/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Pierwsze mile po zakupie i pierwszy problem
Autor Wiadomość
ms-kola 
Kola


Motocykl: VT700C 85
Wiek: 51
Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 293
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-25, 18:18   

To prawda... ja też z tym miałem problem. Po prostu dobrałem jakiś i tyle. Traktują ten element chyba jako dodatek ;-) rzec by można gadżet :mrgreen:
_________________
jeździć możesz wolno... ale myśleć musisz szybko...
 
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9501
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2011-03-25, 19:03   

Ten jest taki jak ma być. :-D



http://moto.allegro.pl/fi...1493219361.html
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
dzinks 
Rafał


Motocykl: CRF1000L
Wiek: 46
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 2473
Skąd: Strzelce Kraj. / FSD
Wysłany: 2011-03-26, 00:15   

Zabralem sie za dzialanie. Wyciagnalem filtr powietrza, wyglada na lekko przybrudzony od wewnatrz. Ale co mnie zdziwilo to ze smiedzi wew. benzyna ?! W pojemniku na filtr czysciutko.

Swiec niestety nie wykrecilem, bo mialem klucz 17. Jutro musze kupic.



Przy okazji sprawdzilem olej w kardanie i bylo sporo ponizej krawedzi. Nie widze wyciekow. hymmm



W poniedzialek przyjdzie filtr paliwa. Czy wystarczy ze wypne stary w wstawie nowy? Czy musze zrobic cos jeszcze?



Jesli to nie pomoze wylewam paliwo i sprawdzam weze.
 
 
 
ms-kola 
Kola


Motocykl: VT700C 85
Wiek: 51
Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 293
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-26, 08:15   

dzinks napisał/a:


Przy okazji sprawdzilem olej w kardanie i bylo sporo ponizej krawedzi. Nie widze wyciekow. hymmm




zlej to co tam zostało i zalej świeżego...



Cytat:
W poniedzialek przyjdzie filtr paliwa. Czy wystarczy ze wypne stary w wstawie nowy? Czy musze zrobic cos jeszcze?




Wystarczyłoby, gdybyś dokonywał zwykłej, okresowej wymiany... Przy problemie, który opisujesz warto robić wszystko od początku do końca dokładnie. Wiem, że to czasochłonne i pracochłonne.... Ale ile razy poszedłem przy Hance na skróty, ta mnie grzecznie prowadziła do punktu początkowego i wtedy już z GPS-em (Manual, Clymer) ;-) "skręć w lewo..." "dokręć tam..." "Odkręć tu...." udawało dojechać się do celu...



Zacznij, po zdjęciu filtra paliwa, od spuszczania paliwa do np.: takiej bańki 5 litrowej po wodzie zwykłej, grunt żeby było przeźroczysta (bańka) wtedy zobaczysz czy w paliwku pływaja babole... oceń jak leci paliwo z wężyka - całym przekrojem, czy tylko częściowo i jak krew z nosa.... Zanim zaczniesz spuszczać to warto dmuchnąc mocniej w ten wężyk.... powietrze zrobi małe zamieszenia bablami w zbiorniku i poderwie ewentualne osady, które tam mogą być... wtedy popłynie Ci to z paliwkiem do bańki... Jak się okaże, że paliwo jest czyste, elegancko schodzi wężykiem, wężyk nigdzie nie jest załamany, ani nie nosi śladów załamania.... to wstaw nowy filtr. Jak nie - no to warto wypłukać i oczyścić zbiornik paliwa. Za filtrem paliwa nie sądze by znajdowały się jakieś zanieczyszczenia stałe o zauważalnej gołym okiem wielkości. Jeśli będzie czysto i poskładasz, to wlej zlane paliwo przez lejek z sitkiem, albo sitko zrób z gazy. Dolej do zbiornika środka do czyszczenia paliwowych układów benzynowych - do kupnienia na stacjach (różne sa o tym opinie) ale na początek to tani (ok. 15,00 zł) środek na wstępne oczyszczenie układu i gaźników. Kolejna sprawa to dolot powietrza oraz wszelkie rurki powietrzne na gaźniku (jeśli masz - u mnie są) jeśli widać ślady krachcenia gumy - wymień (ja zastępowałem elastycznym wężykiem paliwowym) jeśli jakis cybant siedzi luźno, albo łączenie rurka - krócieć wydaje się twarde, sztywne, nadpęknięte - wymienić, uszczelnić.... "lewe" powietrze to zło :-) . To samo (szczelność) dotyczy odpowietrzenia skrzyni korbowej - u mnie to odpowietrzenie wpada w komorę filtra powietrza i dalej do odmy - tu też ma być szczelnie. Moje moto na 26 lat, więc wyciągnąłem całą komorę i wszelkie łączenia na niej (po dokładnym oczyszczeniu) pouszczelniałem stosownym silikonem, cybanty wymienione.



