To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

Bank Informacji - Regulacja lampy przednej

Manchis - 2019-06-05, 20:59
Temat postu: Regulacja lampy przednej
Witajcie, ja to chyba nie mam szczęścia do funkcji "szukaj". Do rzeczy: Przy reflektorze są dwie śruby regulujące lampę. Właściwie wydaję mi się, że ustawiłem maksymalnie w górę, jednak dalej nie daje mi to wystarczającego światła (żarówka zakupiona, jutro montaż mocniejszej). Jak regulować te śruby? Obie są od wysokości, czy któraś od poziomu? Niby takie śrubeczki, a idzie się zamotać.
Gabriel - 2019-06-05, 23:14

Może ktoś wykręcił całkowicie śrubę i nie ma regulacji, rozbierz lampę, i tak będziesz wymieniał żarówkę zobaczysz czy wszystko się kręci i jest na swoim miejscu. Może gwint jest w śrubie wyrobiony i mimo kręcenia nie ma efektu.
bogdi - 2019-06-06, 12:33

masz dwie śruby, góra i boki, sprawdź czy one pracują (woda robi swoje), sprawdź tuleje mocowania lampy (może ktoś tam ingerował), przy okazji wymiany żarówki też zobacz na mocowanie całego klosza, można też wymyć lustro i klosz od wewnątrz - TYLKO spirytus i mocowanie samej żarówki
ps: w Wadowicach znów będę na kawę z kremówką, przelotem na chwilę

Manchis - 2019-06-06, 13:59

Właśnie rozebrałem ją i na sucho kręciłem śrubami. Wydawało mi się, że prawie nie ma efektu ale możliwe, że to przez wyrobioną śrubę. Kupiłem żarówkę, to jutro się pobawię :) - O, to zapraszam serdecznie, kremówki trochę przereklamowane, ale sprzedają się ;)
Manchis - 2019-06-07, 17:02

Ok, uporałem się z lampą :) dość mocno wyrobiony gwint i w śrubie jak i w samym "gnieździe". Ogarnąłem, że to regulacja lewo + prawo, i góra + dół. Wykręciłem na tyle ile była możliwość, ale dalej wydaje mi się, że jest za nisko. Czy jest jeszcze jakaś inna możliwość podniesienia, czy lampa jest wkręcona na stałe?
bogdi - 2019-06-07, 20:28

lampa jest mocowana na tulejach do widelca, pisałem sprawdź tuleje -cytat z netu
"Teraz musimy zbudować sobie stanowisko pomiarowe. Wystarczy ściana i płaskie podłoże oddalone od niej 5 metrów plus długość jednośladu. Powinna być możliwość chociaż częściowego zaciemnienia miejsca. Na ścianie robimy pozioma kreskę na wysokości osi reflektora minus 60 mm. Następnie prowadzimy pionową linię tworząc krzyż, w tym miejscu ma wypaść miejsce, gdzie odbicie światła z asymetrycznego reflektor kieruje się ku górze. Na podłożu prowadzimy linię będącą przedłużeniem pionowej kreski na odległość od ściany równą 5 metrów. Tam rysujemy linię prostopadłą – w tym miejscu ustawiamy nasz pojazd. Reflektor powinien znaleźć się nad poprzeczną linią narysowana na podłożu, zaś koła wzdłuż linii prowadzącej do ściany. Kierownica musi być ustawiona na wprost. Kontrolę ustawienia świateł i ich ewentualną regulację robimy na obciążonym jednośladzie. Regulację czynimy opisanymi śrubami regulacyjnymi do uzyskania pożądanego efektu.
Oczywiście, można to zrobić prościej podczas okresowego przeglądu technicznego– tego gdy stemplują nam dowód rejestracyjny w stacji diagnostycznej.

W_T_G - 2019-06-11, 21:53

A propos wyrobionych gwintów.
Do reperacji doskonale sprawdza się nitonakrętka.
https://www.youtube.com/watch?v=-wmpASZYat8



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group