Opony - ciśnienie w kołach
zizi 61 - 2010-03-18, 10:20 Temat postu: ciśnienie w kołach proszę o podpowiedz dla początkującego motocyklisty jakie ciśnienie w kołach jest najlepsze
Todek - 2010-03-18, 10:22
Gdzieś tam w motocyklu, jest naklejka z podanymi wartościami ciśnienia w oponach.
Jak byś miał w profilu wpisane po ludzku dane motocykla, z rokiem prod., np. VT 750 C2 03, to bym Ci powiedział gdzie, a tak niestety nie wiem.
Fatum - 2010-03-18, 13:26
najpewniej na osłonie łańcucha lub w okolicach tylnej zębatki
zizi 61 - 2010-03-18, 20:08 Temat postu: ćiśnienie wielkie dzięki za podpowiedzi znalazłem na osłonie łańcucha dane; a tak po ludzku to VT 750 C44 z 2003 roku to co wypisane w serwisówce niekoniecznie musi się : zgadzać z Waszymi doświadczeniami, a pytałem raczej o doświadczenia ale i tak wielkie dzięki
zizi 61 - 2010-03-18, 20:10
każdy wpis uczy mnie pokory więc już zmieniam dane w profilu
senda - 2010-03-18, 20:18 Temat postu: Re: ćiśnienie
zizi 61 napisał/a: | wielkie dzięki za podpowiedzi znalazłem na osłonie łańcucha dane; a tak po ludzku to VT 750 C44 z 2003 roku to co wypisane w serwisówce niekoniecznie musi się : zgadzać z Waszymi doświadczeniami, a pytałem raczej o doświadczenia ale i tak wielkie dzięki
|
A doświadczenia są takie żeby nabijać jak producen chce
Myślę, że nikt na własnym tyłku nie będzie sprawdzał czy "wolno" inaczej
zizi 61 - 2010-03-18, 20:38
pewnie masz racje
Anonymous - 2010-04-16, 09:42 Temat postu: Re: ćiśnienie
senda napisał/a: | zizi 61 napisał/a: | wielkie dzięki za podpowiedzi znalazłem na osłonie łańcucha dane; a tak po ludzku to VT 750 C44 z 2003 roku to co wypisane w serwisówce niekoniecznie musi się : zgadzać z Waszymi doświadczeniami, a pytałem raczej o doświadczenia ale i tak wielkie dzięki
|
A doświadczenia są takie żeby nabijać jak producen chce
Myślę, że nikt na własnym tyłku nie będzie sprawdzał czy "wolno" inaczej |
ach Senda.... ty to potrafisz byc stanowczy z uśmiechem heh
Mateusz - 2010-04-16, 10:14
Prawdę mówiąc to przy sprawdzani i pompowaniu ZIMNEGO koła powinno się dać 0,2 atm mniej niż podaje producent. Po 3 - 4 km jazdy opony się nagrzewają i ciśnienie wzrasta przez to do wartości nominalnych. Jak dacie od razu nominalna to po rozgrzaniu opon ciśnienie robi się za wysokie, co może powodować uślizgi. Sprawdzone na sobie
intruz - 2010-04-16, 13:18
bzdury piszesz! Cisnienie mierzy i koryguje się zawsze na zimnych oponach!! Czyli jak producent zaleca np 2 atm, to tyle powinno się napompować na zimnych oponach. To,że opony się nagrzewają to prawda, ale producent zalecając wartość ciśnienie, bierze to pod uwagę...
Kaczan - 2010-04-17, 11:18
intruz napisał/a: | bzdury piszesz! Cisnienie mierzy i koryguje się zawsze na zimnych oponach!! Czyli jak producent zaleca np 2 atm, to tyle powinno się napompować na zimnych oponach. To,że opony się nagrzewają to prawda, ale producent zalecając wartość c
ciśnienie, bierze to pod uwagę... |
Żadne bzdury! Zawsze ustawiam motocykl pod siebie,metodą prób ,aż jestem zadowolony.Ciśnienie w oponach zawsze wychodzi niższe o około 0,2 atm.
senda - 2010-04-17, 11:44
Kaczan napisał/a: | intruz napisał/a: | bzdury piszesz! Cisnienie mierzy i koryguje się zawsze na zimnych oponach!! Czyli jak producent zaleca np 2 atm, to tyle powinno się napompować na zimnych oponach. To,że opony się nagrzewają to prawda, ale producent zalecając wartość c
ciśnienie, bierze to pod uwagę... |
Żadne bzdury! Zawsze ustawiam motocykl pod siebie,metodą prób ,aż jestem zadowolony.Ciśnienie w oponach zawsze wychodzi niższe o około 0,2 atm. |
Nie ma to jak poprawiać fabrykę
maly_tomi - 2010-04-17, 21:22
Podczepię się do pytania...
Ciśnienie powinno się mierzyć z moto na kolach i obciążonym bambetlami, czy na centralce, lub bez bambetli?
SHEMP - 2010-04-18, 07:55
Wydaje mi się, że masa bambetli w stosunku do masy moto niewiele zmienia. Pamiętaj tylko, że przy dołożeniu bagażu lub plecaczka jest wymagane wyższe ciśnienie w tylnym kole i zwiększenie wstępnego napięcia tylnych amorków.
Todek - 2010-04-18, 08:31
SHEMP napisał/a: | Wydaje mi się, że masa bambetli w stosunku do masy moto niewiele zmienia. Pamiętaj tylko, że przy dołożeniu bagażu lub plecaczka jest wymagane wyższe ciśnienie w tylnym kole i zwiększenie wstępnego napięcia tylnych amorków. |
Nie znam dokładnych wartości ciśnienia w kołach dla wszystkich moto, ale w VT1100C z 04, ma ono wynosić:
Front 2.25 kg/cm2
Rear obciążenie do 90 kg 2.25 kg/cm2, powyżej >90 kg 2.80 kg/cm2
|
|
|