Zakup lewej części bloku silnika w USA |
Autor |
Wiadomość |
adamsiekiersk [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-08-13, 16:14 Zakup lewej części bloku silnika w USA
|
|
|
Witam,
Podczas tegorocznych wakacji w Szkocji podjąłem się niemozliwego tj. chciałem zmusić Szkotów do zmiany ruchu lewostronnego na prawostronny. Niestety misja zakończyła sie niepowodzeniem a moja Shadowka po nieudanej próbie zepchnięcia z lewego na prawy pas pickupa trochę ucierpiała. Większość szkód już zdążyłem naprawić ale pozostał jeden problem - peknięcie lewej części bloku silnika. Nowa kosztuje 4 tys. PLN więc rozważam zakup używanej lub nawet całego silnika z USA . Przejrzałem już oferty na ebay i kilka takich bloków rzuciło mi się w oczy. Obawiam się jednak, że moge kupic nie właściwy i stąd moja prośba do bardziej zaawansowanych mechanicznie kolegów.
Jak moge sprawdzić czy dany blok bedzie pasował do mojej Hondy. Czy na takim bloku będzie jakiś nr pozwalający stwierdzić do jakiego silnika on pasuje?
Jeżeli natomiast zdecyzuję się na zakup całego silnika to które oznaczenia z mojego silnika powinny sie potarzać aby mieć pewnośc, że silnik jest właściwy?
Oznaczenia mojego silnika to: RC50E-2311863
Z góry dzieki za każdą podpowiedź. |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9496 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2010-08-13, 16:55
|
|
|
No właśnie na te oznaczenia.
To jest oznaczenie typu silnika i jego kolejny nr seryjny.
RC50E-2311863 |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
adamsiekiersk [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-08-13, 19:49 Zakup lewej części bloku silnika w USA
|
|
|
Czyli wg Ciebie w przypadku zakupu silnika wystarczy, że znajdę taki z oznaczeniem RC50E. A jak to może wyglądać w odniesieniu do bloku silnika? Czy na nim też będą takie numery seryjne? |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9496 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2010-08-13, 19:55
|
|
|
No właśnie nr silnika są na bloku. Na podstawie jednego z cylindrów. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
adamsiekiersk [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-08-13, 20:37 Zakup lewej części bloku silnika w USA
|
|
|
Zgadza się ale na prawej części bloku a ja potrzebuję lewej. Stąd też moje pytanie. |
|
|
|
|
Troll [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-08-13, 20:41 Re: Zakup lewej części bloku silnika w USA
|
|
|
adamsiekiersk napisał/a: | Zgadza się ale na prawej części bloku a ja potrzebuję lewej. Stąd też moje pytanie. |
Jak się sprężysz i mocno pomyślisz , to po poście od Todka dowiesz się czy lewa strona będzie pasowała |
|
|
|
|
adamsiekiersk [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-08-13, 20:47 Zakup lewej części bloku silnika w USA
|
|
|
Nie rozumiem Troll co Cie tak rozbawiło? W mojej Hondzie blok silnika składa się z dwóch oddzielnych elementów. Na prawym jest nr seryjny ale na lewym go nie znalazłem. Jak będę kupował tylko lewy to skąd mam wiedzieć jaki numer miał prawy? |
|
|
|
|
Troll [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-08-13, 20:54
|
|
|
adamsiekiersk...
Czy nie wydaje Ci się przypadnkiem , że oznaczenie silnika jest dopasowane do konkretnego modelu?
Tak więc , u Ciebie jest RC50 i od takiego oznaczenia , KAŻDY LEWY dekielek będzie pasował do Twojego moto |
|
|
|
|
adamsiekiersk [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-08-13, 21:01 Zakup lewej części bloku silnika w USA
|
|
|
Trollu... chyba się nie rozumiemy. W ogłoszeniu na ebay znalazłem tylko lewą część bloku silnika i nie znam numeru jaki był wybity na prawej. Stąd pytanie jak mogę sprawdzić od jakiego silnika jest ta część, czy także ma jakiś numer seryjny itp. |
|
|
|
|
Troll [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-08-13, 21:08 Re: Zakup lewej części bloku silnika w USA
|
|
|
adamsiekiersk napisał/a: | Trollu... chyba się nie rozumiemy. W ogłoszeniu na ebay znalazłem tylko lewą część bloku silnika i nie znam numeru jaki był wybity na prawej. Stąd pytanie jak mogę sprawdzić od jakiego silnika jest ta część, czy także ma jakiś numer seryjny itp. |
Najlepiej napisz maila z zapytanie o nr silnika |
|
|
|
|
adamsiekiersk [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-08-13, 21:12 Zakup lewej części bloku silnika w USA
|
|
|
Wiesz, pisząc że będę wdzięczny za każdą podpowiedź raczej nie takie rady miałem na myśli ... |
|
|
|
|
Carlos [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-08-13, 21:38 Re: Zakup lewej części bloku silnika w USA
|
|
|
adamsiekiersk napisał/a: | Wiesz, pisząc że będę wdzięczny za każdą podpowiedź raczej nie takie rady miałem na myśli ... |
Nie przejmuj się Trollem, to taki ... Troll Każdy będąc w potrzebie i szukający porady czasami trafia na nierozumiejących zagadnienia poszukiwania brakującej częście Shadowa i znajdujących okazję do drwin ... |
|
|
|
|
Troll [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-08-13, 21:41 Re: Zakup lewej części bloku silnika w USA
|
|
|
Carlos napisał/a: | adamsiekiersk napisał/a: | Wiesz, pisząc że będę wdzięczny za każdą podpowiedź raczej nie takie rady miałem na myśli ... |
Nie przejmuj się Trollem, to taki ... Troll Każdy będąc w potrzebie i szukający porady czasami trafia na nierozumiejących zagadnienia poszukiwania brakującej częście Shadowa i znajdujących okazję do drwin ... |
Nie wydaje mi się aby to były drwiny Poprostu podpowiadam jak to zrobić inaczej niż inni |
|
|
|
|
R0bi
Motocykl: XL 1000 VA 07
Wiek: 57 Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 2127 Skąd: Koluszki
|
Wysłany: 2010-08-13, 21:54
|
|
|
Myślę, ze najlepiej będzie wyjąć swój blok - bo i tak musisz to zrobić, pomierzyć suwmiarką jak najwięcej charakterystycznych detali i wysłać zapytanie z prośbą o zwymiarowanie. |
_________________
Z krainy zwątpienia, pozdrawiam Cię Gość nieśmiało. |
|
|
|
|
tombi
Motocykl: XL700VA
Dołączył: 17 Sty 2010 Posty: 130 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 2010-08-14, 09:48
|
|
|
Kupowanie "połówki" nie zawsze jest dobrym rozwiązaniem. Wg mnie w tym przypadku nie jest. Jeżeli uderzenie było tak silne, że powstało pęknięcie to skąd możesz wiedzieć, że zostało one bez wpływu na drugą część silnika? Do tego można podejrzewać, że gość sprzedający jeden karter miał podobny przypadek. No ale jest jeszcze aspekt ekonomiczny :P |
|
|
|
|
|