/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
czym się różni shadow vt 600 od vlx 600?
Autor Wiadomość
GhoustDragon 
Samotny Wilk


Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 4188
Skąd: Zawiercie/SZA/
Wysłany: 2010-03-03, 23:06   

maly_tomi napisał/a:
Zresztą jej się oczy świeca na cięższe i mocniejsze maszyny...


To dowodzi, że kobietą zawsze zależy na rozmiarze :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________
Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
 
 
 
MCY 
Marcin


Motocykl: VT600C-93 JAWA350-82 VTX1300S-06
Wiek: 51
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 2199
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2010-03-04, 09:13   

ladykaren napisał/a:
Dzięki wielkie za te rady:), chyba sobie to wydrukuje:).


Lepiej zaproś kogoś z Forum na oględziny, albo poproś znajomego, który na co dzień jeździ takim sprzętem.
_________________
Marcin
 
 
Kastankas
[Usunięty]

Wysłany: 2010-03-04, 09:50   

Dawid napisał/a:
Obrazek



;-)





o żesz Ty... ;-) fajne...
 
 
saretar 
known as: mikmac


Motocykl: Suzuki V-STROM DL650A '11
Wiek: 44
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 781
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-04, 18:00   

Kastankas napisał/a:
Zapytaj może który z nich bez obaw posadziłby swoją prywatną żonę, świeżo po kursie prawa jazdy, na VT 600 jako na pierwszy samodzielny motor...




Moja Pani jeszcze przed zdaniem prawka uczyla sie na 1100 wraz z moimi prawie 100 kilogramami na zadupku. Zrobila tak nie malo km przygotowujac sie do egzaminu.



Jednak wracajac do meritum:

najlepszy na pierwszy moto jest NA PEWNO GS 500 lub CB 500. I to nie ma nad czym deliberowac. Dla kobitki lepszy jest GS bo ma nizej siodlo, jest mniejszy i lzejszy oraz sztywniejsza rame. Faceci lepiej wygladaja na CB.



Natomiast jezemi mowimy o shadowach to chyba vt600, z jednym zastrzezeniem. Ten motocykl nie uczy poprawnie jezdzic. Jest to dosc spora wada wiekszosci cruiserow/soft-chopkow. Nogi sa na tyle mocno wysuniete do przodu, ze praktycznie uniemozliwia to prowadzenie moto nogami, a to jest wlasnie TEN prawidlowy sposob. Duzo lepiej tutaj sie sie sprawuje konstrukacja vt500/700/800 i 1100 z pierwszych dwoch lat produkcji.

Dokladajac do ognia we wszystkich absolutnie szadowach uklad kierownicy wyklucza poprawna pozycje i prowadzenie.

Nie mniej wszyscy tak jezdzimy i to kochamy :) Da sie, choc zdecdowanie nie jest to moto do nauki, taka smutna prawda.



Co do kupowania moto:



Z forum Virago, mam nadzieje, ze autor sie nie obrazi, ale to chyba jeden z lepszych poradnikow:

"Na co zwracać uwagę przy zakupie motocykla"

by Marecki





Cytat:




Kilka dni temu przerabiałem temat zakupu - mały schemat postępowania :



Oględziny zewnętrzne :

- ogólny wygląd motoru

- lakier - rysy, odpryski, zmatowienia, czy oryginalny

- chromy - rysy, odpryski,

- kanapa - rozdarcia i inne uszkodzenia, mocowanie

- sakwy - j/w

- oparcie - j/w

- rama - spawy, pęknięcia, lakier oryginalny, wszelkie podmalowania itd...

- rama - na ile to możliwe sprawdzić czy prosta

- główka ramy - luzy

- opony - przód/tył stan bieżnika, tył jak zdarty, ciśnienie

- obręcze kół - stan ogólny, czy nie mają bicia, luzy na łożyskach

- układ hamulcowy - stan klocków i płynu, wycieki, skuteczność na postoju - przy okazji praca zawieszenia widelec/wahacz, widelec- wycieki

- wycieki oleju z silnika / kardana , ogólna czystość, stan oleju w silniku

- układ paliwowy - czystość, szczelność, wycieki i zawilgocenia, gaźniki

- filtr powietrza - stan

- układ wydechowy - wizualnie stan, mocowanie, rdza, przepalenia, kolanko, końcówka rury (kolor, olej)

- akumulator - stan płynu, data produkcji

- świece - rodzaj świec, wygląd - warto poświęcić chwile i wykręcić - przy okazji idealnym było by sprawdzić ciśnienie na cylindrach

- linki - stan linek, czy chodzą płynnie bez zacięć (sprzęgło, gaz, inne)

- manetki i klamki - rysy, wygięcia

- mocowanie zegarów, stacyjka, migacze, lampa przód/tył , lusterka - rysy, pęknięcia inne uszkodzenia

- tabliczka znamionowa - oględziny, zgodność z dowodem rejestracyjnym i numerem na ramie

- elektryka - sprawdzić wszystkie kontrolki i światła , migacze, światło stop, obejrzeć kable i połączenia oraz ich mocowanie

- elementy gumowe np. podnóżki - stan, zużycie , oryginalne (stare) czy nowe

- stan wszystkich śrub i nakrętek, czy oryginalne, ślady uszkodzeń/odkręcania

- narzędzia (klucze) - zestaw fabryczny



Odpalamy silnik

- rozruch zimnego silnika - najlepiej nie odpalany od rana

- łatwość rozruchu, ssanie, podejrzane dźwięki, układ wydechowy

- jeszcze raz sprawdzamy wszystkie światła i kontrolki

- sprawdzamy jak bierze sprzęgło

- wkleszczanie jedynki i luzu

- warto obejrzeć motor czy coś nie jest luźne, czy nadmiernie nie drga itd...



Jazda próbna

- na pierwszych metrach warto wstępnie sprawdzić skuteczność hamulców co by nie było niemiłej niespodzianki

- zmiana biegów w górę i w dół , zero

- sprzęgło

- w czasie jazdy ściąganie motoru na boki

- zakręty prawo/lewo

- hamulce

- przyśpieszanie - płynność, warto znać takie dane jak maksymalny moment obrotowy i obroty przy maksymalnej mocy

- obciążenie silnika np. pod górę na wysokim biegu

- praca silnika na wolnych obrotach

- stuki, szumy i inne podejrzane dźwięki

- kolor spalin, plucie oleju z wydechu



Dobrze zagrzać silnik !

Gasimy i ponownie odpalamy



- odpalanie gorącego silnika - łatwość rozruchu

- jeszcze raz szczelność układu wydechowego



Po zgaszeniu :

- macamy bębny - temperatura

- silnik - wycieki, inne nieszczelności

- kardan - j/w

- układ paliwowy - j/w

- układ hamulcowy - j/w

- widelec- wycieki



Dokumenty i inne



- kluczyki 2 kpl. oryginalne

- książka serwisowa - wpisy

- brief

- dowód rejestracyjny

- Karta pojazdu

- OC

- PCC-3 (PCC-1) jeżeli był płacony

Sprawdzić wszystkie wpisy, zgodność rocznika , pierwsza rejestracja, numer ramy, wpisy w książce serwisowej kilometry i daty, poprzedni właściciele i ich ilość



zapytać sprzedawcę :

- kiedy i jakie robił przeglądy / naprawy (czy ma rachunki)

- jaki olej jest w silniku i kiedy zmieniany, ile ma przejechane km

- jakie świece (data wymiany, km )

- kiedy była regulacja / synchronizacja gaźników

- akumulator

- jakie miał problemy z motorem itd...



Warto przygotować sie do zakupu i poczytać o danym motorze , dane techniczne, roczniki i wyposażenie, materiały eksploatacyjne, nr. VIN - rocznik, itd...



Pisałem tak trochę na szybko - jak mi się coś jeszcze przypomni do dopiszę



Nie jestem mechanikiem i to taka moja prywatna amatorska lista, ale być może komuś się przyda

Żeby określić stan motoru trzeba się trochę na tym znać,

a najlepiej zabrać ze sobą bardziej doświadczonego kolegę lub mechanika - kogoś kto się zna i w razie potrzeby ostudzi nam gorącą głowę

_________________

Pozdrawiam

Marek



_________________
"trzeba się tylko dobrze napędzić..." @by Radosław
 
 
 
ladykaren
[Usunięty]

Wysłany: 2010-03-06, 11:27   

A jakie jest najlepsze chłodzenie silnika?
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9496
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2010-03-06, 11:48   

ladykaren napisał/a:
A jakie jest najlepsze chłodzenie silnika?




Skuteczne. :mrgreen: :mrgreen:
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Fatum 
Marcin


Motocykl: Triumph Tiger SE 1050 / VT 600 C 97
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 1028
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-06, 11:49   

cóż jeździłem tylko shadowkami z chłodnicą i chłodzone cieczą, ale znajomemu, który jeździ kupę lat i miał rozmaite motocykle na chwile obecna yamahe royal star 1600 bez chłodnicy mówi że teraz wolałby z ową gdyż silnik ciszej chodzi i ma wrażenie, że lepiej się to sprawdza

(przetaczam tu opinie sam się nie znam zbytnio i za speca nie chce tu uchodzić)
_________________
VT 600 -> VT 750 DC -> VZR M1800R -> Triumph Tiger SE 1050
 
 
Kastankas
[Usunięty]

Wysłany: 2010-03-06, 12:51   

saretar napisał/a:




Moja Pani jeszcze przed zdaniem prawka uczyla sie na 1100 wraz z moimi prawie 100 kilogramami na zadupku. Zrobila tak nie malo km przygotowujac sie do egzaminu.



Jednak wracajac do meritum:

najlepszy na pierwszy moto jest NA PEWNO GS 500 lub CB 500. I to nie ma nad czym deliberowac. Dla kobitki lepszy jest GS bo ma nizej siodlo, jest mniejszy i lzejszy oraz sztywniejsza rame. Faceci lepiej wygladaja na CB.



Natomiast jezemi mowimy o shadowach to chyba vt600, z jednym zastrzezeniem. Ten motocykl nie uczy poprawnie jezdzic. Jest to dosc spora wada wiekszosci cruiserow/soft-chopkow. Nogi sa na tyle mocno wysuniete do przodu, ze praktycznie uniemozliwia to prowadzenie moto nogami, a to jest wlasnie TEN prawidlowy sposob. Duzo lepiej tutaj sie sie sprawuje konstrukacja vt500/700/800 i 1100 z pierwszych dwoch lat produkcji.

Dokladajac do ognia we wszystkich absolutnie szadowach uklad kierownicy wyklucza poprawna pozycje i prowadzenie.

Nie mniej wszyscy tak jezdzimy i to kochamy :) Da sie, choc zdecdowanie nie jest to moto do nauki, taka smutna prawda.





Święte słowa :thx:

Jeździłam (raz) na CX 500 koleżanki (z lat 80 więc taki szybki klasyk, ale jeszcze nie ścig) zupełnie inna jazda, mimo równie okazałej masy jak VT 600, jednak daleko do ziemi jeśli chodzi o stopy, koleżanka , jeszcze niższa ode mnie przesiadła się szybko na GS 400 też z lat 80 i też piękny klasyk(tez sie przymierzyłam oczywiście)... zupełnie inna pozycja = zupełnie co innego w prowadzeniu.

Jak słusznie gdzieś wspomniał GhoustDragon "pojeżdżam" sama na VLX 600, właśnie dlatego ciągle uważam, że VT 600 to nie jest dobry kandydat na PIERWSZY motocykl dla dziewczyny, zwłaszcza zaraz po kursie, ale oczywiście da się... czasem oczy wychodzą z orbit :shock: ale się da...

Ja nadal podchodzę do niej jednak z ogromnym szacunkiem i pokorą - uważam, że jeszcze do niej nie dorosłam jako motocyklista (choć nie uważa się mnie podobno za d... wołową). VT600 jest moim punktem docelowym, moim marzeniem (czyli moim motocyklem nr 3), ale...może za sezon, albo dwa, albo trzy - jak już będę mieć pewność, że nie zrobię na nim krzywdy ani sobie ani innym. Pokora wobec maszyny i jazdy na niej to oczywiście sprawa czysto indywidualna, ale każdy jest kowalem swego losu... To, co dla jednych rozsądkiem dla innych "stetryczałością" i odwrotnie...

Błędy młodego i niedoświadczonego motocyklisty lepiej na początku popełniać na czymś mniejszym. Ktoś napisał, że wywrotka to błąd motocyklisty nie motocykla, jasne, ale jak nadal jesteś na etapie popełniania tych błędów to lepiej jak lecisz i leżysz pod czymś lżejszym jak cięższym ;)

Szkoda, że żadna inna kobitka nie napisała tu (ani niestety chyba nigdzie indziej) nic o swych WŁASNYCH przeżyciach związanych z dużym pierwszym motocyklem, byłaby to bardzo wartościowa lektura.
Ostatnio zmieniony przez Kastankas 2010-03-06, 14:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MCY 
Marcin


Motocykl: VT600C-93 JAWA350-82 VTX1300S-06
Wiek: 51
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 2199
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2010-03-06, 14:13   

ladykaren napisał/a:
A jakie jest najlepsze chłodzenie silnika?




Chłodzenie powietrzem jest lżejsze, tańsze, mniej skomplikowane i bezawaryjne. Dlatego wolę chłodzenie cieczą (szczególnie w silnikach V2).
_________________
Marcin
 
 
btomek
[Usunięty]

Wysłany: 2010-03-06, 20:14   

Przytocze wam mój przykład. Zacząłem jako świeży motocyklista na shadowce 125 i w porównaniu do 600 jest wielka różnica. Nie mówię tutaj o przyspieszeniach, a o właściwościach jezdnych. Jazda 125 to jak jazda na rowerze, natomiast z 600 juz trzeba się nasiłować. Więc z doświadczenia, jeśli ktoś nie miał kontaktu z moto proponuję zacząć od czegoś mniejszego, a potem przesiadka nawet na 1100.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM