Bulgotanie z tłumików... JAK? |
Autor |
Wiadomość |
SZCZooR
Motocykl: Honda VFR750F
Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 15 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2010-09-13, 19:56 Bulgotanie z tłumików... JAK?
|
|
|
Witam
Mam takie pytanko.
Ostatnio byłem na zlocie i zajechał jakis gość masywna maszyna.
I tu moje pytanie.
Jak on zrobił ze ta maszyna na wolnych obrotach wydawała z tłumików taki jakby bulgot.. takie whoop whoop whoop... Chodziła owszem dosc głosno ale ten dzwiwk na wolnych obrotach mnie zamurował. Jak kupie juz shadowke to tez musze sobie takie zrobic.. W zasadzie to jest kryterium.. Czy w kazdym V2 da sie taki dziwk uzskac? |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9501 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2010-09-13, 20:04
|
|
|
Generalnie tak, można tak zrobić żeby było słychać taki bulgot. Trzeba tylko zamontować odpowiednie wydechy.
Im większa pojemność silnika w moto, tym ciekawszy bulgot. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
SZCZooR
Motocykl: Honda VFR750F
Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 15 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2010-09-13, 21:40
|
|
|
Domyslam sie ze te specjalne wydechy to takie proste rurki czy tak?
Jesli chodzi o pojemnosc to tylko w zasadzie 1100 mi pasuje.
Pasuje mi tylko Shadow z lat 87-89... Moim zdaniem najładniejsza VT:)
Ewentualnie jeszcze VTX1800 mi sie podoba ale niestety fundusze nie pozwalaja mi na taki motor.
Natomiast chodzi mi własnie o ten dzwiek.. Bez tego dzwieku nie chce zadnego choppera/cruisera. Dlatego napisalemze jest to kryterium |
|
|
|
|
R0bi
Motocykl: XL 1000 VA 07
Wiek: 57 Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 2127 Skąd: Koluszki
|
Wysłany: 2010-09-13, 21:48
|
|
|
SZCZooR napisał/a: | Domyslam sie ze te specjalne wydechy to takie proste rurki czy tak?
Jesli chodzi o pojemnosc to tylko w zasadzie 1100 mi pasuje.
Pasuje mi tylko Shadow z lat 87-89... Moim zdaniem najładniejsza VT:)
Ewentualnie jeszcze VTX1800 mi sie podoba ale niestety fundusze nie pozwalaja mi na taki motor.
Natomiast chodzi mi własnie o ten dzwiek.. Bez tego dzwieku nie chce zadnego choppera/cruisera. Dlatego napisalemze jest to kryterium |
Najlepiej by było jakbyś się zapytał tego "jakiegoś gościa" jakie miał tłumiki.
Jest dużo firm produkujących wydechy oraz kilku zdolnych ludzi, którzy przerabiają oryginalne. Każdy "trochę" inaczej brzmi. Jest w czym wybierać. |
_________________
Z krainy zwątpienia, pozdrawiam Cię Gość nieśmiało. |
|
|
|
|
SZCZooR
Motocykl: Honda VFR750F
Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 15 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2010-09-13, 22:10
|
|
|
Owszem najlepiej by było ale jakos nie przyszło mi to wtedy do głowy. A teraz juz przepadło.. I dlatego szukam pomocy na forum. |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9501 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2010-09-13, 22:56
|
|
|
SZCZooR napisał/a: | Domyslam sie ze te specjalne wydechy to takie proste rurki czy tak?
Jesli chodzi o pojemnosc to tylko w zasadzie 1100 mi pasuje.
Pasuje mi tylko Shadow z lat 87-89... Moim zdaniem najładniejsza VT:)
Ewentualnie jeszcze VTX1800 mi sie podoba ale niestety fundusze nie pozwalaja mi na taki motor.
Natomiast chodzi mi własnie o ten dzwiek.. Bez tego dzwieku nie chce zadnego choppera/cruisera. Dlatego napisalemze jest to kryterium |
Zapewne tak. Chociaż nie zawsze muszą być proste. Czasami mają jakieś zagięcia.
Z VTX1800 to można wydobyć naprawdę piękny bulgot.
Tak samo jak z lat 87-89, wyglądają Hondy VT1100C Shadow do roku 1996. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
Miki01
Miki01
Motocykl: VT 1100C 86, HD Electra FLHT 06
Wiek: 46 Dołączył: 13 Maj 2008 Posty: 555 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-09-14, 19:20
|
|
|
Witam
Generalnie mógł być to H-D, a jego dźwięk naprawdę ciężko podrobić i to charakterystyczne "patataj". Z mojej wiedzy konstrukcja silnika I Shadow jest bardzo zbliżona właśnie do Amerykańskiego pierwowzoru, chodzi o wykorbienie wału i przesunięcie korbowodów, więc dźwięk jest zbliżony. Podobno nawet po wypuszczeniu przez Hondę w 1985 modelu Shadow 1100 Harley opatentował swój dźwięk . Ale to historia wielokrotnie czytana i słyszana, ale czy tak było Większość twierdzi, że tak ale musisz poszukać. Oczywiście nie chcę gloryfikować tego modelu (85-86), choć część może tak pomyśleć
Pozdrawiam i szybkiego zakupu VT 1100
p.s. chodzi mi o ten model
http://moto.allegro.pl/sp...1230494202.html |
|
|
|
|
SZCZooR
Motocykl: Honda VFR750F
Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 15 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2010-09-14, 21:59
|
|
|
No tak myslełem ze to tylko takie rury:). Ale to strasznie głosne musi byc.. Jak tym jezdzic hehe.. Zreszta sie przekonam.
Owszem patrze tez te młodsze roczniki Shadow. No nic i tak najpierw musze sprzedac swoja VFRke
A HD to to na pewno nie był.. Tez odróżniłbym prace HD.. Ponoć one pracuja w rytm bicia serca. |
|
|
|
|
daredevilmk [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-09-15, 20:59
|
|
|
Z tego co wiem, Silver Taile nadają taki bulgot. Czytałem gdzieś na tym forum ,a poza tym - słyszę go teraz u siebie. Może i ciszej, niż w 1100, ale jest. |
|
|
|
|
edzio
EdHaust
Motocykl: Ducati St4s,,BMW R1100R
Wiek: 51 Dołączył: 09 Lis 2009 Posty: 168 Skąd: Modlin Twierdza
|
Wysłany: 2010-09-15, 21:12
|
|
|
Wczoraj po raz pierwszy przerabiałem fabryczne tłumiki w Hondzie VTX1300 na przeloty z wytłumieniami.Mam nadzieję że będzie tak właśnie ładnie bulgotała.Dziś dopiero wieczorem je założył ale jeszcze nie jeździł ale narazie twierdzi że jest ok ale takich spraw nie ocenia się na postoju .Może w sobotę lub niedzielę podjedzie abym posłuchał to coś nagram i wrzucę . |
_________________ EdHaust
Szalony spawacz-ślusarz-506436737 |
|
|
|
|
SZCZooR
Motocykl: Honda VFR750F
Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 15 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2010-09-15, 22:58
|
|
|
Hm... Ale z tego co wiem to bulgot słychać tylko na wolnych obrotach. Jak się odkręci to już tylko łoskot zostaje:) |
|
|
|
|
skipolo
Motocykl: GL 1500 CF '00, VFR800X '12
Wiek: 36 Dołączył: 20 Mar 2009 Posty: 774 Skąd: Gdzieś w świecie :)
|
Wysłany: 2011-01-13, 11:55
|
|
|
Aby nie zakładać nowego tematu, podepnę się tutaj.
Planuję jakieś tam zmiany w wydechu u siebie i mam pytanko czy ktoś kombinował z adaptacją wydechów od Harley'a do VT 1100. Z tego co pamiętam, to Montek miał u siebie coś zamontowanego, ale on ma Spirit'a, więc ma dwa wydechy. U mnie jest cygaro.
Poniżej linki do przykładowych tłumików:
1
2
3 |
_________________ Z pasją przez życie...... |
|
|
|
|
McGregor
vel. Gregorman
Motocykl: VT 1100C2 SABRE 06
Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 806 Skąd: Kock /LLB/
|
Wysłany: 2011-01-13, 13:58
|
|
|
Montek z tego co pamiętam ma wydechy od Sportstera , a do ciebie fajnie by wyglądały te z 2 linku .
Ciekawe jak brzmią?
Tu masz linka do różnych wydechów HD i w miarę tanio.
http://allegro.pl/harley-...1sz-i1383192120 |
_________________ VT 500 84 - VT 1100 96 - VTX 1300 06 - VT 1100C2 Sabre 06 |
Ostatnio zmieniony przez potfur 2011-01-14, 07:36, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
KrisZbro
Motocykl: vt 1100c3
Wiek: 45 Dołączył: 29 Sty 2007 Posty: 231 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 2011-01-13, 14:03
|
|
|
W tym temacie masz trochę na temat moich przeróbek c3.
Tu masz więcej zdjęć z przeróbki oraz efekty. Przeróbka skonsultowana z Exhoustem ale zrobię jeszcze jedno podejście.
Widzę że interesuje cię podwójny wydech więc możesz pomyśleć o konstrukcji jaką widziałem kiedyś na hamerykanskim forum a mianowicie dwa wydechy z aero po obydwu stronach, oczywiście przerobione ala Edi. Mam zapasowy wydech nie ruszany do c3 i czasem myślę o taki rozwiązaniu. Na pewno tańsze niż wydech z HD |
|
|
|
|
skipolo
Motocykl: GL 1500 CF '00, VFR800X '12
Wiek: 36 Dołączył: 20 Mar 2009 Posty: 774 Skąd: Gdzieś w świecie :)
|
Wysłany: 2011-01-13, 15:47
|
|
|
Gregorman, niestety Twój link nie działa.
Tak, na Allegro jest bardzo drogo i tego nie kupuję, tylko przykładowo podałem. Sam poluje w innych miejscach po niższej cenie.
Widziałem przeróbki, gdzie dwa cygara były, po każdym na jedną stronę, ale całość będzie ciężka, to raz, jak dobrze pamiętam, te tłumiki za tylnym błotnikiem były połączone i roboty strasznie dużo z wyprowadzeniem i zamocowaniem. Ja tak planuję, aby zrobić rozdzielenie cylindrów i każdy z nich miał swój własny wydech, ale wszystko zależy od tego co uda mi się kupić.
Najchętniej bym kupił drugie cygaro, ale trudno je znaleźć w dobrych pieniądzach, a jeden wydech chce zostawić oryginalny, gdyż chcę uniknąć nie przyjemności w przypadku podróży po Europie, stąd cała kombinacja z innymi wydechami.
Kris, Twój filmik i przeróbki już dawno przestudiowałem i co nieco korzystam z Twoich przeróbek przy mojej pracy. |
_________________ Z pasją przez życie...... |
|
|
|
|
|