Bulgotanie z tłumików... JAK? |
Autor |
Wiadomość |
McGregor
vel. Gregorman
Motocykl: VT 1100C2 SABRE 06
Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 806 Skąd: Kock /LLB/
|
Wysłany: 2011-01-13, 17:33
|
|
|
Nie wiem co się dzieje ale gościo na allegro ma nik hdfilip,zobacz jego ofert naprawdę ma tanio tłumiki. |
_________________ VT 500 84 - VT 1100 96 - VTX 1300 06 - VT 1100C2 Sabre 06 |
|
|
|
|
Dorka73
Motocykl: brak
Wiek: 50 Dołączyła: 05 Lip 2007 Posty: 2658 Skąd: Łódź
|
|
|
|
|
skipolo
Motocykl: GL 1500 CF '00, VFR800X '12
Wiek: 36 Dołączył: 20 Mar 2009 Posty: 774 Skąd: Gdzieś w świecie :)
|
Wysłany: 2011-01-13, 20:56
|
|
|
Ceny, owszem dobre, ale ze zdjęć wynika, że ma tylko takie standardowe, które mnie osobiści się nie podobają. Napisałem do niego maila i czekam na odpowiedź. |
_________________ Z pasją przez życie...... |
|
|
|
|
KrisZbro
Motocykl: vt 1100c3
Wiek: 45 Dołączył: 29 Sty 2007 Posty: 231 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 2011-01-14, 01:01
|
|
|
skipolo napisał/a: | Gregorman, niestety Twój link nie działa.
Tak, na Allegro jest bardzo drogo i tego nie kupuję, tylko przykładowo podałem. Sam poluje w innych miejscach po niższej cenie.
Widziałem przeróbki, gdzie dwa cygara były, po każdym na jedną stronę, ale całość będzie ciężka, to raz, jak dobrze pamiętam, te tłumiki za tylnym błotnikiem były połączone i roboty strasznie dużo z wyprowadzeniem i zamocowaniem. Ja tak planuję, aby zrobić rozdzielenie cylindrów i każdy z nich miał swój własny wydech, ale wszystko zależy od tego co uda mi się kupić.
Najchętniej bym kupił drugie cygaro, ale trudno je znaleźć w dobrych pieniądzach, a jeden wydech chce zostawić oryginalny, gdyż chcę uniknąć nie przyjemności w przypadku podróży po Europie, stąd cała kombinacja z innymi wydechami.
Kris, Twój filmik i przeróbki już dawno przestudiowałem i co nieco korzystam z Twoich przeróbek przy mojej pracy. |
Jeżeli dwa wydechy to tylko niezależnie na każdy piec. Wychodzi głośniej i selektywniejsze brzmienie. Przerabiałem temat w poprzednim shadole gdzie były niezależne a jak dospawałem rurkę łączącą wydechy to sporo ucichły. Wtedy dany cylinder rozpręża spaliny również częściowo w drugim kominie. Zresztą każdy oryginalny wydech z shadowa tak ma. Nawet to cygaro jest niby jedno ale naprawdę to są dwa zestawy komór i rura łącząca kominy. Kombinuj, jak się spodoba to też chętnie bym pogrzebał. |
|
|
|
|
skipolo
Motocykl: GL 1500 CF '00, VFR800X '12
Wiek: 36 Dołączył: 20 Mar 2009 Posty: 774 Skąd: Gdzieś w świecie :)
|
Wysłany: 2011-01-14, 01:11
|
|
|
Tak jak mówisz, każdy cylinder oddzielnie.
Teraz się zastanawiam, czy kupić jakieś Harley'owe, do nich dorobić mocowanie i wyprowadzenie z rury, czy też może od zera robić rury.
Nie chciałem ruszać kolanek wydechowych i je zostawić.
Najchętniej nie ruszałbym układu wydechu do miejsca mocowania oryginału, gdyż to znacznie ułatwi jego ewentualną zmianę. |
_________________ Z pasją przez życie...... |
|
|
|
|
Zibi665
dVa gary
Motocykl: VTX-1800 F '06
Wiek: 68 Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 2458 Skąd: Libiąż, KCH
|
Wysłany: 2011-01-14, 12:20
|
|
|
To i ja zadam pytanie w tym temacie.
Mam zdemontowany cały układ wydechowy i plątają mi się po głowie myśli ,,gromkiego'' brzmienia wydechów.
Czy któryś z kolegów przerabiał wydech w VT 700/86-87rok, lub w VT 800 z tamtego okresu?
Chodzi mi o to, czy można pozbyć się tłumika środkowego, łączącego obydwa wydechy pod spodem motocykla i czy w ogóle jest sens takiej eliminacji.
Chodzi mi o uzyskanie głośniejszego dźwięku i bardziej basowego brzmienia kominów.
Poniżej zaznaczony strzałką element o którym mowa, oraz przerywana linia cięcia.
I jak to miało by wyglądać od strony technicznej, znaczy tarcza tnąca, a potem zaspawanie powstałego otworu?
Czy jakieś inne rozwiązania?
Czy w ogóle moje myśli skierować na inny tor i nie zawracać Wam i sobie głowy, a wydech pozostawić tak, jak jest w oryginale? |
_________________ To mówiłem ja - Jarząbek .
================
Ach ten oddech . |
|
|
|
|
skipolo
Motocykl: GL 1500 CF '00, VFR800X '12
Wiek: 36 Dołączył: 20 Mar 2009 Posty: 774 Skąd: Gdzieś w świecie :)
|
Wysłany: 2011-01-14, 12:39
|
|
|
Moim zdaniem możesz to zrobić. Jak element nośny chyba tłumik środkowy u Ciebie nie działa, więc tym bardziej. Na pewno będzie głośniej i może się okazać, że niezbędna będzie regulacja gaźników, aby wszystko hulało jak należy.
Wyciąć, zaspawać i może delikatnie zeszlifować, chociaż i tak nie widać tego. U krisa w galerii znajdziesz, jak on wyciął rurkę łączącą dwie komory w cygarze. |
_________________ Z pasją przez życie...... |
|
|
|
|
skipolo
Motocykl: GL 1500 CF '00, VFR800X '12
Wiek: 36 Dołączył: 20 Mar 2009 Posty: 774 Skąd: Gdzieś w świecie :)
|
Wysłany: 2011-01-15, 16:17
|
|
|
Tak oglądam filmik od montka i się zastanawiam, czy w ogóle się zmieszczę z tym wszystkim. Biorąc pod uwagę moje duże sakwy, to mogę mieć problem. |
_________________ Z pasją przez życie...... |
|
|
|
|
Zibi665
dVa gary
Motocykl: VTX-1800 F '06
Wiek: 68 Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 2458 Skąd: Libiąż, KCH
|
Wysłany: 2011-01-15, 18:33
|
|
|
Rozumiem ,,Skipolo'' twoje sugestie, tak właśnie myślałem, z regulacją gaźników też.
Czekam jednak na podpowiedź ludzi, którzy to przerabiali lub konkretnie siedzą w sprawach tłumienia i potwierdzą wymierny efekt tego działania. Chciałbym aby skutkiem był niski, donośny i miły dla ucha bulgot tłumików
Jeżeli tylko dla samego pozbycia się środkowego tłumika miałbym bezpowrotnie rozwalać cały wydech, to trochę mi szkoda, prawdę mówiąc.
Jeżeli jednak znajdzie się fachowiec - z góry dziękuję, który potwierdzi moje oczekiwania to z przyjemnością pozbędę się tego dodatkowego balastu.
I jeszcze jedno pytanie, bo gdybym już wyciął ten środkowy tłumik, to pozostają otwory, które trzeba zaślepić i tu właśnie pytanie: jaką metodę spawania zastosować? gazową czy elektryczną?
Pozdrawiam i czekam na opinie. |
_________________ To mówiłem ja - Jarząbek .
================
Ach ten oddech . |
|
|
|
|
Sebastian
SEBA
Motocykl: Honda VT 500 C Shadow PC08 84r FZI
Wiek: 48 Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 873 Skąd: zielona góra
|
Wysłany: 2011-01-15, 20:00
|
|
|
Zibi tobie polecam spawanie ZIPO-owe |
|
|
|
|
Zibi665
dVa gary
Motocykl: VTX-1800 F '06
Wiek: 68 Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 2458 Skąd: Libiąż, KCH
|
Wysłany: 2011-01-15, 20:43
|
|
|
herbatnik76 napisał/a: | Zibi tobie polecam spawanie ZIPO-owe | - a konkretnie? |
_________________ To mówiłem ja - Jarząbek .
================
Ach ten oddech . |
|
|
|
|
Sebastian
SEBA
Motocykl: Honda VT 500 C Shadow PC08 84r FZI
Wiek: 48 Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 873 Skąd: zielona góra
|
Wysłany: 2011-01-16, 15:47
|
|
|
zapalniczka jest na gaz a zapłon na kamyk lub na iskre elektryczna
a ja proponuje zapalniczke zippo na benzyne taki mały zarcik he he
[ Komentarz dodany przez: potfur: 2011-01-17, 10:56 ]
Proszę trzymać się tematu. Potf |
|
|
|
|
edzio
EdHaust
Motocykl: Ducati St4s,,BMW R1100R
Wiek: 51 Dołączył: 09 Lis 2009 Posty: 168 Skąd: Modlin Twierdza
|
Wysłany: 2011-01-25, 19:06
|
|
|
Rodzaj spawania nie ma większego znaczenia bo nie masz tam jakiegoś nietypowego materiału.Możesz to pospawać Tigiem i migiem -byle szczelnie .Ja i zwykłą blachę i nierdzewkę spawam i migiem i tigiem w zależnoći czy ważna jest estetyka i czystość spawania.Prucie towojego zestawu pewnie ma jakiś sens -ja jeszcze takiego nie robiłem ale usunięcie puszki zapewne troche moto podgłosi ale czy doda basu?- raczej nie .Najlepiej jakby jeszcze do kompletu wywalić seryjną zawarość tłumików i zastąpić ją przelotem owiniętym różnego rodzaju wytłumieniami jak np tu:
http://edzio35.wrzuta.pl/...ndy_shadow_750c
http://edzio35.wrzuta.pl/...ow_1100-edhaust
http://edzio35.wrzuta.pl/...800-_by_edhaust
Ale czopery mają to do siebie że czasem by wypruć kominy trzeba ciąć chromy |
_________________ EdHaust
Szalony spawacz-ślusarz-506436737 |
|
|
|
|
Zibi665
dVa gary
Motocykl: VTX-1800 F '06
Wiek: 68 Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 2458 Skąd: Libiąż, KCH
|
Wysłany: 2011-01-25, 20:10
|
|
|
Dziękuję ,,edzio'' za zaangażowanie w temat i wyczerpującą odpowiedź.
Na razie rozważam wszystkie za i przeciw.
Pewnie niedługo napiszę jaką decyzję podjąłem.
Dzięki jeszcze raz, Zibi. |
_________________ To mówiłem ja - Jarząbek .
================
Ach ten oddech . |
|
|
|
|
Daroza70
Daroza
Motocykl: Honda Shadow vt800 v-twin
Wiek: 54 Dołączył: 09 Paź 2010 Posty: 28 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2011-01-25, 22:41
|
|
|
Dodam nieśmiało ponieważ jest to praktycznie mój pierwszy post więc proszę moich szanownych kolegów o wyrozumiałość. Jeżeli chodzi o środkowy tłumik, o którym wspominał Zibi, to na pewno nie osiągniesz zamierzonego basu, ponieważ sam to sprawdzałem na swojej 800setce. Kontaktowałem się telefonicznie z edziem i on również odradzał, a ja i tak spróbowałem, aby się przekonać. Faktycznie, wydechy zrobiły się zdecydowanie głośniejsze, ale to tylko tyle- o basie można zapomieć, od razu wróciłem do poprzedniego wydechu. Dodam jeszcze tylko że powodem rozbebeszania środkowego wydechu była brzęcząca przegroda którą wspawałem migomatem. |
Ostatnio zmieniony przez potfur 2011-01-25, 22:47, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|