/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
synchro
Autor Wiadomość
Tomek G
[Usunięty]

Wysłany: 2008-04-15, 09:35   synchro

Może ktoś wie jakbym zdobył zegary podciśnieniowe.Takich których się używa do synchronizacji gaźników to wtedy już nie problem żeby to zrobić.

A jeszcze mam pytanko gdzie w vt 500 przy gaźniku zakłada się węzyki aby sprawdzić te podciśnienia?Wszystko już zrobiłem czyszczenie gaźnika,wymiana przewodów,świec,itp.została się tylko synchronizacja.podejrzewam że trzeba tez ją zrobić
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2008-04-15, 19:50   

NO przydało by się zrobić synchro.

A ustawiałeś skład mieszanki?

Jestem ciekaw jak w praktyce wygląda ustawianie gaźnika śrubami ukrytymi za dekielkami które trzeba rozwiercić...

Po krótce...

Ustawiasz obroty na 1100 i podłaczasz drugi obrotomierz którym możesz zarejestrować zmiane 50 rpm.

śrube wykręcasz na 2 i 1/4 obrotu a później o 1/2 obrotu i patrzysz czy obroty wzrosły o 50 rpm.

Robił ktoś ten zabieg w VT500C ?

Ja będę chciał zrobić czyszczenie gaźnika, i wszystkie regulacje.. tylko też narazie nie mam skąd pożyczyć vacuometrów i tego obrotomierza...
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
bodek
[Usunięty]

Wysłany: 2009-05-25, 20:53   

Witam po dłuższej przerwie w użytkowaniu forum shadołowego. Czasu na wszystko mało niestety, szukałem na forum jakiegoś dokładnego opisu synchronizacji gaźników i nie pamiętam czy był czy nie. Może ktoś wyjaśni mi łopatologicznie znów jak podłączyć ten wakuometr domowej roboty, co link do niego jest na forum i czy coś jeszcze jak np. ten dokładny obrotomierz będzie mi potrzebny. Prosiłbym o wyjaśnienie gdzie dokładnie podłączyć węże i czym kręcić, mimo że ślusarz jestem to wolę to mieć "wykute". Moto coraz dziwniej się zachowuje - jak odpalam na zimno bez ssania, to odpali i zgaśnie, jak odpalam od razu na ssaniu, to nie zapali. Muszę zakręcić bez ssania silnikiem i jak odpali to natychmiast zaciągnąć ssanie i wtedy chodzi. Kiedy silnik jest rozgrzany dobrze, to raczej pali już po kilku obrotach, ale kiedy przejadę powiedzmy kilka km., to też po zgaszeniu mam problemy z odpaleniem. Kręci Kręci strzeli w rurę czasem aż w końcu odpali, wtedy myk ze ssaniem już się nie sprawdza. Zdarza się, że dojeżdżając do skrzyżowania, zdejmuję gaz na minimum i obroty spadają do mniej więcej 700-800 i czasem zgaśnie mi niespodziewanie, jeśli nie zgaśnie, to za chwilę obroty wchodzą na te właściwe, czyli 1000-1100. Wydaje mi się, że to problemy z ilością paliwa są, śruby regulacyjne ustawione są dobrze, niedawno sprawdzałem. Może ktoś ma jakieś sugestie?
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2009-05-25, 22:28   

Przede wszystkim to jak masz ustawione obroty jałowe? Może wystarczy regulacja jałowego biegu śruba na gaźniku. Jeśli nie to czyszczenie gaźników i sprawdź poziom paliwa na pływaku.

Synchro robi się bardzo prosto. Ściągasz bak i gardziel ssącą gaźników tak żebyś miał dostęp do gaźnika od góry, później montujesz zewnętrzny pojemniczek z benzyną żeby zasilać gaźnik, jeden wąż podłączasz tam gdzie wężyk podciśnienia, a drugi w tym samym miejscu ale na drugim garze, tyle, że tak jest śruba zamiast której musisz wkręcić króciec taki jak od strony podciśnienia, aby móc na niego założyć przewód do wakuometru. Potem ustawiasz synchronizację śrubą między gaźnikami (taka ze sprężynką pod spodem, sterująca rozpierakami przepustnic, jest tylko jedna, śrubokręt płaski, więc nie pomylisz) na biegu jałowym....

Powodzenia
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
bodek
[Usunięty]

Wysłany: 2009-05-25, 23:56   

Cezar napisał/a:
Przede wszystkim to jak masz ustawione obroty jałowe? Może wystarczy regulacja jałowego biegu śruba na gaźniku./...


Obroty mam jak pisałem powyżej 1000 na jałowym, więc którą śrubą? Chodzi o tę, która jest przy linkach gazu?



Cezar napisał/a:
.../Synchro robi się bardzo prosto. Ściągasz bak i gardziel ssącą gaźników tak żebyś miał dostęp do gaźnika od góry,/...


Która to gardziel ssąca gaźników? Mówiłem, że mi trzeba łopatologicznie.



Cezar napisał/a:
.../później montujesz zewnętrzny pojemniczek z benzyną żeby zasilać gaźnik, /...


Podłączam tylko przewód paliwa tak jak ze zbiornika?



Cezar napisał/a:
.../jeden wąż podłączasz tam gdzie wężyk podciśnienia, /...


Czyli jeden króciec od wakuometru tak?



Poza tym wyczytałem, że trzeba przed odpaleniem założyć jakiś zacisk na wężu, żeby w razie czego nie zaciągnęło oleju do cylindra.



Sorki za upierdliwość, ale już taka moja natura.
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2009-05-26, 13:34   

Widziałem już takie przypadki w VT500C i przyczyną był zalany moduł zapłonowy. Moim zdaniem synchronizacji nic Ci nie pomoże, ale jeśli potrzebujesz....



bodek napisał/a:
Cezar napisał/a:
Przede wszystkim to jak masz ustawione obroty jałowe? Może wystarczy regulacja jałowego biegu śruba na gaźniku./...


Obroty mam jak pisałem powyżej 1000 na jałowym, więc którą śrubą? Chodzi o tę, która jest przy linkach gazu?




Tak tą z czarnym plastikowym pokrętłem...

bodek napisał/a:


Cezar napisał/a:
.../Synchro robi się bardzo prosto. Ściągasz bak i gardziel ssącą gaźników tak żebyś miał dostęp do gaźnika od góry,/...


Która to gardziel ssąca gaźników? Mówiłem, że mi trzeba łopatologicznie.




To czarne na gaźnikach co łączy króćce ssące gaźników z Airboxem (czarne pudełko pod siodłem w którym znajduje się filtr powietrza).

bodek napisał/a:


Cezar napisał/a:
.../później montujesz zewnętrzny pojemniczek z benzyną żeby zasilać gaźnik, /...


Podłączam tylko przewód paliwa tak jak ze zbiornika?


Kanisterek z benzyną przez wężyk podłączasz do wężyka który idzie od gaźników do kranika, wężyk podciśnienia możesz zostawić przy zdjętym baku.

bodek napisał/a:


Cezar napisał/a:
.../jeden wąż podłączasz tam gdzie wężyk podciśnienia, /...


Czyli jeden króciec od wakuometru tak?


TAK

a drugi tu:





bodek napisał/a:


Poza tym wyczytałem, że trzeba przed odpaleniem założyć jakiś zacisk na wężu, żeby w razie czego nie zaciągnęło oleju do cylindra.



Sorki za upierdliwość, ale już taka moja natura.




Tak, zakładasz zaciski na przewodach przed odpaleniem i podczas pracy pomału je zwalniasz, jeśli jest zbyt duża różnica podciśnienia to może zassać olej w którąś stronę, zaciski temu zapobiegają... Chodzi o to, żebyś podczas pracy silnika mógł powoli uruchomić ten "wakuometr".
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
bodek
[Usunięty]

Wysłany: 2009-05-27, 01:24   

Cezar napisał/a:
Widziałem już takie przypadki w VT500C i przyczyną był zalany moduł zapłonowy. Moim zdaniem synchronizacji nic Ci nie pomoże, ale jeśli potrzebujesz....




W takim razie dlaczego jak dojeżdżam gdzieś do świateł i zdejmuję gaz, to obroty spadają i wracają po chwili do właściwych?



Cezar napisał/a:
Przede wszystkim to jak masz ustawione obroty jałowe? Może wystarczy regulacja jałowego biegu śruba na gaźniku./...


Obroty mam jak pisałem, powyżej 1000 na jałowym.



Powiedz mi jeszcze Cezar, gdzie jest śruba od synchronizacji, bo nie mogę tego zlokalizować. Mam trochę więcej tam na płaski wkrętak.
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2009-05-27, 10:36   

bodek napisał/a:
Cezar napisał/a:
Widziałem już takie przypadki w VT500C i przyczyną był zalany moduł zapłonowy. Moim zdaniem synchronizacji nic Ci nie pomoże, ale jeśli potrzebujesz....




W takim razie dlaczego jak dojeżdżam gdzieś do świateł i zdejmuję gaz, to obroty spadają i wracają po chwili do właściwych?


Takie zachowanie świadczyło by raczej o zbyt małym poziomie paliwa, a nie złej synchronizacji. Czy silnik pracuje wyraźnie nierówno??

Na Twoim miejscu sprawdził bym poziom paliwa w komorze pływakowej.



Jeśli silnik nie zaczyna pracować na jednym garze od czasu do czasu to jednak moduł bym odpuścił.



bodek napisał/a:


Cezar napisał/a:
Przede wszystkim to jak masz ustawione obroty jałowe? Może wystarczy regulacja jałowego biegu śruba na gaźniku./...


Obroty mam jak pisałem, powyżej 1000 na jałowym.



Powiedz mi jeszcze Cezar, gdzie jest śruba od synchronizacji, bo nie mogę tego zlokalizować. Mam trochę więcej tam na płaski wkrętak.




Dokładnie tu gdzie kręce śrubokrętem.

_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
bodek
[Usunięty]

Wysłany: 2009-05-27, 23:07   

Cezar napisał/a:
...ciach / Czy silnik pracuje wyraźnie nierówno??

Na Twoim miejscu sprawdził bym poziom paliwa w komorze pływakowej.

...

Jeśli silnik nie zaczyna pracować na jednym garze od czasu do czasu to jednak moduł bym odpuścił.


Silnik pracuje równo, tylko obroty spadają na kilka sekund i wracają do tych właściwych.



Cezar napisał/a:


Dokładnie tu gdzie kręce śrubokrętem.


...



Dlatego nie mogłem jej zlokalizować, bo jest schowana w środku. Dziękuję za wskazówki Cezar
 
 
Pawel_RDE 


Motocykl: VT 500 C '85
Wiek: 43
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 136
Skąd: Dębica
Wysłany: 2009-05-28, 12:31   

u mnie jest podobna sytuacja z obrotami i mam pływak do wymiany - rozkleił się. W serwisie skleili go poczym obroty ustabilizowały się i zapalał od razu. Nie pomogło to jednak na długo bo objawy (ciężkie zapalanie i dławienie ) powróciły i teraz szukam gaźnika.
 
 
 
bodek
[Usunięty]

Wysłany: 2009-05-28, 22:24   

Pawel_RDE napisał/a:
u mnie jest podobna sytuacja z obrotami i mam pływak do wymiany - rozkleił się. W serwisie skleili go poczym obroty ustabilizowały się i zapalał od razu. Nie pomogło to jednak na długo bo objawy (ciężkie zapalanie i dławienie ) powróciły i teraz szukam gaźnika.


No to mnie zmartwiłeś teraz, nie pozostaje mi nic innego, jak na razie tak jeździć. Jakoś nie mam zapału do rozbierania gaźnika choć może skleiłbym skutecznie ten pływak, lecz jakoś boję się że coś spaprzę przy gaźniku przy okazji.
 
 
Jarsonowski
[Usunięty]

Wysłany: 2009-05-29, 08:49   

Ja miałem podobny objaw, przyczyną była zbyt uboga mieszanka, wzbogaciłem mieszankę i problem ustąpił
 
 
mavarick 

Motocykl: VT 1100 C 85r
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 488
Skąd: Gorzanów
Wysłany: 2009-05-31, 16:00   

a ja do synchro wykorzystałem 2 igły kawałek rurki przezroczystej i troszku oleju i wsio gra -- no mozenie wszystko ale działa
 
 
 
Pawel_RDE 


Motocykl: VT 500 C '85
Wiek: 43
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 136
Skąd: Dębica
Wysłany: 2009-06-05, 07:02   

Czy są na rynku do kupienia jakieś gotowe zestawy naprawcze do gaźników. Zawierające uszczelki, śrubki i wszystkie elementy, które należy wymienic podczas czyszczenia i wymiany gażnika?
 
 
 
bodek
[Usunięty]

Wysłany: 2009-06-05, 10:31   

Jarsonowski napisał/a:
Ja miałem podobny objaw, przyczyną była zbyt uboga mieszanka, wzbogaciłem mieszankę i problem ustąpił


Ja już miałem bogatą mieszankę i spalanie ponad 5 litrów - dziękuję bardzo, ale postoję. Info o spalaniu w innym temacie, nie mieszać tutaj mieszanek :-P .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM