To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 1100 - Łożyska głowki ramy?

Lucjano - 2009-08-21, 16:26

Łożysko głowki ramy zmienione, stare łożyska i bieżnie były zużyte. Bicie na kierownicy i uderzenie przy hamowaniu znikło. Po rozebraniu lag spreżyny całe, nie pęknięte, ogólnie wszystko ok. Było mało oleju, stuknięcie na dole lewego golenia znikło. Po złożeniu całości problem w tym że jest stukot/ klekot podczas ruchu lagi w goleni na nierównosci lub na postoju podczas bujania na zacisnietym heblu. Zdaje sie że zródło jest na górze lagi lub lag. Na forum motocyklistów wyczytałem że może być przyczyną zużyta tulejka ślizgowa. Czy ktoś z Kolegów ma pomysł co może być przyczyną i na co jeszcze popatrzyć po rozebraniu lag na części pierwsze?
Zbyszek - 2009-08-22, 10:58

Lucjano napisał/a:
Łożysko głowki ramy zmienione, stare łożyska i bieżnie były zużyte. Bicie na kierownicy i uderzenie przy hamowaniu znikło. Po rozebraniu lag spreżyny całe, nie pęknięte, ogólnie wszystko ok. Było mało oleju, stuknięcie na dole lewego golenia znikło. Po złożeniu całości problem w tym że jest stukot/ klekot podczas ruchu lagi w goleni na nierównosci lub na postoju podczas bujania na zacisnietym heblu. Zdaje sie że zródło jest na górze lagi lub lag. Na forum motocyklistów wyczytałem że może być przyczyną zużyta tulejka ślizgowa. Czy ktoś z Kolegów ma pomysł co może być przyczyną i na co jeszcze popatrzyć po rozebraniu lag na części pierwsze?


Ja miałem też podobny problem wymieniłem łożyska główki,tuleje ślizgowe górne,dolne uszczelniacze, zgarniacze, olej i jest ok. Radziłbym to zrobić jak najszybciej, bo: z tulejami górnymi nie ma żadnego problemu wymiana i jest wszystko w najlepszym porządku, ale dolne osadzone są na ladze i ślizgają się w goleni, co przy zużytej tej tulei ślizgowej, zanieczyszczonym oleju powoduje szybsze wytarcie goleni. W tej chwili nie pamiętam ceny goleni, ale jest powalajaca. No i nie zapomnieć bardzo dokładnym umyciu, wyczyszczeniu wszystkich elementów.

To wszystko pracuje bez żadnego filtra!.

-gumis- - 2009-08-22, 12:23

Lucjano napisał/a:
Todek, a jakiej marki olej zalałeś i jaka lepkość? Ja myśle o "twardym" oleju, lepkość 20W.




Powiem Ci ,że wlałem kiedys do lag w VX'ie olej hydrauliczny Lotosa (czerwony) i szczerze rewelacja!!! A cena jak fajna :mrgreen: Było to wtedy przymusem (czas, sobota, a w niedziele trza było jechac) ,jednak żadnej rożnicy nie odczułem. Na co dzień leje :

1.off road - motorex , castrol

2. szosówki- motul, liqui moly

I jest dobrze,



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group