/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Przekażnik rozrusznika- zwarcie
Autor Wiadomość
adam3911 


Motocykl: xl 1000 03
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 2113
Skąd: warszawa
Wysłany: 2023-08-15, 18:45   

Na kostce przekaźnika rozrusznika masz 4 piny.
2 plus stały, masa i plus z przycisku. Czy po zgaszeniu Moto, kiedy rozrusznik kreci jest ten plus z przycisku?
 
 
AMarek 

Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67
Dołączył: 17 Mar 2016
Posty: 253
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2023-08-15, 18:58   

Marecki napisał/a:
Przycisk startera nie ma przypadkiem dwóch par styków?
Jedne są normalnie otwarte (do uruchomienia rozrusznika) a drugie normalnie zwarte, które podają zasilanie żarówki w reflektorze.
Może ktoś coś źle podłączył?

Raczej nie bo wtedy rozrusznik by startował od razu po włączeniu stacyjki, na filmiku startuje normalnie. Wygląda to jakby styki rozrusznika lub jakiś dodatkowy przekaźnik podawały napięcie na cewkę.
 
 
adam3911 


Motocykl: xl 1000 03
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 2113
Skąd: warszawa
Wysłany: 2023-08-15, 19:11   

AMarek napisał/a:
Marecki napisał/a:
Przycisk startera nie ma przypadkiem dwóch par styków?
Jedne są normalnie otwarte (do uruchomienia rozrusznika) a drugie normalnie zwarte, które podają zasilanie żarówki w reflektorze.
Może ktoś coś źle podłączył?

Raczej nie bo wtedy rozrusznik by startował od razu po włączeniu stacyjki, na filmiku startuje normalnie. Wygląda to jakby styki rozrusznika lub jakiś dodatkowy przekaźnik podawały napięcie na cewkę.


Na cewkę stycznika, odpowiedź czy jest tam ten plus z przycisku
 
 
zenon407 

Motocykl: Honda 700c 1987r
Wiek: 64
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 387
Skąd: Ustka
Wysłany: 2023-08-15, 19:18   

:omg:
Ostatnio zmieniony przez zenon407 2023-08-16, 08:45, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
miszka1975 
Michał Giżycko


Motocykl: Honda Shadow VT 700 1985r.
Wiek: 48
Dołączył: 06 Lip 2023
Posty: 60
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2023-08-15, 19:27   

U mnie na przekaźnik rozrusznika przychodzą tylko dwa kable niewiem dla czego u ciebie aż 4
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 960
Skąd: Chełm
Wysłany: 2023-08-15, 19:51   

Jakie masz kolory kabli na przekaźniku rozrusznika?
_________________
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
 
 
miszka1975 
Michał Giżycko


Motocykl: Honda Shadow VT 700 1985r.
Wiek: 48
Dołączył: 06 Lip 2023
Posty: 60
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2023-08-15, 19:59   

Zielonoczerwony i żóltoczerwony,i gdzie który ma iść jak brak oznaczeń na tym styczniku 4 stykowym,który kolega też posiada
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 960
Skąd: Chełm
Wysłany: 2023-08-15, 21:12   

Oba te przewody powinny iść na cewkę tego przekaźnika.
Wg schematu do niego powinny jeszcze dwa przewody dochodzić czyli czerwony i czerwono-biały.
Zrób test: odłącz przewody czerwono-żółty i czerwono-zielony a następnie pomiędzy te przewody podłącz np. żarówkę.
Sprawdź działanie przycisku od rozruchu.
Zamiast uruchamiać rozrusznik powinna się zaświecić zarowka.
Opisz kiedy się zaświeca i kiedy gaźnie.

Swoją drogą to samego przekaźnika nie wymieniałeś ostatnio?
_________________
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
 
 
miszka1975 
Michał Giżycko


Motocykl: Honda Shadow VT 700 1985r.
Wiek: 48
Dołączył: 06 Lip 2023
Posty: 60
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2023-08-15, 23:29   

Nie wymieniałem,ale otworzyłem i czysto wszystko powinno działać.
A czemu nie miernikiem sprawdzić działanie?
Tam powinien przychodzić plus aby stycznik zadziałał?
 
 
adam3911 


Motocykl: xl 1000 03
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 2113
Skąd: warszawa
Wysłany: 2023-08-16, 06:00   

miszka1975 napisał/a:
U mnie na przekaźnik rozrusznika przychodzą tylko dwa kable niewiem dla czego u ciebie aż 4


A na zdjęciu pokazywałem kostkę z 4 pin.. więc może odetchnie, nie tnij narazie instalacji 🤣
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 960
Skąd: Chełm
Wysłany: 2023-08-16, 07:01   

miszka1975 napisał/a:
….
A czemu nie miernikiem sprawdzić działanie?
…..

Miernik aby coś pokazać nie potrzebuje dużo prądu wiec nawet słaby kontakt pokazać może poprawne napięcie, które może spaść pod faktycznym obciążeniem.
Dlatego wbrew pozorom czasem żarówka bywa lepszym testerem niż miernik.
Niektóre mierniki posiadają specjalną funkcję obciążania mierzonego obwodu ale raczej z takiego miernika nie korzystasz.
 
 
zenon407 

Motocykl: Honda 700c 1987r
Wiek: 64
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 387
Skąd: Ustka
Wysłany: 2023-08-16, 08:45   

AMarek napisał/a:
Instalacja na zdjęciu nie wygląda zachęcająco.Sprawdż masy czujnika sprzęgła i biegu neutralnego ale nie miernikiem a żarówką. Spróbuj odłączyć zasilanie rozrusznika od przekaźnika i w to miejsce podłącz żarówkę np 10W. Odłącz czujnik biegu jałowego. Włączając starter i sprzęgło powinna zapalić się żarówka imitująca rozrusznik, później odłącz czujnik sprzegła czy uda się zapalić żarówkę rozrusznika. Potem podłącz czujnik biegu jałowego i ponownie sprawdź czy działa przekaźnik. Sprawdż czy na przewodzie R/G przekaźnika nie pojawia się zasilanie po wyłączeniu zapłonu.


https://www.youtube.com/shorts/mCqrk9OVbxw

na szybko zrobiłem przewody i sprawdziłem:
1.czujnik luzu na pojedynczym przewodzie
2.czujnik ciśnienia oleju
3.overdriwe tez na jednym przewodzie.

Po włączeniu stacyjki na ON i naciśnieniu przycisku START
słychać jak załącza cewkę przekaznika i trzyma po zwolnieniu przycisku START.
Na przewodzie R/G nawet po wyłączeniu stacyjki OFF dalej jest napięcie.
Na żółto-czerwonym również a na zielono-czerwonym jakie 1,5V.
Musze odłączyć klemę aby wszystko wrociło do normy.
Czujniki obejrzałem dokładnie rozbierając obudowę alternatora-przemierzyłem.Dwa (luzu i ciśnienia-miały przejście-tak ma być) a overdrive nie miał przejścia bo było na luzie i tak ma być.
Na filmiki dopiero ,,złapał" za 4 razem jak naciskałem i puszczałem ale z reguły łapie od razu.Czujnik START rozbierałem 3 razy i jest na bank wszystko ok.

Jak rozłącze wtyczkę od 3 czujników i i włącze na on i nacisnę na przycisk START włączając sprzęgło-wszystko działa poprawnie.Żarówka zapala się i gaśnie za każdym razem jak naciśne przycisk START i go puszcze.Wciśniete sprzęgło
 
 
AMarek 

Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67
Dołączył: 17 Mar 2016
Posty: 253
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2023-08-17, 01:00   

zenon407 napisał/a:
.....Na przewodzie R/G nawet po wyłączeniu stacyjki OFF dalej jest napięcie.....

Na włączonym luzie na przewodzie R/G nie może być więcej niż 1V, przy wciśniętej dźwigni sprzęgła ma być 0V. Niewłaściwa dioda? Brak dobrego styku czujnika luzu? Masy? Czy instalacja nie była modyfikowana, jakieś dodatkowe przekaźniki? Czy przekaźnik rozrusznika na pewno jest dobry, wyjście na rozrusznik nie ma połączenia z cewką ( przewód R/Y ).
 
 
zenon407 

Motocykl: Honda 700c 1987r
Wiek: 64
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 387
Skąd: Ustka
Wysłany: 2023-08-17, 03:50   

Cytat:
Czy przekaźnik rozrusznika na pewno jest dobry, wyjście na rozrusznik nie ma połączenia z cewką ( przewód R/Y ).


Tu dobrze zdiagnozowałeś.
Też tak pomyślałem,że jak start jest OFF -nie może być żadnego napięcia na cewce.Wczoraj pod wieczór-jak mi ,,złapała" cewka-mocno scisnęłem przekażnik rozrusznika ręką i....cewka puściła :idea: .Przypominam,ze jest drugi nowy chiński przekażnik rozrusznika.Wracam do starego japońskiego przekażnika rozrusznika.

Na razie wszystko działa ale pewno zaraz sie cewka ,,przyklei" do chińskiego przekażnika.

Dzięki za fachową pomoc :toast:

Ps.Trzy czujniki wywaliłem na zewnątrz i tez nie chciało działać.Kłopot był z ustawieniem czujnika luzu bo aby przewodził musi byc lekko naciśniety.
Wiedziałem, ,ze czujniki nie maja zwarcia ,,po drodze" a nie działało przez ten chiński badziew.

https://images89.fotosik.pl/681/d985eb80842d787f.jpg

Instalacja elektryczna -przewody są w idealnym stanie-wiem bo przecięłem przez nieuwagę jeden z przewodów i go lutowałem.Po 36 latach bez patyny na miedzianych drutach .Rozwaliłem wiązke główną ze zbiorczej instalacji na linii kierownica-rama-tu są najczęściej gięte przewody.Wszystko ok z tymi przewodami.Po dwóch tygodniach walki z elektryką(1-2 godz dziennie) elektryka w tym motorze nie ma dla mnie tajemnic :evilek: :evilek: :evilek:
 
 
zenon407 

Motocykl: Honda 700c 1987r
Wiek: 64
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 387
Skąd: Ustka
Wysłany: 2023-08-22, 06:26   

Rozebrałem stary orginalny przekażnik rozrusznika- obróciłem tylko ten krążek -choć dobrze wyglądał .Zakupiłem z Hondy 125-moim zdaniem jest taki sam.

https://images91.fotosik.pl/680/654665c820b6bcf7.jpg

Przekaznik z Hondy 125

https://images92.fotosik.pl/682/be488fded734a029.jpg
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM