To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

Układ chłodzenia - Zimowanie, spuszczanie płynu chłodniczego

Roadrunner - 2009-10-14, 15:31

Przy zlewaniu płynu nie zapomnij o spuszczeniu go z tylnego cylindra - ma z tyłu śrubkę i za pomocą jakiejś rynienki, np. z przepołowionej butelki, należy go również zlać. Bez rynienki płyn, który jest żrący, rozleje Ci się po dolnej części silnika. Poza tym wszelkie potrzebne informacje jak zlać i wlać płyn, ile i jaki płyn wlać, jak odpowietrzyć układ są w serwisówce, opisane dokładnie krok po kroku z rysunkami - do zassania TU
radziok16 - 2009-10-14, 20:40

Cytat:
Przy zlewaniu płynu nie zapomnij o spuszczeniu go z tylnego cylindra - ma z tyłu śrubkę i za pomocą jakiejś rynienki, np. z przepołowionej butelki, należy go również zlać. Bez rynienki płyn, który jest żrący, rozleje Ci się po dolnej części silnika. Poza tym wszelkie potrzebne informacje jak zlać i wlać płyn, ile i jaki płyn wlać, jak odpowietrzyć układ są w serwisówce, opisane dokładnie krok po kroku z rysunkami - do zassania TU




Za późno przeczytałem :evil: , zdążyłem go zalać płynem, myślałem że ściekło wszystko...

Czyli nie wystarczyło to że spuściłem wężem idącym od chłodnicy do pompy i wężykiem który wchodzi do zbiorniczka rezerwowego ? :twisted:





Zalałem dziś chłodnice płynem Prestone nalałem go do chłodnicy pod prawie pod sam korek, i do zbiorniczka rezerwowego do kreski up (max), odpowietrzając układ płyn musiałem zbierać strzykawką bo się wylewało a nie go dolewać jak czytałem w innych tematach, zrobiłem coś nie tak ?

emtomek - 2009-10-18, 20:42

Wszystko OK, płyn jak się nagrzewa to zwiększa swoją objętość :-D
Anonymous - 2009-12-12, 18:34

Mam pytanie odnośnie uwagi Roadrunnera. Czy koniecznie trzeba spuszczać w ten sposób z drugiego cylindra? Czy jest możliwość odkręcenia dolnej śruby przy pompie, odpalenia na kilka chwil motocykla i płyn powędruje przez cały układ i wyleci przez odkręconą śrubkę?

Dodatkowo mam pytanie o płyn chłodniczy, który z podanych będzie najlepszy petrygo niebieskie, borygo czerwone lub zielone ewentualnie koncentrat STP + woda destylowana:




Roadrunner - 2009-12-13, 19:29

jack8823 napisał/a:
Mam pytanie odnośnie uwagi Roadrunnera. Czy koniecznie trzeba spuszczać w ten sposób z drugiego cylindra? Czy jest możliwość odkręcenia dolnej śruby przy pompie, odpalenia na kilka chwil motocykla i płyn powędruje przez cały układ i wyleci przez odkręconą śrubkę?

Dodatkowo mam pytanie o płyn chłodniczy, który z podanych będzie najlepszy petrygo niebieskie, borygo czerwone lub zielone ewentualnie koncentrat STP + woda destylowana:



Obrazek




Jak odkręcisz śrubkę przy pompie, w układzie chłodzenia nie będzie ciśnienia oraz płynu, który przez tę śrubkę zleci, dlatego odpalanie motocykla nic nie da. Jeśli chcesz zlać cały płyn, nie masz innej opcji - śrubkę z tyłu tylnego gara musisz odkręcić. A co do płynu to nie wiem który Ci doradzić. Ja osobiście kupiłem gotowy (bez potrzeby rozrabiania) płyn Shell, którego temperatura zamarzania to -39*C (potwierdzone przyrządem) - nie miałem z nim żadnych problemów więc mogę polecić. Wydaje mi się, że dobre będzie wszystko w miarę dobrej firmy byle na bazie glikolu i do chłodnic aluminiowych.

-gumis- - 2009-12-17, 21:54

No to ja jeszcze dołożę swoje grosze, wsystkie moto jakie serwisuje zalewam płynem RAVENOL (koncentrat, który zalecają rozkopac). Powiem Wam ,że jest bajerancji bo... ma kolor, odcien jakby był fluorescencyjny (masakra te słowo :shock: ) i jeśli pojawia się jakiś wyciek to od razu go zauważysz. Ot tyle chciałem dołożyc, że używam tego płynu... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
R0bi - 2009-12-17, 22:01

-gumis- napisał/a:
RAVENOL (koncentrat, który zalecają rozkopac).


Za bardzo sobie tego nie wyobrażam.

adam3911 - 2009-12-17, 22:52

R0bi napisał/a:
-gumis- napisał/a:
RAVENOL (koncentrat, który zalecają rozkopac).


Za bardzo sobie tego nie wyobrażam.




przecież sam powiedział - (masakra te słowo :shock: ) :mrgreen:

senda - 2009-12-18, 12:20

R0bi napisał/a:
-gumis- napisał/a:
RAVENOL (koncentrat, który zalecają rozkopac).


Za bardzo sobie tego nie wyobrażam.


Robi... Lejesz płyn na glebę obok moto, zakładasz kalosze i rozkopujesz po motocyklu...

Ot cała procedura :mrgreen:

Mateusz - 2009-12-18, 12:33

Chyba rozcieńczyć ... ale kurde daleko rozkopaniu do rozcieńczania :-)
-gumis- - 2010-01-05, 15:23

Mateusz napisał/a:
Chyba rozcieńczyć ... ale kurde daleko rozkopaniu do rozcieńczania :-)


czekałem i czekałem aż w końcu Mateusz rozwikłał tajemniczą sprawę ze słowem ''rozkopac'' :mrgreen:

GRATULACJE :thx: !!!!!

darus - 2012-03-04, 20:09

[quote="Roadrunner"]Jeśli chcesz zlać cały płyn, nie masz innej opcji - śrubkę z tyłu tylnego gara musisz odkręcić. [/quote

Są tam dwie śrubki, ale chyba dobrze myślę, że chodzi o tę niżej położoną? Ma pewnie ona jakąś podkładkę uszczelniającą w którą trzeba się wcześniej zaopatrzeć?

Grzechoo - 2012-03-06, 11:45

darus napisał/a:
Są tam dwie śrubki, ale chyba dobrze myślę, że chodzi o tę niżej położoną? Ma pewnie ona jakąś podkładkę uszczelniającą w którą trzeba się wcześniej zaopatrzeć?


Ta śruba jest poniżej mocowania cylindra do ramy. Tak jak piszesz jest podkładka i najlepiej wymienić żeby później nie ciekło :-)

darus - 2012-03-12, 21:53

Tak naprawde, to nie wiem który cylinder jest mocowany do ramy :lol: . Wymianę płynu ograniczyłem do spuszczenia go z chłodnicy i zbiorniczka wyrównawczego. Uzupełniłem świeżym płynem, odpowietrzyłem i sprawdziłem na drodze. Myślę, że setka starego w tą czy w tamtą +,- nie ma znaczenia.
Matrix - 2012-03-12, 22:01

Ja u siebie płukałem cały układ chłodzenia bo jego zawartość wyglądała jak zaczerpnięta pompą zęzową z dna jakiegoś bajora :-/


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group