/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Pierwsze mile po zakupie i pierwszy problem
Autor Wiadomość
dzinks 
Rafał


Motocykl: CRF1000L
Wiek: 46
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 2473
Skąd: Strzelce Kraj. / FSD
Wysłany: 2011-03-24, 21:31   Pierwsze mile po zakupie i pierwszy problem

Witam,



Dziś w końcu miałem okazję przejechać pierwsze mile na świeżo zakupionej sabrinie. Radość, wiatr i słońce. Niestety moja radość skończyła się po ok 30 milach :-? .



Pierwszy problem wynikł przy ok 120 km/h przy odkręceniu manetki odczułem jakby odcięło mi paliwo. Odczekałem trochę jadąc spokojnie 90km/h. Nic się nie działo spokojnie przyspieszając i zwalniając. Niestety kolejne mile nie pomogły, gdy tylko raptownie odkręcałem gaz zaczynał się dławić.



Przed dzisiejszym wyjazdem zatankowałem go do pełna na miejscowym Orlenie.



Od czego zacząć diagnozę?
 
 
 
andryszek 
vel andrys


Motocykl: Yamacha XJ 900S
Wiek: 60
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 661
Skąd: Sokółka
Wysłany: 2011-03-24, 22:53   

Zacząć trzeba od rzeczy najprostszych: na początek proponuję sprawdzić dolot i stan filtra powietrza...
_________________
Andryszek - www
 
 
Mrozo 
+ Mrozonka


Motocykl: XV750 Custom
Wiek: 43
Dołączył: 29 Lip 2010
Posty: 90
Skąd: Krakow
Wysłany: 2011-03-24, 22:57   

Ja ostatnio przewietrzylem Sabrine na obwodnicy i 160 spokojnie pojechala wiec jak sugeruje Andryszek warto sprawdzic filtr i dolot.
_________________
"Zycie jest sztuka pozytywnego myslenia"
Byla Shadowka. Jest Virazka Custom
 
 
 
ticky 
Ciułający kasiore


Motocykl: VT 1100 C2 Sabre 06
Wiek: 32
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 570
Skąd: Karwieńskie Błota I
Wysłany: 2011-03-24, 23:07   

Może objawy nie prowadzą bezpośrednio do tego, ale proponowałbym po tym również wykręcić i skontrolować świece, a nawet wymienił. Można też dolać jakiś dodatek do paliwa typu STP.
 
 
 
ms-kola 
Kola


Motocykl: VT700C 85
Wiek: 51
Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 293
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-25, 07:54   

No i czy jakieś babole się nie zagnieździły w przewodzie paliwa, na dnie zbiornika - ja tak miałem i po prostu faktycznie brakowało jej paliwa :-) .



Zlałem całośc paliwa i okazało się, że pływają w nim jakieś dziwne małe płyteczki, babole, a po przelaniu przez sitko na dodatek na sitku zebrała się jakieś dziwne kłaczki :shock: .
_________________
jeździć możesz wolno... ale myśleć musisz szybko...
 
 
 
Roadrunner 
Łukasz


Motocykl: BMW
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 1209
Skąd: Legionowo/Ostróda
Wysłany: 2011-03-25, 08:06   

Zatankowanie nowego paliwka to pierwsza czynność - kto wie czy to co było w baku nie pochodziło jeszcze z usa. To, że olej trzeba wymienić jak najszybciej to oczywiste (ale to bez związku z problemem). Filtr powietrza, paliwa, świece też powinieneś wymienić, bo tam wszystko jest jeszcze raczej fabryczne. Jak to nie pomoże, będziemy kombinować dalej. Na razie myślę, że nie ma co panikować - to może być jakaś drobnostka, spowodowana np. tym, że moto było bardzo mało używane ;-)
 
 
dzinks 
Rafał


Motocykl: CRF1000L
Wiek: 46
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 2473
Skąd: Strzelce Kraj. / FSD
Wysłany: 2011-03-25, 08:09   

Po pracy sprawdzę filtr, dolot i świece. Czy dolot sprawdzę po wyjęciu filtra? Czy w inny sposób?



ms-kola, zlewałeś paliwo dołem czy górą?



[ Dodano: 2011-03-25, 08:18 ]

Roadrunner napisał/a:
Zatankowanie nowego paliwka to pierwsza czynność - kto wie czy to co

było w baku nie pochodziło jeszcze z usa.




W Polkomie wlewali swoje, więc teoretycznie nie powinno.



Roadrunner napisał/a:
To, że olej trzeba wymienić jak najszybciej to oczywiste (ale to bez związku z problemem).


Czekam właśnie na przesyłkę.



Roadrunner napisał/a:


Filtr powietrza, paliwa, świece też powinieneś wymienić, bo tam wszystko jest jeszcze raczej fabryczne.


Po takim przebiegu zakładałem że filtr powietrza tylko przedmucham, ale nie miałem jeszcze czasu się do tego zabrać. Dziś będę miał okazję.



Co do reszty sprawdzę i dam znać.
 
 
 
ms-kola 
Kola


Motocykl: VT700C 85
Wiek: 51
Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 293
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-25, 09:32   

dzinks napisał/a:
Po pracy sprawdzę filtr, dolot i świece. Czy dolot sprawdzę po wyjęciu filtra? Czy w inny sposób?



ms-kola, zlewałeś paliwo dołem czy górą?




Nie wiem jak to jest u Ciebie. U mnie jest zbiornik na górze połaczony wężami z dodatkowym zbiornikiem pod kanapą, dalej idzie węzyk paliwowy do kranika, z kranika do filtra, z filtra do pompy i dalej już na gaziory....



Zatem zdjąłem wężyk (ten między dolnym zbiornikiem a kranikiem) od strony kranika i czekałem aż żółwim tempem zejdzie zawartość zbiornika głównego.... w końcu się wqurzyłem i dmuchnąłem w ten wężyk, którym spuszczałem paliwo.... zabulgotało i potem paliwo poszło aż miło..... w ten sposób zlałem paliwo z górnego.... potem rozebrałem tył moto i wyciągnąłęm dodatkowy zbiornik i z niego zlałęm już grubszym króćcem resztę paliwa.... było tam sporo syfu o którym pisałem wcześniej.... Krócieć wychodzący z głównego zbiornika ma przekrój ok. 10-12 mm a ten z dolnego tylko 4-5mm. zatem syf z górnego śmało poszedł na dolny i zablokowywały babole wylot paliwa.... wypłukałem dokładnie naftą i benzyna do ekstrakcji... w srodku nie znalazłem śladów rdzy.. zatem poskładałem wszystko po myciu i potem przez cąły sezon nie miałem już problemów... wymieniłem całkiem filtr paliwa (na taki nierozbieralny). Teraz przy remoncie znowu pościągałem wszystko i przeczyściłem.... była tam niewielka ilość podobnych baboli co poprzednio... ale już nie na tyle by zapychać. Podejrzewam, że poprzednio długo nikt tego nie przeczyszczał i ten syfek zbierał się i odkładał z każdego tankowania.



Potem zrobiło mi się coś innego ;-) . No bo dałem wszystkie wężyki nowe - kupiłem jakis taki neoprenowy, co to się maił nie załamywać ;-) no ale dałem zbyt długi odcinek od dolnego zbiornika do kranika, jak przykręciłem kranik to okazał się ciut za długi (ale ja tego już nie zauważyłem) i zamiast łądnie się wygiąć to się pasqdnik załamał i Hania nie chciała iść ponad 120 km/h (ot taki mi ogranicznik prędkości wyszedł :-D )



No musisz u siebie dokładnie przejrzeć instalację paliwową, powietrzną (może gdzieś łapie jakieś lewe powietrze?) Wszystko to się zapewne dzieje w czasie jazdy - pod obciążeniem, bo zapewne na postoju wchodzi na obroty i kręci gładko na maksa...?
_________________
jeździć możesz wolno... ale myśleć musisz szybko...
 
 
 
dzinks 
Rafał


Motocykl: CRF1000L
Wiek: 46
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 2473
Skąd: Strzelce Kraj. / FSD
Wysłany: 2011-03-25, 11:19   

ms-kola napisał/a:


No musisz u siebie dokładnie przejrzeć instalację paliwową, powietrzną (może gdzieś łapie jakieś lewe powietrze?) Wszystko to się zapewne dzieje w czasie jazdy - pod obciążeniem, bo zapewne na postoju wchodzi na obroty i kręci gładko na maksa...?




Dzięki za szczegółowy opis. Przejrzę dokładnie węże i resztę.



Jest tak jak piszesz, ta sytuacja dzieje się tylko w czasie jazdy. Na postoju mogę szybko wkręcać obroty i nie ma tego problemu.



Gdzie dostanę filtr powietrza, paliwa i świece w rozsądnej cenie do sabry?
 
 
 
Roadrunner 
Łukasz


Motocykl: BMW
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 1209
Skąd: Legionowo/Ostróda
Wysłany: 2011-03-25, 11:22   

dzinks napisał/a:
ms-kola napisał/a:


No musisz u siebie dokładnie przejrzeć instalację paliwową, powietrzną (może gdzieś łapie jakieś lewe powietrze?) Wszystko to się zapewne dzieje w czasie jazdy - pod obciążeniem, bo zapewne na postoju wchodzi na obroty i kręci gładko na maksa...?




Dzięki za szczegółowy opis. Przejrzę dokładnie węże i resztę.



Jest tak jak piszesz, ta sytuacja dzieje się tylko w czasie jazdy. Na postoju mogę szybko wkręcać obroty i nie ma tego problemu.



Gdzie dostanę filtr powietrza, paliwa i świece w rozsądnej cenie do sabry?




Larsson - ceny do zaakceptowania i w jednym miejscu można kupić wszystko co potrzeba. Pamiętaj tylko o tym, że Sabry nie ma w ich katalogach więc możesz im podać np. VT1100C2 ACE 1998r i wszystko będzie pasować ;-)
 
 
intruz 

Motocykl: Sabre 1100
Wiek: 49
Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 204
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-03-25, 12:12   

miałem podobny objaw z dziurą w obrotach...pomogło dopiero przedmuchanie dysz w gaźnikach...Ale zacznij o filtra paliwa, przeczyść kranik, sprawdz wężyki tak jak koledzy pisali wcześniej...
_________________
Wynajmę Jaguara do ślubu - może być z obstawą motocyklową:

http://jaguaremdoslubu.blogspot.com/
 
 
dzinks 
Rafał


Motocykl: CRF1000L
Wiek: 46
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 2473
Skąd: Strzelce Kraj. / FSD
Wysłany: 2011-03-25, 12:33   

Roadrunner napisał/a:
dzinks napisał/a:
ms-kola napisał/a:


No musisz u siebie dokładnie przejrzeć instalację paliwową, powietrzną (może gdzieś łapie jakieś lewe powietrze?) Wszystko to się zapewne dzieje w czasie jazdy - pod obciążeniem, bo zapewne na postoju wchodzi na obroty i kręci gładko na maksa...?




Dzięki za szczegółowy opis. Przejrzę dokładnie węże i resztę.



Jest tak jak piszesz, ta sytuacja dzieje się tylko w czasie jazdy. Na postoju mogę szybko wkręcać obroty i nie ma tego problemu.



Gdzie dostanę filtr powietrza, paliwa i świece w rozsądnej cenie do sabry?




Larsson - ceny do zaakceptowania i w jednym miejscu można kupić wszystko co potrzeba. Pamiętaj tylko o tym, że Sabry nie ma w ich katalogach więc możesz im podać np. VT1100C2 ACE 1998r i wszystko będzie pasować ;-)




Znalazłem filtr powietrza. Natomiast nie widzę filtra paliwa :-/ Musze poszukać w innym sklepie.

Co do świec: są za 13 i za 60 PLN. Które warto kupić?
 
 
 
Roadrunner 
Łukasz


Motocykl: BMW
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 1209
Skąd: Legionowo/Ostróda
Wysłany: 2011-03-25, 12:41   

dzinks napisał/a:
Roadrunner napisał/a:
dzinks napisał/a:
ms-kola napisał/a:


No musisz u siebie dokładnie przejrzeć instalację paliwową, powietrzną (może gdzieś łapie jakieś lewe powietrze?) Wszystko to się zapewne dzieje w czasie jazdy - pod obciążeniem, bo zapewne na postoju wchodzi na obroty i kręci gładko na maksa...?




Dzięki za szczegółowy opis. Przejrzę dokładnie węże i resztę.



Jest tak jak piszesz, ta sytuacja dzieje się tylko w czasie jazdy. Na postoju mogę szybko wkręcać obroty i nie ma tego problemu.



Gdzie dostanę filtr powietrza, paliwa i świece w rozsądnej cenie do sabry?




Larsson - ceny do zaakceptowania i w jednym miejscu można kupić wszystko co potrzeba. Pamiętaj tylko o tym, że Sabry nie ma w ich katalogach więc możesz im podać np. VT1100C2 ACE 1998r i wszystko będzie pasować ;-)




Znalazłem filtr powietrza. Natomiast nie widzę filtra paliwa :-/ Musze poszukać w innym sklepie.

Co do świec: są za 13 i za 60 PLN. Które warto kupić?




Te za 13zł - NGK DPR7EA-9. Filtr kupisz TU - średnica króćców to 10mm.
 
 
ms-kola 
Kola


Motocykl: VT700C 85
Wiek: 51
Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 293
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-25, 17:46   

dzinks napisał/a:


Znalazłem filtr powietrza. Natomiast nie widzę filtra paliwa :-/ Musze poszukać w innym sklepie.

Co do świec: są za 13 i za 60 PLN. Które warto kupić?




Kup te za 13 jak pisał Roadrunner... a filtr paliwa dobierzesz na miejscu w sklepie jakiś. Chyba, że zamawiasz wysyłkowo to ustal najpierw telefonicznie. Warto sprawdzić jakie masz średnice wężyków.... ale zapewne Roadrunner wie co pisze :-)
_________________
jeździć możesz wolno... ale myśleć musisz szybko...
 
 
 
Roadrunner 
Łukasz


Motocykl: BMW
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 1209
Skąd: Legionowo/Ostróda
Wysłany: 2011-03-25, 18:03   

No to właśnie ciekawostka - nie wiedzieć czemu, w Larssonie nie można nabyć odpowiedniego zamiennika filtra paliwa, który by pasował do Hondy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM