To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

Opony - ciśnienie w kołach

zizi 61 - 2010-03-18, 10:20
Temat postu: ciśnienie w kołach
proszę o podpowiedz dla początkującego motocyklisty jakie ciśnienie w kołach jest najlepsze :oops:
Todek - 2010-03-18, 10:22

Gdzieś tam w motocyklu, jest naklejka z podanymi wartościami ciśnienia w oponach. :lol:

Jak byś miał w profilu wpisane po ludzku dane motocykla, z rokiem prod., np. VT 750 C2 03, to bym Ci powiedział gdzie, a tak niestety nie wiem. :-(

Fatum - 2010-03-18, 13:26

najpewniej na osłonie łańcucha lub w okolicach tylnej zębatki :-/
zizi 61 - 2010-03-18, 20:08
Temat postu: ćiśnienie
wielkie dzięki za podpowiedzi znalazłem na osłonie łańcucha dane; a tak po ludzku to VT 750 C44 z 2003 roku to co wypisane w serwisówce niekoniecznie musi się : zgadzać z Waszymi doświadczeniami, a pytałem raczej o doświadczenia ale i tak wielkie dzięki

:oops: :oops: :oops: :oops:

zizi 61 - 2010-03-18, 20:10

każdy wpis uczy mnie pokory więc już :-/ zmieniam dane w profilu
senda - 2010-03-18, 20:18
Temat postu: Re: ćiśnienie
zizi 61 napisał/a:
wielkie dzięki za podpowiedzi znalazłem na osłonie łańcucha dane; a tak po ludzku to VT 750 C44 z 2003 roku to co wypisane w serwisówce niekoniecznie musi się : zgadzać z Waszymi doświadczeniami, a pytałem raczej o doświadczenia ale i tak wielkie dzięki

:oops: :oops: :oops: :oops:




A doświadczenia są takie żeby nabijać jak producen chce :mrgreen:

Myślę, że nikt na własnym tyłku nie będzie sprawdzał czy "wolno" inaczej :mrgreen:

zizi 61 - 2010-03-18, 20:38

pewnie masz racje :thx:
Anonymous - 2010-04-16, 09:42
Temat postu: Re: ćiśnienie
senda napisał/a:
zizi 61 napisał/a:
wielkie dzięki za podpowiedzi znalazłem na osłonie łańcucha dane; a tak po ludzku to VT 750 C44 z 2003 roku to co wypisane w serwisówce niekoniecznie musi się : zgadzać z Waszymi doświadczeniami, a pytałem raczej o doświadczenia ale i tak wielkie dzięki

:oops: :oops: :oops: :oops:




A doświadczenia są takie żeby nabijać jak producen chce :mrgreen:

Myślę, że nikt na własnym tyłku nie będzie sprawdzał czy "wolno" inaczej :mrgreen:




ach Senda.... ty to potrafisz byc stanowczy z uśmiechem heh :-P

Mateusz - 2010-04-16, 10:14

Prawdę mówiąc to przy sprawdzani i pompowaniu ZIMNEGO koła powinno się dać 0,2 atm mniej niż podaje producent. Po 3 - 4 km jazdy opony się nagrzewają i ciśnienie wzrasta przez to do wartości nominalnych. Jak dacie od razu nominalna to po rozgrzaniu opon ciśnienie robi się za wysokie, co może powodować uślizgi. Sprawdzone na sobie :-)
intruz - 2010-04-16, 13:18

bzdury piszesz! Cisnienie mierzy i koryguje się zawsze na zimnych oponach!! Czyli jak producent zaleca np 2 atm, to tyle powinno się napompować na zimnych oponach. To,że opony się nagrzewają to prawda, ale producent zalecając wartość ciśnienie, bierze to pod uwagę...
Kaczan - 2010-04-17, 11:18

intruz napisał/a:
bzdury piszesz! Cisnienie mierzy i koryguje się zawsze na zimnych oponach!! Czyli jak producent zaleca np 2 atm, to tyle powinno się napompować na zimnych oponach. To,że opony się nagrzewają to prawda, ale producent zalecając wartość c

ciśnienie, bierze to pod uwagę...


Żadne bzdury! Zawsze ustawiam motocykl pod siebie,metodą prób ,aż jestem zadowolony.Ciśnienie w oponach zawsze wychodzi niższe o około 0,2 atm.

senda - 2010-04-17, 11:44

Kaczan napisał/a:
intruz napisał/a:
bzdury piszesz! Cisnienie mierzy i koryguje się zawsze na zimnych oponach!! Czyli jak producent zaleca np 2 atm, to tyle powinno się napompować na zimnych oponach. To,że opony się nagrzewają to prawda, ale producent zalecając wartość c

ciśnienie, bierze to pod uwagę...


Żadne bzdury! Zawsze ustawiam motocykl pod siebie,metodą prób ,aż jestem zadowolony.Ciśnienie w oponach zawsze wychodzi niższe o około 0,2 atm.


Nie ma to jak poprawiać fabrykę :mrgreen:

maly_tomi - 2010-04-17, 21:22

Podczepię się do pytania...



Ciśnienie powinno się mierzyć z moto na kolach i obciążonym bambetlami, czy na centralce, lub bez bambetli?

SHEMP - 2010-04-18, 07:55

Wydaje mi się, że masa bambetli w stosunku do masy moto niewiele zmienia. Pamiętaj tylko, że przy dołożeniu bagażu lub plecaczka jest wymagane wyższe ciśnienie w tylnym kole i zwiększenie wstępnego napięcia tylnych amorków.
Todek - 2010-04-18, 08:31

SHEMP napisał/a:
Wydaje mi się, że masa bambetli w stosunku do masy moto niewiele zmienia. Pamiętaj tylko, że przy dołożeniu bagażu lub plecaczka jest wymagane wyższe ciśnienie w tylnym kole i zwiększenie wstępnego napięcia tylnych amorków.




Nie znam dokładnych wartości ciśnienia w kołach dla wszystkich moto, ale w VT1100C z 04, ma ono wynosić:

Front 2.25 kg/cm2

Rear obciążenie do 90 kg 2.25 kg/cm2, powyżej >90 kg 2.80 kg/cm2



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group