maly_tomi napisał/a: |
Zresztą jej się oczy świeca na cięższe i mocniejsze maszyny... |
To dowodzi, że kobietą zawsze zależy na rozmiarze
maly_tomi napisał/a: |
Zresztą jej się oczy świeca na cięższe i mocniejsze maszyny... |
ladykaren napisał/a: |
Dzięki wielkie za te rady:), chyba sobie to wydrukuje:). |
Kastankas napisał/a: |
Zapytaj może który z nich bez obaw posadziłby swoją prywatną żonę, świeżo po kursie prawa jazdy, na VT 600 jako na pierwszy samodzielny motor... |
Cytat: |
Kilka dni temu przerabiałem temat zakupu - mały schemat postępowania : Oględziny zewnętrzne : - ogólny wygląd motoru - lakier - rysy, odpryski, zmatowienia, czy oryginalny - chromy - rysy, odpryski, - kanapa - rozdarcia i inne uszkodzenia, mocowanie - sakwy - j/w - oparcie - j/w - rama - spawy, pęknięcia, lakier oryginalny, wszelkie podmalowania itd... - rama - na ile to możliwe sprawdzić czy prosta - główka ramy - luzy - opony - przód/tył stan bieżnika, tył jak zdarty, ciśnienie - obręcze kół - stan ogólny, czy nie mają bicia, luzy na łożyskach - układ hamulcowy - stan klocków i płynu, wycieki, skuteczność na postoju - przy okazji praca zawieszenia widelec/wahacz, widelec- wycieki - wycieki oleju z silnika / kardana , ogólna czystość, stan oleju w silniku - układ paliwowy - czystość, szczelność, wycieki i zawilgocenia, gaźniki - filtr powietrza - stan - układ wydechowy - wizualnie stan, mocowanie, rdza, przepalenia, kolanko, końcówka rury (kolor, olej) - akumulator - stan płynu, data produkcji - świece - rodzaj świec, wygląd - warto poświęcić chwile i wykręcić - przy okazji idealnym było by sprawdzić ciśnienie na cylindrach - linki - stan linek, czy chodzą płynnie bez zacięć (sprzęgło, gaz, inne) - manetki i klamki - rysy, wygięcia - mocowanie zegarów, stacyjka, migacze, lampa przód/tył , lusterka - rysy, pęknięcia inne uszkodzenia - tabliczka znamionowa - oględziny, zgodność z dowodem rejestracyjnym i numerem na ramie - elektryka - sprawdzić wszystkie kontrolki i światła , migacze, światło stop, obejrzeć kable i połączenia oraz ich mocowanie - elementy gumowe np. podnóżki - stan, zużycie , oryginalne (stare) czy nowe - stan wszystkich śrub i nakrętek, czy oryginalne, ślady uszkodzeń/odkręcania - narzędzia (klucze) - zestaw fabryczny Odpalamy silnik - rozruch zimnego silnika - najlepiej nie odpalany od rana - łatwość rozruchu, ssanie, podejrzane dźwięki, układ wydechowy - jeszcze raz sprawdzamy wszystkie światła i kontrolki - sprawdzamy jak bierze sprzęgło - wkleszczanie jedynki i luzu - warto obejrzeć motor czy coś nie jest luźne, czy nadmiernie nie drga itd... Jazda próbna - na pierwszych metrach warto wstępnie sprawdzić skuteczność hamulców co by nie było niemiłej niespodzianki - zmiana biegów w górę i w dół , zero - sprzęgło - w czasie jazdy ściąganie motoru na boki - zakręty prawo/lewo - hamulce - przyśpieszanie - płynność, warto znać takie dane jak maksymalny moment obrotowy i obroty przy maksymalnej mocy - obciążenie silnika np. pod górę na wysokim biegu - praca silnika na wolnych obrotach - stuki, szumy i inne podejrzane dźwięki - kolor spalin, plucie oleju z wydechu Dobrze zagrzać silnik ! Gasimy i ponownie odpalamy - odpalanie gorącego silnika - łatwość rozruchu - jeszcze raz szczelność układu wydechowego Po zgaszeniu : - macamy bębny - temperatura - silnik - wycieki, inne nieszczelności - kardan - j/w - układ paliwowy - j/w - układ hamulcowy - j/w - widelec- wycieki Dokumenty i inne - kluczyki 2 kpl. oryginalne - książka serwisowa - wpisy - brief - dowód rejestracyjny - Karta pojazdu - OC - PCC-3 (PCC-1) jeżeli był płacony Sprawdzić wszystkie wpisy, zgodność rocznika , pierwsza rejestracja, numer ramy, wpisy w książce serwisowej kilometry i daty, poprzedni właściciele i ich ilość zapytać sprzedawcę : - kiedy i jakie robił przeglądy / naprawy (czy ma rachunki) - jaki olej jest w silniku i kiedy zmieniany, ile ma przejechane km - jakie świece (data wymiany, km ) - kiedy była regulacja / synchronizacja gaźników - akumulator - jakie miał problemy z motorem itd... Warto przygotować sie do zakupu i poczytać o danym motorze , dane techniczne, roczniki i wyposażenie, materiały eksploatacyjne, nr. VIN - rocznik, itd... Pisałem tak trochę na szybko - jak mi się coś jeszcze przypomni do dopiszę Nie jestem mechanikiem i to taka moja prywatna amatorska lista, ale być może komuś się przyda Żeby określić stan motoru trzeba się trochę na tym znać, a najlepiej zabrać ze sobą bardziej doświadczonego kolegę lub mechanika - kogoś kto się zna i w razie potrzeby ostudzi nam gorącą głowę _________________ Pozdrawiam Marek |
ladykaren napisał/a: |
A jakie jest najlepsze chłodzenie silnika? |
saretar napisał/a: |
Moja Pani jeszcze przed zdaniem prawka uczyla sie na 1100 wraz z moimi prawie 100 kilogramami na zadupku. Zrobila tak nie malo km przygotowujac sie do egzaminu. Jednak wracajac do meritum: najlepszy na pierwszy moto jest NA PEWNO GS 500 lub CB 500. I to nie ma nad czym deliberowac. Dla kobitki lepszy jest GS bo ma nizej siodlo, jest mniejszy i lzejszy oraz sztywniejsza rame. Faceci lepiej wygladaja na CB. Natomiast jezemi mowimy o shadowach to chyba vt600, z jednym zastrzezeniem. Ten motocykl nie uczy poprawnie jezdzic. Jest to dosc spora wada wiekszosci cruiserow/soft-chopkow. Nogi sa na tyle mocno wysuniete do przodu, ze praktycznie uniemozliwia to prowadzenie moto nogami, a to jest wlasnie TEN prawidlowy sposob. Duzo lepiej tutaj sie sie sprawuje konstrukacja vt500/700/800 i 1100 z pierwszych dwoch lat produkcji. Dokladajac do ognia we wszystkich absolutnie szadowach uklad kierownicy wyklucza poprawna pozycje i prowadzenie. Nie mniej wszyscy tak jezdzimy i to kochamy :) Da sie, choc zdecdowanie nie jest to moto do nauki, taka smutna prawda. |
ladykaren napisał/a: |
A jakie jest najlepsze chłodzenie silnika? |