VT 1100 - Demontaż tylnego koła VT 1100 C3 AERO
valmark - 2021-03-03, 17:19 Temat postu: Demontaż tylnego koła VT 1100 C3 AERO Dzień dobry.
Dzisiaj zmieniłem przednią oponę w mojej Aero 1100. Faktycznie to zdemontowałem koło i udałem się do serwisu hondy na wymianę opony. Kupiłem Dunlopa D404 z białym pasem. Potem montaż koła i po zawodach.
Mam też oponę na tył Dunlop K555 z pasem. Ale jak się przyjrzałem tylnemu zawieszeniu to mam wątpliwości:
1. Oś jest na wysokości tłumika i w tej pozycji nie wyjdzie, chyba że tyle się opuści na wahaczu;
2. Nie za bardzo jest gdzie podstawić podnośnik, a mam taki: https://allegro.pl/oferta/podnosnik-stojak-motocyklowy-do-motocykli-500kg-10438873856
Czy ktoś z Was demontował tylne koło? Jakieś rady. Pozdrawiam.
adam3911 - 2021-03-03, 20:17
Oddaj do wulkanizacji jeśli nie masz warunków, motocykl musi iść wysoko w górę, żeby koło wyszło do tyłu pod błotnikiem. Ew w dół do kanału.
Krzychoo - 2021-03-03, 20:31
Ja demontowałem tłumik żeby wyjąć oś.
czachar - 2021-03-04, 06:29
Raczej bez demontażu tłumika się nie obejdzie
garnett - 2021-03-04, 09:17
Wymieniałem u siebie tylne koło w VT1100ACE.
Tłumik musisz zdemontować
Trzeba rzeczywiście wysoko podnieść tył. Używałem takiego samego podnośnika jak Ty i dał radę tylko przednie koło zablokowałem w stojaku takiego typu i przypiąłem pasami.
Hydrant - 2021-03-04, 19:19
Latem w swojej ACE1100 zdejmowałem koło bez demontażu tłumika i nawet na takim samym podnośniku jak twój.
Kolumb - 2021-03-04, 20:24
Cześć , pozdrawiam. Wymieniałem ostatnio oponę w C 3 . Musisz ściągnąć tłumik do wymiany oponki z białym pasem. 👍🏿
adam3911 - 2021-03-04, 21:06
C3 1100 ma dużo głębszy, dłuższy błotnik, dobre 20 cm wyżej trzeba i tak jak piszą, jeśli Ori wydech, trzeba zdjac
valmark - 2021-03-05, 07:52
Kolumb napisał/a: | Cześć , pozdrawiam. Wymieniałem ostatnio oponę w C 3 . Musisz ściągnąć tłumik do wymiany oponki z białym pasem. 👍🏿 |
Dziękuję wszystkim za pomoc
Tym białym pasem się tak ekscytuję bo akurat w mim malowaniu - boki kość słoniowa, a reszta ciemny zielony metalik - pięknie wyglądają. I takie były na pierwszym montażu.
Biorę się za robotę sam, jak się uda to podzielę się informacjami.
Kolumb - 2021-03-05, 18:10
valmark napisał/a: | Kolumb napisał/a: | Cześć , pozdrawiam. Wymieniałem ostatnio oponę w C 3 . Musisz ściągnąć tłumik do wymiany oponki z białym pasem. 👍🏿 |
Dziękuję wszystkim za pomoc
Tym białym pasem się tak ekscytuję bo akurat w mim malowaniu - boki kość słoniowa, a reszta ciemny zielony metalik - pięknie wyglądają. I takie były na pierwszym montażu.
Biorę się za robotę sam, jak się uda to podzielę się informacjami. | Po wymianie oponek będzie się fajnie prezentował. https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/93429945_2854186404672295_6248975139900227584_o.jpg?_nc_cat=105&ccb=1-3&_nc_sid=8bfeb9&_nc_ohc=pUTJuVe0rLIAX-nz5vZ&_nc_ht=scontent-waw1-1.xx&oh=de5ad5164df751567667b83650fd04d8&oe=6067C4BA
valmark - 2021-03-05, 18:21
Piękny i oryginalny
Kocham takie
powolny - 2021-03-06, 08:28
Wprawdzie moje doświadczenie mam z Hanki 750 ,ale z tym demontażem tłumika ( co jest sugerowane także w 750 ) ,jest u mnie troszkę tak nie do końca . Wiadomo ,tłumik blokuje ośkę . Gdy pierwszy raz wymieniałem oponę ,nie chciało mi się za skarby go demontować i stwierdziłem ,że inżynierowie z Hondy na pewno ,by takiego patentu nie wymyślili . Polukałem i rzeczywiście , wystarczy podnieść moto ,no fakt troszkę wysoko , odkręcić amortyzatory i ( właśnie to mnie naprowadziło ) w chromowanych podłużnicach pod siodłem ,są specjalne wycięcia ,żeby podnieść amortyzatory ,później całe koło z wałem i wyciągnąć ośkę nad rurą . Dużo prędzej i chyba mniej roboty . Jeszcze raz ,piszę o VT-750 z pojedynczą rurą , ale może komuś się to przyda .
oktan77 - 2021-03-06, 08:55
Ja też tylko odkręcałem amorki u dołu.
|
|
|