/
|
zapłon |
Autor |
Wiadomość |
Divastion
Dawid
Motocykl: GS 11
Wiek: 34 Dołączył: 14 Cze 2008 Posty: 1239 Skąd: Jeżowe
|
Wysłany: 2010-04-03, 14:36
|
|
|
Zbyszek napisał/a: |
Moduł ten ma 8 kabli w dwóch wtyczkach i to jest właściwy moduł dla rocznika 87-88.Wcześniej w tym temacie znajdują się fotki. Dostałem go bez problemu w servisie Hndy. Po roku postoju, bez wydatków na przejażdżki oszczędności można wydać na taki zakup. Takie sobie moje moje przemyślenia, nie trzeba się z nimi zgadzać. |
Mój moduł był 9-cio kablowy i ten 9-ty kabel nie był kablem masy, tylko kablem idącym na diody -> w efekcie na klamkę sprzęgła, stopkę i neutral switch. Niestety dalej nie mam pewności, czy moduł 8-mio kablowy i 9-cio kablowy mogą być swoimi zamiennikami (bo oczywistym jest, że jakbym wpiął do siebie ten 8-mio kablowy, to na pewno nie działałoby odcięcie zapłonu w momencie wbicia biegu na rozłożonej stopce). Z tego co zauważyłem to, w tym roczniku na pewno występują dwa typy modułów... prawdopodobnie zależy to od tego, na jaki rynek były wypuszczane. Piszesz, że jest to moduł właściwy dla rocznika 87-88, a w opisie swojego profilu masz wpisane 89 to jedno co mnie zastanowiło, a po drugie ja mam moto z rocznika 88 i jak widać mam na pewno oryginalny moduł 9-cio kablowy, który także jest właściwym dla tego typu. Mam do Ciebie jeszcze takie pytanko, skoro masz tam tylko 8 kabli (2 kostki - 1 z impulsatorów, 1 na cewki) to ciekawi mnie, czy masz w swoim moto odcięcie zapłonu w momencie wbicia biegu na rozłożonej stopce? Dzięki z góry za odpowiedź. Tak czy siak jedno jest pewne, cytując tutaj słowa Piotrka, który naprawia mi teraz Cienia, a sam miał bardzo podobny problem ze swoim i go rozwiązał napiszę, że jest to "wada fabryczna". Sam moduł nie emituje jakichś dużych ilości ciepła, także równie dobrze może być zamknięty w szczelnej obudowie. A najgorsze w tym wszystkim jest umiejscowienie tego otworka wentylacyjnego - zamiast go jakoś schować, żeby nie miało go jak zalać, to te pacany dali go w najbardziej odsłoniętą część modułu I potem się dziwić, że moduł sam w sobie jest konstrukcją praktycznie ponadczasową i bezawaryjną, to często ludzie mają z nim problemu właśnie pod kątem zalania wodą. Także taka mała rada dla wszystkich, którzy mają jeszcze moduły starego typu, aby zadbali sobie o to wcześniej i po prostu czymś dobrze zakleili tą dziurkę wentylacyjną. Piotrek mówił mi, że u siebie zalał to silikonem i nie widzi powodów, żeby to miało być szkodliwe dla modułu. |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=ziOEOFDQ51o
Come on! |
|
|
|
|
Divastion
Dawid
Motocykl: GS 11
Wiek: 34 Dołączył: 14 Cze 2008 Posty: 1239 Skąd: Jeżowe
|
Wysłany: 2010-05-24, 21:11
|
|
|
Divastion napisał/a: | Niestety dalej nie mam pewności, czy moduł 8-mio kablowy i 9-cio kablowy mogą być swoimi zamiennikami.... |
Ok, odpowiem sobie sam, bo już wiem... całe szczęście NIE musiałem tego testować na sobie....
odpowiedź brzmi: moduł 8-mio kablowy i 9-cio kablowy NIE MOGĄ być swoimi zamiennikami.
Informacji ciąg dalszy:
Po upływie sporego czasu dzisiaj udało mi się skontaktować z Piotrkiem. Mówił, że do tej pory udało mu się wpiąć moduł od 750 i go ustawić, ale... cylindry ładnie pracują do 2 tys. obrotów - potem zapłon ginie (po prostu jest inna mapa zapłonu i nie da się tego zmienić). Do mojego moto idzie tylko i wyłącznie moduł 9-cio kablowy i na żadnym innym nie będzie działać! Piotrek mówił, że jeszcze pod koniec tygodnia przyjdzie do niego kolega, który ma ponoć jeszcze jeden pomysł... jeżeli to nie wypali, to muszę szukać modułu do swojego Cienia, bo on niestety wtedy się już podda Deja vu normalnie
Tak więc jeszcze raz: powoli zabieram się za szukanie modułu zapłonowego do mojego Cienia... jakby ktoś coś widział (chodzi o zagraniczne aukcje) to moduł ma mieć na obudowie oznaczenie zaczynające się:
MM8 G
502A1
i ma być z 1988roku. Przede wszystkim ma mieć 9 kabli, ani miej, ani więcej.
Za wszelką pomoc (linki, informacje, porady, odnośniki do serwisów, itp. itd.) - serdecznie dziękuję. |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=ziOEOFDQ51o
Come on! |
|
|
|
|
Divastion
Dawid
Motocykl: GS 11
Wiek: 34 Dołączył: 14 Cze 2008 Posty: 1239 Skąd: Jeżowe
|
Wysłany: 2010-06-02, 19:17
|
|
|
Prawie finisz, 10-cio stronicowej historii... Dzisiaj zamówiłem nowy moduł zapłonowy do mojego moto u dealera Hondy w Polsce. Koszt - 1700zł brutto + koszty przesyłki. Czas oczekiwania - 8 dni roboczych od momentu wpłacenia zadatku na moduł (30% wartości części). Zamawiałem po numerze VIN ramy... W granicach przyszłego piątku rozwiązanie sprawy... Pozdrawiam wszystkich |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=ziOEOFDQ51o
Come on! |
|
|
|
|
Divastion
Dawid
Motocykl: GS 11
Wiek: 34 Dołączył: 14 Cze 2008 Posty: 1239 Skąd: Jeżowe
|
Wysłany: 2010-06-09, 10:22
|
|
|
Witam wszystkich Przed chwilą otrzymałem wiadomość, że moduł dotarł i z nadzieją czytałem kolejne linijki... aż tu... natknąłem się na informację, że... moduł ma 8 kabli w 2 kostkach a przecież był zamawiany po numerze VIN ramy.... No i nie wiem, co zrobić dalej w takiej sytuacji... przecież u mnie był moduł 9-cio kablowy, to nie wiem, czemu ten szukany specjalnie pod nr VIN mojego moto ma 8 kabli... Czy mam w ramę inny silnik włożony, czy co? Nr ramy zaczyna się od SC23 a nr silnika od SC18, ja już w końcu zbaraniałem i nie wiem, co zrobić dalej w tej sytuacji.... Pewnie, jak już moduł będzie u mnie, to się okaże, że nie będzie działać.... z moim szczęściem...
Poniżej zdjęcia modułu robione w dealera (dzisiaj):
Weźcie coś poradźcie.... |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=ziOEOFDQ51o
Come on! |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9496 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2010-06-09, 20:01
|
|
|
Nie ma takiej opcji żeby na ramie było SC23, a na silniku SC18.
Chyba, że Twoje moto jest złożone z 2 innych, rama od jednego a silnik od drugiego.
Napisz mi pełny nr jaki masz na ramie i pełny nr jaki masz na silniku. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
Divastion
Dawid
Motocykl: GS 11
Wiek: 34 Dołączył: 14 Cze 2008 Posty: 1239 Skąd: Jeżowe
|
Wysłany: 2010-06-09, 20:08
|
|
|
Domyślam się, że coś tu jest nie tak, skoro moduł wyszukany po nr VIN ramy jest inny, niż ten, co miałem założony dotychczas... Oto numery Todku:
VIN ramy: SC232001406
VIN silnika: SC18E23006817 |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=ziOEOFDQ51o
Come on! |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9496 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2010-06-09, 20:43
|
|
|
Silnik masz na pewno z 88 roku. Nie jestem pewien na 100%, ale chyba Twoje moto było wyprodukowane w Japonii, a nie w USA, i dlatego może mieć taki dziwny nr ramy. Nie ma przypadkiem na ramie żadnego napisu z krajem prod. Made in Japan?
W katalogach części, we wszystkich modelach VT1100C od 87 roku występuje moduł zapłonowy z 2 kostkami.
A moduł z 2 kostkami + 1 oddzielny przewodzik występuje od 95 roku w VT1100C2 ACE.
Na ramie masz na bank SC23, czy może SC32? |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
Zbyszek
Motocykl: VT 1100 C 89
Wiek: 67 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 154 Skąd: Bielsko-Biała/SB
|
Wysłany: 2010-06-09, 20:58
|
|
|
Todek napisał/a: | Silnik masz na pewno z 88 roku. Nie jestem pewien na 100%, ale chyba Twoje moto było wyprodukowane w Japonii, a nie w USA, i dlatego może mieć taki dziwny nr ramy. Nie ma przypadkiem na ramie żadnego napisu z krajem prod. Made in Japan?
W katalogach części, we wszystkich modelach VT1100C od 87 roku występuje moduł zapłonowy z 2 kostkami.
A moduł z 2 kostkami + 1 oddzielny przewodzik występuje od 95 roku w VT1100C2 ACE.
Na ramie masz na bank SC23, czy może SC32? |
Wszystko się zgadza nr. są prawidłowe. Rocznik 88 też się zgadza.Moduł jest dokładnie do tego do tego modelu. |
|
|
|
|
Divastion
Dawid
Motocykl: GS 11
Wiek: 34 Dołączył: 14 Cze 2008 Posty: 1239 Skąd: Jeżowe
|
Wysłany: 2010-06-09, 21:27
|
|
|
Zbyszek napisał/a: | Todek napisał/a: | Silnik masz na pewno z 88 roku. Nie jestem pewien na 100%, ale chyba Twoje moto było wyprodukowane w Japonii, a nie w USA, i dlatego może mieć taki dziwny nr ramy. Nie ma przypadkiem na ramie żadnego napisu z krajem prod. Made in Japan?
W katalogach części, we wszystkich modelach VT1100C od 87 roku występuje moduł zapłonowy z 2 kostkami.
A moduł z 2 kostkami + 1 oddzielny przewodzik występuje od 95 roku w VT1100C2 ACE.
Na ramie masz na bank SC23, czy może SC32? |
Wszystko się zgadza nr. są prawidłowe. Rocznik 88 też się zgadza.Moduł jest dokładnie do tego do tego modelu. |
Na razie weryfikują te numery w centrali Hondy i jak coś ustalą, to mają mi odpowiedzieć. Na moduł już wpłaciłem zadatek ponad 500zł przed weekendem i właśnie dzisiaj dotarł do nich. Jak napisałem, że coś tu nie gra, to przemiły człowiek pomógł (i nadal to robi) w tej weryfikacji wszystkiego... Jeżeli bym kazał go przysłać do domu i nie będzie pasował do mojego moto, to przepada w sumie 1700zł... dlatego też na razie czekam co się z tego wszystkiego rozwinie... Nie mam bladego pojęcia, czy moto będzie chodziło na tym module, czy nie... końca z tym wszystkim nie można dojść... |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=ziOEOFDQ51o
Come on! |
|
|
|
|
Divastion
Dawid
Motocykl: GS 11
Wiek: 34 Dołączył: 14 Cze 2008 Posty: 1239 Skąd: Jeżowe
|
Wysłany: 2010-06-10, 10:32
|
|
|
Witam, mam ogromną prośbę do użytkowników Shadowów VT1100 z 88, którzy mają w swoich Cieniach moduły 9-cio kablowe, aby jak najszybciej się zgłosili do mnie... Jest taki plan, żeby po Waszych numerach VIN sprawdzić i ew. zamówić moduł zapłonowy 9-cio kablowy, bo moje numery VIN nic nie dały w centrali i tak takie w systemie w ogóle nie widnieją... Z tego co pamiętam, to choćby -gumis- miał moduł 9-cio kablowy... Tylko prosiłbym o jak najszybszy kontakt. Dzięki z góry. |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=ziOEOFDQ51o
Come on! |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9496 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2010-06-10, 10:42
|
|
|
Napiszę Ci jeszcze raz. Nie wiem co masz za moduł, ale w katalogach części zamiennych do Twojego moto idzie moduł z dwiema kostkami, a więc zapewne na 8 kabelków.
9 kabelkowy moduł występuje w VT1100C2 ACE od 95 roku do 97 roku.
W VT1100C z 97 roku też występuje taki moduł. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
Divastion
Dawid
Motocykl: GS 11
Wiek: 34 Dołączył: 14 Cze 2008 Posty: 1239 Skąd: Jeżowe
|
Wysłany: 2010-06-10, 10:53
|
|
|
Todek napisał/a: | Napiszę Ci jeszcze raz. Nie wiem co masz za moduł, ale w katalogach części zamiennych do Twojego moto idzie moduł z dwiema kostkami, a więc zapewne na 8 kabelków.
9 kabelkowy moduł występuje w VT1100C2 ACE od 95 roku do 97 roku.
W VT1100C z 97 roku też występuje taki moduł. |
Ja to Todku bardzo dobrze wiem... Jak widzisz, nie tylko ja mam "taki" moduł, bo jest na forum na pewno PRZYNAJMNIEJ jeszcze jedna Shadow'ka z takim 9-cio kablowym modułem, o której wiem... ale w sumie jest ich pewnie kilka... Także nie jest to jakaś samoróbka etc...
Skopiuję Wam treść e-maila jaką otrzymałem od serwisu Hondy Grudziński:
"Witam
Niestety nic nie udało się ustalić, ponieważ w bazie jaką dysponuje centrala nie ma ani takiego numeru silnika ani ramy. Co ciekawe kolega z działu serwisu ustalił, że SC23 to kod modelu shadowa 1100 od 1995 roku a silnik SC18 od 1988, a jednak program do części zidentyfikował Pana Vin jako 1988. Jeżeli twierdzi Pan, że Pana moduł ma 9 kabli(i jest Pan tego pewien na 100%), a po zamówiniu do mnie dotarł moduł z 8 kablami to mamy tutaj niezłą ciekawostkę. Bo teoretycznie to powinien być właśnie ten 8 kablowy.
Jedyne co mogę zaproponować Panu, żeby znaleźć prawidłowy moduł, to znalezienie innego motocykla z modułem 9 kablowym takim który pasuje na 100% do Pańskiego motocykla i wtedy spróbować zamówić taki moduł po tamtych numerach ramy. Inny pomysł nie przychodzi mi do głowy.
A ma Pan może zdjęcia tego swojego modułu z 9 kablami?
Pozdrawiam
Jacek Jończyk
Autoryzowany Dealer Motocykli Honda
GRUDZIŃSKI S.J.
ul.Wrocławska 108
58-100 Świdnica
Tel./Fax. +48 74 851 31 91
E-mail: motocykle@hondagrudzinski.pl " |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=ziOEOFDQ51o
Come on! |
|
|
|
|
Pavello61
Motocykl: Honda shadow 1100 (1989)
Wiek: 63 Dołączył: 20 Paź 2009 Posty: 215 Skąd: Józefów / Otwocka
|
Wysłany: 2010-06-10, 11:05 odp
|
|
|
ja mam moto z 1989 i mój pełny vin to
1HFSC1803KA401264 ( z tabliczki i naklejki na główce ramy )
czy te kostki są połaczone między stacyjką a akumulatorem ?
ostatnio " psikałem " wszystkie możliwe złacza elektrosolem i chyba u mnie są dwie kostki z tego modułu
Napisz do Saretara ( Macka) - on ma moto z 1988 . Na pewno Ci pomoże
ale myślę ,że 1988 i 1989 to to samo
Powodzenia
Pavello |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9496 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2010-06-10, 12:31
|
|
|
Cytat: | Co ciekawe kolega z działu serwisu ustalił, że SC23 to kod modelu shadowa 1100 od 1995 roku a silnik SC18 od 1988. |
I jeszcze wyszperałem taką informację.
SC23 VT 1100 CJ-R Shadow (Modele europejskie)
Czyli to co pisałem, że moduł 9 pinowy występuje w VT1100C2 ACE od 1995 roku. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
Divastion
Dawid
Motocykl: GS 11
Wiek: 34 Dołączył: 14 Cze 2008 Posty: 1239 Skąd: Jeżowe
|
Wysłany: 2010-06-10, 13:22
|
|
|
Pavello61 napisał/a: | ja mam moto z 1989 i mój pełny vin to
1HFSC1803KA401264 ( z tabliczki i naklejki na główce ramy )
czy te kostki są połaczone między stacyjką a akumulatorem ?
ostatnio " psikałem " wszystkie możliwe złacza elektrosolem i chyba u mnie są dwie kostki z tego modułu
Napisz do Saretara ( Macka) - on ma moto z 1988 . Na pewno Ci pomoże
ale myślę ,że 1988 i 1989 to to samo
Powodzenia
Pavello |
Wszystko super Pavello, dzięki Ci bardzo za zainteresowanie, ale niestety ja potrzebuję VINów od właścicieli Cieni z 9-cio kablowymi modułami, no bo i po co mi VIN od 8-mio kablowego...
I odpowiadając na Twoje pytanie: nie, te kostki są połączone tak: jedna jest podpięta do impulsatorów, a druga jest podpięta na cewki, ot cała filozofia... No, a 9-ty kabel w tych nietypowych modułach jest wpięty na diody, clutch switch, neutral switch i side stand switch.
Todek napisał/a: | Cytat: | Co ciekawe kolega z działu serwisu ustalił, że SC23 to kod modelu shadowa 1100 od 1995 roku a silnik SC18 od 1988. |
I jeszcze wyszperałem taką informację.
SC23 VT 1100 CJ-R Shadow (Modele europejskie)
Czyli to co pisałem, że moduł 9 pinowy występuje w VT1100C2 ACE od 1995 roku. |
Właśnie... ciekawe, czy ten z przełomu produkcji C/C2 ACE z 1995 roku podejdzie...
Na razie nadal czekam z niecierpliwością na jakieś dalsze informacje od ludzi posiadających Shadowy z 9-cio kablowy modułem zapłonowym. |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=ziOEOFDQ51o
Come on! |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|