Pierwsze mile po zakupie i pierwszy problem |
Autor |
Wiadomość |
dzinks
Rafał
Motocykl: CRF1000L
Wiek: 46 Dołączył: 17 Wrz 2009 Posty: 2473 Skąd: Strzelce Kraj. / FSD
|
Wysłany: 2011-03-24, 21:31 Pierwsze mile po zakupie i pierwszy problem
|
|
|
Witam,
Dziś w końcu miałem okazję przejechać pierwsze mile na świeżo zakupionej sabrinie. Radość, wiatr i słońce. Niestety moja radość skończyła się po ok 30 milach .
Pierwszy problem wynikł przy ok 120 km/h przy odkręceniu manetki odczułem jakby odcięło mi paliwo. Odczekałem trochę jadąc spokojnie 90km/h. Nic się nie działo spokojnie przyspieszając i zwalniając. Niestety kolejne mile nie pomogły, gdy tylko raptownie odkręcałem gaz zaczynał się dławić.
Przed dzisiejszym wyjazdem zatankowałem go do pełna na miejscowym Orlenie.
Od czego zacząć diagnozę? |
|
|
|
|
andryszek
vel andrys
Motocykl: Yamacha XJ 900S
Wiek: 60 Dołączył: 24 Sie 2007 Posty: 661 Skąd: Sokółka
|
Wysłany: 2011-03-24, 22:53
|
|
|
Zacząć trzeba od rzeczy najprostszych: na początek proponuję sprawdzić dolot i stan filtra powietrza... |
_________________ Andryszek - www |
|
|
|
|
Mrozo
+ Mrozonka
Motocykl: XV750 Custom
Wiek: 43 Dołączył: 29 Lip 2010 Posty: 90 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 2011-03-24, 22:57
|
|
|
Ja ostatnio przewietrzylem Sabrine na obwodnicy i 160 spokojnie pojechala wiec jak sugeruje Andryszek warto sprawdzic filtr i dolot. |
_________________ "Zycie jest sztuka pozytywnego myslenia"
Byla Shadowka. Jest Virazka Custom |
|
|
|
|
ticky
Ciułający kasiore
Motocykl: VT 1100 C2 Sabre 06
Wiek: 32 Dołączył: 03 Mar 2008 Posty: 570 Skąd: Karwieńskie Błota I
|
Wysłany: 2011-03-24, 23:07
|
|
|
Może objawy nie prowadzą bezpośrednio do tego, ale proponowałbym po tym również wykręcić i skontrolować świece, a nawet wymienił. Można też dolać jakiś dodatek do paliwa typu STP. |
|
|
|
|
ms-kola
Kola
Motocykl: VT700C 85
Wiek: 51 Dołączył: 12 Wrz 2009 Posty: 293 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-03-25, 07:54
|
|
|
No i czy jakieś babole się nie zagnieździły w przewodzie paliwa, na dnie zbiornika - ja tak miałem i po prostu faktycznie brakowało jej paliwa .
Zlałem całośc paliwa i okazało się, że pływają w nim jakieś dziwne małe płyteczki, babole, a po przelaniu przez sitko na dodatek na sitku zebrała się jakieś dziwne kłaczki . |
_________________ jeździć możesz wolno... ale myśleć musisz szybko... |
|
|
|
|
Roadrunner
Łukasz
Motocykl: BMW
Dołączył: 09 Lut 2008 Posty: 1209 Skąd: Legionowo/Ostróda
|
Wysłany: 2011-03-25, 08:06
|
|
|
Zatankowanie nowego paliwka to pierwsza czynność - kto wie czy to co było w baku nie pochodziło jeszcze z usa. To, że olej trzeba wymienić jak najszybciej to oczywiste (ale to bez związku z problemem). Filtr powietrza, paliwa, świece też powinieneś wymienić, bo tam wszystko jest jeszcze raczej fabryczne. Jak to nie pomoże, będziemy kombinować dalej. Na razie myślę, że nie ma co panikować - to może być jakaś drobnostka, spowodowana np. tym, że moto było bardzo mało używane |
|
|
|
|
dzinks
Rafał
Motocykl: CRF1000L
Wiek: 46 Dołączył: 17 Wrz 2009 Posty: 2473 Skąd: Strzelce Kraj. / FSD
|
Wysłany: 2011-03-25, 08:09
|
|
|
Po pracy sprawdzę filtr, dolot i świece. Czy dolot sprawdzę po wyjęciu filtra? Czy w inny sposób?
