To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

Oleje - Uszczelniacze i olej do lag???

Tomson - 2009-10-13, 12:42

Hmm - w jaki sposób kamyczki działają destrukcyjnie na uszczelniacze? Przyklejony owad wydaje mi sie sensownym powodem - spróbujcie zetrzeć owada np. wycieraczkami z szyby w aucie...dobrze sie trzyma. Przyklejony do lagi myśle skutecznie drze "wte i wewte".

A kamyk sie odbije i poleci w dalszą drogę...

MCY - 2009-10-13, 13:16

Tomson napisał/a:
Hmm - w jaki sposób kamyczki działają destrukcyjnie na uszczelniacze? Przyklejony owad wydaje mi sie sensownym powodem - spróbujcie zetrzeć owada np. wycieraczkami z szyby w aucie...dobrze sie trzyma. Przyklejony do lagi myśle skutecznie drze "wte i wewte".

A kamyk sie odbije i poleci w dalszą drogę...




Może i masz rację.

ms-kola - 2009-10-13, 14:24

Gadałem z kumplem i padło z jego strony następujące pytanie:



ile masz tarcz hamulcowych? jedną czy dwie? - sugestia odnośnie różnicy oleju w lagach przy jednej tarczy.... ale to chyba jednak najmniejszy z możliwych powodów...



kolejna kwestia - być może delikatne skrzywienie lagi akurat na wysokości gdzie pracuje w uszczelaniaczu, może go wyrabiac.... konieczny pomiar....



następna sprawa - jak się maja tuleje na ladze? może porobiło się tak, że zamiast na tuleji laga pracuje na uszczelniaczu?



no takie w wolnej dyskusji padły z jego strony uwagi....



co do owadów to tak sobie pogdybaliśmy, że to dość małoprawdopodobne, zwłaszcza, żez drugą laga jest spokój i był wcześniej... raczej gdzieć coś siedzi w samej ladze, może tam jest jakaś nierówność... coś takiego....

Alpin - 2010-10-13, 09:14

GhoustDragon jak się sprawy skończyły ? Leje mi z lewej lagi aż miło !! Jutro idzie do roboty. Jaki olej stosowałeś ? Ja się zastanawiam między 15 W a 20 W



A tak sobie myślę że jak tak leje na zacisk to i klocki od razu wymienię (Brembo)

GhoustDragon - 2010-10-13, 19:11

Alpin napisał/a:
GhoustDragon jak się sprawy skończyły ? Leje mi z lewej lagi aż miło !! Jutro idzie do roboty. Jaki olej stosowałeś ? Ja się zastanawiam między 15 W a 20 W



A tak sobie myślę że jak tak leje na zacisk to i klocki od razu wymienię (Brembo)




Alpin... temat z przed roku... cały sezon przejeździłem, i to nie mało i spokój...

Zainwestowałem i kupiłem droższe, lepsze jakościowo uszczelniacze(coś ok. 100zł zapłaciłem). Olej zalałem 10W i... na początku wrażenie, że przód jest za miękki, że moto prowadzi się nie stabilnie w zakrętach... ale to tylko kwestia wyczucia i przyzwyczajenia...



Tarczę i klocki wymieniłem w początkiem sezonu na LUCAS'a.

Anonymous - 2011-06-10, 23:14

radziok16 napisał/a:
jamcio napisał/a:
Na jedną goleń. Jak będziesz wymieniał to podnieś przód moto jak najwyżej. Ja podstawiłem podnośnik samochodowy i na nóżce udało mi się podnieść tak, że przednie koło wisiało w powietrzu.




o tym to akurat wiem bo już nie raz wymieniałem uszczelniacze z przodu tyle że w innych moto aby nie zakładać innego tematu spytam tutaj ile wasze Cienie mniej więcej jada ? moj to VT 600 z 95 r (4 biegi) i max udało mi się jechać 130km ale to już było żyłowanie silnika a ogólnie tak 120 i więcej nie chce to normalne ?

czesc moj honda steed 600 (shadow) zamyka licznik 160km

MCY - 2011-07-26, 18:20

Czy można wymienić olej w lagach w bez wymiany uszczelniaczy i zdejmowania lag?
wyvern - 2011-07-26, 18:38

jak chcesz dobrze zrobić to nie da się.
MCY - 2011-07-26, 18:49

W moich lagach jest taka śruba:


wyvern - 2011-07-28, 08:31

Dlatego napisałem jak chcesz dobrze zrobić. Ta śruba to spust od oleju, wtedy możesz poluzować śruby na górnej półce, odkręcić korki, nalać nowego ale: po pierwsze primo nie wyczyścisz dobrze lag ze starego oleju, po drugie pomiar poziomu oleju jest trudniejszy - lagi nawet jak przód uniesiesz są pochylone, i po trzecie primo ;-) namordujesz się i tak ;-) Polecam zdjąć koło, zdjąć lagi, i zrobić po bożemu ;-)
Anonymous - 2011-08-05, 12:07

Cześć

No i zawieszenie rozebrane :) Generalnie wszystko idzie super (moto to VT500C 83r) jednak mam dwa pytania:

1. Jak powinien być włożony uszczelniacz olejowy ? Obrobionym rantem do góry?
2. Ile oleju wchodzi do jednej lagi? W serwisówce jest mowa o 390 w danych na forum 440 i 455?

Z góry dzięki za info.

-gumis- - 2011-08-05, 21:58

Hej! Jeśli masz na myśli uszczelniacz z miejscem węższym tzn. miejscem ,wargą na której jest sprężyna to tym do góry. Pomyśl logicznie jak by się to sprawowało jakbyś założył to odwrotniei już masz odpowiedz.
Lej 390ccm3 do lag (jesli masz wersję VT 500C) ,a jeśli VT 500E to po 360ccm3
Ważny jest również dobór oleju (gęstośc)
Do wersji E SAE7,5
Do wersji C ATE (cokolwiek to znaczy) ważne żeby byl hydrauliczny (co sama nazwa wskazuje)

Todek - 2011-08-05, 22:14

Nie wiem jak uszczelniacze do VT500, ale np. do VT1100 są "dwuwargowe". :mrgreen:
Więc moja propozycja jest taka żeby zakładać je napisem do góry. Tak żeby patrząc z góry, nie było widać tych sprężynek.

-gumis- - 2011-08-07, 07:41

Todek, piękna i rzeczowa odpowiedz ;-)
Sebastian - 2011-08-07, 14:56

Dobrze że mnie nauczyli czytać w szkole , i mam dobrze założone uszczelniacze .


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group