VT 600 - Problem z ładowaniem - alternator?
Hydrant - 2019-04-14, 12:09 Temat postu: Problem z ładowaniem - alternator? Witam.
Mam problem z ładowaniem. Napięcie na wolnych obrotach przy włączonych światłach, mierzone na klemach to ok 12,2V, to zdecydowanie za mało.
Proszę o informację w jaki sposób zmierzyć, sprawdzić stan alternatora. czy mierząc prąd czy po prostu można to zrobić omomierzem? Dobrałem się już do trzech żółtych przewodów wychodzących z alternatora.
Marcik 1100 - 2019-04-14, 13:36
Witam,
Możesz zacząć się martwić, kiedy po dodaniu gazu napięcie nie wzrasta wcale. W moim przypadku, około 13,5V - 14V pojawia się dopiero przy 1500 -1700 obrotach silnika (przy włączonym oświetleniu). Na wolnych obrotach spada poniżej 13V, kiedy jadę, napięcie wzrasta do 14,5V 14,7V (obroty silnika w zakresie 2000 - 5000).
Pozdrawiam
Marcin
MiSzcz - 2019-04-14, 13:44
Hydrant napisał/a: | Napięcie na wolnych obrotach przy włączonych światłach, mierzone na klemach to ok 12,2V |
Najpierw naładuj porządnie akumulator i dopiero później sprawdzaj, gdyż takie napięcie jest zbyt małe i może być tak, że akumulator ciągnie Ci maksymalny prąd jaki jest w stanie wytworzyć w tym momencie alternator, przez co napięcie nie będzie wzrastać...
Po drugie sprawdź wszystkie kostki łączeniowe i wsuwki czy nie są poprzepalane/zaśniedziałe
Marecki - 2019-04-14, 15:27
Hydrant - jakie masz napięcie na accu przy np 2000 czy 5000 RPM?
Hydrant - 2019-04-14, 15:37
Nie mam obrotomierza, ale przy naładowanym aku na wolnych obrotach jest ok 12.2-12.5v jak mu podgazuje to podejdze pod 13.6,-13.8 v. Niepokoi mnie to napięcie na niskich obrotach. Zresztą wczoraj aku mi padł.
MiSzcz - 2019-04-14, 18:50
Hydrant napisał/a: | ale przy naładowanym aku na wolnych obrotach jest ok 12.2-12.5v |
Kolego naładowane aku, to napięcie rzędu 12,7-12,8 V. Jeśli spada poniżej 12,5 powinno już się go podładować... Tyle w sprawie aku. A do tego jeśli piszesz, że Ci padł, to tym bardziej może teraz nadal nie mieć swojej pojemności i przez to pobierać za duży prąd...
Ale jeśli po naładowaniu po kilku godzinach utrzyma Ci się minimum napięcie 12,6 , to możesz robić testy dalej.
Co do alternatora, to sprawdź najpierw czy uzwojenia nie mają przebicia na masę. Omomierz w dłoń i sprawdzasz pomiędzy żółtymi, a masą... Wszędzie powinna wynosić nieskończoność. Jeśli nie ma przebicia, wtedy sprawdzasz czy jest ciągłość w połączeniach cewek, czyli omomierzem sprawdzasz pomiędzy wszystkimi 3-ma żółtymi... Wszędzie powinno być max kilka Ohmów.
Jeśli to będziesz miał zmierzone, to wtedy sprawdzasz napięcie międzyfazowe, czyli multimetr przełączasz na napięcie przemienne (VAC) na zakres 200V i sprawdzasz pomiędzy wszystkimi żółtymi... Powinno być w granicach kilkudziesięciu V i wszędzie jednakowe...
Hydrant - 2019-04-14, 19:30
Dzięki za info.
Po pomiarach wyszło że uzwojenia alternatora do wymiany/regeneracji. Przy jednym pomiarze międzyfazowym mam tylko ok.8V.
Hydrant - 2019-04-14, 19:53
No i rodzi się kolejne pytanie.
Czy przy zdejmowaniu lewego dekla muszę spuszczać olej?
Marecki - 2019-04-14, 21:15
Niektórzy tylko przechylili bardziej moto na prawą stronę i obyło się bez spuszczania oleju.
Niestety - masz gdzieś zwarcie miedzyzwojowe i stąd takie różnice w napięciach.
Hydrant - 2019-04-16, 19:13
I po problemie. okazało się że jeden z przewodów wychodzących z alternatora do regulatora całkowicie się przetarł na styku z ramą. Jutro to lutuję, i po temacie.
A tak na marginesie to ciekawe że mimo pracujących tylko dwóch fazach ładowanie było ponad 12V.
Zibi665 - 2019-04-19, 09:08
Hydrant - 2019-04-19, 09:24
No i polutowane.
Przewód nie przetarł się na połączeniu z ramą. Ktoś kiedyś coś w tym rejonie robił i przewód od alternatora puścił swobodnie zamiast podczepić go na dwóch przeznaczonych dla niego przelotkach. Wynikiem tego przewód obcierał o łańcuch napędowy. Ot cala przyczyna.
Marecki - 2019-04-19, 09:30
Grunt, że znalazłeś usterkę przed demontażem stojana
|
|
|