Opona na przod - wiekszy rozmiar ??? |
Autor |
Wiadomość |
kiciol81 [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-12-11, 02:13 Opona na przod - wiekszy rozmiar ???
|
|
|
Witam
Mam pytanie orginalna opona na przod w VT 750 C2 to 120/90/17 a ja chcialbym zalozyc 140/80/17 tylko niewiem czy mi wejdzie bez problemu, czy jest tam tyle miejsca i czy nie bedzie obcierac o blotnik itp ??? Oraz czy moga byc jakies problemy w prowadzeniu ???
Pytam sie bo tylko taka 140 jest dostepna z bialym pasem na boku, z tylnia w orginalnym rozmiarze nie ma problemu
Pozdrawiam |
|
|
|
|
senda
Motocykl: VF 750 C 83 & GL 1500 C 97
Wiek: 53 Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 1553 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2009-12-11, 10:45 Re: Opona na przod - wiekszy rozmiar ???
|
|
|
kiciol81 napisał/a: | Witam
Mam pytanie orginalna opona na przod w VT 750 C2 to 120/90/17 a ja chcialbym zalozyc 140/80/17 tylko niewiem czy mi wejdzie bez problemu, czy jest tam tyle miejsca i czy nie bedzie obcierac o blotnik itp ??? Oraz czy moga byc jakies problemy w prowadzeniu ???
Pytam sie bo tylko taka 140 jest dostepna z bialym pasem na boku, z tylnia w orginalnym rozmiarze nie ma problemu
Pozdrawiam |
Mogą, a czy wejdzie to nie wiem |
_________________ Nawrót choroby! :) |
|
|
|
|
Michael Jordan [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-12-11, 12:31
|
|
|
Hej,
przyjmuje się, że opona o danym rozmiarze jest odpowiednikiem innej opony jeżeli ich wysokość nie różni się o więcej niż 2%. W Twoim przypadku różnica wynosi ok. 1,2%, więc można założyć, że te rozmiary sobie odpowiadają.
1) jeśli chodzi o zmieszczenie się opony - to będziesz miał na szerokość po 1 cm z każdego boku więcej, sprawdź teraz ile masz luzu i jeśli uważasz, że ten 1cm nie zrobi różnicy to się zmieści.
2) jeśli chodzi o jazdę, to możesz bardziej to odczuć, bo to aż 2 cm na szerokości więcej jest. Możesz mieć trudności szczególnie w jeździe po koleinach, ale..... Przecież są motocykle, co jeżdżą na 140 z przodu i jakoś dają radę. Najlepiej to kup sobie tą oponę, pojeździj i podziel się spostrzeżeniami z kolegami z forum ;)
Pozdrawiam
MJ |
|
|
|
|
greg [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-03-06, 18:58
|
|
|
Aby nie tworzyć kolejnego tematu, podłączę się do tego.
Oryginalnie mam z przodu założoną oponkę 130/80/18, a planuję założyć 130/70/18. Moim zdaniem, nie stanowi to żadnego problemu, ale chciałbym poznać opinię szerszego grona fachowców . Co o tym sądzicie? |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9486 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2010-03-06, 23:19
|
|
|
greg napisał/a: | Aby nie tworzyć kolejnego tematu, podłączę się do tego.
Oryginalnie mam z przodu założoną oponkę 130/80/18, a planuję założyć 130/70/18. Moim zdaniem, nie stanowi to żadnego problemu, ale chciałbym poznać opinię szerszego grona fachowców . Co o tym sądzicie? |
Poza tym, że będzie przekłamywał prędkościomierz i licznik mil, to moim zdaniem nic sie nie będzie działo.
Ale do czego potrzebna Ci taka kombinacja? |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
greg [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-03-07, 08:41
|
|
|
Jakos nie moge znalezc oponki w oryginalnym rozmiarze,w rozsadnej cenie |
|
|
|
|
wald
Wald
Motocykl: VTX 1800
Dołączył: 21 Maj 2009 Posty: 46 Skąd: Leszno
|
Wysłany: 2010-03-14, 14:19
|
|
|
Czasem warto zaryzykować w doborze rozmiaru. Trzeba pamiętać że zmienią się właściwości jezdne. Jeśli zmiany nie będą diametralne mogą to być zmiany na lepsze (minimalnie - niech nikt nie oczekuje jakiegoś hitu)
Niestety łatwiej to wyczuć w plastikach. U nas oponki nie pracują na full i mają nieco inne charakterystyki i pod innym kątem są budowane. |
|
|
|
|
pepe2
Paweł
Motocykl: VT 750 C2 01
Wiek: 55 Dołączył: 03 Mar 2009 Posty: 134 Skąd: Jura
|
Wysłany: 2010-03-15, 18:25 Re: Opona na przod - wiekszy rozmiar ???
|
|
|
[ Cytat: | quote="kiciol81"]Witam
Mam pytanie orginalna opona na przod w VT 750 C2 to 120/90/17 a ja chcialbym zalozyc 140/80/17 tylko niewiem czy mi wejdzie bez problemu, czy jest tam tyle miejsca i czy nie bedzie obcierac o blotnik itp ??? Oraz czy moga byc jakies problemy w prowadzeniu ???
Pytam sie bo tylko taka 140 jest dostepna z bialym pasem na boku, z tylnia w orginalnym rozmiarze nie ma problemu
Pozdrawiam[/quote |
Jak kupisz i założysz to wrzuć fotkę przodu . |
_________________ Możliwe że jestem tu tylko na chwilę |
|
|
|
|
Doc
Motocykl: VT 750 C2 ACE 02
Wiek: 52 Dołączył: 02 Sie 2008 Posty: 239 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2010-03-16, 19:50
|
|
|
Na tym forum użytkownik PlaneCrazy i kilku innych ma opony Dunlopa z białym paskiem właśnie w takim rozmiarze jak piszecie (znaczy 140). Skoro jeżdżą to widać można, ale z tego co wiem każdemu o coś początkowo obcierały (bodajże o mocowanie błotnika). Ja tez napaliłem się na takie oponki z białymi paskami ale po rozmowie ze znajomym mechanikiem dałem sobie spokój i kupuje zwykłe czarne. Poza tym nasze VT 750 ACE mają łańcuch który jak wiadomo ma tendencję do brudzenia wielu rzeczy w swojej bliskości - tak więc biały pasek na tylnej oponie wymagałby ciągłego pucowania. |
_________________ Mój Cień |
|
|
|
|
pepe2
Paweł
Motocykl: VT 750 C2 01
Wiek: 55 Dołączył: 03 Mar 2009 Posty: 134 Skąd: Jura
|
Wysłany: 2010-03-16, 20:32
|
|
|
Mnie przede wszystkim chodzi o zachowanie proporcji tej opony do reszty przodu , głównie do błotnika a w kwestii brudzenia to chętnie kupiłbym taką oponę z białym pasem w odpowiednim rozmiarze tylko na przód , bo tylna jest w zasadzie mało widoczna i może być czarna .
[ Dodano: 2011-12-23, 20:36 ]
Odświeżam bo muszę wymienić opony .
Czy jest ktoś kto założył na przód do C2 750 oponę 140/80/17 , jeżeli tak to poproszę uprzejmie o foto . |
_________________ Możliwe że jestem tu tylko na chwilę |
|
|
|
|
harus
Motocykl: shadow 1100 sabre 2004r.
Wiek: 49 Dołączył: 02 Gru 2013 Posty: 30 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2014-05-16, 13:13
|
|
|
Ostatnio mój kolega miał przygodę właśnie z większą oponą w przednim kole , mianowicie w swojej CB 400 założył nowego dunlopa większego niż jest w katalogu i po jednym sezonie jazdy kamień poszedł mu pod błotnik i roztargał oponkę . Dał do reklamacji i niestety ale nie uznali
Nadmienię iż nie był świadomy tego że opona jest większa poprostu kupił taki rozmiar jaki był wcześniej założony
I lipa musiał kupić kolejną gumę lecz teraz kupił taki rozmiar jaki jest zalecany fabrycznie , ale kilka stówek poszło jak dym z fajki |
|
|
|
|
GhoustDragon
Samotny Wilk
Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 4188 Skąd: Zawiercie/SZA/
|
Wysłany: 2014-05-16, 13:34
|
|
|
harus napisał/a: | Ostatnio mój kolega miał przygodę właśnie z większą oponą w przednim kole , mianowicie w swojej CB 400 założył nowego dunlopa większego niż jest w katalogu i po jednym sezonie jazdy kamień poszedł mu pod błotnik i roztargał oponkę . Dał do reklamacji i niestety ale nie uznali
Nadmienię iż nie był świadomy tego że opona jest większa poprostu kupił taki rozmiar jaki był wcześniej założony
I lipa musiał kupić kolejną gumę lecz teraz kupił taki rozmiar jaki jest zalecany fabrycznie , ale kilka stówek poszło jak dym z fajki |
Kilka stówek poszło bo opona była uszkodzona mechanicznie, a nie z winy producenta. Rozmiar nie miał tu znaczenia. |
_________________ Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.
Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam. |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9486 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2014-05-16, 13:51
|
|
|
GhoustDragon napisał/a: | Rozmiar nie miał tu znaczenia. |
No tak nie do końca. Może do samej reklamacji nie, ale może jak by opona była we właściwym rozmiarze, to kamień zmieściłby się pomiędzy nią a błotnikiem i nie doszłoby do uszkodzenia. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
harus
Motocykl: shadow 1100 sabre 2004r.
Wiek: 49 Dołączył: 02 Gru 2013 Posty: 30 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2014-05-16, 13:59
|
|
|
W uzasadnieniu reklamacji właśnie otrzymał taką informacje , iż reklamacja była by rozpatrzona pozytywnie w ramach rękojmi gdyby rozmiar opony był zgodny z zaleceniami fabrycznymi .
A tak poza tym to samą teorie o kamieniu który rozciął oponę uzyskał od producenta , który rozpatrywał reklamacje , bo sam nie miał pojęcia co ja rozwaliło myślał że sama pękła bo była rozcięta jak nożem. |
|
|
|
|
GhoustDragon
Samotny Wilk
Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 4188 Skąd: Zawiercie/SZA/
|
Wysłany: 2014-05-16, 16:51
|
|
|
harus napisał/a: | W uzasadnieniu reklamacji właśnie otrzymał taką informacje , iż reklamacja była by rozpatrzona pozytywnie w ramach rękojmi gdyby rozmiar opony był zgodny z zaleceniami fabrycznymi .
A tak poza tym to samą teorie o kamieniu który rozciął oponę uzyskał od producenta , który rozpatrywał reklamacje , bo sam nie miał pojęcia co ja rozwaliło myślał że sama pękła bo była rozcięta jak nożem. |
Każde uszkodzenie mechaniczne powoduje utratę gwarancji i zwalnia tym samym producenta od odpowiedzialności. Twój znajomy otrzymał taką opinię, bo taka była wygodna. Przy zgodnym rozmiarze mogli by napisać o rozcięciu przez najechanie na ostry przedmiot, a to na użytkowniku ciąży obowiązek udowodnienia, że tak nie było.
Ot takie kruczki prawne, które producent skrzętnie wykorzystał. |
_________________ Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.
Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam. |
|
|
|
|
|