/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Napęd
Autor Wiadomość
Matthew90 


Motocykl: Honda Shadow 125
Wiek: 33
Dołączył: 27 Kwi 2016
Posty: 230
Skąd: Darłowo
Wysłany: 2017-12-14, 19:40   Napęd

Jaki polecacie napęd do Hani
 
 
Szymeek 

Motocykl: Honda Shadow 125
Wiek: 23
Dołączył: 09 Lip 2017
Posty: 8
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-12-14, 22:03   

Cześć.
Do małej Hani raczej nic innego jak łańcuch nie wsadzisz.
Można by ewentualnie próbować z paskiem, ale to by wiązało się z wymianą zębatek.
 
 
Matthew90 


Motocykl: Honda Shadow 125
Wiek: 33
Dołączył: 27 Kwi 2016
Posty: 230
Skąd: Darłowo
Wysłany: 2017-12-14, 22:54   

no ja wiem tylko mi rozchodzi czy barwa łańcucha robi różnice i o przełożenie jakie było by najlepsze
 
 
Goldix 
Rafał


Motocykl: Były VT 125, 750. Jest INNY
Wiek: 51
Dołączył: 12 Sie 2015
Posty: 775
Skąd: Marki (Warszawa)
Wysłany: 2017-12-15, 11:10   

Trochę informacji znajdziesz.

TU i jeszcze TU
_________________
To nie było moje marzenie, ale zaskoczyło.

https://www.facebook.com/shadowontheroad/

 
 
MARQ 
f.k.a. Konar


Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 1608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-15, 11:25   

kilka myśli...

Przełożenie: w trybie mieszanym (miasto / trasa) po płaskim, sprawdzają się fabryczne ilości zębów (w górach też daje radę).
a w zależności od tego:
czy bardziej górki lub miasto,
czy bardziej trasa i relaks...
to możesz nieznacznie kombinować w różne strony...
(według mnie ruch jest o 2-3 zęby z tyłu [czyli jeden z przodu] w obie strony)
zmiany czuć bardzo szybko - albo silnik nie daje rady i zwalnia na piątce...
albo w drugą stronę - kosiara staje dęba i zawyża prędkość o 20km/h ;)

łańcuch:
mechanicznie - wystarczy zwykły, chociaż polecany jest wzmocniony.
producent - to jak z oponami albo olejem: tu niby wszyscy mówią DID, ale inne też potrafią dać radę..
jak szukałem, to rosło na rynku coś chińskiego, podobno zdawało egzamin, ale co to było to już nie pamiętam...
zapinka - zakuwka: jeden grzyb - nie mamy takich wielkich sił na napędzie, żeby zrywało oczka albo wyginało zęby ;) ja mam zapinany.

jeśli chodzi o to czy bezoringowy, czy oringowy, czy xringowy ... to chyba zależy tylko od tego jak będziesz o niego dbał (szorowanie szczotkami, naftą, benzyną czy innymi psikaczami.., czy np. olejarka na stałe).
i ile pieniędzy chcesz wydać ;) - da radę bezoringowy.

jak mieszasz w zębach, to wpływa to na łańcuch:
- jak zmniejszysz ilość zębów gdzieś, to ci się łańcuch poluźni (wyjmujesz oczko lub tracisz na zakresie naciągu)
- jak zwiększysz ilość zębów gdzieś, to ci się łańcuch napręży (zyskujesz na zakresie naciągu, albo musisz kupić oczko więcej w łańcuchu)
 
 
waludi 
Waldek


Motocykl: honda shadow vt 600
Wiek: 62
Dołączył: 16 Lip 2014
Posty: 590
Skąd: Zabrze, Pradła
Wysłany: 2017-12-15, 11:29   

Sposób obliczania prędkości przy zmianie zębatek jest taki:

X= stara zębatka tył / stara zębatka przód

Y= nowa zębatka tył / nowa zębatka przód

Prędkość maksymalna = x/y pomnożyć przez prędkość maks dotychczasowa

Taki przykład

X = 44/16 = 2,75
Y = 40/16 = 2,5
2,75/2,5= 1,1
1,1x100 =110 1,1x50 =55

i tak zamiast 100 będzie 110 zamiast 50 będzie 55
Oczywiście zakładam że masz wystarczającą moc i nie jedziesz pod silny wiatr czy duże wzniesienie .
 
 
Zamek1200 


Motocykl: VT 125 00'
Wiek: 35
Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 514
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2018-01-01, 21:57   

http://www.sprocketcalculator.com/

może sie przyda :)
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM