnych oponach!! Czyli jak producent zaleca np 2 atm, to tyle powinno się napompować na zimnych oponach. To,że opony się nagrzewają to prawda, ale producent zalecając wartość c
ciśnienie, bierze to pod uwagę... |
Żadne bzdury! Zawsze ustawiam motocykl pod siebie,metodą prób ,aż jestem zadowolony.Ciśnienie w oponach zawsze wychodzi niższe o około 0,2 atm. |
Nie ma to jak poprawiać fabrykę |
_________________ Nawrót choroby! :) |
|
|
|
|
maly_tomi
dr inż. Klapek
Motocykl: VT 1100 C3 99
Wiek: 39 Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 1162 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2010-04-17, 21:22
|
|
|
Podczepię się do pytania...
Ciśnienie powinno się mierzyć z moto na kolach i obciążonym bambetlami, czy na centralce, lub bez bambetli? |
_________________ Honda Shadow VT1100 C3X Aero - Tarantella
BMW F800GS 2008 - Apache
MW750 - Kaśka
Dr650
Podróże. Te małe i te duże - Galactic Adventure |
|
|
|
|
SHEMP
SHEMP
Motocykl: HD FLHTP czyli Electra Police 09
Wiek: 54 Dołączył: 29 Paź 2007 Posty: 383 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 2010-04-18, 07:55
|
|
|
Wydaje mi się, że masa bambetli w stosunku do masy moto niewiele zmienia. Pamiętaj tylko, że przy dołożeniu bagażu lub plecaczka jest wymagane wyższe ciśnienie w tylnym kole i zwiększenie wstępnego napięcia tylnych amorków. |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9488 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2010-04-18, 08:31
|
|
|
SHEMP napisał/a: | Wydaje mi się, że masa bambetli w stosunku do masy moto niewiele zmienia. Pamiętaj tylko, że przy dołożeniu bagażu lub plecaczka jest wymagane wyższe ciśnienie w tylnym kole i zwiększenie wstępnego napięcia tylnych amorków. |
Nie znam dokładnych wartości ciśnienia w kołach dla wszystkich moto, ale w VT1100C z 04, ma ono wynosić:
Front 2.25 kg/cm2
Rear obciążenie do 90 kg 2.25 kg/cm2, powyżej >90 kg 2.80 kg/cm2 |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
|