/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania wydechowe
Autor Wiadomość
Emillien 


Motocykl: VT 1100 C2 SC43
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 30
Skąd: Południowe Południe
Wysłany: 2020-04-18, 22:24   Pytania wydechowe

Cześć,

dziś w ramach przygotowania mojej Sabre do sezonu postanowiłem wymienić tłumiki. Zamiana fabryka na fabryka, Sankei na Sankei (stare miały rysy, ktoś postanowił spolerować rysy, zszedł chrom, przyrdzewiało jednym słowem długa historia.Nowe eleganckie bez rysek itp. )

Po zdjęciu tych które miałem i porównaniu z nowymi okazało się że w nowych w środku są jakiś siatkowate rurki razem z patentami które je trzymają ( zdjęcia poniżej).

W starych tego nie było,ani nie wyglądało jakby ktoś to usunął, zero śladów po obecności takich wynalazków.

Stąd kilka pytań:

Czy to są jakieś DB killery czy coś innego? (dźwięk jednych i drugich tłumików praktycznie taki sam)

Czy te dodatki mogą w jakiś sposób obniżyć wydajność układu i wpłynąć niekorzystnie na moc motocykla? ( nie miałem okazji na jazdę próbną :-( )

Czy te elementy mogą być przyczyną pojawienia się na wolnych obrotach metalicznie piszczącego dźwięku, coś jakby śruba jakaś była obluzowana, wcześniej (na starych wydechach) tego nie było, (wszystkie elementy montażowe skręcone prawidłowo i dociągnięte) ?

Pozbywać się tego,(jeśli tak to jak) czy zostawić?

Serdeczne dzięki za podzielenie się wiedzą/opiniami :)


https://zapodaj.net/95e4c85adc2c3.jpg.html?fbclid=IwAR0hZIHo-xAk7ngBnpPo6uNkFQLZc-qfAgGGDkE1w0QyYYu40Jzd41Z37sI
https://zapodaj.net/819470cf675ca.jpg.html?fbclid=IwAR2TxOzmdwd4d2HZvD46DlSQIUu25V_aI0OBtGlGHhG1FKPW9YbxZalRPy8
_________________
2015-???? VT 1100 C2 Sabre
2010-2014 VF750C V45 Magna
Ostatnio zmieniony przez Emillien 2020-04-19, 09:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Krzychoo 
Krzysiek


Motocykl: Valkyrie GL1500 Interstate
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 855
Skąd: Kurów LPU
Wysłany: 2020-04-19, 09:16   

Najkrócej jak można:
1. Nie
2. Nie
3. Raczej nie
4. Nie usuwać. Grzebanie w tłumikach raczej pogorszy ich parametry i może być przyczyną spadku mocy i zwiększonego zużycia paliwa. Nie mówiąc o możliwości zniszczenia nowych tłumików.
_________________
<-VT1100C2<-WSKM06B3<-WSKM06B1
 
 
Emillien 


Motocykl: VT 1100 C2 SC43
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 30
Skąd: Południowe Południe
Wysłany: 2020-04-19, 09:43   

Krzychoo napisał/a:
Najkrócej jak można:
1. Nie
2. Nie
3. Raczej nie
4. Nie usuwać. Grzebanie w tłumikach raczej pogorszy ich parametry i może być przyczyną spadku mocy i zwiększonego zużycia paliwa. Nie mówiąc o możliwości zniszczenia nowych tłumików.


Dzięki :)
AD1. kojarzysz może w takim razie co to jest?
_________________
2015-???? VT 1100 C2 Sabre
2010-2014 VF750C V45 Magna
 
 
Krzychoo 
Krzysiek


Motocykl: Valkyrie GL1500 Interstate
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 855
Skąd: Kurów LPU
Wysłany: 2020-04-19, 10:24   

Moim zdaniem nic co by można jakoś specjalnie nazwać. Są to po prostu elementy konstrukcji tłumika.
_________________
<-VT1100C2<-WSKM06B3<-WSKM06B1
 
 
Emillien 


Motocykl: VT 1100 C2 SC43
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 30
Skąd: Południowe Południe
Wysłany: 2020-04-19, 10:53   

Wyczaiłem jedną rzecz stare tłumiki to Sankei 2376 HM MCK
nowe to też Sankei 2376 ale HM MCK E2 do tego na starych jest wytłoczona cała informacja o normach dB, wygląda jak na rynek USA a na nowych tego nie ma jest za to oznaczenie e 4 (małe e). Czy można na tej podstawie wyciągnąć jakieś wnioski? :koso:
_________________
2015-???? VT 1100 C2 Sabre
2010-2014 VF750C V45 Magna
 
 
Skorupek 


Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 37
Dołączył: 21 Wrz 2011
Posty: 1176
Skąd: Morszków/WSK, Marki
Wysłany: 2020-04-19, 11:41   

Może chodzi o normę emisji spalin euro 4?
 