ms-kola, zlewałeś paliwo dołem czy górą?
[ Dodano: 2011-03-25, 08:18 ]
Roadrunner napisał/a: | Zatankowanie nowego paliwka to pierwsza czynność - kto wie czy to co
było w baku nie pochodziło jeszcze z usa. |
W Polkomie wlewali swoje, więc teoretycznie nie powinno.
Roadrunner napisał/a: | To, że olej trzeba wymienić jak najszybciej to oczywiste (ale to bez związku z problemem). |
Czekam właśnie na przesyłkę.
Roadrunner napisał/a: |
Filtr powietrza, paliwa, świece też powinieneś wymienić, bo tam wszystko jest jeszcze raczej fabryczne. |
Po takim przebiegu zakładałem że filtr powietrza tylko przedmucham, ale nie miałem jeszcze czasu się do tego zabrać. Dziś będę miał okazję.
Co do reszty sprawdzę i dam znać. |
|
|
|
|
ms-kola
Kola
Motocykl: VT700C 85
Wiek: 51 Dołączył: 12 Wrz 2009 Posty: 293 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-03-25, 09:32
|
|
|
dzinks napisał/a: | Po pracy sprawdzę filtr, dolot i świece. Czy dolot sprawdzę po wyjęciu filtra? Czy w inny sposób?
ms-kola, zlewałeś paliwo dołem czy górą? |
Nie wiem jak to jest u Ciebie. U mnie jest zbiornik na górze połaczony wężami z dodatkowym zbiornikiem pod kanapą, dalej idzie węzyk paliwowy do kranika, z kranika do filtra, z filtra do pompy i dalej już na gaziory....
Zatem zdjąłem wężyk (ten między dolnym zbiornikiem a kranikiem) od strony kranika i czekałem aż żółwim tempem zejdzie zawartość zbiornika głównego.... w końcu się wqurzyłem i dmuchnąłem w ten wężyk, którym spuszczałem paliwo.... zabulgotało i potem paliwo poszło aż miło..... w ten sposób zlałem paliwo z górnego.... potem rozebrałem tył moto i wyciągnąłęm dodatkowy zbiornik i z niego zlałęm już grubszym króćcem resztę paliwa.... było tam sporo syfu o którym pisałem wcześniej.... Krócieć wychodzący z głównego zbiornika ma przekrój ok. 10-12 mm a ten z dolnego tylko 4-5mm. zatem syf z górnego śmało poszedł na dolny i zablokowywały babole wylot paliwa.... wypłukałem dokładnie naftą i benzyna do ekstrakcji... w srodku nie znalazłem śladów rdzy.. zatem poskładałem wszystko po myciu i potem przez cąły sezon nie miałem już problemów... wymieniłem całkiem filtr paliwa (na taki nierozbieralny). Teraz przy remoncie znowu pościągałem wszystko i przeczyściłem.... była tam niewielka ilość podobnych baboli co poprzednio... ale już nie na tyle by zapychać. Podejrzewam, że poprzednio długo nikt tego nie przeczyszczał i ten syfek zbierał się i odkładał z każdego tankowania.
Potem zrobiło mi się coś innego . No bo dałem wszystkie wężyki nowe - kupiłem jakis taki neoprenowy, co to się maił nie załamywać no ale dałem zbyt długi odcinek od dolnego zbiornika do kranika, jak przykręciłem kranik to okazał się ciut za długi (ale ja tego już nie zauważyłem) i zamiast łądnie się wygiąć to się pasqdnik załamał i Hania nie chciała iść ponad 120 km/h (ot taki mi ogranicznik prędkości wyszedł )
No musisz u siebie dokładnie przejrzeć instalację paliwową, powietrzną (może gdzieś łapie jakieś lewe powietrze?) Wszystko to się zapewne dzieje w czasie jazdy - pod obciążeniem, bo zapewne na postoju wchodzi na obroty i kręci gładko na maksa...? |
_________________ jeździć możesz wolno... ale myśleć musisz szybko... |
|
|
|
|
dzinks
Rafał
Motocykl: CRF1000L
Wiek: 46 Dołączył: 17 Wrz 2009 Posty: 2473 Skąd: Strzelce Kraj. / FSD
|
Wysłany: 2011-03-25, 11:19
|
|
|
ms-kola napisał/a: |
No musisz u siebie dokładnie przejrzeć instalację paliwową, powietrzną (może gdzieś łapie jakieś lewe powietrze?) Wszystko to się zapewne dzieje w czasie jazdy - pod obciążeniem, bo zapewne na postoju wchodzi na obroty i kręci gładko na maksa...? |
Dzięki za szczegółowy opis. Przejrzę dokładnie węże i resztę.
Jest tak jak piszesz, ta sytuacja dzieje się tylko w czasie jazdy. Na postoju mogę szybko wkręcać obroty i nie ma tego problemu.
Gdzie dostanę filtr powietrza, paliwa i świece w rozsądnej cenie do sabry? |
|
|
|
|
Roadrunner
Łukasz
Motocykl: BMW
Dołączył: 09 Lut 2008 Posty: 1209 Skąd: Legionowo/Ostróda
|
Wysłany: 2011-03-25, 11:22
|
|
|
dzinks napisał/a: | ms-kola napisał/a: |
No musisz u siebie dokładnie przejrzeć instalację paliwową, powietrzną (może gdzieś łapie jakieś lewe powietrze?) Wszystko to się zapewne dzieje w czasie jazdy - pod obciążeniem, bo zapewne na postoju wchodzi na obroty i kręci gładko na maksa...? |
Dzięki za szczegółowy opis. Przejrzę dokładnie węże i resztę.
Jest tak jak piszesz, ta sytuacja dzieje się tylko w czasie jazdy. Na postoju mogę szybko wkręcać obroty i nie ma tego problemu.
Gdzie dostanę filtr powietrza, paliwa i świece w rozsądnej cenie do sabry? |
Larsson - ceny do zaakceptowania i w jednym miejscu można kupić wszystko co potrzeba. Pamiętaj tylko o tym, że Sabry nie ma w ich katalogach więc możesz im podać np. VT1100C2 ACE 1998r i wszystko będzie pasować |
|
|
|
|
intruz
Motocykl: Sabre 1100
Wiek: 49 Dołączył: 20 Sty 2007 Posty: 204 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-03-25, 12:12
|
|
|
miałem podobny objaw z dziurą w obrotach...pomogło dopiero przedmuchanie dysz w gaźnikach...Ale zacznij o filtra paliwa, przeczyść kranik, sprawdz wężyki tak jak koledzy pisali wcześniej... |
_________________ Wynajmę Jaguara do ślubu - może być z obstawą motocyklową:
http://jaguaremdoslubu.blogspot.com/ |
|
|
|
|
dzinks
Rafał
Motocykl: CRF1000L
Wiek: 46 Dołączył: 17 Wrz 2009 Posty: 2473 Skąd: Strzelce Kraj. / FSD
|
Wysłany: 2011-03-25, 12:33
|
|
|
Roadrunner napisał/a: | dzinks napisał/a: | ms-kola napisał/a: |
No musisz u siebie dokładnie przejrzeć instalację paliwową, powietrzną (może gdzieś łapie jakieś lewe powietrze?) Wszystko to się zapewne dzieje w czasie jazdy - pod obciążeniem, bo zapewne na postoju wchodzi na obroty i kręci gładko na maksa...? |
Dzięki za szczegółowy opis. Przejrzę dokładnie węże i resztę.
Jest tak jak piszesz, ta sytuacja dzieje się tylko w czasie jazdy. Na postoju mogę szybko wkręcać obroty i nie ma tego problemu.
Gdzie dostanę filtr powietrza, paliwa i świece w rozsądnej cenie do sabry? |
Larsson - ceny do zaakceptowania i w jednym miejscu można kupić wszystko co potrzeba. Pamiętaj tylko o tym, że Sabry nie ma w ich katalogach więc możesz im podać np. VT1100C2 ACE 1998r i wszystko będzie pasować |
Znalazłem filtr powietrza. Natomiast nie widzę filtra paliwa Musze poszukać w innym sklepie.
Co do świec: są za 13 i za 60 PLN. Które warto kupić? |
|
|
|
|
Roadrunner
Łukasz
Motocykl: BMW
Dołączył: 09 Lut 2008 Posty: 1209 Skąd: Legionowo/Ostróda
|
Wysłany: 2011-03-25, 12:41
|
|
|
dzinks napisał/a: | Roadrunner napisał/a: | dzinks napisał/a: | ms-kola napisał/a: |
No musisz u siebie dokładnie przejrzeć instalację paliwową, powietrzną (może gdzieś łapie jakieś lewe powietrze?) Wszystko to się zapewne dzieje w czasie jazdy - pod obciążeniem, bo zapewne na postoju wchodzi na obroty i kręci gładko na maksa...? |
Dzięki za szczegółowy opis. Przejrzę dokładnie węże i resztę.
Jest tak jak piszesz, ta sytuacja dzieje się tylko w czasie jazdy. Na postoju mogę szybko wkręcać obroty i nie ma tego problemu.
Gdzie dostanę filtr powietrza, paliwa i świece w rozsądnej cenie do sabry? |
Larsson - ceny do zaakceptowania i w jednym miejscu można kupić wszystko co potrzeba. Pamiętaj tylko o tym, że Sabry nie ma w ich katalogach więc możesz im podać np. VT1100C2 ACE 1998r i wszystko będzie pasować |
Znalazłem filtr powietrza. Natomiast nie widzę filtra paliwa Musze poszukać w innym sklepie.
Co do świec: są za 13 i za 60 PLN. Które warto kupić? |
Te za 13zł - NGK DPR7EA-9. Filtr kupisz TU - średnica króćców to 10mm. |
|
|
|
|
ms-kola
Kola
Motocykl: VT700C 85
Wiek: 51 Dołączył: 12 Wrz 2009 Posty: 293 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-03-25, 17:46
|
|
|
dzinks napisał/a: |
Znalazłem filtr powietrza. Natomiast nie widzę filtra paliwa Musze poszukać w innym sklepie.
Co do świec: są za 13 i za 60 PLN. Które warto kupić? |
Kup te za 13 jak pisał Roadrunner... a filtr paliwa dobierzesz na miejscu w sklepie jakiś. Chyba, że zamawiasz wysyłkowo to ustal najpierw telefonicznie. Warto sprawdzić jakie masz średnice wężyków.... ale zapewne Roadrunner wie co pisze |
_________________ jeździć możesz wolno... ale myśleć musisz szybko... |
|
|
|
|
Roadrunner
Łukasz
Motocykl: BMW
Dołączył: 09 Lut 2008 Posty: 1209 Skąd: Legionowo/Ostróda
|
Wysłany: 2011-03-25, 18:03
|
|
|
No to właśnie ciekawostka - nie wiedzieć czemu, w Larssonie nie można nabyć odpowiedniego zamiennika filtra paliwa, który by pasował do Hondy. |
|
|
|
|
|