To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 600 - Uciążliwa śrubka z tyłu ramy...

glowago - 2010-01-13, 18:44
Temat postu: Uciążliwa śrubka z tyłu ramy...
Panowie pomóżcie!



Zakładam właśnie oparcie i spotkał mnie mały, problem. Mianowicie chodzi o o dwie śrubki, które łączą konstrukcję trzymającą między innymi kierunki z ramą motocykla. Dokładnie chodzi mi o te dwie śrubki (na trzecim rysunku nr 16).



Myślałem, że spokojnie je wykręcę. Zwykłym kluczem nie dało rady, starłem kanty po kilku podejściach. Naciąłem więc śrubki i nic... ułamałem już na nich jeden śrubokręt. Nie drgnęły nawet o milimetr.

Czy ktoś z Was miał już okazję je wykręcać? Jeśli tak to jak poszło?

Pryskałem już WD40 niestety bez efektu, może jest jakiś inny środek? Czy jest w ogóle mozliwe żeby była aż tak zasyfiona od spodu?



Będę wdzięczny za każdą poradę czy podpowiedź bo wolę uniknąć wiercenia w ramie...

Anonymous - 2010-01-13, 18:49

Polej coca-colą...może być pepsi...to nie żart :-)
glowago - 2010-01-13, 18:54

Już słyszałem o tym tylko problem w tym, ze nie ma tam za bardzo dojścia... jedynie od spodu. Może zainwestuję w strzykawkę i pokombinuję...
mamamuszi - 2010-01-13, 19:11

http://www.spryciarze.pl/...palnika-i-wosku
glowago - 2010-01-13, 19:22

raczej nie wypali... przewody idą za blisko. Prawdopodobnie też gwint łapie śrubę od dołu i nie ma tam podejścia. Zaraz spróbuję zaaplikować trochę coli ;-)
mamamuszi - 2010-01-13, 19:46

kiedyś miałem środek o nazwie PENETROL
Sylwek - 2010-01-13, 19:56

Ja u siebie cały tylny element odkręcałem ale nie było problemu z tymi śrubami.

Jeśli gwint jest pordzewiały to spróbuj uderzyć kilka razy młotkiem z góry, ale z czuciem tak aby czegoś nie rozwalić ale i nie za lekko. Często takie walnięcie pomaga i rdza "puszcza". Jak masz łby śruby zaokrąglone to pilnikiem zmniejsz je na kluczyk 8mm, ale tym razem urzyj najlepiej klucza nasadowego, najlepiej markowego. Jak już uda Ci się choć lekko ją ruszyć to nie wykręcaj od razu na siłe całej śruby tylko raz w lewo raz w prawo aż do wykrecenia całkowitego. No jeśli niestety nie uda Ci się to, to pozostaje nawiercić wiertłem max 5mm i spróbować wykrętakami (tylko nie tymi z Reala) wykrecić później poprawić gwint gwintownikiem i po robocie.

heh, łatwo się pisze ale trudniej zrobić.

Powodzenia.

R0bi - 2010-01-13, 20:00

Mnie babcia też powtarzała: jeżeli coś nie działa, trzeba stuknąć młotkiem.
Todek - 2010-01-13, 20:12

R0bi napisał/a:
Mnie babcia też powtarzała: jeżeli coś nie działa, trzeba stuknąć młotkiem.




Stara prawda, tzw. "ruski" klucz najlepszy. :lol: :mrgreen:

Sylwek - 2010-01-13, 20:17

Todek napisał/a:
R0bi napisał/a:
Mnie babcia też powtarzała: jeżeli coś nie działa, trzeba stuknąć młotkiem.




Stara prawda, tzw. "ruski" klucz najlepszy. :lol: :mrgreen:




ale o przecinaku zapomnieliście :!: :mrgreen:

Anonymous - 2010-01-13, 20:28

jeżeli chodzi o dobry odrdzewiacz to polecam z firmy Wurth ® - rost off



np:

http://www.allegro.pl/ite..._off_wurth.html



z doświadczenia wiem że DZIAŁA

glowago - 2010-01-13, 20:28

Czyli bez młota nie robota? :mrgreen: Sprawdzimy i tą opcję
Todek - 2010-01-13, 20:30

glowago napisał/a:
Czyli bez młota nie robota? :mrgreen: Sprawdzimy i tą opcję




Taka mawia mój zaprzyjaźniony mechanik samochodowy. :lol: :chytrusek:



PS. Ma pseudo "Czoper". :lol:

Anonymous - 2010-01-13, 20:40

Todek napisał/a:
glowago napisał/a:
Czyli bez młota nie robota? :mrgreen: Sprawdzimy i tą opcję




Taka mawia mój zaprzyjaźniony mechanik samochodowy. :lol: :chytrusek:



PS. Ma pseudo "Czoper". :lol:




Bo młotem w niego wali :mrgreen:

MCY - 2010-01-13, 20:42

Todek napisał/a:


PS. Ma pseudo "Czoper". :lol:




Co to jest?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group