Witam znów. Czy takie uszkodzenie jest naprawialne czy silnik nadaje się na wagę?
https://photos.app.goo.gl/s3co5zSaXfg35FEJ8
https://photos.app.goo.gl/Z6o8fnBmAuKSoNir5
Odpowiedz do tematu
: Dziurka w rurce od chlodzenia
:
To wygląda jak poz. 12 z linku, może jest gdzieś dostępna.
https://www.cmsnl.com/hon...ml#.X10YqEvVLIU
https://www.cmsnl.com/hon...ml#.X10YqEvVLIU
:
To jest dokładnie ta część.. Nie mam pojęcia czy to się wymienia? To jest jakoś na stałe zamocowane w silniku. Próbowałem już z drugiego"dawcy" ruszyć ale ani drgnie. Czymś jest uszczelnione wokół. Tutejsi mastrosy - pytałem dwóch- nigdy czegoś takiego nie naprawiali.
AMarek napisał/a: |
To wygląda jak poz. 12 z linku, może jest gdzieś dostępna.
|
To jest dokładnie ta część.. Nie mam pojęcia czy to się wymienia? To jest jakoś na stałe zamocowane w silniku. Próbowałem już z drugiego"dawcy" ruszyć ale ani drgnie. Czymś jest uszczelnione wokół. Tutejsi mastrosy - pytałem dwóch- nigdy czegoś takiego nie naprawiali.
:
Zapytaj Marudy ale wydaje mi się, że da się pospawać.
:
Nalutować łatkę metodą lutowania rur miedzianych CO
:
Przykręcone śrubka, wciskane z oringiem w silnik, wszystko jest na rysunku! Spróbuj zalutować, czy obojętnie hak uszczelnić, nawet opaska jeśli nie da się lutować. Wyjąć może być czasem ciężko, rdza itp. podlewaj czymś
:
To jest raczej stalowa rurka i nie da się lutować, można uszczelnić jakąś opaską lub jak nie ma oryginału to dorobić np z miedzi.
:
Kwas, twardy lut. Myślę że da się...
Nie w Hondzie, ale kiedyś udało mi się.
AMarek napisał/a: |
To jest raczej stalowa rurka i nie da się lutować, można uszczelnić jakąś opaską lub jak nie ma oryginału to dorobić np z miedzi. |
Kwas, twardy lut. Myślę że da się...
Nie w Hondzie, ale kiedyś udało mi się.
:
Zacząłem wczoraj właśnie kombinować z opaska. Jeszcze nie przeszła... Co do lutowania to ta dziurka jest z tyłu od strony cylindra i jeszcze druga rurka blokuje dostęp.
adam3911 napisał/a: | ||
Kwas, twardy lut. Myślę że da się... Nie w Hondzie, ale kiedyś udało mi się. |
Zacząłem wczoraj właśnie kombinować z opaska. Jeszcze nie przeszła... Co do lutowania to ta dziurka jest z tyłu od strony cylindra i jeszcze druga rurka blokuje dostęp.
:
Może nie kwas ale woda lutownicza ( roztwór chlorku cynku i chlorku amonu) ale lutować się da jak najbardziej.
adam3911 napisał/a: | ||
Kwas, twardy lut. Myślę że da się... Nie w Hondzie, ale kiedyś udało mi się. |
Może nie kwas ale woda lutownicza ( roztwór chlorku cynku i chlorku amonu) ale lutować się da jak najbardziej.
:
https://photos.app.goo.gl/Z6o8fnBmAuKSoNir5
Po naradach z paroma tutejszymi mechanikami stanęło na epoxy. Do lutawania, spawania itd nie było kompletnie dostępu. Epoxy metal, maleńka wygięta szpatułka do nakładania, opaska i płatek blachy aluminiowej 0.5mm. Oczyściłem pędzelkiem powierzchnię rozpuszczalnik em, potem benzynka extrakcyjna, nałożyłem szpatułka klej, na to blaszka z klejem też, opaska w miejscu dziurki plus 2 trytytki na górze i dole. Okazało się przy okazji że z obudowy termostatu zostały tylko wióry. 3 dni lata po mieście bez żadnej keopelki, jutro jadę trochę dalej i zobaczymy.
Po naradach z paroma tutejszymi mechanikami stanęło na epoxy. Do lutawania, spawania itd nie było kompletnie dostępu. Epoxy metal, maleńka wygięta szpatułka do nakładania, opaska i płatek blachy aluminiowej 0.5mm. Oczyściłem pędzelkiem powierzchnię rozpuszczalnik em, potem benzynka extrakcyjna, nałożyłem szpatułka klej, na to blaszka z klejem też, opaska w miejscu dziurki plus 2 trytytki na górze i dole. Okazało się przy okazji że z obudowy termostatu zostały tylko wióry. 3 dni lata po mieście bez żadnej keopelki, jutro jadę trochę dalej i zobaczymy.
:
Myślałem też o polutowaniu, mechanik jednak stwierdził że aby poprawnie wyjąć i zainstalować ta rurkę silnik musi być wyjęty.
Dziurka była totalnie z tyłu - zero dostępu i widoczności.
Dlatego stanęło na kleju.
Obudowa termostatu wyglądala tak...
https://photos.app.goo.gl/gFsu6JimrHwy3NiN6
zenon407 napisał/a: |
https://www.shadow.org.pl/forum/viewtopic.php?t=14490 |
Myślałem też o polutowaniu, mechanik jednak stwierdził że aby poprawnie wyjąć i zainstalować ta rurkę silnik musi być wyjęty.
Dziurka była totalnie z tyłu - zero dostępu i widoczności.
Dlatego stanęło na kleju.
Obudowa termostatu wyglądala tak...
https://photos.app.goo.gl/gFsu6JimrHwy3NiN6
:
te rurki można wyjąć i zamontować na silniku w ramie bez żadnego problemu tylko gaźniki muszą być wyjęte
:
Odpowiedz do tematu
O ile dobrze pamiętam to Maruda spawałeś je u mnie bez większego problemu.