To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

Opony - Opona na przod - wiekszy rozmiar ???

Anonymous - 2009-12-11, 02:13
Temat postu: Opona na przod - wiekszy rozmiar ???
Witam ;-)

Mam pytanie orginalna opona na przod w VT 750 C2 to 120/90/17 a ja chcialbym zalozyc 140/80/17 tylko niewiem czy mi wejdzie bez problemu, czy jest tam tyle miejsca i czy nie bedzie obcierac o blotnik itp ??? Oraz czy moga byc jakies problemy w prowadzeniu ???



Pytam sie bo tylko taka 140 jest dostepna z bialym pasem na boku, z tylnia w orginalnym rozmiarze nie ma problemu :-)



Pozdrawiam

senda - 2009-12-11, 10:45
Temat postu: Re: Opona na przod - wiekszy rozmiar ???
kiciol81 napisał/a:
Witam ;-)

Mam pytanie orginalna opona na przod w VT 750 C2 to 120/90/17 a ja chcialbym zalozyc 140/80/17 tylko niewiem czy mi wejdzie bez problemu, czy jest tam tyle miejsca i czy nie bedzie obcierac o blotnik itp ??? Oraz czy moga byc jakies problemy w prowadzeniu ???



Pytam sie bo tylko taka 140 jest dostepna z bialym pasem na boku, z tylnia w orginalnym rozmiarze nie ma problemu :-)



Pozdrawiam




Mogą, a czy wejdzie to nie wiem :-)

Anonymous - 2009-12-11, 12:31

Hej,



przyjmuje się, że opona o danym rozmiarze jest odpowiednikiem innej opony jeżeli ich wysokość nie różni się o więcej niż 2%. W Twoim przypadku różnica wynosi ok. 1,2%, więc można założyć, że te rozmiary sobie odpowiadają.

1) jeśli chodzi o zmieszczenie się opony - to będziesz miał na szerokość po 1 cm z każdego boku więcej, sprawdź teraz ile masz luzu i jeśli uważasz, że ten 1cm nie zrobi różnicy to się zmieści.

2) jeśli chodzi o jazdę, to możesz bardziej to odczuć, bo to aż 2 cm na szerokości więcej jest. Możesz mieć trudności szczególnie w jeździe po koleinach, ale..... Przecież są motocykle, co jeżdżą na 140 z przodu i jakoś dają radę. Najlepiej to kup sobie tą oponę, pojeździj i podziel się spostrzeżeniami z kolegami z forum ;)

Pozdrawiam

MJ

Anonymous - 2010-03-06, 18:58

Aby nie tworzyć kolejnego tematu, podłączę się do tego.

Oryginalnie mam z przodu założoną oponkę 130/80/18, a planuję założyć 130/70/18. Moim zdaniem, nie stanowi to żadnego problemu, ale chciałbym poznać opinię szerszego grona fachowców ;-) . Co o tym sądzicie?

Todek - 2010-03-06, 23:19

greg napisał/a:
Aby nie tworzyć kolejnego tematu, podłączę się do tego.

Oryginalnie mam z przodu założoną oponkę 130/80/18, a planuję założyć 130/70/18. Moim zdaniem, nie stanowi to żadnego problemu, ale chciałbym poznać opinię szerszego grona fachowców ;-) . Co o tym sądzicie?




Poza tym, że będzie przekłamywał prędkościomierz i licznik mil, to moim zdaniem nic sie nie będzie działo. :lol:

Ale do czego potrzebna Ci taka kombinacja? :?: :lol:

Anonymous - 2010-03-07, 08:41

Jakos nie moge znalezc oponki w oryginalnym rozmiarze,w rozsadnej cenie :-)
wald - 2010-03-14, 14:19

Czasem warto zaryzykować w doborze rozmiaru. Trzeba pamiętać że zmienią się właściwości jezdne. Jeśli zmiany nie będą diametralne mogą to być zmiany na lepsze (minimalnie - niech nikt nie oczekuje jakiegoś hitu) :->

Niestety łatwiej to wyczuć w plastikach. U nas oponki nie pracują na full i mają nieco inne charakterystyki i pod innym kątem są budowane.

pepe2 - 2010-03-15, 18:25
Temat postu: Re: Opona na przod - wiekszy rozmiar ???
[
Cytat:
quote="kiciol81"]Witam ;-)

Mam pytanie orginalna opona na przod w VT 750 C2 to 120/90/17 a ja chcialbym zalozyc 140/80/17 tylko niewiem czy mi wejdzie bez problemu, czy jest tam tyle miejsca i czy nie bedzie obcierac o blotnik itp ??? Oraz czy moga byc jakies problemy w prowadzeniu ???



Pytam sie bo tylko taka 140 jest dostepna z bialym pasem na boku, z tylnia w orginalnym rozmiarze nie ma problemu :-)



Pozdrawiam[/quote




Jak kupisz i założysz to wrzuć fotkę przodu .

