To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 700/750/800 - Dolna śruba goleni VT700C (problem z wykręceniem)

Gaweł - 2016-06-21, 22:42
Temat postu: Dolna śruba goleni VT700C (problem z wykręceniem)
Witam. Dziś zabrałem się za wymianę cieknącego uszczelniacza przedniego zawieszenia.
Oczywiście korzystając z forum i opisu kolegi Cezara.
Pierwsza laga (ta cieknąca) poszła bez problemu. Natomiast w drugiej dolna śruba goleni niby puściła a jednak zaczęła się kręcić i nie da się jej wykręcić. Czy ma ktoś jakiś patent na odkręcenie tej śruby? Kolega Cezar wspomniał o takiej ewentualności, ale nie napisał jak sobie z tym poradzić nie udając się do serwisu.
Za każdą wskazówkę z góry dziękuję i pozdrawiam Gaweł VT700C :)

Marlboro - 2016-06-21, 22:53

1. Zapraszam http://www.shadow.org.pl/forum/viewforum.php?f=24

2. Nie raz było na forum. Nie pamięta jaka tam śruba idzie ale klucz był wykonywany z łba śruby imbusowej przyspawanego do długiego pręta. Na dzisiejsze koszty można kupić oryginalną nasadkę i długa przedłużkę lub krótką przedłużkę i wspawać w środek pręt aby wydłużyć - albo poświęcając nasadkę wspawać w nią pręt.

Gaweł - 2016-06-21, 23:23

Dziękuję za odpowiedź.
Co do podpunktu 1 to już dawno to zrobiłem (jak tylko się zarejestrowałem)
Pozdrawiam

Gaweł - 2016-06-21, 23:34

Szukałem na forum ale nie nie znalazłem. Bardzo proszę o jakiś link albo konkretne namiary na ten klucz. Jak to zrobić
AMarek - 2016-06-21, 23:43

Dotyczy VT 500 - Klucz do odkręcania dolnej śruby amortyzatora 24 mm imbus.Zrobiłem go z pręta nagwintowanego (chyba 16 mm dokładnie nie pamiętam) długość ok. 60 cm i 4 nakrętek zakontrowanych na końcach.
Gaweł - 2016-06-23, 23:57

Ok. Dzięki. Sprawa zalatwiona. Pozdrawiam
cepelia - 2017-04-03, 17:46

Odświeżę temat dla potomnych.
Do VT700C z 85r nie pasuje opis Cezara. Wczoraj wymieniałem jeden uszczelniacz i się okazało że kluczem imbusowym nr 24 nie da się nic zrobić. Dobierałem łby śrub od 24 a skończyłem na śrubie 15. Śrubę 15 szlifowałem na szlifierce zmniejszając jej średnicę. Jak się udało już prawie dopasować to i się udało wykręcić dolną śrubę z lagi. Po rozkręceniu i wyjęciu wszystkiego z lagi okazało się, że jest tam rurka okrągła tak jakby się ku dołowi zmniejszała delikatnie jej średnica.
W okolicy soboty 8 kwietnia będę wymieniał uszczelniacz w drugiej ladze także zrobię zdjęcia jak to wygląda od środka i zmierzę średnicę tej rurki.
W sumie nie jest to straszne i każdy sobie sam da radę wymienić uszczelniacze. Też pierwszy raz to robiłem i cała operacja z dopasowywaniem jakiegoś patentu aby wykręcić tą śrubkę z dołu zajęła mi od 14 do 17.
Pozdrawiam kolegów serdecznie.

markiz70 - 2017-04-03, 21:06

cepelia napisał/a:
Odświeżę temat dla potomnych.
Do VT700C z 85r nie pasuje opis Cezara. Wczoraj wymieniałem jeden uszczelniacz i się okazało że kluczem imbusowym nr 24 nie da się nic zrobić. Dobierałem łby śrub od 24 a skończyłem na śrubie 15. Śrubę 15 szlifowałem na szlifierce zmniejszając jej średnicę. Jak się udało już prawie dopasować to i się udało wykręcić dolną śrubę z lagi. Po rozkręceniu i wyjęciu wszystkiego z lagi okazało się, że jest tam rurka okrągła tak jakby się ku dołowi zmniejszała delikatnie jej średnica.
W okolicy soboty 8 kwietnia będę wymieniał uszczelniacz w drugiej ladze także zrobię zdjęcia jak to wygląda od środka i zmierzę średnicę tej rurki.
W sumie nie jest to straszne i każdy sobie sam da radę wymienić uszczelniacze. Też pierwszy raz to robiłem i cała operacja z dopasowywaniem jakiegoś patentu aby wykręcić tą śrubkę z dołu zajęła mi od 14 do 17.
Pozdrawiam kolegów serdecznie.

Brawo Cepelia :toast:

robdk - 2017-04-04, 07:58

Ja tą dolną śrubę odkręcam pneumatem jak jest laga cała jeszcze zmontowana ze sprężyną.
efish - 2017-04-07, 19:15

cepelia, jakich użyłeś uszczelniaczy, bo też przybieram się do tego :chytrusek:
cepelia - 2017-04-08, 09:03

Witam.
Uszczelniacze oraz olej z allegro. : uszczelniacze od sprzedającego IR

Przedstawię poniżej jak to robiłem.
Zacznę jednak od przyrządu do odkręcenia dolnej śruby. Ja zrobiłem jak pisałem wyżej z łba śruby dospawanego do pręta, ale myślę, że równie dobrze było by użyć kija drewnianego od szczotki tylko go przyszlifować na wymiar taki jaka jest średnica otworu zrobić z niego taki klin w kształcie litery V. Niestety nie mogłem tego wypróbować na drugiej ladze bo śruba z dołu ładnie się wykręciła.
Oto zdjęcie narzędzia za pomocą którego udało mi się wykręcić śrubę w pierwszej ladze oraz zdjęcie tego w środku lagi do czego jest przykręcona to śruba od dołu wraz z wymiarami wewnętrznymi.



[img][/img]

[/img]



[img]

W pierwszej kolejności odkręcamy śrubę na dole lagi i pozwalamy aby olej opuścił lagę:



[img][/img]

Jak się nie uda odkręcić tej śruby to po wykręceniu lagi i rozkręceniu jej góry i zlaniu oleju górą dociskamy takim narzędziem dorobionym od góry i jednocześnie wykręcamy tą śrubę.

Odkręcamy szczęki hamulcowe:

[img][/img]

Odkręcamy śrubę aby wykręcić ośkę koła:

[img][/img]

Odkręcamy i ściągamy wspornik lag:

[img][/img]

Wykręcamy ośkę koła oraz ściągamy koło:

[img][/img]

Luzujemy górną nakrętkę w ladze tą z wentylkiem do nabijania powietrza (znajduje się przy kierownicy pod korkiem) :

[img][/img]

Następnie luzujemy dwie śruby imbusowe te które trzymają legę, jedna jest wyżej zaraz przy samej górze lagi imbus nr 6, a druga poniżej imbus nr 8:



[img][/img]

Po wyjęciu lagi odkręcić górną śrubę tą z zaworkiem , pod nią jest sprężyna która będzie starała się wyskoczyć:


Wyciągamy wszystko ze środka:






Zlewamy resztę oleju:

[img][/img]

Delikatnie podważamy uszczelniacz pyłowy i go ściągamy:



Następnie ściągaczem do segerów ściągamy blokadę znad uszczelniacza olejowego:



Po ściągnięciu segera szybkim ruchem ciągniemy za lagę oraz za rurę celem rozłączenia goleni od lagi:






Po założeniu nowego uszczelniacza i złożeniu wszystkiego razem należy dobić nowy uszczelniacz aby wszedł na swoje miejsce. Ja w tym momencie użyłem rury 2 calowej i dobijałem delikatnie młoteczkiem:

[img][/img]

Zabezpieczamy segerem:

[img][/img]

Wkładamy do środka to co wyjeliśmy:






Zakładamy uszczelniacz przeciw pyłowy i dociskamy go :

[img][/img]

Ja użyłem takiego kleju aby przykręcić dolną śrubę :


Teraz nakładamy tego kleju na gwint śruby i dokręcamy ją:

[img][/img]

[img][/img]

Następnie przygotujemy odmierzoną wartość oleju i wlewamy do lagi od góry po czym kilka razy należało by przepompować z góry na dół lagą:

[img][/img]

[img][/img]


[img][/img]

Po czym dokręcamy górną śrubę tą z zaworkiem palcami a dokręcimy ją później po zamontowaniu lagi z odpowiednim momentem.

[img][/img]

Następnie wkładamy lagę na miejsce :

[img][/img]

Dokręcamy wszystkie śruby, zakładamy koło, zaciski hamulcowe oraz wszystko to co orkręciliśmy:

[img][/img]

[img][/img]

Na koniec dobijamy ciśnienia do 0,4 i gotowe.

[img][/img]

Czas wykonania półtorej godziny.

Szymon - 2017-04-09, 11:37

Świetne fotki i opisy :)
Mam nadzieję, że sam skorzystam :)

markiz70 - 2017-04-09, 16:14

Super Cepelia :toast: Widzę że zdjęcia udało się wrzucić na forum :mrgreen:
cepelia - 2017-04-09, 16:48

Tak, poprzez fotosika, dzięki Gabrysi są :) ja miałem tłuste ręce od oleju to robiła :)
markiz70 - 2017-04-10, 18:29

cepelia napisał/a:
Tak, poprzez fotosika, dzięki Gabrysi są :) ja miałem tłuste ręce od oleju to robiła :)

Zdolna dziewczyna :-)8 Pozdrów Ją :toast:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group