 
Krzychoo 
Krzysiek


Motocykl: Valkyrie GL1500 Interstate
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 855
Skąd: Kurów LPU
Wysłany: 2020-04-19, 11:48   

Być może serwis fabryczny potrafiłby wyjaśnić Ci znaczenie tych symboli. Moja wiedza jest raczej natury ogólnej i tak daleko nie sięga. Zresztą nie bardzo widzę powód dla którego trzeba by dzielić włos na czworo... ;-)
_________________
<-VT1100C2<-WSKM06B3<-WSKM06B1
 
 
Emillien 


Motocykl: VT 1100 C2 SC43
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 30
Skąd: Południowe Południe
Wysłany: 2020-04-19, 12:01   

Skorupek napisał/a:
Może chodzi o normę emisji spalin euro 4?

Internety podają że może chodzić o kraj homologacji w tym wypadku Holandię. Ale Euro 4 to też dobry trop..

Krzychoo napisał/a:
Być może serwis fabryczny potrafiłby wyjaśnić Ci znaczenie tych symboli. Moja wiedza jest raczej natury ogólnej i tak daleko nie sięga. Zresztą nie bardzo widzę powód dla którego trzeba by dzielić włos na czworo... ;-)

Serwisy są raczej nieskłonne do rozwiązywania takich dylematów bo nie ma w tym kasy :-) Kiedyś nawet zlali zapytanie o skład oryginalnego zestawu narzędziowego ;-) Tak naprawdę, poza wrodzoną hiperdociekliwością badam temat tylko ze względu na obawę o jakiś spadek wydajności/mocy :mrgreen:
_________________
2015-???? VT 1100 C2 Sabre
2010-2014 VF750C V45 Magna
 
 
daro 
Daro


Motocykl: VTX 1800S36
Wiek: 62
Dołączył: 12 Wrz 2013
Posty: 658
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2020-04-20, 08:40   

Dzwoniłem ostatnio do serwisu w sprawie potwierdzenia roku produkcji pojazdu , a pani w słuchawce --- RODO :omg: :omg: :omg: ją obowiązuje...... :mrgreen: :mrgreen:
 
 
Emillien 


Motocykl: VT 1100 C2 SC43
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 30
Skąd: Południowe Południe
Wysłany: 2020-04-20, 11:50   

daro napisał/a:
Dzwoniłem ostatnio do serwisu w sprawie potwierdzenia roku produkcji pojazdu , a pani w słuchawce --- RODO :omg: :omg: :omg: ją obowiązuje...... :mrgreen: :mrgreen:
Kiedyś dało się załatwić to przez stronę Honda.pl, podawało się VIN, a oni załatwiali MSO - tzw. manifest pochodzenia w którym były dane z hamowni fabrycznej i info o roczniku itp.
_________________
2015-???? VT 1100 C2 Sabre
2010-2014 VF750C V45 Magna
 
 
zemnebedeusz 
Facta non Verba!


Motocykl: Honda Shadow VT750ccm Custom 1985r
Wiek: 48
Dołączył: 18 Lis 2018
Posty: 292
Skąd: Stavanger
  Wysłany: 2020-04-20, 19:49   

E jak EKOLOGIA, spodziewaj się najlepszego :lol:
 
 
Emillien 


Motocykl: VT 1100 C2 SC43
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 30
Skąd: Południowe Południe
  Wysłany: 2020-04-24, 12:12   

Temat zbadany organoleptycznie. Subiektywnie nie czuć żeby było mniej mocy a w średnim (roboczym) zakresie obrotów wręcz zaryzykowałbym stwierdzenie że jest lepiej. Dźwięk może troszkę się różni ale to nie problem. Z ciekawości w wolnej chwili chyba nawet pojadę na hamownię :->
_________________
2015-???? VT 1100 C2 Sabre
2010-2014 VF750C V45 Magna
 
 
kapmorgan 


Motocykl: Honda Shadow 1100 Sabre
Wiek: 57
Dołączył: 30 Mar 2023
Posty: 1
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-05-04, 12:48   Mam takie same jak ty nowe,

S 43 1100 z 2000, nie wiem czy sa orginalne, a jest to moja pierwsza honda, ale mechanik twierdzi że brzmią inaczej niż fabryczne.Mi się dźwięk podoba, a e4 to kraj homologacji
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM