Układ chłodzenia - Zimowanie, spuszczanie płynu chłodniczego
Roadrunner - 2009-10-14, 15:31
Przy zlewaniu płynu nie zapomnij o spuszczeniu go z tylnego cylindra - ma z tyłu śrubkę i za pomocą jakiejś rynienki, np. z przepołowionej butelki, należy go również zlać. Bez rynienki płyn, który jest żrący, rozleje Ci się po dolnej części silnika. Poza tym wszelkie potrzebne informacje jak zlać i wlać płyn, ile i jaki płyn wlać, jak odpowietrzyć układ są w serwisówce, opisane dokładnie krok po kroku z rysunkami - do zassania TU
radziok16 - 2009-10-14, 20:40
Cytat: | Przy zlewaniu płynu nie zapomnij o spuszczeniu go z tylnego cylindra - ma z tyłu śrubkę i za pomocą jakiejś rynienki, np. z przepołowionej butelki, należy go również zlać. Bez rynienki płyn, który jest żrący, rozleje Ci się po dolnej części silnika. Poza tym wszelkie potrzebne informacje jak zlać i wlać płyn, ile i jaki płyn wlać, jak odpowietrzyć układ są w serwisówce, opisane dokładnie krok po kroku z rysunkami - do zassania TU |
Za późno przeczytałem , zdążyłem go zalać płynem, myślałem że ściekło wszystko...
Czyli nie wystarczyło to że spuściłem wężem idącym od chłodnicy do pompy i wężykiem który wchodzi do zbiorniczka rezerwowego ?
Zalałem dziś chłodnice płynem Prestone nalałem go do chłodnicy pod prawie pod sam korek, i do zbiorniczka rezerwowego do kreski up (max), odpowietrzając układ płyn musiałem zbierać strzykawką bo się wylewało a nie go dolewać jak czytałem w innych tematach, zrobiłem coś nie tak ?
emtomek - 2009-10-18, 20:42
Wszystko OK, płyn jak się nagrzewa to zwiększa swoją objętość
Anonymous - 2009-12-12, 18:34
Mam pytanie odnośnie uwagi Roadrunnera. Czy koniecznie trzeba spuszczać w ten sposób z drugiego cylindra? Czy jest możliwość odkręcenia dolnej śruby przy pompie, odpalenia na kilka chwil motocykla i płyn powędruje przez cały układ i wyleci przez odkręconą śrubkę?
Dodatkowo mam pytanie o płyn chłodniczy, który z podanych będzie najlepszy petrygo niebieskie, borygo czerwone lub zielone ewentualnie koncentrat STP + woda destylowana:
Roadrunner - 2009-12-13, 19:29
jack8823 napisał/a: | Mam pytanie odnośnie uwagi Roadrunnera. Czy koniecznie trzeba spuszczać w ten sposób z drugiego cylindra? Czy jest możliwość odkręcenia dolnej śruby przy pompie, odpalenia na kilka chwil motocykla i płyn powędruje przez cały układ i wyleci przez odkręconą śrubkę?
Dodatkowo mam pytanie o płyn chłodniczy, który z podanych będzie najlepszy petrygo niebieskie, borygo czerwone lub zielone ewentualnie koncentrat STP + woda destylowana:
Obrazek |
Jak odkręcisz śrubkę przy pompie, w układzie chłodzenia nie będzie ciśnienia oraz płynu, który przez tę śrubkę zleci, dlatego odpalanie motocykla nic nie da. Jeśli chcesz zlać cały płyn, nie masz innej opcji - śrubkę z tyłu tylnego gara musisz odkręcić. A co do płynu to nie wiem który Ci doradzić. Ja osobiście kupiłem gotowy (bez potrzeby rozrabiania) płyn Shell, którego temperatura zamarzania to -39*C (potwierdzone przyrządem) - nie miałem z nim żadnych problemów więc mogę polecić. Wydaje mi się, że dobre będzie wszystko w miarę dobrej firmy byle na bazie glikolu i do chłodnic aluminiowych.
-gumis- - 2009-12-17, 21:54
No to ja jeszcze dołożę swoje grosze, wsystkie moto jakie serwisuje zalewam płynem RAVENOL (koncentrat, który zalecają rozkopac). Powiem Wam ,że jest bajerancji bo... ma kolor, odcien jakby był fluorescencyjny (masakra te słowo ) i jeśli pojawia się jakiś wyciek to od razu go zauważysz. Ot tyle chciałem dołożyc, że używam tego płynu...
R0bi - 2009-12-17, 22:01
-gumis- napisał/a: | RAVENOL (koncentrat, który zalecają rozkopac). |
Za bardzo sobie tego nie wyobrażam.
adam3911 - 2009-12-17, 22:52
R0bi napisał/a: | -gumis- napisał/a: | RAVENOL (koncentrat, który zalecają rozkopac). |
Za bardzo sobie tego nie wyobrażam. |
przecież sam powiedział - (masakra te słowo )
senda - 2009-12-18, 12:20
R0bi napisał/a: | -gumis- napisał/a: | RAVENOL (koncentrat, który zalecają rozkopac). |
Za bardzo sobie tego nie wyobrażam. |
Robi... Lejesz płyn na glebę obok moto, zakładasz kalosze i rozkopujesz po motocyklu...
Ot cała procedura
Mateusz - 2009-12-18, 12:33
Chyba rozcieńczyć ... ale kurde daleko rozkopaniu do rozcieńczania
-gumis- - 2010-01-05, 15:23
Mateusz napisał/a: | Chyba rozcieńczyć ... ale kurde daleko rozkopaniu do rozcieńczania |
czekałem i czekałem aż w końcu Mateusz rozwikłał tajemniczą sprawę ze słowem ''rozkopac''
GRATULACJE !!!!!
darus - 2012-03-04, 20:09
[quote="Roadrunner"]Jeśli chcesz zlać cały płyn, nie masz innej opcji - śrubkę z tyłu tylnego gara musisz odkręcić. [/quote
Są tam dwie śrubki, ale chyba dobrze myślę, że chodzi o tę niżej położoną? Ma pewnie ona jakąś podkładkę uszczelniającą w którą trzeba się wcześniej zaopatrzeć?
Grzechoo - 2012-03-06, 11:45
darus napisał/a: | Są tam dwie śrubki, ale chyba dobrze myślę, że chodzi o tę niżej położoną? Ma pewnie ona jakąś podkładkę uszczelniającą w którą trzeba się wcześniej zaopatrzeć? |
Ta śruba jest poniżej mocowania cylindra do ramy. Tak jak piszesz jest podkładka i najlepiej wymienić żeby później nie ciekło
darus - 2012-03-12, 21:53
Tak naprawde, to nie wiem który cylinder jest mocowany do ramy . Wymianę płynu ograniczyłem do spuszczenia go z chłodnicy i zbiorniczka wyrównawczego. Uzupełniłem świeżym płynem, odpowietrzyłem i sprawdziłem na drodze. Myślę, że setka starego w tą czy w tamtą +,- nie ma znaczenia.
Matrix - 2012-03-12, 22:01
Ja u siebie płukałem cały układ chłodzenia bo jego zawartość wyglądała jak zaczerpnięta pompą zęzową z dna jakiegoś bajora
|
|
|