WITAM! Pomocy z eksploatacją proszę. |
Autor |
Wiadomość |
YooRec
Motocykl: HONDA VT1100
Wiek: 40 Dołączył: 18 Sty 2011 Posty: 9 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 2011-01-18, 21:46 WITAM! Pomocy z eksploatacją proszę.
|
|
|
Witam wszystkich. Jestem nowy i to mój pierwszy post na tym forum.
Nabyłem Hondę VT1100 sc1 1985 made in USA i bardzo proszę o pomoc w doborze świec, oleju i filtra oleju. Co powinienem kupić. Czytałem o świecach irydowych? Czy to mądry wybór, jak tak to które się tam wkręcą. Jaki olej najlepiej wlać? Jaki model filtra oleju/powietrza zamówić?
I gdzie możecie polecić najlepszą jakość za najniższą cenę, co nie idzie w parze.
Wiem, wiem, że jak wykręcę to się wszystkiego dowiem, ale chciał bym wykręcić i od razu wkręcić nowe.
Czy może jeszcze coś powinienem zrobić w nim by przygotować go do sezonu?
BTW kupie tylną kanapę do tego motoru.
Pozdrawiam
P.S. Czy w tym motorku mozna regulowac twardosc/wysokosc zawieszenia z tyłu? Waże 130 kg + żona i troche nim dobija. |
|
|
|
|
Rigez
Rysiek
Motocykl: Honda Shadow VT 750 RC29 1987
Wiek: 57 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 682 Skąd: Budczyce
|
Wysłany: 2011-01-18, 22:05
|
|
|
O świecach irydowych już było gdzieś w temacie świece.
Olej silnikowy SAE 10W40 API SE-SF
2,9 l (3,1 l z filtrem; całkowita 3,8 l)
Olej przekładni głównej SAE 80W
130 ml (całkowita 150 ml)
Układ chłodzenia zalecany glikol etylowy (1:1 z wodą destylowana)
2,2 l (w tym 0,34 l zbiorniczek wyrównawczy)
Wg mojej wiedzy, całkowita pojemność układu chłodzenia w VT1100, wynosi około 2.1 - 2.2 litra.
Silnik i chłodnica, około 1.8 litra.
Zbiorniczek wyrównawczy, około 0.3 - 0.4 litra.
Waga (bez płynów/gotowy do drogi) 242 kg/245 kg
Dopuszczalna masa całkowita 482 kg |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9499 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2011-01-18, 22:31
|
|
|
Ja proponuję olej silnikowy MOTUL 5100 15W50 półsyntetyk. Filtr oleju Hiflofiltro HF 202. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
zeus
Maciej
Motocykl: Honda Shadow 750 C4 2004
Wiek: 54 Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 844 Skąd: Wrocław-Szymanów
|
Wysłany: 2011-01-18, 22:39
|
|
|
Cień dobry |
_________________ Gość Szczęśliwego Nowego Roku:-) |
|
|
|
|
YooRec
Motocykl: HONDA VT1100
Wiek: 40 Dołączył: 18 Sty 2011 Posty: 9 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 2011-01-18, 23:08
|
|
|
O jak miło i szybko... nie zdazylem sie wykąpać a tu juz odpowiedzi.
Dzieki bardzo olej i filtr mamy zalatwiony.
A co z filtrem powietrza? Trójkątny czy okrągły bo 2 takie znalazlem do tej Hondy
I gdzie to jest przekładnia główna? <laik> |
Ostatnio zmieniony przez potfur 2011-01-19, 14:27, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Miki01
Miki01
Motocykl: VT 1100C 86, HD Electra FLHT 06
Wiek: 46 Dołączył: 13 Maj 2008 Posty: 555 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-01-18, 23:27
|
|
|
Witam,
jaki za...sty model kupiłeś Może zdjęcia? Filtr powietrza tylko trójkątny pasuje, no chyba, że pokombinujesz i zaaplikujesz K&N tak ja to uczyniłem, ale do tego były dysze DynoJet-y i tłumiki akcesoryjne... Wieluuuuuu kilometrów z tego super fajnego modelu! Aha amorki wymień na powietrzne od HD Electry! Było to gdzieś na forum Sprawdzają się super i możesz regulować twardość w zależności od obciązenia, a Jesteś słusznej wagi
Pzdr
p.s. jak masz pytania dot tego modelu Wal śmiało, jest tu kilku użytkowników.. aaa miałem wyjaśnić "przekładnię główną" ale Todek jest jak zwykle niezastąpiony Wyjaśnienie poniżej |
Ostatnio zmieniony przez Miki01 2011-01-18, 23:35, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9499 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2011-01-18, 23:30
|
|
|
YooRec napisał/a: | O jak miło i szybko... nie zdazylem sie wykąpać a tu juz odpowiedzi.
Dzieki bardzo olej i filtr mamy zalatwiony.
A co z filtrem powietrza? Trujkątny czy okrągły bo 2 takie znalazlem do tej Hondy
I gdzie to jest przekładnia główna? <laik> |
Przekładnia główna znajduje się z lewej strony tylnego koła, na końcu wału napędowego. Przy normalnej wymianie, wlej 130 ml oleju przekładniowego i wystarczy. Jak wlejesz więcej to może wywalać przez odpowietrznik /sprawdzone/.
Filtr jest trójkątny. Podam Ci jego nr kat. w serwisie Hondy 17215-MG8-771. mogą być problemy z dostaniem. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
YooRec
Motocykl: HONDA VT1100
Wiek: 40 Dołączył: 18 Sty 2011 Posty: 9 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 2011-01-18, 23:44
|
|
|
Dzieki Dzieki Wielkie
Fotek jeszcze nie narobilem... stoji narazie u funfla w garazu ale jak kupie co mam wymienic to pstrykne conieco. |
|
|
|
|
Miki01
Miki01
Motocykl: VT 1100C 86, HD Electra FLHT 06
Wiek: 46 Dołączył: 13 Maj 2008 Posty: 555 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
januszek
Motocykl: Yamaha 1900 Stratoliner
Wiek: 67 Dołączył: 27 Sie 2010 Posty: 1413 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 2011-01-19, 09:53
|
|
|
Apropo amorków - tył mam również w swoim VN-nie pompowany i swego czasu próbowałem w serwisach i u użytkowników wysondować jakie powinno być ciśnienie.
Żaden serwis , ani użytkownik nie dał jednoznacznej odpowiedzi , a w doradach, to ciśnienie wachało się od 0,5 bara do nawet 2,8 . Ustawiłem na 0,6 i często nie daje mi to spokoju chociaż nie dobiło mi nigdy , ale myślę że to skutek "poważnej" wagi pasażerów (razem z żoną około 140 kg) nooooooo chyba że zmokniemy..... może doradzicie mi coś konkretnego na temat tego ciśnienia? |
_________________ Życie jest piękne , ale oglądane zsiodła z V-ką między nogami |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9499 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2011-01-19, 10:03
|
|
|
Każdy taki pompowany amortyzator ma jakiś określony zakres ciśnień przy których może być eksploatowany.
Trzeba by ustalić w jakiejś serwisówce jaki zakres ma ten konkretny amor.
Np. w VT700C z 86-87 są pompowane przednie lagi. Max. ciśnienie jakie może w nich być, to 0.4 bara. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
januszek
Motocykl: Yamaha 1900 Stratoliner
Wiek: 67 Dołączył: 27 Sie 2010 Posty: 1413 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 2011-01-19, 10:15
|
|
|
Usilnie szukałem , ale nic na ten temat nie znalazłem - to ciśnienie czyli 0,6 wydedukowałem metodą prób i błędów - spuszczałem od 1,5 bara , bo przy tym ciśnieniu amor przestał wspólpracować |
_________________ Życie jest piękne , ale oglądane zsiodła z V-ką między nogami |
|
|
|
|
Maniek G [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-01-19, 19:32
|
|
|
Ja mam takie i było o nich na forum TUTAJ |
|
|
|
|
Woder
Woder
Motocykl: VT 500 C 86, WSK M06 KOS 85
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 629 Skąd: Nysa, Malary
|
Wysłany: 2011-01-19, 20:13
|
|
|
Witaj! |
_________________ Vel Thomas |
|
|
|
|
Karolsmoto
Karolsmoto
Motocykl: VT 1100 94r
Dołączył: 16 Sty 2011 Posty: 14 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 2011-01-19, 21:02
|
|
|
Witam .Dwa sezony jeździłem Vt 1100 na pompowanych Kayabach od Kawy GTR były super jazda na nich jest o wiele bardziej komfortowa niż na amorkach od VTX 1300 które teraz posiadam , były tylko ciut za długie jakieś 3cm . Co do ciśnienia to ustaw takie jakie ci odpowiada tak żeby nie dobijały i nie były za twarde i tak ma być a ciśnienie zależy od masy moto oraz tego co dźwiga |
_________________ Karolsmoto |
|
|
|
|
|