Przekażnik rozrusznika- zwarcie |
Autor |
Wiadomość |
adam3911
Motocykl: xl 1000 03
Dołączył: 24 Sie 2007 Posty: 2115 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2023-08-15, 18:45
|
|
|
Na kostce przekaźnika rozrusznika masz 4 piny.
2 plus stały, masa i plus z przycisku. Czy po zgaszeniu Moto, kiedy rozrusznik kreci jest ten plus z przycisku? |
|
|
|
|
AMarek
Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67 Dołączył: 17 Mar 2016 Posty: 254 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2023-08-15, 18:58
|
|
|
Marecki napisał/a: | Przycisk startera nie ma przypadkiem dwóch par styków?
Jedne są normalnie otwarte (do uruchomienia rozrusznika) a drugie normalnie zwarte, które podają zasilanie żarówki w reflektorze.
Może ktoś coś źle podłączył? |
Raczej nie bo wtedy rozrusznik by startował od razu po włączeniu stacyjki, na filmiku startuje normalnie. Wygląda to jakby styki rozrusznika lub jakiś dodatkowy przekaźnik podawały napięcie na cewkę. |
|
|
|
|
adam3911
Motocykl: xl 1000 03
Dołączył: 24 Sie 2007 Posty: 2115 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2023-08-15, 19:11
|
|
|
AMarek napisał/a: | Marecki napisał/a: | Przycisk startera nie ma przypadkiem dwóch par styków?
Jedne są normalnie otwarte (do uruchomienia rozrusznika) a drugie normalnie zwarte, które podają zasilanie żarówki w reflektorze.
Może ktoś coś źle podłączył? |
Raczej nie bo wtedy rozrusznik by startował od razu po włączeniu stacyjki, na filmiku startuje normalnie. Wygląda to jakby styki rozrusznika lub jakiś dodatkowy przekaźnik podawały napięcie na cewkę. |
Na cewkę stycznika, odpowiedź czy jest tam ten plus z przycisku |
|
|
|
|
zenon407
Motocykl: Honda 700c 1987r
Wiek: 64 Dołączył: 04 Lut 2012 Posty: 390 Skąd: Ustka
|
Wysłany: 2023-08-15, 19:18
|
|
|
|
Ostatnio zmieniony przez zenon407 2023-08-16, 08:45, w całości zmieniany 5 razy |
|
|
|
|
miszka1975
Michał Giżycko
Motocykl: Honda Shadow VT 700 1985r.
Wiek: 48 Dołączył: 06 Lip 2023 Posty: 69 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 2023-08-15, 19:27
|
|
|
U mnie na przekaźnik rozrusznika przychodzą tylko dwa kable niewiem dla czego u ciebie aż 4 |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 971 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2023-08-15, 19:51
|
|
|
Jakie masz kolory kabli na przekaźniku rozrusznika? |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
miszka1975
Michał Giżycko
Motocykl: Honda Shadow VT 700 1985r.
Wiek: 48 Dołączył: 06 Lip 2023 Posty: 69 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 2023-08-15, 19:59
|
|
|
Zielonoczerwony i żóltoczerwony,i gdzie który ma iść jak brak oznaczeń na tym styczniku 4 stykowym,który kolega też posiada |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 971 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2023-08-15, 21:12
|
|
|
Oba te przewody powinny iść na cewkę tego przekaźnika.
Wg schematu do niego powinny jeszcze dwa przewody dochodzić czyli czerwony i czerwono-biały.
Zrób test: odłącz przewody czerwono-żółty i czerwono-zielony a następnie pomiędzy te przewody podłącz np. żarówkę.
Sprawdź działanie przycisku od rozruchu.
Zamiast uruchamiać rozrusznik powinna się zaświecić zarowka.
Opisz kiedy się zaświeca i kiedy gaźnie.
Swoją drogą to samego przekaźnika nie wymieniałeś ostatnio? |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
miszka1975
Michał Giżycko
Motocykl: Honda Shadow VT 700 1985r.
Wiek: 48 Dołączył: 06 Lip 2023 Posty: 69 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 2023-08-15, 23:29
|
|
|
Nie wymieniałem,ale otworzyłem i czysto wszystko powinno działać.
A czemu nie miernikiem sprawdzić działanie?
Tam powinien przychodzić plus aby stycznik zadziałał? |
|
|
|
|
adam3911
Motocykl: xl 1000 03
Dołączył: 24 Sie 2007 Posty: 2115 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2023-08-16, 06:00
|
|
|
miszka1975 napisał/a: | U mnie na przekaźnik rozrusznika przychodzą tylko dwa kable niewiem dla czego u ciebie aż 4 |
A na zdjęciu pokazywałem kostkę z 4 pin.. więc może odetchnie, nie tnij narazie instalacji 🤣 |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 971 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2023-08-16, 07:01
|
|
|
miszka1975 napisał/a: | ….
A czemu nie miernikiem sprawdzić działanie?
….. |
Miernik aby coś pokazać nie potrzebuje dużo prądu wiec nawet słaby kontakt pokazać może poprawne napięcie, które może spaść pod faktycznym obciążeniem.
Dlatego wbrew pozorom czasem żarówka bywa lepszym testerem niż miernik.
Niektóre mierniki posiadają specjalną funkcję obciążania mierzonego obwodu ale raczej z takiego miernika nie korzystasz. |
|
|
|
|
zenon407
Motocykl: Honda 700c 1987r
Wiek: 64 Dołączył: 04 Lut 2012 Posty: 390 Skąd: Ustka
|
Wysłany: 2023-08-16, 08:45
|
|
|
AMarek napisał/a: | Instalacja na zdjęciu nie wygląda zachęcająco.Sprawdż masy czujnika sprzęgła i biegu neutralnego ale nie miernikiem a żarówką. Spróbuj odłączyć zasilanie rozrusznika od przekaźnika i w to miejsce podłącz żarówkę np 10W. Odłącz czujnik biegu jałowego. Włączając starter i sprzęgło powinna zapalić się żarówka imitująca rozrusznik, później odłącz czujnik sprzegła czy uda się zapalić żarówkę rozrusznika. Potem podłącz czujnik biegu jałowego i ponownie sprawdź czy działa przekaźnik. Sprawdż czy na przewodzie R/G przekaźnika nie pojawia się zasilanie po wyłączeniu zapłonu. |
https://www.youtube.com/shorts/mCqrk9OVbxw
na szybko zrobiłem przewody i sprawdziłem:
1.czujnik luzu na pojedynczym przewodzie
2.czujnik ciśnienia oleju
3.overdriwe tez na jednym przewodzie.
Po włączeniu stacyjki na ON i naciśnieniu przycisku START
słychać jak załącza cewkę przekaznika i trzyma po zwolnieniu przycisku START.
Na przewodzie R/G nawet po wyłączeniu stacyjki OFF dalej jest napięcie.
Na żółto-czerwonym również a na zielono-czerwonym jakie 1,5V.
Musze odłączyć klemę aby wszystko wrociło do normy.
Czujniki obejrzałem dokładnie rozbierając obudowę alternatora-przemierzyłem.Dwa (luzu i ciśnienia-miały przejście-tak ma być) a overdrive nie miał przejścia bo było na luzie i tak ma być.
Na filmiki dopiero ,,złapał" za 4 razem jak naciskałem i puszczałem ale z reguły łapie od razu.Czujnik START rozbierałem 3 razy i jest na bank wszystko ok.
Jak rozłącze wtyczkę od 3 czujników i i włącze na on i nacisnę na przycisk START włączając sprzęgło-wszystko działa poprawnie.Żarówka zapala się i gaśnie za każdym razem jak naciśne przycisk START i go puszcze.Wciśniete sprzęgło |
|
|
|
|
AMarek
Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67 Dołączył: 17 Mar 2016 Posty: 254 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2023-08-17, 01:00
|
|
|
zenon407 napisał/a: | .....Na przewodzie R/G nawet po wyłączeniu stacyjki OFF dalej jest napięcie..... |
Na włączonym luzie na przewodzie R/G nie może być więcej niż 1V, przy wciśniętej dźwigni sprzęgła ma być 0V. Niewłaściwa dioda? Brak dobrego styku czujnika luzu? Masy? Czy instalacja nie była modyfikowana, jakieś dodatkowe przekaźniki? Czy przekaźnik rozrusznika na pewno jest dobry, wyjście na rozrusznik nie ma połączenia z cewką ( przewód R/Y ). |
|
|
|
|
zenon407
Motocykl: Honda 700c 1987r
Wiek: 64 Dołączył: 04 Lut 2012 Posty: 390 Skąd: Ustka
|
Wysłany: 2023-08-17, 03:50
|
|
|
Cytat: | Czy przekaźnik rozrusznika na pewno jest dobry, wyjście na rozrusznik nie ma połączenia z cewką ( przewód R/Y ). |
Tu dobrze zdiagnozowałeś.
Też tak pomyślałem,że jak start jest OFF -nie może być żadnego napięcia na cewce.Wczoraj pod wieczór-jak mi ,,złapała" cewka-mocno scisnęłem przekażnik rozrusznika ręką i....cewka puściła .Przypominam,ze jest drugi nowy chiński przekażnik rozrusznika.Wracam do starego japońskiego przekażnika rozrusznika.
Na razie wszystko działa ale pewno zaraz sie cewka ,,przyklei" do chińskiego przekażnika.
Dzięki za fachową pomoc
Ps.Trzy czujniki wywaliłem na zewnątrz i tez nie chciało działać.Kłopot był z ustawieniem czujnika luzu bo aby przewodził musi byc lekko naciśniety.
Wiedziałem, ,ze czujniki nie maja zwarcia ,,po drodze" a nie działało przez ten chiński badziew.
https://images89.fotosik.pl/681/d985eb80842d787f.jpg
Instalacja elektryczna -przewody są w idealnym stanie-wiem bo przecięłem przez nieuwagę jeden z przewodów i go lutowałem.Po 36 latach bez patyny na miedzianych drutach .Rozwaliłem wiązke główną ze zbiorczej instalacji na linii kierownica-rama-tu są najczęściej gięte przewody.Wszystko ok z tymi przewodami.Po dwóch tygodniach walki z elektryką(1-2 godz dziennie) elektryka w tym motorze nie ma dla mnie tajemnic |
|
|
|
|
zenon407
Motocykl: Honda 700c 1987r
Wiek: 64 Dołączył: 04 Lut 2012 Posty: 390 Skąd: Ustka
|
|
|
|
|
|