To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 600 - Nie gada na jeden cylinder

MirekP - 2020-03-09, 20:15
Temat postu: Nie gada na jeden cylinder
Witam,
Mam problem z jednym cylindrem w mojej Halince, mianowicie po rozgrzaniu, nie pracuje na wolnych obrotach :(. Jak jedzie, to jest wszystko ok, nie zauważyłem spadku mocy, ale jak tylko się zatrzyma, to tylny cylinder przestaje współpracować.
Na zimnym jest w miarę ok, czasem sobie strzeli w rurę, ale tragedii nie ma, problem robi się dopiero jak jest dobrze rozgrzany.
Świece (a właściwie to sprawdzałem po jednej z każdego cylindra) z tylnego cylindra czarna, okopcone i mokre, więc to na pewno jego problem. Wczoraj przełożyłem świece i zrobiłem rundkę. Wynik: świeca w przednim ok, ta w tylnym jest okopcona, więc to nie problem ze świecami, zresztą były wymieniane w poprzednim sezonie. Gaźniki były czyszczone i synchronizowane zeszłej wiosny.

Macie jakieś sugestie, co można sprawdzić/wymienić zanim oddam w ręce jakiegoś magika?

Do tego (niekoniecznie z tej samej przyczyny) strzela w rurę przy odpuszczaniu gazu, ale tylko na niższych obrotach, na wysokich nie daje takiego efektu. Wydaje mi się może to być powiązane, ale wcale nie musi.

Z góry dzięki za wszelkie sugestie

AMarek - 2020-03-09, 22:48

A iskra jest?
MirekP - 2020-03-09, 23:02

jest jest, ale na ile ona solidna, to nie jestem w stanie ocenić
Marecki - 2020-03-09, 23:35

Możesz jeszcze ew. spróbować cewki zapłonowe zamienić miejscami.
Kolumb - 2020-03-09, 23:41

zacznij o pomiaru kompresji. Najpierw na zimnym, potem na ciepłym.
MirekP - 2020-03-10, 08:31

Z pomiarem kompresji to będzie problem, bo nie mam przyrządu, ale jeśli uda mi się gdzieś taki dostać, to sprawdzę.

Natomiast pomysł cewkami wydaje się obiecujący. Może uda się wykluczyć cewki i kable wysokiego napięcia. Jak tylko znajdę wolną chwilę to pozamieniam i dam znać co i jak.

Dzięki

W_T_G - 2020-03-10, 09:03

Z doświadczenia, nie motocyklowego, wiem że podobny efekt daje właśnie utrata kompresji. Mówię tu o niskich i wysokich obrotach.
Jeśli będziesz mierzył sam czy zlecał komuś pomiar kompresji to zwróć uwagę na zmasowanie świec. Niech nie wiszą luźno. Bo możesz się doprowadzić do płaczu przy okazji paląc moduł zapłonowy. Tak jak ja to sobie uczyniłem.

MirekP - 2020-03-10, 09:44

W_T_G napisał/a:
Z doświadczenia, nie motocyklowego, wiem że podobny efekt daje właśnie utrata kompresji. Mówię tu o niskich i wysokich obrotach.
Jeśli będziesz mierzył sam czy zlecał komuś pomiar kompresji to zwróć uwagę na zmasowanie świec. Niech nie wiszą luźno. Bo możesz się doprowadzić do płaczu przy okazji paląc moduł zapłonowy. Tak jak ja to sobie uczyniłem.


Dzięki, Bardzo cenna uwaga. Co prawda nie wiem dokładnie jak bardzo cenna, ale na pewno się przyda.

Skorupek - 2020-03-10, 14:51

Zanim zrobisz cokolwiek sprawdź fajki. W środku każdej jest wkręcany czop który obejmuje elektrodę świecy. Jeżeli on jest luźny świeca może nie zapalać a przy takiej dużej średnicy tłoka jedna może nie wystarczyć. Pomiar kompresji jak najbardziej wskazany. Zegar do tego kosztuje 60 zł w większości sklepów rolniczych i z narzędziami dostępny.
zemnebedeusz - 2020-03-10, 18:22

Ja sprawdzam kompresję z włączonym kill-switch więc cewki są bezpieczne.
stiv10 - 2020-03-10, 18:54

a ja stawiam na cewkę, ewentualnie przewody wysokiego napięcia (ogólnie elektrykę)
Kiedyś miałem tak, że pod wpływem temperatury uzwojenie w cewce się rozłączało

bogdi - 2020-03-10, 19:37

w dwóch niezależnych moto pomogła wymiana przewodów z fajkami, ale przyczyn może być więcej, kup przewód "z metra", do tego jakieś fajki (koszt niewysoki)
MirekP - 2020-03-10, 20:07

Skorupek napisał/a:
Zanim zrobisz cokolwiek sprawdź fajki. W środku każdej jest wkręcany czop który obejmuje elektrodę świecy. Jeżeli on jest luźny świeca może nie zapalać a przy takiej dużej średnicy tłoka jedna może nie wystarczyć. Pomiar kompresji jak najbardziej wskazany. Zegar do tego kosztuje 60 zł w większości sklepów rolniczych i z narzędziami dostępny.


Niestety, fajki są ok (to było by najprostsze). Czopy siedzą mocno.
Niestety z czasem u mnie dość krucho i nie udało mi się dzisiaj zamienić cewek, ale to będzie następny krok.
Kable i fajki i tak zamierzam zmienić - dla świętego spokoju, ale zanim zamówię, chcę się dowiedzieć czy nie muszę też cewki kupić.

Jak tylko coś ruszę z tematem to dam znać jakie wyniki

stiv10 - 2020-03-10, 21:09

Fajnie byłoby, abyś znalazł przyczynę i się tym pochwalił zamykając temat. Może któryś, kiedyś będzie miał podobny problem 🤔
mamamuszi - 2020-03-10, 21:33

Za dużo paliwa , zalewa świecę


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group