/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Bulgotanie z tłumików... JAK?
Autor Wiadomość
McGregor 
vel. Gregorman


Motocykl: VT 1100C2 SABRE 06
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 806
Skąd: Kock /LLB/
Wysłany: 2011-01-13, 17:33   

Nie wiem co się dzieje ale gościo na allegro ma nik hdfilip,zobacz jego ofert naprawdę ma tanio tłumiki.
_________________
VT 500 84 - VT 1100 96 - VTX 1300 06 - VT 1100C2 Sabre 06
 
 
Dorka73 


Motocykl: brak
Wiek: 50
Dołączyła: 05 Lip 2007
Posty: 2658
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-01-13, 18:54   

Może tak (ten sam co podał kolega G :-) )
_________________
Zawód - ... :-)
 
 
skipolo 


Motocykl: GL 1500 CF '00, VFR800X '12
Wiek: 36
Dołączył: 20 Mar 2009
Posty: 774
Skąd: Gdzieś w świecie :)
Wysłany: 2011-01-13, 20:56   

Ceny, owszem dobre, ale ze zdjęć wynika, że ma tylko takie standardowe, które mnie osobiści się nie podobają. Napisałem do niego maila i czekam na odpowiedź.
_________________
Z pasją przez życie......
 
 
KrisZbro 


Motocykl: vt 1100c3
Wiek: 45
Dołączył: 29 Sty 2007
Posty: 231
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2011-01-14, 01:01   

skipolo napisał/a:
Gregorman, niestety Twój link nie działa.

Tak, na Allegro jest bardzo drogo i tego nie kupuję, tylko przykładowo podałem. Sam poluje w innych miejscach po niższej cenie.

Widziałem przeróbki, gdzie dwa cygara były, po każdym na jedną stronę, ale całość będzie ciężka, to raz, jak dobrze pamiętam, te tłumiki za tylnym błotnikiem były połączone i roboty strasznie dużo z wyprowadzeniem i zamocowaniem. Ja tak planuję, aby zrobić rozdzielenie cylindrów i każdy z nich miał swój własny wydech, ale wszystko zależy od tego co uda mi się kupić.

Najchętniej bym kupił drugie cygaro, ale trudno je znaleźć w dobrych pieniądzach, a jeden wydech chce zostawić oryginalny, gdyż chcę uniknąć nie przyjemności w przypadku podróży po Europie, stąd cała kombinacja z innymi wydechami.

Kris, Twój filmik i przeróbki już dawno przestudiowałem i co nieco korzystam z Twoich przeróbek przy mojej pracy.




Jeżeli dwa wydechy to tylko niezależnie na każdy piec. Wychodzi głośniej i selektywniejsze brzmienie. Przerabiałem temat w poprzednim shadole gdzie były niezależne a jak dospawałem rurkę łączącą wydechy to sporo ucichły. Wtedy dany cylinder rozpręża spaliny również częściowo w drugim kominie. Zresztą każdy oryginalny wydech z shadowa tak ma. Nawet to cygaro jest niby jedno ale naprawdę to są dwa zestawy komór i rura łącząca kominy. Kombinuj, jak się spodoba to też chętnie bym pogrzebał.
 
 
skipolo 


Motocykl: GL 1500 CF '00, VFR800X '12
Wiek: 36
Dołączył: 20 Mar 2009
Posty: 774
Skąd: Gdzieś w świecie :)
Wysłany: 2011-01-14, 01:11   

Tak jak mówisz, każdy cylinder oddzielnie.

Teraz się zastanawiam, czy kupić jakieś Harley'owe, do nich dorobić mocowanie i wyprowadzenie z rury, czy też może od zera robić rury.

Nie chciałem ruszać kolanek wydechowych i je zostawić.

Najchętniej nie ruszałbym układu wydechu do miejsca mocowania oryginału, gdyż to znacznie ułatwi jego ewentualną zmianę.
_________________
Z pasją przez życie......
 
 
Zibi665 
dVa gary


Motocykl: VTX-1800 F '06
Wiek: 68
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 2458
Skąd: Libiąż, KCH
Wysłany: 2011-01-14, 12:20   

To i ja zadam pytanie w tym temacie.

Mam zdemontowany cały układ wydechowy i plątają mi się po głowie myśli ,,gromkiego'' brzmienia wydechów.

Czy któryś z kolegów przerabiał wydech w VT 700/86-87rok, lub w VT 800 z tamtego okresu?

Chodzi mi o to, czy można pozbyć się tłumika środkowego, łączącego obydwa wydechy pod spodem motocykla i czy w ogóle jest sens takiej eliminacji.

Chodzi mi o uzyskanie głośniejszego dźwięku i bardziej basowego brzmienia kominów.

Poniżej zaznaczony strzałką element o którym mowa, oraz przerywana linia cięcia.



I jak to miało by wyglądać od strony technicznej, znaczy tarcza tnąca, a potem zaspawanie powstałego otworu?

Czy jakieś inne rozwiązania?



Czy w ogóle moje myśli skierować na inny tor i nie zawracać Wam i sobie głowy, a wydech pozostawić tak, jak jest w oryginale?
_________________
To mówiłem ja - Jarząbek :-P .
================
Ach ten oddech ;-) .
 
 
skipolo 


Motocykl: GL 1500 CF '00, VFR800X '12
Wiek: 36
Dołączył: 20 Mar 2009
Posty: 774
Skąd: Gdzieś w świecie :)
Wysłany: 2011-01-14, 12:39   

Moim zdaniem możesz to zrobić. Jak element nośny chyba tłumik środkowy u Ciebie nie działa, więc tym bardziej. Na pewno będzie głośniej i może się okazać, że niezbędna będzie regulacja gaźników, aby wszystko hulało jak należy.

Wyciąć, zaspawać i może delikatnie zeszlifować, chociaż i tak nie widać tego. U krisa w galerii znajdziesz, jak on wyciął rurkę łączącą dwie komory w cygarze.
_________________
Z pasją przez życie......
 
 
skipolo 


Motocykl: GL 1500 CF '00, VFR800X '12
Wiek: 36
Dołączył: 20 Mar 2009
Posty: 774
Skąd: Gdzieś w świecie :)
Wysłany: 2011-01-15, 16:17   

Tak oglądam filmik od montka i się zastanawiam, czy w ogóle się zmieszczę z tym wszystkim. Biorąc pod uwagę moje duże sakwy, to mogę mieć problem.
_________________
Z pasją przez życie......
 
 
Zibi665 
dVa gary


Motocykl: VTX-1800 F '06
Wiek: 68
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 2458
Skąd: Libiąż, KCH
Wysłany: 2011-01-15, 18:33   

Rozumiem ,,Skipolo'' twoje sugestie, tak właśnie myślałem, z regulacją gaźników też.

Czekam jednak na podpowiedź ludzi, którzy to przerabiali lub konkretnie siedzą w sprawach tłumienia i potwierdzą wymierny efekt tego działania. Chciałbym aby skutkiem był niski, donośny i miły dla ucha bulgot tłumików :mrgreen: ;-)

Jeżeli tylko dla samego pozbycia się środkowego tłumika miałbym bezpowrotnie rozwalać cały wydech, to trochę mi szkoda, prawdę mówiąc.



Jeżeli jednak znajdzie się fachowiec - z góry dziękuję, który potwierdzi moje oczekiwania to z przyjemnością pozbędę się tego dodatkowego balastu.



I jeszcze jedno pytanie, bo gdybym już wyciął ten środkowy tłumik, to pozostają otwory, które trzeba zaślepić i tu właśnie pytanie: jaką metodę spawania zastosować? gazową czy elektryczną?

Pozdrawiam i czekam na opinie.
_________________
To mówiłem ja - Jarząbek :-P .
================
Ach ten oddech ;-) .
 
 
Sebastian 
SEBA


Motocykl: Honda VT 500 C Shadow PC08 84r FZI
Wiek: 48
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 873
Skąd: zielona góra
Wysłany: 2011-01-15, 20:00   

Zibi tobie polecam spawanie ZIPO-owe :lol:
 
 
Zibi665 
dVa gary


Motocykl: VTX-1800 F '06
Wiek: 68
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 2458
Skąd: Libiąż, KCH
Wysłany: 2011-01-15, 20:43   

herbatnik76 napisał/a:
Zibi tobie polecam spawanie ZIPO-owe :lol:
:thx: - a konkretnie? :lol:
_________________
To mówiłem ja - Jarząbek :-P .
================
Ach ten oddech ;-) .
 
 
Sebastian 
SEBA


Motocykl: Honda VT 500 C Shadow PC08 84r FZI
Wiek: 48
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 873
Skąd: zielona góra
Wysłany: 2011-01-16, 15:47   

zapalniczka jest na gaz a zapłon na kamyk lub na iskre elektryczna

a ja proponuje zapalniczke zippo na benzyne taki mały zarcik he he



[ Komentarz dodany przez: potfur: 2011-01-17, 10:56 ]

Proszę trzymać się tematu. Potf
 
 
edzio 
EdHaust


Motocykl: Ducati St4s,,BMW R1100R
Wiek: 51
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 168
Skąd: Modlin Twierdza
Wysłany: 2011-01-25, 19:06   

Rodzaj spawania nie ma większego znaczenia bo nie masz tam jakiegoś nietypowego materiału.Możesz to pospawać Tigiem i migiem -byle szczelnie .Ja i zwykłą blachę i nierdzewkę spawam i migiem i tigiem w zależnoći czy ważna jest estetyka i czystość spawania.Prucie towojego zestawu pewnie ma jakiś sens -ja jeszcze takiego nie robiłem ale usunięcie puszki zapewne troche moto podgłosi ale czy doda basu?- raczej nie .Najlepiej jakby jeszcze do kompletu wywalić seryjną zawarość tłumików i zastąpić ją przelotem owiniętym różnego rodzaju wytłumieniami jak np tu:



http://edzio35.wrzuta.pl/...ndy_shadow_750c

http://edzio35.wrzuta.pl/...ow_1100-edhaust

http://edzio35.wrzuta.pl/...800-_by_edhaust



Ale czopery mają to do siebie że czasem by wypruć kominy trzeba ciąć chromy :cry:
_________________
EdHaust

Szalony spawacz-ślusarz-506436737
 
 
 
Zibi665 
dVa gary


Motocykl: VTX-1800 F '06
Wiek: 68
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 2458
Skąd: Libiąż, KCH
Wysłany: 2011-01-25, 20:10   

Dziękuję ,,edzio'' za zaangażowanie w temat i wyczerpującą odpowiedź.

Na razie rozważam wszystkie za i przeciw.

Pewnie niedługo napiszę jaką decyzję podjąłem.

Dzięki jeszcze raz, Zibi.
_________________
To mówiłem ja - Jarząbek :-P .
================
Ach ten oddech ;-) .
 
 
Daroza70 
Daroza


Motocykl: Honda Shadow vt800 v-twin
Wiek: 54
Dołączył: 09 Paź 2010
Posty: 28
Skąd: Toruń
Wysłany: 2011-01-25, 22:41   

Dodam nieśmiało ponieważ jest to praktycznie mój pierwszy post więc proszę moich szanownych kolegów o wyrozumiałość. Jeżeli chodzi o środkowy tłumik, o którym wspominał Zibi, to na pewno nie osiągniesz zamierzonego basu, ponieważ sam to sprawdzałem na swojej 800setce. Kontaktowałem się telefonicznie z edziem i on również odradzał, a ja i tak spróbowałem, aby się przekonać. Faktycznie, wydechy zrobiły się zdecydowanie głośniejsze, ale to tylko tyle- o basie można zapomieć, od razu wróciłem do poprzedniego wydechu. Dodam jeszcze tylko że powodem rozbebeszania środkowego wydechu była brzęcząca przegroda którą wspawałem migomatem.
Ostatnio zmieniony przez potfur 2011-01-25, 22:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM