potrzebuje łożyska do wału kardana/dyfra, gdzie moge kupić? |
Autor |
Wiadomość |
celuloz [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-04-19, 22:49 potrzebuje łożyska do wału kardana/dyfra, gdzie moge kupić?
|
|
|
jedno:
fi zew. 57, wew. 34, grubość 13
i drugie:
fi zew. 34, wew. 19, grubość 18
w katalogach do vt 800 nie ma, podobno elementy te są identyczne z VT 700, da się zamówić na wymiar dotoczenie takich łożysk?
sezon się zaczyna a ja zleciłem wiosenny przegląd, objawy były takie że słychać bło wał podczas jazdy i chciałem coś z tym zrobić
próbowałem szukać w skelpach moto i nie tylko - bez efektu |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9499 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2010-04-19, 22:57
|
|
|
O które łożyska dokładnie Ci chodzi? O te które znajdują się w przekładni przy tylnym kole? Czy te w przekładni przy wyjściu wału z silnika? |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
celuloz [Usunięty]
|
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9499 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2010-04-19, 23:22
|
|
|
To jest jakieś dziwne łożysko, ma oznaczenie 57/34C3/to C3 oznacza zwiększony luz/zapewne do dostania tylko w serwisie .
Łożysko nr 27 na tym rys. to 16012C3/powinno być do dostania u nas, wym. 60x95x11mm/,
a łożysko nr 29 to 6305/do dostania bez problemu/.
Ten sklep w Holandii, chyba wysyła do Polski. Poszukaj na Forum, było o tym sklepie. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
senda
Motocykl: VF 750 C 83 & GL 1500 C 97
Wiek: 53 Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 1555 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2010-04-20, 10:25
|
|
|
Zapytaj w Complex'sie mają dość szeroką gamę. |
_________________ Nawrót choroby! :) |
|
|
|
|
edzio
EdHaust
Motocykl: Ducati St4s,,BMW R1100R
Wiek: 51 Dołączył: 09 Lis 2009 Posty: 168 Skąd: Modlin Twierdza
|
Wysłany: 2010-04-20, 19:29 Re: potrzebuje łożyska do wału kardana/dyfra, gdzie moge kup
|
|
|
celuloz napisał/a: | jedno:
fi zew. 57, wew. 34, grubość 13
i drugie:
fi zew. 34, wew. 19, grubość 18
w katalogach do vt 800 nie ma, podobno elementy te są identyczne z VT 700, da się zamówić na wymiar dotoczenie takich łożysk?
sezon się zaczyna a ja zleciłem wiosenny przegląd, objawy były takie że słychać bło wał podczas jazdy i chciałem coś z tym zrobić
próbowałem szukać w skelpach moto i nie tylko - bez efektu |
Jakbyś potrzebował mam cały dyfer ale do modelu 82-85r 700-750 a nóż jest identyczny i nie musowo bawić się w szukanie łożyska.Mogę odstąpić na próbę a jak nie będzie pasował to mogę przyjąć go spowrotem i oddać pln-y |
_________________ EdHaust
Szalony spawacz-ślusarz-506436737 |
|
|
|
|
celuloz [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-04-20, 21:49
|
|
|
dzięki za pomoc,
dyfer w 800-tce jest wg schematów mixem z 700 i 1100 - pewnie bym zaryzykował ale pozostałe dwa łożyska juz zakupione, więc najpierw spróbuje skompletować swój. |
|
|
|
|
marcin k
KARDAN SHADOG
Motocykl: VTX1300R
Wiek: 49 Dołączył: 17 Lip 2009 Posty: 480 Skąd: Rokietnica k. P-nia
|
Wysłany: 2010-04-20, 22:54
|
|
|
dobrze pomierz większość tych łożysk jest dostępna na rynku.najlepiej to wziąć całe do sklepu. |
|
|
|
|
KrisZbro
Motocykl: vt 1100c3
Wiek: 45 Dołączył: 29 Sty 2007 Posty: 231 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 2010-04-21, 22:47
|
|
|
Warto by się było zastanowić czy aby na pewno koniecznym jest wymiana wszystkich tych łożysk. Oczywiście jak wymienisz wszystkie łącznie z tym (tymi) uszkodzonymi na oryginalne to nic nie zaszkodzi, ale koszt będzie spory.
Gdy wymienisz część z nich na tanie (czyt. kiepskie) zamienniki to może po krótkim czasie być gorzej niż było, a te które były dobre a wymieniłeś na "dobre" pojeździły by kolejne dwadzieściaparę lat.
Na twoim miejscu wymienił bym tylko uszkodzone i to na oryginalne lub podobnej jakości i tyle.
Dodam tylko że kiedyś w skrzyni samochodowej wymieniałem jedno łożysko za 300zł i niepotrzebna była wymiana wszystkich, których koszt przekroczył by zakup dobrej skrzyni i to pewno wielokrotnie.
Udanego remontu życzę |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9499 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2010-04-21, 22:52
|
|
|
Dodam jeszcze, że te łożyska z dyfra, 2 z nich, w katalogach maja oznaczenie C3, a więc są ze zwiększonym luzem.
Dobrze sprawdź te łożyska, bo może one wcale nie kwalifikują się do wymiany.
Co z nimi się dzieje, że trzeba je wymieniać? Zakładam, że wiesz kiedy łożysko kwalifikuje się do wymiany. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
KrisZbro
Motocykl: vt 1100c3
Wiek: 45 Dołączył: 29 Sty 2007 Posty: 231 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 2010-04-21, 23:57
|
|
|
No i jeszcze jedno. Teoretycznie przekładnia powinna być wyregulowana po takiej naprawie aczkolwiek po wymianie łożyska nie koniecznie. Wypadało by jednak sprawdzić luz międzyzębny i miejsce styku współpracujących kół zębatych. Gdy wszystko będzie ok. to zakładać i jeździć. |
|
|
|
|
celuloz [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-04-23, 12:55
|
|
|
mam nadzieje, że problem rozwiązany
wszystkie części są w oryginałach dostepne w serwisie hondy - tylko ze serwisy nie dysponuja serwisówką ani katalogiem do VT 800 - jeżeli się im poda numer katalogowy części to do dwóch dni jest wszystko dostępne - w przyzwoitych cenach.
gdyby ktoś szukał katalog do VT 800 to zamieszczam link:
http://www.hondapartshous...nd/7/Honda.aspx
Co do Waszych wątpliwość czy na pewno wszytskie łożyska muszę wymieniać - pewnie nie, ale jeżeli już robię remont to wolę wymienić wszystkie elementy ulegające zuzyciu na oryginalne- nie zapominajcie, że ten sprzęt juz swoje lata ma, a nie chciałbym rozbierać wszytstkiego co rok.
panuje opinia ze kardan jest niezniszczalny - wszystko sie zużywa, mój też pracował prawidłowo za wyjątkiem głośniejszej pracy.
dziękuje wszystkim za pomoc. Jak juz odbędę jazdę próbną to poinformuje o rezultatach. |
|
|
|
|
KrisZbro
Motocykl: vt 1100c3
Wiek: 45 Dołączył: 29 Sty 2007 Posty: 231 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 2010-04-24, 00:06
|
|
|
celuloz napisał/a: |
.... że ten sprzęt juz swoje lata ma, a nie chciałbym rozbierać wszytstkiego co rok.
. |
... Cała przyjemność w rozbieraniu |
|
|
|
|
celuloz [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-05-04, 10:35
|
|
|
skladam relacje
aktualnie sprzet jezdzi zdecydowanie lepiej - znaczy ciszej
calkowity koszt zamknął się w kwocie 900zł - ale to łącznie z kompletnym przeglądem wiosennym.
dziękuję wszystkim za pomoc i rady |
|
|
|
|
|