/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
strzały w tłumik. i lewe powietrze
Autor Wiadomość
kolin17_71 

Motocykl: Vt 500
Wiek: 33
Dołączył: 24 Lut 2019
Posty: 24
Skąd: rzeszów
Wysłany: 2019-03-03, 21:28   strzały w tłumik. i lewe powietrze

Witam potrzebuje porady z rozwiązaniem zagadki. może zacznę od początku.
Od kąt kupiłem moją vt 500 strzela w tłumi. pierwsze podejrzenie padło na źle ustawioną mieszankę. Na forum znalazłem opis jak wyregulować ilość powietrza ale niestety bez reakcji.
po zatkaniu króćców moto nie przyjmuje gazu ( dławi się) wolne obroty spadają zdarza się że zgaśnie. Próbowałem się umówić ze znajomym który zajmuje się takimi przypadkami ale niestary nie ma na razie terminów. Jednak podczas rozmowy wyszło że to raczej nie jest kwestia mieszanki ponieważ dyszą ustawia się skład dla wolnych obrotów a moto na wolnych chodzi. Kolega sugerował membrany. Wyjąłem i rozebrałem gaźniki, w jednym z nich źle złożona byłą membrana i przepustnica nie podnosiła się. Jednak po złożeniu gaźników i zatkaniu króćców nadal moto nie przyjmowało gazu. wymontowałem je jeszcze raz sprawdziłem gumowe króćce łączące gaźniki z cylindrami i ustawiłem poziom paliwa na 6,8mm. nadal nic.
Po odetkaniu dysz moto świetnie przyśpiesza ale martwi mnie że do cylindra trafia powietrze które nie przeszło przez filtr. Sprawdziłem jeszcze ciśnienie 10.5 na obu cylindrach. Szału nie ma ale mieści się w normie.
Podejrzewam że może poprzedni właściciel kombinował coś przy przepustnicach i może założył krótszą iglicę lub słabszą /kruszą sprężynę dociskającą przepustnicę.
jakie długie powinny być iglice i czy jest możliwość sprawdzenia sprężyny?
macie może inne podejrzenia??
 
 
Gabriel 

Motocykl: Yamaha XV 1600
Wiek: 43
Dołączył: 24 Paź 2013
Posty: 810
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2019-03-04, 00:53   

Czy tłumik jest oryginalny ? Czy nie jest rozwiercony ? Na akcesoryjnych czy rozwierconych często strzela u bardzo ciężko to ustawić a nawet czasem się nie da.
 
 
kolin17_71 

Motocykl: Vt 500
Wiek: 33
Dołączył: 24 Lut 2019
Posty: 24
Skąd: rzeszów
Wysłany: 2019-03-09, 21:46   

tłumiki oryginalna nie wyglądają na rozdłubane.
problem raczej w gaźnikach nie wiem dlaczego muszą być zdjęte zaślepki z króćców. po ich zatkaniu nie da się jechać
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 946
Skąd: Chełm
Wysłany: 2019-03-09, 22:03   

O których dokładniej króćcach piszesz?
_________________
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
 
 
kolin17_71 

Motocykl: Vt 500
Wiek: 33
Dołączył: 24 Lut 2019
Posty: 24
Skąd: rzeszów
Wysłany: 2019-03-10, 08:35   




na tym zdjęciu widać króćce na prawo i lewo od śrubokręta
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 946
Skąd: Chełm
Wysłany: 2019-03-10, 08:48   

U mnie z od nich idzie rurka z trójnikiem pod moto.
Ta rurka powinna być drożna i nie zatkana.
_________________
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
 
 
kolin17_71 

Motocykl: Vt 500
Wiek: 33
Dołączył: 24 Lut 2019
Posty: 24
Skąd: rzeszów
Wysłany: 2019-03-10, 15:07   

Ale wtedy motor ciągnie powietrze z całym syfem z otoczenia. Już mi przeszło przez głowę żeby połączyć je z odlotem Ale nie chciał bym żeby ciągnęło brud.
Może ktoś jeszcze się wypowie jak jest u innych to rozwiązane
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 946
Skąd: Chełm
Wysłany: 2019-03-11, 08:58   

Te króćce to bardziej chyba jakieś odpowietrzenie komory pływakowej.
To ma być wolne bo tamtędy w zasadzie nawet przepływu jakiegoś powietrza nie ma.
Zobacz sam na fotce pożyczonej od Cezara:

U mnie ta rurka idzie luźno na dół moto i z tego co słyszałem to nie jest wskazane jej zaginanie czy zaślepianie.
 
 
kolin17_71 

Motocykl: Vt 500
Wiek: 33
Dołączył: 24 Lut 2019
Posty: 24
Skąd: rzeszów
Wysłany: 2019-03-11, 20:20   

Kirde. To ja nie potrzebnie się martwiłem. Super informacja, w takim razie mogę latac bez problemow.
Powiedz mi tylko gdzie mniej więcej mam poprowadzić ten wężyk, do kat on sięga
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 946
Skąd: Chełm
Wysłany: 2019-03-11, 20:56   

