VT 700/750/800 - Obrotomierz
Anonymous - 2009-05-06, 14:40 Temat postu: Obrotomierz Witam wszystkich.
Mam problem z niedziałającym obrotomierzem. Szukam kogoś kto potrafi takie rzeczy naprawiać w okolicy krakowa. Z góry dziękuję za podpowiedź...
Pozdrawiam
Cezar - 2009-05-06, 20:01
Mechaniczny czy elektroniczny?
Anonymous - 2009-05-06, 21:52
Elektroniczny. Zaczęło się od tego, że raz działał a raz nie. Rozebrałem go, znalazłem zimny lut na kablu- polutowałem i działał z tydzień. A potem zdechł.... Na tym moje umiejetności sie niestety kończą. Sprawdziłem inst. el. moto i jest ok. Wczoraj obudził się na 50 km. i zasnął...:) Mam nadzieję że nie snem wiecznym ;)
Todek - 2009-05-06, 22:53
Znalazłeś zimny lut. Sprawdź wszystko jeszcze raz, bardzo dokładnie, może jest jeszcze jeden zimny lut.
pdarek - 2009-05-07, 06:55
Kordian napisał/a: | Elektroniczny. Zaczęło się od tego, że raz działał a raz nie. Rozebrałem go, znalazłem zimny lut na kablu- polutowałem i działał z tydzień. A potem zdechł.... Na tym moje umiejetności sie niestety kończą. Sprawdziłem inst. el. moto i jest ok. Wczoraj obudził się na 50 km. i zasnął...:) Mam nadzieję że nie snem wiecznym ;) |
U mnie było podobnie raz działał a raz nie. Jak w niego popukałem to działał. Zdemontowałem go, wyczyściłem styki, przylutowałem całą płytkę elektroniki, powymieniałem kondensatorki (elektrolity) i zaczął działać . Troszkę trzeba się niestety pomęczyć z estetycznym rozebraniem i szczelnym poskładaniem obrotomierza
Cezar - 2009-05-07, 11:14
Kolega dał tu dobrą radę... Jeśli w środku są jakieś elektrolity - wymień wszystkie....
pdarek - 2009-05-07, 12:40
Cezar napisał/a: | Kolega dał tu dobrą radę... Jeśli w środku są jakieś elektrolity - wymień wszystkie.... |
Nie za dużo tych elektrolitów, ale są (z tego co pamiętam 3szt.).
Cezar - 2009-05-07, 12:51
W takim układzie, gdzie pewnie te "elki" są stabilizacją źródła zasilania to bardzo ważne żeby je wymienić... przecież napięcie zasilające obrotomierz jest mało stabilne... a tego zwykłe elektrolity nie znoszą, tracą pojemność i powodują zwarcia... To jest bardzo prawdopobona przyczyna usterki.... Wymień koniecznie kondensatory...
Anonymous - 2009-05-07, 16:19
Dzięki za podpowiedź. Wymienie, tylko muszę znaleźć trochę czasu na rozebranie i sprawdzenie jakie. Chyba że ktoś pamięta...??? Myślę że to może być to - mój obrotomierz też działał jak go postukałem. A tak na marginesie, dzisiaj pomykałem do pracy, było z 5 stopni i nagle się obudził. Działał z 40 km... Pozdrawiam wszystkich
Divastion - 2009-05-07, 16:58
To może wskazywać bezpośrednio na zimne luty........ Tak, wiem, że już dawno to każdy zdiagnozował, ale chodzi mi o tą bezpośrednią sytuację, gdy przy niskiej temperaturze obrotomierz wrócił na jakiś czas do życia O ile dobrze pamiętam zimne luty sprawdza się, (czy są) traktując poszczególne miejsca lutowania sprężonym CO2 obniżając temperaturę na styku i tym samym obkurczając cynę, co powodować może powrócenie do działania całego układu ( o ile trafimy na właśnie wadliwy lut )
Cezar - 2009-05-07, 18:30
Zimne luty.... co do techniki z CO2... Łatwiej rozebrać, przelutować porządnie płytkę i po sprawie... Szybciej i taniej :) Wprawnym okiem można też pod dobra lampą stwierdzić utlenienie lutowania, ewentualnie lampa i lupa...
Anonymous - 2009-05-08, 07:52
Wczoraj rozebrałem to jeszcze raz. Przelutowałem całą płytkę.....i działa. Ciekawe jak
długo. Mieliście rację co do zimnych lutów.
dudu1978 - 2009-06-07, 11:43
Szanowni koledzy powiedzcie mi jak wogóle rozebrać ten obrotomerz żeby czegoś nie uszkodzić?
Cezar - 2009-06-07, 15:38
dudu1978 napisał/a: | Szanowni koledzy powiedzcie mi jak wogóle rozebrać ten obrotomerz żeby czegoś nie uszkodzić? |
Rozkręcasz, zdejmujesz tylną część korpusu i rozginasz glachę przodu, żeby dostać się do środka... O ile jest to podobna konstrukcja jak u mnie...
Anonymous - 2009-06-16, 17:05
Witam,
ja rozciąłęm obudowę żeby nie uszkodzić chromowanej ramki. Mniej więcej w połowie :)
|
|
|