Jeśli ta cała operacja sprawdzenia, wymiany itd... nie poskutkuje - to kolejny etap, to mycie, regulacja i synchronizacja gaźników....
_________________
jeździć możesz wolno... ale myśleć musisz szybko...
 
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9501
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2011-03-26, 08:56   

Cytat:
Przy okazji sprawdzilem olej w kardanie i bylo sporo ponizej krawedzi. Nie widze wyciekow. hymmm




Nowego oleju do kardana, wlej 130 ml. Nie patrz na to, że jest poniżej krawędzi tego dużego otworu, tak ma być. :-D

Jeżeli nalejesz za dużo, to będzie go wywalało przez ten odpowietrznik na górze. Sprawdzone na moto moim i Jamcia. :mrgreen:
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
dzinks 
Rafał


Motocykl: CRF1000L
Wiek: 46
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 2473
Skąd: Strzelce Kraj. / FSD
Wysłany: 2011-03-26, 09:13   

Dzieki, nic mi nie pozostaje tylko brac sie do roboty. Najgorsze ze nie mam doswiadczenia z zabawa przy tematach okolo silnikowych.



Wczoraj przegladajc moto jeszcze jedno mnie zaniepokoilo. Bedac na stacji do baku weszlo mi tylko niecale 10l przy pierwszym tankowaniu. Jakos mi nie pasowalo ze w polkomie wlali 5l. Za 20km zajrzalem i poziom troszeczke zszedl. Wczoraj po 40 paru milach paliwo ledwie przykrywa garb.
 
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9501
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2011-03-26, 10:49   

Cytat:
Wczoraj przegladajc moto jeszcze jedno mnie zaniepokoilo. Bedac na stacji do baku weszlo mi tylko niecale 10l przy pierwszym tankowaniu. Jakos mi nie pasowalo ze w polkomie wlali 5l. Za 20km zajrzalem i poziom troszeczke zszedl. Wczoraj po 40 paru milach paliwo ledwie przykrywa garb.




I co Cię tutaj niepokoi? :?: :mrgreen:
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
adam3911 


Motocykl: xl 1000 03
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 2114
Skąd: warszawa
Wysłany: 2011-03-26, 11:01   

Todek napisał/a:
Cytat:
Wczoraj przegladajc moto jeszcze jedno mnie zaniepokoilo. Bedac na stacji do baku weszlo mi tylko niecale 10l przy pierwszym tankowaniu. Jakos mi nie pasowalo ze w polkomie wlali 5l. Za 20km zajrzalem i poziom troszeczke zszedl. Wczoraj po 40 paru milach paliwo ledwie przykrywa garb.




I co Cię tutaj niepokoi? :?: :mrgreen:




że w Polcomie gratisa dostał w postaci 5-ciu l paliwka :)
 
 
R0bi 


Motocykl: XL 1000 VA 07
Wiek: 57
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 2127
Skąd: Koluszki
Wysłany: 2011-03-26, 11:04   

adam3911 napisał/a:
Todek napisał/a:
Cytat:
Wczoraj przegladajc moto jeszcze jedno mnie zaniepokoilo. Bedac na stacji do baku weszlo mi tylko niecale 10l przy pierwszym tankowaniu. Jakos mi nie pasowalo ze w polkomie wlali 5l. Za 20km zajrzalem i poziom troszeczke zszedl. Wczoraj po 40 paru milach paliwo ledwie przykrywa garb.




I co Cię tutaj niepokoi? :?: :mrgreen:




że w Polcomie gratisa dostał w postaci 5-ciu l paliwka :)


I, że mało pali.
_________________


Z krainy zwątpienia, pozdrawiam Cię Gość nieśmiało.
 
 
dzinks 
Rafał


Motocykl: CRF1000L
Wiek: 46
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 2473
Skąd: Strzelce Kraj. / FSD
Wysłany: 2011-03-26, 13:38   

Bedac przy nalewaniu paliwa, nie zauwazylem zeby to bylo 5 l. Ale wiadomo emocje przy zakupie zaslaniaja pewne kwestie.



R0bi, raczej za duzo.



Ale to wszystko okaze sie po dlubaniu.
 
 
 
mariioo 
Marcin

Motocykl: V-STROM 650XT
Wiek: 43
Dołączył: 20 Mar 2009
Posty: 349
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2011-03-26, 14:44   

czyszczenie, regulacja składu mieszanki i synchronizacja gaźników- napewno wskazana, i raczej nie zaszkodzi twojej Sabre :-)
_________________
MOTO-GUZZI V350->VT600->VT750Spirit->VT1100SABRE->VT1100ACE->V-STROM 650XT
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9501
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2011-03-26, 14:55   

mariioo napisał/a:
czyszczenie, regulacja składu mieszanki i synchronizacja gaźników- napewno wskazana, i raczej nie zaszkodzi twojej Sabre :-)




Ja bym nie przesadzał tak z potrzebą tego czyszczenia, regulacji składu mieszanki i synchronizacji. To praktycznie nowe moto, zapewne z małym przebiegiem.

Mój Spirit jest z 2004 roku ma ponad 31 000 mil przebiegu i gaźniki nie były w nim ruszane od nowości, ani nie były czyszczone, ani skład mieszanki nie był regulowany/zaślepki na śrubach/, nie było takiej potrzeby. :-D Moto cyka jak zegarek. :-D

Jedyne co zrobiłem przy gaźnikach, to sprawdziłem w tym roku ustawienie synchronizacji, potrzeba było naprawdę minimalnej korekty. :-D

Oczywiście filtr powietrza i paliwa wymieniam regularnie, z godnie z OwnersManualem. :-D
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
dzinks 
Rafał


Motocykl: CRF1000L
Wiek: 46
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 2473
Skąd: Strzelce Kraj. / FSD
Wysłany: 2011-03-26, 16:28   

U mnie wg manuala to malo czynnosci powinienem zrobic. Aktualnie 3105 mil
 
 
 
Dwoogie 


Motocykl: Yamaha Warrior, Shadow VT 750 C2
Wiek: 53
Dołączył: 30 Gru 2010
Posty: 732
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2011-03-26, 16:43   

Sprobuj jednak wymienic te swiece. Koszt niewielki. Ja tez sprowadzalem 2-letnie moto z USA i przy przegladzie dowiedzialem sie, ze mialem swiece o innych parametrach zwiazanych z temperatura (nie znam sie dokladnie na tym, wiec nie podam szczegolow). Moze to powodowac ponoc nierowna prace a nawet wylaczanie silnika, gdy ten osiagnie wysoka temperature. Jesli masz moto z cieplejszych, poludniowych stanow USA, to moze masz podobny przypadek.
 
 
Roadrunner 
Łukasz


Motocykl: BMW
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 1209
Skąd: Legionowo/Ostróda
Wysłany: 2011-03-26, 16:49   

Śruby składu mieszanki w Sabre są fabrycznie zalane małą ilością silikonu. Po to właśnie, by ich nie ruszać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM