Pierwsze mile po zakupie i pierwszy problem |
Autor |
Wiadomość |
ms-kola
Kola
Motocykl: VT700C 85
Wiek: 51 Dołączył: 12 Wrz 2009 Posty: 293 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-03-25, 18:18
|
|
|
To prawda... ja też z tym miałem problem. Po prostu dobrałem jakiś i tyle. Traktują ten element chyba jako dodatek rzec by można gadżet |
_________________ jeździć możesz wolno... ale myśleć musisz szybko... |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9501 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2011-03-25, 19:03
|
|
|
Ten jest taki jak ma być.
http://moto.allegro.pl/fi...1493219361.html |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
dzinks
Rafał
Motocykl: CRF1000L
Wiek: 46 Dołączył: 17 Wrz 2009 Posty: 2473 Skąd: Strzelce Kraj. / FSD
|
Wysłany: 2011-03-26, 00:15
|
|
|
Zabralem sie za dzialanie. Wyciagnalem filtr powietrza, wyglada na lekko przybrudzony od wewnatrz. Ale co mnie zdziwilo to ze smiedzi wew. benzyna ?! W pojemniku na filtr czysciutko.
Swiec niestety nie wykrecilem, bo mialem klucz 17. Jutro musze kupic.
Przy okazji sprawdzilem olej w kardanie i bylo sporo ponizej krawedzi. Nie widze wyciekow. hymmm
W poniedzialek przyjdzie filtr paliwa. Czy wystarczy ze wypne stary w wstawie nowy? Czy musze zrobic cos jeszcze?
Jesli to nie pomoze wylewam paliwo i sprawdzam weze. |
|
|
|
|
ms-kola
Kola
Motocykl: VT700C 85
Wiek: 51 Dołączył: 12 Wrz 2009 Posty: 293 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-03-26, 08:15
|
|
|
dzinks napisał/a: |
Przy okazji sprawdzilem olej w kardanie i bylo sporo ponizej krawedzi. Nie widze wyciekow. hymmm |
zlej to co tam zostało i zalej świeżego...
Cytat: | W poniedzialek przyjdzie filtr paliwa. Czy wystarczy ze wypne stary w wstawie nowy? Czy musze zrobic cos jeszcze? |
Wystarczyłoby, gdybyś dokonywał zwykłej, okresowej wymiany... Przy problemie, który opisujesz warto robić wszystko od początku do końca dokładnie. Wiem, że to czasochłonne i pracochłonne.... Ale ile razy poszedłem przy Hance na skróty, ta mnie grzecznie prowadziła do punktu początkowego i wtedy już z GPS-em (Manual, Clymer) "skręć w lewo..." "dokręć tam..." "Odkręć tu...." udawało dojechać się do celu...
Zacznij, po zdjęciu filtra paliwa, od spuszczania paliwa do np.: takiej bańki 5 litrowej po wodzie zwykłej, grunt żeby było przeźroczysta (bańka) wtedy zobaczysz czy w paliwku pływaja babole... oceń jak leci paliwo z wężyka - całym przekrojem, czy tylko częściowo i jak krew z nosa.... Zanim zaczniesz spuszczać to warto dmuchnąc mocniej w ten wężyk.... powietrze zrobi małe zamieszenia bablami w zbiorniku i poderwie ewentualne osady, które tam mogą być... wtedy popłynie Ci to z paliwkiem do bańki... Jak się okaże, że paliwo jest czyste, elegancko schodzi wężykiem, wężyk nigdzie nie jest załamany, ani nie nosi śladów załamania.... to wstaw nowy filtr. Jak nie - no to warto wypłukać i oczyścić zbiornik paliwa. Za filtrem paliwa nie sądze by znajdowały się jakieś zanieczyszczenia stałe o zauważalnej gołym okiem wielkości. Jeśli będzie czysto i poskładasz, to wlej zlane paliwo przez lejek z sitkiem, albo sitko zrób z gazy. Dolej do zbiornika środka do czyszczenia paliwowych układów benzynowych - do kupnienia na stacjach (różne sa o tym opinie) ale na początek to tani (ok. 15,00 zł) środek na wstępne oczyszczenie układu i gaźników. Kolejna sprawa to dolot powietrza oraz wszelkie rurki powietrzne na gaźniku (jeśli masz - u mnie są) jeśli widać ślady krachcenia gumy - wymień (ja zastępowałem elastycznym wężykiem paliwowym) jeśli jakis cybant siedzi luźno, albo łączenie rurka - krócieć wydaje się twarde, sztywne, nadpęknięte - wymienić, uszczelnić.... "lewe" powietrze to zło . To samo (szczelność) dotyczy odpowietrzenia skrzyni korbowej - u mnie to odpowietrzenie wpada w komorę filtra powietrza i dalej do odmy - tu też ma być szczelnie. Moje moto na 26 lat, więc wyciągnąłem całą komorę i wszelkie łączenia na niej (po dokładnym oczyszczeniu) pouszczelniałem stosownym silikonem, cybanty wymienione.
Jeśli ta cała operacja sprawdzenia, wymiany itd... nie poskutkuje - to kolejny etap, to mycie, regulacja i synchronizacja gaźników.... |
_________________ jeździć możesz wolno... ale myśleć musisz szybko... |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9501 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2011-03-26, 08:56
|
|
|
Cytat: | Przy okazji sprawdzilem olej w kardanie i bylo sporo ponizej krawedzi. Nie widze wyciekow. hymmm |
Nowego oleju do kardana, wlej 130 ml. Nie patrz na to, że jest poniżej krawędzi tego dużego otworu, tak ma być.
Jeżeli nalejesz za dużo, to będzie go wywalało przez ten odpowietrznik na górze. Sprawdzone na moto moim i Jamcia. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
dzinks
Rafał
Motocykl: CRF1000L
Wiek: 46 Dołączył: 17 Wrz 2009 Posty: 2473 Skąd: Strzelce Kraj. / FSD
|
Wysłany: 2011-03-26, 09:13
|
|
|
Dzieki, nic mi nie pozostaje tylko brac sie do roboty. Najgorsze ze nie mam doswiadczenia z zabawa przy tematach okolo silnikowych.
Wczoraj przegladajc moto jeszcze jedno mnie zaniepokoilo. Bedac na stacji do baku weszlo mi tylko niecale 10l przy pierwszym tankowaniu. Jakos mi nie pasowalo ze w polkomie wlali 5l. Za 20km zajrzalem i poziom troszeczke zszedl. Wczoraj po 40 paru milach paliwo ledwie przykrywa garb. |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9501 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2011-03-26, 10:49
|
|
|
Cytat: | Wczoraj przegladajc moto jeszcze jedno mnie zaniepokoilo. Bedac na stacji do baku weszlo mi tylko niecale 10l przy pierwszym tankowaniu. Jakos mi nie pasowalo ze w polkomie wlali 5l. Za 20km zajrzalem i poziom troszeczke zszedl. Wczoraj po 40 paru milach paliwo ledwie przykrywa garb. |
I co Cię tutaj niepokoi? |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
adam3911
Motocykl: xl 1000 03
Dołączył: 24 Sie 2007 Posty: 2114 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2011-03-26, 11:01
|
|
|
Todek napisał/a: | Cytat: | Wczoraj przegladajc moto jeszcze jedno mnie zaniepokoilo. Bedac na stacji do baku weszlo mi tylko niecale 10l przy pierwszym tankowaniu. Jakos mi nie pasowalo ze w polkomie wlali 5l. Za 20km zajrzalem i poziom troszeczke zszedl. Wczoraj po 40 paru milach paliwo ledwie przykrywa garb. |
I co Cię tutaj niepokoi? |
że w Polcomie gratisa dostał w postaci 5-ciu l paliwka :) |
|
|
|
|
R0bi
Motocykl: XL 1000 VA 07
Wiek: 57 Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 2127 Skąd: Koluszki
|
Wysłany: 2011-03-26, 11:04
|
|
|
adam3911 napisał/a: | Todek napisał/a: | Cytat: | Wczoraj przegladajc moto jeszcze jedno mnie zaniepokoilo. Bedac na stacji do baku weszlo mi tylko niecale 10l przy pierwszym tankowaniu. Jakos mi nie pasowalo ze w polkomie wlali 5l. Za 20km zajrzalem i poziom troszeczke zszedl. Wczoraj po 40 paru milach paliwo ledwie przykrywa garb. |
I co Cię tutaj niepokoi? |
że w Polcomie gratisa dostał w postaci 5-ciu l paliwka :) |
I, że mało pali. |
_________________
Z krainy zwątpienia, pozdrawiam Cię Gość nieśmiało. |
|
|
|
|
dzinks
Rafał
Motocykl: CRF1000L
Wiek: 46 Dołączył: 17 Wrz 2009 Posty: 2473 Skąd: Strzelce Kraj. / FSD
|
Wysłany: 2011-03-26, 13:38
|
|
|
Bedac przy nalewaniu paliwa, nie zauwazylem zeby to bylo 5 l. Ale wiadomo emocje przy zakupie zaslaniaja pewne kwestie.
R0bi, raczej za duzo.
Ale to wszystko okaze sie po dlubaniu. |
|
|
|
|
mariioo
Marcin
Motocykl: V-STROM 650XT
Wiek: 43 Dołączył: 20 Mar 2009 Posty: 349 Skąd: okolice Krakowa
|
Wysłany: 2011-03-26, 14:44
|
|
|
czyszczenie, regulacja składu mieszanki i synchronizacja gaźników- napewno wskazana, i raczej nie zaszkodzi twojej Sabre |
_________________ MOTO-GUZZI V350->VT600->VT750Spirit->VT1100SABRE->VT1100ACE->V-STROM 650XT |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9501 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2011-03-26, 14:55
|
|
|
mariioo napisał/a: | czyszczenie, regulacja składu mieszanki i synchronizacja gaźników- napewno wskazana, i raczej nie zaszkodzi twojej Sabre |
Ja bym nie przesadzał tak z potrzebą tego czyszczenia, regulacji składu mieszanki i synchronizacji. To praktycznie nowe moto, zapewne z małym przebiegiem.
Mój Spirit jest z 2004 roku ma ponad 31 000 mil przebiegu i gaźniki nie były w nim ruszane od nowości, ani nie były czyszczone, ani skład mieszanki nie był regulowany/zaślepki na śrubach/, nie było takiej potrzeby. Moto cyka jak zegarek.
Jedyne co zrobiłem przy gaźnikach, to sprawdziłem w tym roku ustawienie synchronizacji, potrzeba było naprawdę minimalnej korekty.
Oczywiście filtr powietrza i paliwa wymieniam regularnie, z godnie z OwnersManualem. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
dzinks
Rafał
Motocykl: CRF1000L
Wiek: 46 Dołączył: 17 Wrz 2009 Posty: 2473 Skąd: Strzelce Kraj. / FSD
|
Wysłany: 2011-03-26, 16:28
|
|
|
U mnie wg manuala to malo czynnosci powinienem zrobic. Aktualnie 3105 mil |
|
|
|
|
Dwoogie
Motocykl: Yamaha Warrior, Shadow VT 750 C2
Wiek: 53 Dołączył: 30 Gru 2010 Posty: 732 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2011-03-26, 16:43
|
|
|
Sprobuj jednak wymienic te swiece. Koszt niewielki. Ja tez sprowadzalem 2-letnie moto z USA i przy przegladzie dowiedzialem sie, ze mialem swiece o innych parametrach zwiazanych z temperatura (nie znam sie dokladnie na tym, wiec nie podam szczegolow). Moze to powodowac ponoc nierowna prace a nawet wylaczanie silnika, gdy ten osiagnie wysoka temperature. Jesli masz moto z cieplejszych, poludniowych stanow USA, to moze masz podobny przypadek. |
|
|
|
|
Roadrunner
Łukasz
Motocykl: BMW
Dołączył: 09 Lut 2008 Posty: 1209 Skąd: Legionowo/Ostróda
|
Wysłany: 2011-03-26, 16:49
|
|
|
Śruby składu mieszanki w Sabre są fabrycznie zalane małą ilością silikonu. Po to właśnie, by ich nie ruszać. |
|
|
|
|
|