Dzisiaj byłem przy moto i popatrzyłem na to.
Przy gaźnikach od góry jest trójnik, w który wchodzą dwa przewody od króćców gaźnika i odchodzi jeden wężyk.
Wężyk ten idzie u mnie przez metalową klamrę pod ramą (razem z przewodem zapłonowym tylnej, lewej świecy) a następnie przypaskowany do ramy w części schodzącej ukośnie w dół. Dalej luźno schodzi do dołu obok gumy osłonowej kardana i zawiasu wahacza.
Wężyk ten ma po prostu luźno wisieć w dół :-)
_________________
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
 
 
MARQ 
f.k.a. Konar


Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 1608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-12, 11:53   

każdy gażnik ma swoje ujście/zlew paliwa z komory pływakowej, i jest z rurką, trójnikiem i pod moto.
jak odkręcisz odpowiednią śrubkę płaską, to z komory pływakowej wyleci cała wacha pod moto.
rurki powinny być drożne i nie zatkane.

dziury do krućców, których używa się do synchronizacji gaźników, to inne dziury ;)
na co dzień zaślepione śrubą. są schowane już pomiędzy żeberkami cylindrów - takie moje podejrzenie.
_________________
kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 946
Skąd: Chełm
Wysłany: 2019-03-12, 17:06   

Cytat:
każdy gażnik ma swoje ujście/zlew paliwa z komory pływakowej, i jest z rurką, trójnikiem i pod moto.

Nie każdy gaźnik to posiada.
Ale w VT500 jest coś takiego.

MARQ napisał/a:
jak odkręcisz odpowiednią śrubkę płaską, to z komory pływakowej wyleci cała wacha pod moto.

Śrubka w dolnej części gaźnika - obok są króćce spustowe

MARQ napisał/a:
dziury do krućców, których używa się do synchronizacji gaźników, to inne dziury ;)
na co dzień zaślepione śrubą. są schowane już pomiędzy żeberkami cylindrów

Tak - do synchro używasz króćców na głowicy.
Jeden to przyłącze podciśnienia do kranika a drugi jest zaślepiony.

Za to kolin17_71 pisał o króćcach w górnej części gaźnika :-)
_________________
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
 
 
kajtyk 
TopGaer

Motocykl: HONDA VT 500 C, 85`
Wiek: 61
Dołączył: 07 Sie 2020
Posty: 13
Skąd: Chełm, lubelskie
Wysłany: 2021-05-13, 23:27   

Witam i podłączam się do tematu strzałów w rurę. U mnie strzela jak hamuję silnikiem i po przygazowaniu. na wolnych silnik pracuje nierówno i "popierduje". Dzisiaj zrobiłem przegląd układu zapłonowego i zrobiłem mały eksperyment: wyłączyłem z pracy 1-szy garnek (odłączyłem zasilenie na cewce). Na drugim pracyje równo i nie strzela. Zrobiłem to samo na 2-gim i znowu silnik pracuje równo i nie strzela. Włączając do pracy oba zaczyna nierówną pracę. Może macie jakieś pmysły ?
Poza tym, wg serwisówki cewki impulsatorów powinny mieć 400 ohm, a moje w ogóle nie mają przejścia, jakby była przerwa, a silnik pracuje. Już całkiem zgłupiałem.
P.S. Dalej mam problem ze wzrastającymi obrotami, lekki ruch manetką, a z 2000 skacze do 4000.Też skończyły mi sie pomysły. Marecki twiedzi że tak już jest, ale u niego ten efekt jest bardzo delikatny.
_________________
Banan na twarzy i wiatr we włosach, jak nie na głowie to w rozporku
 
 
kajtyk 
TopGaer

Motocykl: HONDA VT 500 C, 85`
Wiek: 61
Dołączył: 07 Sie 2020
Posty: 13
Skąd: Chełm, lubelskie
Wysłany: 2021-05-14, 07:38   

Jeszcze ciekawostka, ten wzrost obrotów występuje na każdym garnku osobno, kolejna niewiadoma.
_________________
Banan na twarzy i wiatr we włosach, jak nie na głowie to w rozporku
 
 
mamamuszi 


Motocykl: honda vt 500 c 87
Wiek: 65
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 330
Skąd: Czarnków
Wysłany: 2021-05-14, 11:27   

kajtyk napisał/a:
Witam i podłączam się do tematu strzałów w rurę. U mnie strzela jak hamuję silnikiem i po przygazowaniu. na wolnych silnik pracuje nierówno i "popierduje". Dzisiaj zrobiłem przegląd układu zapłonowego i zrobiłem mały eksperyment: wyłączyłem z pracy 1-szy garnek (odłączyłem zasilenie na cewce). Na drugim pracyje równo i nie strzela. Zrobiłem to samo na 2-gim i znowu silnik pracuje równo i nie strzela. Włączając do pracy oba zaczyna nierówną pracę. Może macie jakieś pmysły ?
Poza tym, wg serwisówki cewki impulsatorów powinny mieć 400 ohm, a moje w ogóle nie mają przejścia, jakby była przerwa, a silnik pracuje. Już całkiem zgłupiałem.
P.S. Dalej mam problem ze wzrastającymi obrotami, lekki ruch manetką, a z 2000 skacze do 4000.Też skończyły mi sie pomysły. Marecki twiedzi że tak już jest, ale u niego ten efekt jest bardzo delikatny.


Za mała dawka paliwa na wolnych obrotach to raz a dwa to za wysoko podniesiona przepustnica .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM