To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 700/750/800 - Dziurka w rurce od chlodzenia

ttm750 - 2020-09-12, 15:13
Temat postu: Dziurka w rurce od chlodzenia
Witam znów. Czy takie uszkodzenie jest naprawialne czy silnik nadaje się na wagę?
https://photos.app.goo.gl/s3co5zSaXfg35FEJ8
https://photos.app.goo.gl/Z6o8fnBmAuKSoNir5

AMarek - 2020-09-12, 21:03

To wygląda jak poz. 12 z linku, może jest gdzieś dostępna.
https://www.cmsnl.com/hon...ml#.X10YqEvVLIU

ttm750 - 2020-09-12, 22:44

AMarek napisał/a:
To wygląda jak poz. 12 z linku, może jest gdzieś dostępna.

To jest dokładnie ta część.. Nie mam pojęcia czy to się wymienia? To jest jakoś na stałe zamocowane w silniku. Próbowałem już z drugiego"dawcy" ruszyć ale ani drgnie. Czymś jest uszczelnione wokół. Tutejsi mastrosy - pytałem dwóch- nigdy czegoś takiego nie naprawiali.

Matrix - 2020-09-12, 23:00

Zapytaj Marudy ale wydaje mi się, że da się pospawać.
mamamuszi - 2020-09-13, 11:35

Nalutować łatkę metodą lutowania rur miedzianych CO
adam3911 - 2020-09-13, 14:20

Przykręcone śrubka, wciskane z oringiem w silnik, wszystko jest na rysunku! Spróbuj zalutować, czy obojętnie hak uszczelnić, nawet opaska jeśli nie da się lutować. Wyjąć może być czasem ciężko, rdza itp. podlewaj czymś
AMarek - 2020-09-13, 22:12

To jest raczej stalowa rurka i nie da się lutować, można uszczelnić jakąś opaską lub jak nie ma oryginału to dorobić np z miedzi.
adam3911 - 2020-09-14, 06:35

AMarek napisał/a:
To jest raczej stalowa rurka i nie da się lutować, można uszczelnić jakąś opaską lub jak nie ma oryginału to dorobić np z miedzi.


Kwas, twardy lut. Myślę że da się...
Nie w Hondzie, ale kiedyś udało mi się.

ttm750 - 2020-09-14, 06:47

adam3911 napisał/a:
AMarek napisał/a:
To jest raczej stalowa rurka i nie da się lutować, można uszczelnić jakąś opaską lub jak nie ma oryginału to dorobić np z miedzi.


Kwas, twardy lut. Myślę że da się...
Nie w Hondzie, ale kiedyś udało mi się.

Zacząłem wczoraj właśnie kombinować z opaska. Jeszcze nie przeszła... Co do lutowania to ta dziurka jest z tyłu od strony cylindra i jeszcze druga rurka blokuje dostęp.

derek99 - 2020-09-23, 22:58

adam3911 napisał/a:
AMarek napisał/a:
To jest raczej stalowa rurka i nie da się lutować, można uszczelnić jakąś opaską lub jak nie ma oryginału to dorobić np z miedzi.


Kwas, twardy lut. Myślę że da się...
Nie w Hondzie, ale kiedyś udało mi się.


Może nie kwas ale woda lutownicza ( roztwór chlorku cynku i chlorku amonu) ale lutować się da jak najbardziej.

ttm750 - 2020-09-26, 10:15

https://photos.app.goo.gl/Z6o8fnBmAuKSoNir5
Po naradach z paroma tutejszymi mechanikami stanęło na epoxy. Do lutawania, spawania itd nie było kompletnie dostępu. Epoxy metal, maleńka wygięta szpatułka do nakładania, opaska i płatek blachy aluminiowej 0.5mm. Oczyściłem pędzelkiem powierzchnię rozpuszczalnik em, potem benzynka extrakcyjna, nałożyłem szpatułka klej, na to blaszka z klejem też, opaska w miejscu dziurki plus 2 trytytki na górze i dole. Okazało się przy okazji że z obudowy termostatu zostały tylko wióry. 3 dni lata po mieście bez żadnej keopelki, jutro jadę trochę dalej i zobaczymy.

zenon407 - 2020-09-30, 11:58

https://www.shadow.org.pl...pic.php?t=14490
ttm750 - 2020-09-30, 22:22

zenon407 napisał/a:
https://www.shadow.org.pl/forum/viewtopic.php?t=14490

Myślałem też o polutowaniu, mechanik jednak stwierdził że aby poprawnie wyjąć i zainstalować ta rurkę silnik musi być wyjęty.
Dziurka była totalnie z tyłu - zero dostępu i widoczności.
Dlatego stanęło na kleju.
Obudowa termostatu wyglądala tak...
https://photos.app.goo.gl/gFsu6JimrHwy3NiN6

Maruda - 2020-10-02, 07:16

te rurki można wyjąć i zamontować na silniku w ramie bez żadnego problemu tylko gaźniki muszą być wyjęte
Matrix - 2020-10-02, 21:11

O ile dobrze pamiętam to Maruda spawałeś je u mnie bez większego problemu. :mrgreen:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group