Doc - 2010-03-16, 19:50

Na tym forum użytkownik PlaneCrazy i kilku innych ma opony Dunlopa z białym paskiem właśnie w takim rozmiarze jak piszecie (znaczy 140). Skoro jeżdżą to widać można, ale z tego co wiem każdemu o coś początkowo obcierały (bodajże o mocowanie błotnika). Ja tez napaliłem się na takie oponki z białymi paskami ale po rozmowie ze znajomym mechanikiem dałem sobie spokój i kupuje zwykłe czarne. Poza tym nasze VT 750 ACE mają łańcuch który jak wiadomo ma tendencję do brudzenia wielu rzeczy w swojej bliskości - tak więc biały pasek na tylnej oponie wymagałby ciągłego pucowania.
pepe2 - 2010-03-16, 20:32

Mnie przede wszystkim chodzi o zachowanie proporcji tej opony do reszty przodu , głównie do błotnika a w kwestii brudzenia to chętnie kupiłbym taką oponę z białym pasem w odpowiednim rozmiarze tylko na przód , bo tylna jest w zasadzie mało widoczna i może być czarna .

[ Dodano: 2011-12-23, 20:36 ]
Odświeżam bo muszę wymienić opony .
Czy jest ktoś kto założył na przód do C2 750 oponę 140/80/17 , jeżeli tak to poproszę uprzejmie o foto :thx: .

harus - 2014-05-16, 13:13

Ostatnio mój kolega miał przygodę właśnie z większą oponą w przednim kole , mianowicie w swojej CB 400 założył nowego dunlopa większego niż jest w katalogu :twisted: i po jednym sezonie jazdy kamień poszedł mu pod błotnik i roztargał oponkę . Dał do reklamacji i niestety ale nie uznali :-x
Nadmienię iż nie był świadomy tego że opona jest większa poprostu kupił taki rozmiar jaki był wcześniej założony
I lipa :-/ musiał kupić kolejną gumę lecz teraz kupił taki rozmiar jaki jest zalecany fabrycznie , ale kilka stówek poszło jak dym z fajki

GhoustDragon - 2014-05-16, 13:34

harus napisał/a:
Ostatnio mój kolega miał przygodę właśnie z większą oponą w przednim kole , mianowicie w swojej CB 400 założył nowego dunlopa większego niż jest w katalogu :twisted: i po jednym sezonie jazdy kamień poszedł mu pod błotnik i roztargał oponkę . Dał do reklamacji i niestety ale nie uznali :-x
Nadmienię iż nie był świadomy tego że opona jest większa poprostu kupił taki rozmiar jaki był wcześniej założony
I lipa :-/ musiał kupić kolejną gumę lecz teraz kupił taki rozmiar jaki jest zalecany fabrycznie , ale kilka stówek poszło jak dym z fajki

Kilka stówek poszło bo opona była uszkodzona mechanicznie, a nie z winy producenta. Rozmiar nie miał tu znaczenia.

Todek - 2014-05-16, 13:51

GhoustDragon napisał/a:
Rozmiar nie miał tu znaczenia.

No tak nie do końca. :mrgreen: Może do samej reklamacji nie, ale może jak by opona była we właściwym rozmiarze, to kamień zmieściłby się pomiędzy nią a błotnikiem i nie doszłoby do uszkodzenia.

harus - 2014-05-16, 13:59

W uzasadnieniu reklamacji właśnie otrzymał taką informacje , iż reklamacja była by rozpatrzona pozytywnie w ramach rękojmi gdyby rozmiar opony był zgodny z zaleceniami fabrycznymi .
A tak poza tym to samą teorie o kamieniu który rozciął oponę uzyskał od producenta , który rozpatrywał reklamacje , bo sam nie miał pojęcia co ja rozwaliło myślał że sama pękła bo była rozcięta jak nożem.

GhoustDragon - 2014-05-16, 16:51

harus napisał/a:
W uzasadnieniu reklamacji właśnie otrzymał taką informacje , iż reklamacja była by rozpatrzona pozytywnie w ramach rękojmi gdyby rozmiar opony był zgodny z zaleceniami fabrycznymi .
A tak poza tym to samą teorie o kamieniu który rozciął oponę uzyskał od producenta , który rozpatrywał reklamacje , bo sam nie miał pojęcia co ja rozwaliło myślał że sama pękła bo była rozcięta jak nożem.

Każde uszkodzenie mechaniczne powoduje utratę gwarancji i zwalnia tym samym producenta od odpowiedzialności. Twój znajomy otrzymał taką opinię, bo taka była wygodna. Przy zgodnym rozmiarze mogli by napisać o rozcięciu przez najechanie na ostry przedmiot, a to na użytkowniku ciąży obowiązek udowodnienia, że tak nie było.
Ot takie kruczki prawne, które producent skrzętnie wykorzystał.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group