To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 500 - strzały w tłumik. i lewe powietrze

kolin17_71 - 2019-03-03, 21:28
Temat postu: strzały w tłumik. i lewe powietrze
Witam potrzebuje porady z rozwiązaniem zagadki. może zacznę od początku.
Od kąt kupiłem moją vt 500 strzela w tłumi. pierwsze podejrzenie padło na źle ustawioną mieszankę. Na forum znalazłem opis jak wyregulować ilość powietrza ale niestety bez reakcji.
po zatkaniu króćców moto nie przyjmuje gazu ( dławi się) wolne obroty spadają zdarza się że zgaśnie. Próbowałem się umówić ze znajomym który zajmuje się takimi przypadkami ale niestary nie ma na razie terminów. Jednak podczas rozmowy wyszło że to raczej nie jest kwestia mieszanki ponieważ dyszą ustawia się skład dla wolnych obrotów a moto na wolnych chodzi. Kolega sugerował membrany. Wyjąłem i rozebrałem gaźniki, w jednym z nich źle złożona byłą membrana i przepustnica nie podnosiła się. Jednak po złożeniu gaźników i zatkaniu króćców nadal moto nie przyjmowało gazu. wymontowałem je jeszcze raz sprawdziłem gumowe króćce łączące gaźniki z cylindrami i ustawiłem poziom paliwa na 6,8mm. nadal nic.
Po odetkaniu dysz moto świetnie przyśpiesza ale martwi mnie że do cylindra trafia powietrze które nie przeszło przez filtr. Sprawdziłem jeszcze ciśnienie 10.5 na obu cylindrach. Szału nie ma ale mieści się w normie.
Podejrzewam że może poprzedni właściciel kombinował coś przy przepustnicach i może założył krótszą iglicę lub słabszą /kruszą sprężynę dociskającą przepustnicę.
jakie długie powinny być iglice i czy jest możliwość sprawdzenia sprężyny?
macie może inne podejrzenia??

Gabriel - 2019-03-04, 00:53

Czy tłumik jest oryginalny ? Czy nie jest rozwiercony ? Na akcesoryjnych czy rozwierconych często strzela u bardzo ciężko to ustawić a nawet czasem się nie da.
kolin17_71 - 2019-03-09, 21:46

tłumiki oryginalna nie wyglądają na rozdłubane.
problem raczej w gaźnikach nie wiem dlaczego muszą być zdjęte zaślepki z króćców. po ich zatkaniu nie da się jechać

Marecki - 2019-03-09, 22:03

O których dokładniej króćcach piszesz?
kolin17_71 - 2019-03-10, 08:35




na tym zdjęciu widać króćce na prawo i lewo od śrubokręta

Marecki - 2019-03-10, 08:48

U mnie z od nich idzie rurka z trójnikiem pod moto.
Ta rurka powinna być drożna i nie zatkana.

kolin17_71 - 2019-03-10, 15:07

Ale wtedy motor ciągnie powietrze z całym syfem z otoczenia. Już mi przeszło przez głowę żeby połączyć je z odlotem Ale nie chciał bym żeby ciągnęło brud.
Może ktoś jeszcze się wypowie jak jest u innych to rozwiązane

Marecki - 2019-03-11, 08:58

Te króćce to bardziej chyba jakieś odpowietrzenie komory pływakowej.
To ma być wolne bo tamtędy w zasadzie nawet przepływu jakiegoś powietrza nie ma.
Zobacz sam na fotce pożyczonej od Cezara:

U mnie ta rurka idzie luźno na dół moto i z tego co słyszałem to nie jest wskazane jej zaginanie czy zaślepianie.

kolin17_71 - 2019-03-11, 20:20

Kirde. To ja nie potrzebnie się martwiłem. Super informacja, w takim razie mogę latac bez problemow.
Powiedz mi tylko gdzie mniej więcej mam poprowadzić ten wężyk, do kat on sięga

Marecki - 2019-03-11, 20:56

Dzisiaj byłem przy moto i popatrzyłem na to.
Przy gaźnikach od góry jest trójnik, w który wchodzą dwa przewody od króćców gaźnika i odchodzi jeden wężyk.
Wężyk ten idzie u mnie przez metalową klamrę pod ramą (razem z przewodem zapłonowym tylnej, lewej świecy) a następnie przypaskowany do ramy w części schodzącej ukośnie w dół. Dalej luźno schodzi do dołu obok gumy osłonowej kardana i zawiasu wahacza.
Wężyk ten ma po prostu luźno wisieć w dół :-)

MARQ - 2019-03-12, 11:53

każdy gażnik ma swoje ujście/zlew paliwa z komory pływakowej, i jest z rurką, trójnikiem i pod moto.
jak odkręcisz odpowiednią śrubkę płaską, to z komory pływakowej wyleci cała wacha pod moto.
rurki powinny być drożne i nie zatkane.

dziury do krućców, których używa się do synchronizacji gaźników, to inne dziury ;)
na co dzień zaślepione śrubą. są schowane już pomiędzy żeberkami cylindrów - takie moje podejrzenie.

Marecki - 2019-03-12, 17:06

Cytat:
każdy gażnik ma swoje ujście/zlew paliwa z komory pływakowej, i jest z rurką, trójnikiem i pod moto.

Nie każdy gaźnik to posiada.
Ale w VT500 jest coś takiego.

MARQ napisał/a:
jak odkręcisz odpowiednią śrubkę płaską, to z komory pływakowej wyleci cała wacha pod moto.

Śrubka w dolnej części gaźnika - obok są króćce spustowe

MARQ napisał/a:
dziury do krućców, których używa się do synchronizacji gaźników, to inne dziury ;)
na co dzień zaślepione śrubą. są schowane już pomiędzy żeberkami cylindrów

Tak - do synchro używasz króćców na głowicy.
Jeden to przyłącze podciśnienia do kranika a drugi jest zaślepiony.

Za to kolin17_71 pisał o króćcach w górnej części gaźnika :-)

kajtyk - 2021-05-14, 00:27

Witam i podłączam się do tematu strzałów w rurę. U mnie strzela jak hamuję silnikiem i po przygazowaniu. na wolnych silnik pracuje nierówno i "popierduje". Dzisiaj zrobiłem przegląd układu zapłonowego i zrobiłem mały eksperyment: wyłączyłem z pracy 1-szy garnek (odłączyłem zasilenie na cewce). Na drugim pracyje równo i nie strzela. Zrobiłem to samo na 2-gim i znowu silnik pracuje równo i nie strzela. Włączając do pracy oba zaczyna nierówną pracę. Może macie jakieś pmysły ?
Poza tym, wg serwisówki cewki impulsatorów powinny mieć 400 ohm, a moje w ogóle nie mają przejścia, jakby była przerwa, a silnik pracuje. Już całkiem zgłupiałem.
P.S. Dalej mam problem ze wzrastającymi obrotami, lekki ruch manetką, a z 2000 skacze do 4000.Też skończyły mi sie pomysły. Marecki twiedzi że tak już jest, ale u niego ten efekt jest bardzo delikatny.

kajtyk - 2021-05-14, 08:38

Jeszcze ciekawostka, ten wzrost obrotów występuje na każdym garnku osobno, kolejna niewiadoma.
mamamuszi - 2021-05-14, 12:27

kajtyk napisał/a:
Witam i podłączam się do tematu strzałów w rurę. U mnie strzela jak hamuję silnikiem i po przygazowaniu. na wolnych silnik pracuje nierówno i "popierduje". Dzisiaj zrobiłem przegląd układu zapłonowego i zrobiłem mały eksperyment: wyłączyłem z pracy 1-szy garnek (odłączyłem zasilenie na cewce). Na drugim pracyje równo i nie strzela. Zrobiłem to samo na 2-gim i znowu silnik pracuje równo i nie strzela. Włączając do pracy oba zaczyna nierówną pracę. Może macie jakieś pmysły ?
Poza tym, wg serwisówki cewki impulsatorów powinny mieć 400 ohm, a moje w ogóle nie mają przejścia, jakby była przerwa, a silnik pracuje. Już całkiem zgłupiałem.
P.S. Dalej mam problem ze wzrastającymi obrotami, lekki ruch manetką, a z 2000 skacze do 4000.Też skończyły mi sie pomysły. Marecki twiedzi że tak już jest, ale u niego ten efekt jest bardzo delikatny.


Za mała dawka paliwa na wolnych obrotach to raz a dwa to za wysoko podniesiona przepustnica .



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group