To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 1100 - Pytania wydechowe

Emillien - 2020-04-18, 22:24
Temat postu: Pytania wydechowe
Cześć,

dziś w ramach przygotowania mojej Sabre do sezonu postanowiłem wymienić tłumiki. Zamiana fabryka na fabryka, Sankei na Sankei (stare miały rysy, ktoś postanowił spolerować rysy, zszedł chrom, przyrdzewiało jednym słowem długa historia.Nowe eleganckie bez rysek itp. )

Po zdjęciu tych które miałem i porównaniu z nowymi okazało się że w nowych w środku są jakiś siatkowate rurki razem z patentami które je trzymają ( zdjęcia poniżej).

W starych tego nie było,ani nie wyglądało jakby ktoś to usunął, zero śladów po obecności takich wynalazków.

Stąd kilka pytań:

Czy to są jakieś DB killery czy coś innego? (dźwięk jednych i drugich tłumików praktycznie taki sam)

Czy te dodatki mogą w jakiś sposób obniżyć wydajność układu i wpłynąć niekorzystnie na moc motocykla? ( nie miałem okazji na jazdę próbną :-( )

Czy te elementy mogą być przyczyną pojawienia się na wolnych obrotach metalicznie piszczącego dźwięku, coś jakby śruba jakaś była obluzowana, wcześniej (na starych wydechach) tego nie było, (wszystkie elementy montażowe skręcone prawidłowo i dociągnięte) ?

Pozbywać się tego,(jeśli tak to jak) czy zostawić?

Serdeczne dzięki za podzielenie się wiedzą/opiniami :)


https://zapodaj.net/95e4c85adc2c3.jpg.html?fbclid=IwAR0hZIHo-xAk7ngBnpPo6uNkFQLZc-qfAgGGDkE1w0QyYYu40Jzd41Z37sI
https://zapodaj.net/819470cf675ca.jpg.html?fbclid=IwAR2TxOzmdwd4d2HZvD46DlSQIUu25V_aI0OBtGlGHhG1FKPW9YbxZalRPy8

Krzychoo - 2020-04-19, 09:16

Najkrócej jak można:
1. Nie
2. Nie
3. Raczej nie
4. Nie usuwać. Grzebanie w tłumikach raczej pogorszy ich parametry i może być przyczyną spadku mocy i zwiększonego zużycia paliwa. Nie mówiąc o możliwości zniszczenia nowych tłumików.

Emillien - 2020-04-19, 09:43

Krzychoo napisał/a:
Najkrócej jak można:
1. Nie
2. Nie
3. Raczej nie
4. Nie usuwać. Grzebanie w tłumikach raczej pogorszy ich parametry i może być przyczyną spadku mocy i zwiększonego zużycia paliwa. Nie mówiąc o możliwości zniszczenia nowych tłumików.


Dzięki :)
AD1. kojarzysz może w takim razie co to jest?

Krzychoo - 2020-04-19, 10:24

Moim zdaniem nic co by można jakoś specjalnie nazwać. Są to po prostu elementy konstrukcji tłumika.
Emillien - 2020-04-19, 10:53

Wyczaiłem jedną rzecz stare tłumiki to Sankei 2376 HM MCK
nowe to też Sankei 2376 ale HM MCK E2 do tego na starych jest wytłoczona cała informacja o normach dB, wygląda jak na rynek USA a na nowych tego nie ma jest za to oznaczenie e 4 (małe e). Czy można na tej podstawie wyciągnąć jakieś wnioski? :koso:

Skorupek - 2020-04-19, 11:41

Może chodzi o normę emisji spalin euro 4?
Krzychoo - 2020-04-19, 11:48

Być może serwis fabryczny potrafiłby wyjaśnić Ci znaczenie tych symboli. Moja wiedza jest raczej natury ogólnej i tak daleko nie sięga. Zresztą nie bardzo widzę powód dla którego trzeba by dzielić włos na czworo... ;-)
Emillien - 2020-04-19, 12:01

Skorupek napisał/a:
Może chodzi o normę emisji spalin euro 4?

Internety podają że może chodzić o kraj homologacji w tym wypadku Holandię. Ale Euro 4 to też dobry trop..

Krzychoo napisał/a:
Być może serwis fabryczny potrafiłby wyjaśnić Ci znaczenie tych symboli. Moja wiedza jest raczej natury ogólnej i tak daleko nie sięga. Zresztą nie bardzo widzę powód dla którego trzeba by dzielić włos na czworo... ;-)

Serwisy są raczej nieskłonne do rozwiązywania takich dylematów bo nie ma w tym kasy :-) Kiedyś nawet zlali zapytanie o skład oryginalnego zestawu narzędziowego ;-) Tak naprawdę, poza wrodzoną hiperdociekliwością badam temat tylko ze względu na obawę o jakiś spadek wydajności/mocy :mrgreen:

daro - 2020-04-20, 08:40

Dzwoniłem ostatnio do serwisu w sprawie potwierdzenia roku produkcji pojazdu , a pani w słuchawce --- RODO :omg: :omg: :omg: ją obowiązuje...... :mrgreen: :mrgreen:
Emillien - 2020-04-20, 11:50

daro napisał/a:
Dzwoniłem ostatnio do serwisu w sprawie potwierdzenia roku produkcji pojazdu , a pani w słuchawce --- RODO :omg: :omg: :omg: ją obowiązuje...... :mrgreen: :mrgreen:
Kiedyś dało się załatwić to przez stronę Honda.pl, podawało się VIN, a oni załatwiali MSO - tzw. manifest pochodzenia w którym były dane z hamowni fabrycznej i info o roczniku itp.
zemnebedeusz - 2020-04-20, 19:49

E jak EKOLOGIA, spodziewaj się najlepszego :lol:
Emillien - 2020-04-24, 12:12

Temat zbadany organoleptycznie. Subiektywnie nie czuć żeby było mniej mocy a w średnim (roboczym) zakresie obrotów wręcz zaryzykowałbym stwierdzenie że jest lepiej. Dźwięk może troszkę się różni ale to nie problem. Z ciekawości w wolnej chwili chyba nawet pojadę na hamownię :->
kapmorgan - 2023-05-04, 12:48
Temat postu: Mam takie same jak ty nowe,
S 43 1100 z 2000, nie wiem czy sa orginalne, a jest to moja pierwsza honda, ale mechanik twierdzi że brzmią inaczej niż fabryczne.Mi się dźwięk podoba, a e4 to kraj homologacji


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group