/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z ładowaniem - alternator?
Autor Wiadomość
Hydrant 


Motocykl: Honda VT1100 C2 ACE 1996r
Wiek: 46
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 105
Skąd: NBR
Wysłany: 2019-04-14, 11:09   Problem z ładowaniem - alternator?

Witam.

Mam problem z ładowaniem. Napięcie na wolnych obrotach przy włączonych światłach, mierzone na klemach to ok 12,2V, to zdecydowanie za mało.
Proszę o informację w jaki sposób zmierzyć, sprawdzić stan alternatora. czy mierząc prąd czy po prostu można to zrobić omomierzem? Dobrałem się już do trzech żółtych przewodów wychodzących z alternatora.
 
 
Marcik 1100 


Motocykl: Shadow 1100 1986
Dołączył: 22 Kwi 2017
Posty: 96
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-14, 12:36   

Witam,

Możesz zacząć się martwić, kiedy po dodaniu gazu napięcie nie wzrasta wcale. W moim przypadku, około 13,5V - 14V pojawia się dopiero przy 1500 -1700 obrotach silnika (przy włączonym oświetleniu). Na wolnych obrotach spada poniżej 13V, kiedy jadę, napięcie wzrasta do 14,5V 14,7V (obroty silnika w zakresie 2000 - 5000).

Pozdrawiam
Marcin
 
 
MiSzcz 
Michał


Motocykl: VT750 CS RC50 ABS 2011r.
Wiek: 41
Dołączył: 10 Mar 2013
Posty: 317
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-04-14, 12:44   

Hydrant napisał/a:
Napięcie na wolnych obrotach przy włączonych światłach, mierzone na klemach to ok 12,2V


Najpierw naładuj porządnie akumulator i dopiero później sprawdzaj, gdyż takie napięcie jest zbyt małe i może być tak, że akumulator ciągnie Ci maksymalny prąd jaki jest w stanie wytworzyć w tym momencie alternator, przez co napięcie nie będzie wzrastać...

Po drugie sprawdź wszystkie kostki łączeniowe i wsuwki czy nie są poprzepalane/zaśniedziałe
 
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 946
Skąd: Chełm
Wysłany: 2019-04-14, 14:27   

Hydrant - jakie masz napięcie na accu przy np 2000 czy 5000 RPM?
_________________
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
 
 
Hydrant 


Motocykl: Honda VT1100 C2 ACE 1996r
Wiek: 46
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 105
Skąd: NBR
Wysłany: 2019-04-14, 14:37   

Nie mam obrotomierza, ale przy naładowanym aku na wolnych obrotach jest ok 12.2-12.5v jak mu podgazuje to podejdze pod 13.6,-13.8 v. Niepokoi mnie to napięcie na niskich obrotach. Zresztą wczoraj aku mi padł.
 
 
MiSzcz 
Michał


Motocykl: VT750 CS RC50 ABS 2011r.
Wiek: 41
Dołączył: 10 Mar 2013
Posty: 317
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-04-14, 17:50   

Hydrant napisał/a:
ale przy naładowanym aku na wolnych obrotach jest ok 12.2-12.5v


Kolego naładowane aku, to napięcie rzędu 12,7-12,8 V. Jeśli spada poniżej 12,5 powinno już się go podładować... Tyle w sprawie aku. A do tego jeśli piszesz, że Ci padł, to tym bardziej może teraz nadal nie mieć swojej pojemności i przez to pobierać za duży prąd...

Ale jeśli po naładowaniu po kilku godzinach utrzyma Ci się minimum napięcie 12,6 , to możesz robić testy dalej.

Co do alternatora, to sprawdź najpierw czy uzwojenia nie mają przebicia na masę. Omomierz w dłoń i sprawdzasz pomiędzy żółtymi, a masą... Wszędzie powinna wynosić nieskończoność. Jeśli nie ma przebicia, wtedy sprawdzasz czy jest ciągłość w połączeniach cewek, czyli omomierzem sprawdzasz pomiędzy wszystkimi 3-ma żółtymi... Wszędzie powinno być max kilka Ohmów.

Jeśli to będziesz miał zmierzone, to wtedy sprawdzasz napięcie międzyfazowe, czyli multimetr przełączasz na napięcie przemienne (VAC) na zakres 200V i sprawdzasz pomiędzy wszystkimi żółtymi... Powinno być w granicach kilkudziesięciu V i wszędzie jednakowe...


:-)8
 
 
 
Hydrant 


Motocykl: Honda VT1100 C2 ACE 1996r
Wiek: 46
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 105
Skąd: NBR
Wysłany: 2019-04-14, 18:30   

Dzięki za info.
Po pomiarach wyszło że uzwojenia alternatora do wymiany/regeneracji. Przy jednym pomiarze międzyfazowym mam tylko ok.8V.
 
 
Hydrant 


Motocykl: Honda VT1100 C2 ACE 1996r
Wiek: 46
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 105
Skąd: NBR
Wysłany: 2019-04-14, 18:53   

No i rodzi się kolejne pytanie.
Czy przy zdejmowaniu lewego dekla muszę spuszczać olej?
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 946
Skąd: Chełm
Wysłany: 2019-04-14, 20:15   

Niektórzy tylko przechylili bardziej moto na prawą stronę i obyło się bez spuszczania oleju.
Niestety - masz gdzieś zwarcie miedzyzwojowe i stąd takie różnice w napięciach.
_________________
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
 
 
Hydrant 


Motocykl: Honda VT1100 C2 ACE 1996r
Wiek: 46
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 105
Skąd: NBR
Wysłany: 2019-04-16, 18:13   

I po problemie. okazało się że jeden z przewodów wychodzących z alternatora do regulatora całkowicie się przetarł na styku z ramą. Jutro to lutuję, i po temacie.
A tak na marginesie to ciekawe że mimo pracujących tylko dwóch fazach ładowanie było ponad 12V.
 
 
Zibi665 
dVa gary


Motocykl: VTX-1800 F '06
Wiek: 68
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 2458
Skąd: Libiąż, KCH
Wysłany: 2019-04-19, 08:08   

:shock:
_________________
To mówiłem ja - Jarząbek :-P .
================
Ach ten oddech ;-) .
 
 
Hydrant 


Motocykl: Honda VT1100 C2 ACE 1996r
Wiek: 46
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 105
Skąd: NBR
Wysłany: 2019-04-19, 08:24   

No i polutowane.

Przewód nie przetarł się na połączeniu z ramą. Ktoś kiedyś coś w tym rejonie robił i przewód od alternatora puścił swobodnie zamiast podczepić go na dwóch przeznaczonych dla niego przelotkach. Wynikiem tego przewód obcierał o łańcuch napędowy. Ot cala przyczyna.
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 946
Skąd: Chełm
Wysłany: 2019-04-19, 08:30   

Grunt, że znalazłeś usterkę przed demontażem stojana :-)
_________________
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM