Oleje - jaki olej do 1800 retro??
Anonymous - 2009-02-16, 12:56 Temat postu: jaki olej do 1800 retro?? Witam. Tak jak w temacie kolega zakupil sprzeta i nie wie jaki lac olej... poszukuje tez serwisowki do tego modelu
Mateusz - 2009-02-16, 13:12 Temat postu: Re: jaki olej do 1800 retro??
Bushi napisał/a: | Witam. Tak jak w temacie kolega zakupil sprzeta i nie wie jaki lac olej... poszukuje tez serwisowki do tego modelu |
Podejrzewam, że od VTX 1800 różni się tylko szczegółami, więc wstępnie można ściągnąć serwisówkę STĄD. A olej zalecają 10w40.
Anonymous - 2009-02-16, 15:02
syntetyk?
Mateusz - 2009-02-16, 15:27
Bushi napisał/a: | syntetyk? |
ło matko
Z takiej najogólniej dostępnej klasyfikacji (na półkach sklepowych):
0w50, 0w40, 5w50 - syntetyki
5w40, 10w40, 10w50 - pólsyntetyk
15w i 20w bez względu na liczbę za w - minerał
Anonymous - 2009-02-16, 18:05
Mateusz napisał/a: | Bushi napisał/a: | syntetyk? |
ło matko
Z takiej najogólniej dostępnej klasyfikacji (na półkach sklepowych):
0w50, 0w40, 5w50 - syntetyki
5w40, 10w40, 10w50 - pólsyntetyk
15w i 20w bez względu na liczbę za w - minerał |
Człowiek sie uczy cale zycie dzieki Mati
SHEMP - 2009-02-16, 20:00
W manual'u VTX 1800T (oprócz wypasu to R) piszą chłopaki żeby lać SAE 10W30 i co ważne jakość wg API musi być SG lub wyższa. Sugerują Pro Honda GN4 (z API SJ), dalej w uwagach przestrzegaja przed olejami z dodatkami grafitowymi lub molibdenu - moga wpływać na prace sprzęgła.
Todek - 2009-02-16, 22:43
Mateusz napisał/a: | Bushi napisał/a: | syntetyk? |
ło matko
Z takiej najogólniej dostępnej klasyfikacji (na półkach sklepowych):
0w50, 0w40, 5w50 - syntetyki
5w40, 10w40, 10w50 - pólsyntetyk
15w i 20w bez względu na liczbę za w - minerał |
Mati pozwolę sobie na małą korektę. Ja właśnie zamówiłem do swojej VT olej MOTUL 5100 15W50 semisyntetyk (pólsyntetyk).
Mateusz - 2009-02-17, 07:19
Todek napisał/a: | Mateusz napisał/a: | Bushi napisał/a: | syntetyk? |
ło matko
Z takiej najogólniej dostępnej klasyfikacji (na półkach sklepowych):
0w50, 0w40, 5w50 - syntetyki
5w40, 10w40, 10w50 - pólsyntetyk
15w i 20w bez względu na liczbę za w - minerał |
Mati pozwolę sobie na małą korektę. Ja właśnie zamówiłem do swojej VT olej MOTUL 5100 15W50 semisyntetyk (pólsyntetyk). |
Taki on jest półsyntetyk jak ja ksiądz Tak naprawdę ważniejsza jest klasyfikacja lepkościowa. Jeśli ktoś zaleca 10w40 to lać 10w40 i się nie zastanawiać, czy on jest syntetyczny, mineralny czy półsyntetyczny. A jak ktoś chce pogłębić wiedzę o olejach to najlepiej zapoznać się z TYM artykułem
Todek - 2009-02-17, 16:40
No właśnie, o to chodzi, dla mnie generalnie olej 15W50 jest odpowiedniejszy niż 10 W40. Z prostych przyczyn, przeważnie nikt nie eksploatuje moto w temp. ujemnych, więc jaki jest sens lać olej który zachowuje mniejszą gęstość w niskich temp (10W40). Uważam, że lepiej żeby olej zachowywał się lepiej w wyższych temp. (15W50), bo czasami zdarzają się temp. przekraczające 30 st. C. Generalnie wystarczy olej 10W40, ale poczytałem trochę o olejach i doszedłem do wniosku, że 15W50 będzie odpowiedniejszy.
Ale każdy leje to co chce.
Anonymous - 2009-02-17, 21:23
Mateusz napisał/a: | Bushi napisał/a: | syntetyk? |
ło matko
Z takiej najogólniej dostępnej klasyfikacji (na półkach sklepowych):
0w50, 0w40, 5w50 - syntetyki
5w40, 10w40, 10w50 - pólsyntetyk
15w i 20w bez względu na liczbę za w - minerał |
W klasyfikacji olei motocyklowych jest inaczej . Spora część syntetyków do motocykli to
10w. .... do nawet 20w50 -syntetyk MOTULA odpowiadajacy parametrom 15W50 półsyntetyka Motula , wystarczy popatrzec na tabele w dziale technicznym naszego forum gdzie są zamieszczone oleje i ich parametry.
Ostatnio miałem olej syntetyczny 10w40 Motul i też uważam że jest troche za żadki np przy jeżdzie miejskiej latem. Teraz mysle nad syntetykiem 20w50 Motul Lub 10w50 Bel Ray
|
|
|