Napęd |
Autor |
Wiadomość |
Matthew90
Motocykl: Honda Shadow 125
Wiek: 33 Dołączył: 27 Kwi 2016 Posty: 230 Skąd: Darłowo
|
Wysłany: 2017-12-14, 19:40 Napęd
|
|
|
Jaki polecacie napęd do Hani |
|
|
|
|
Szymeek
Motocykl: Honda Shadow 125
Wiek: 23 Dołączył: 09 Lip 2017 Posty: 8 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2017-12-14, 22:03
|
|
|
Cześć.
Do małej Hani raczej nic innego jak łańcuch nie wsadzisz.
Można by ewentualnie próbować z paskiem, ale to by wiązało się z wymianą zębatek. |
|
|
|
|
Matthew90
Motocykl: Honda Shadow 125
Wiek: 33 Dołączył: 27 Kwi 2016 Posty: 230 Skąd: Darłowo
|
Wysłany: 2017-12-14, 22:54
|
|
|
no ja wiem tylko mi rozchodzi czy barwa łańcucha robi różnice i o przełożenie jakie było by najlepsze |
|
|
|
|
Goldix
Rafał
Motocykl: Były VT 125, 750. Jest INNY
Wiek: 51 Dołączył: 12 Sie 2015 Posty: 775 Skąd: Marki (Warszawa)
|
|
|
|
|
MARQ
f.k.a. Konar
Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014 Posty: 1608 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-12-15, 11:25
|
|
|
kilka myśli...
Przełożenie: w trybie mieszanym (miasto / trasa) po płaskim, sprawdzają się fabryczne ilości zębów (w górach też daje radę).
a w zależności od tego:
czy bardziej górki lub miasto,
czy bardziej trasa i relaks...
to możesz nieznacznie kombinować w różne strony...
(według mnie ruch jest o 2-3 zęby z tyłu [czyli jeden z przodu] w obie strony)
zmiany czuć bardzo szybko - albo silnik nie daje rady i zwalnia na piątce...
albo w drugą stronę - kosiara staje dęba i zawyża prędkość o 20km/h ;)
łańcuch:
mechanicznie - wystarczy zwykły, chociaż polecany jest wzmocniony.
producent - to jak z oponami albo olejem: tu niby wszyscy mówią DID, ale inne też potrafią dać radę..
jak szukałem, to rosło na rynku coś chińskiego, podobno zdawało egzamin, ale co to było to już nie pamiętam...
zapinka - zakuwka: jeden grzyb - nie mamy takich wielkich sił na napędzie, żeby zrywało oczka albo wyginało zęby ;) ja mam zapinany.
jeśli chodzi o to czy bezoringowy, czy oringowy, czy xringowy ... to chyba zależy tylko od tego jak będziesz o niego dbał (szorowanie szczotkami, naftą, benzyną czy innymi psikaczami.., czy np. olejarka na stałe).
i ile pieniędzy chcesz wydać ;) - da radę bezoringowy.
jak mieszasz w zębach, to wpływa to na łańcuch:
- jak zmniejszysz ilość zębów gdzieś, to ci się łańcuch poluźni (wyjmujesz oczko lub tracisz na zakresie naciągu)
- jak zwiększysz ilość zębów gdzieś, to ci się łańcuch napręży (zyskujesz na zakresie naciągu, albo musisz kupić oczko więcej w łańcuchu) |
|
|
|
|
waludi
Waldek
Motocykl: honda shadow vt 600
Wiek: 62 Dołączył: 16 Lip 2014 Posty: 590 Skąd: Zabrze, Pradła
|
Wysłany: 2017-12-15, 11:29
|
|
|
Sposób obliczania prędkości przy zmianie zębatek jest taki:
X= stara zębatka tył / stara zębatka przód
Y= nowa zębatka tył / nowa zębatka przód
Prędkość maksymalna = x/y pomnożyć przez prędkość maks dotychczasowa
Taki przykład
X = 44/16 = 2,75
Y = 40/16 = 2,5
2,75/2,5= 1,1
1,1x100 =110 1,1x50 =55
i tak zamiast 100 będzie 110 zamiast 50 będzie 55
Oczywiście zakładam że masz wystarczającą moc i nie jedziesz pod silny wiatr czy duże wzniesienie . |
|
|
|
|
Zamek1200
Motocykl: VT 125 00'
Wiek: 35 Dołączył: 15 Cze 2015 Posty: 514 Skąd: Mazowsze
|
|
|
|
|
|