Puszczam kierownicę i... |
Autor |
Wiadomość |
petek
Motocykl: Honda Shadow VT750
Wiek: 46 Dołączył: 15 Maj 2017 Posty: 153 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-05-28, 22:10 Puszczam kierownicę i...
|
|
|
Pytanie do posiadaczy VT750. Czy jak puścicie kierownicę to motor Wam prosto jedzie? |
|
|
|
|
Fr0g
pan Wyindywidualizowany
Motocykl: Hanki: VT 600 1994 + VT 1300 Interstate 2010
Wiek: 39 Dołączył: 01 Maj 2014 Posty: 1570 Skąd: (Sercem PŁO) WUWUA
|
Wysłany: 2017-05-28, 22:32
|
|
|
analogicznie jak w każdym sprzęcie.
Od Konia (zwierzę) po ciężarówkę... prosto = dobrze, znosi = coś nie bradzo dobrze |
_________________ -> Oddaj proszę 1% podatku <-
Moja VT 600 |
|
|
|
|
efish
Maciek
Motocykl: Honda ST1100
Wiek: 47 Dołączył: 18 Sty 2017 Posty: 176 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2017-05-28, 22:36
|
|
|
A gdzie ma jechać.. w bok |
_________________ Pozdrawiam
Maciek
I want to break free !
|
|
|
|
|
Manak
Motocykl: Honda VT 750 83 WSK 125 M06B1 70
Wiek: 49 Dołączył: 23 Paź 2014 Posty: 33 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: 2017-05-28, 22:38
|
|
|
Moja z 83 roku jedzie prosto. I jak się puści kierownice przy większej prędkości trzeba się starać żeby choć trochę zboczyła z kierunku. |
|
|
|
|
Krzysiek
Motocykl: BMW R1200 CL
Dołączył: 05 Maj 2012 Posty: 339 Skąd: BIA
|
Wysłany: 2017-05-28, 22:40
|
|
|
efish napisał/a: | A gdzie ma jechać.. w bok |
noooo może i w bok! i tak czasami powinien! |
|
|
|
|
alabej
ZERO
Motocykl: Dl 650 K9
Dołączył: 01 Gru 2012 Posty: 229 Skąd: kuj-pom
|
Wysłany: 2017-05-29, 20:44
|
|
|
Może zła opona, łożysko główki ramy itp zaprowadź do serwisu |
_________________ Lepiej dobrze umrzeć niż haniebnie żyć. |
|
|
|
|
szlechti
Motocykl: Honda VT750
Wiek: 31 Dołączył: 13 Sie 2016 Posty: 6 Skąd: Włodawa
|
Wysłany: 2017-05-29, 21:34
|
|
|
Też miałem kiedyś takie obawy, że coś z motorem nie tak, bo nie jedzie prosto, tylko znosi go na lekko na prawo. Okazało się, że przyczyną problemu była nierówna jezdnia |
|
|
|
|
petek
Motocykl: Honda Shadow VT750
Wiek: 46 Dołączył: 15 Maj 2017 Posty: 153 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-05-31, 18:10
|
|
|
Aby wyjaśnić wątpliwości zadzwoniłem do autoryzowanego serwisu Hondy w Warszawie. Miły pracownik powiedział, że pomiar geometrii można zrobić (650 zł), ale niezależnie od wyniku nie podejmują się żadnych działań w celu korekcji. Uzasadniał to tym, że w tych motocyklach zdarza się, iż nawet fabrycznie nowe egzemplarze mają tendencję do zmiany kierunku i nic się z tym nie robi. Powiedział, że puszczenie kierownicy w trakcie jazdy nie jest tu żadnym wyznacznikiem zaburzeń w geometrii. Cruisery takie jak Shadow, z racji na swoją budowę, mogą delikatnie zbaczać z kursu w jedną lub drugą stronę. Natomiast ważne jest, aby równomiernie kładł się w czasie pokonywania zakrętów, nie miał tendencji do myszkowania itp. Powiedział też, że jeśli moto ma dołożone sakwy, szybę, kufer itd. to na ogół tej prostej nie będzie trzymał bez przytrzymania kierownicy. Na koniec wyznał, że przekonanie o jeździe "po sznurku" bez trzymania wzięło się z internetowych forów i niemal codziennie dostają telefony z takim zapytaniem jak moje, co ich irytuje, bo każdego muszą wyprowadzać z błędu. |
|
|
|
|
MiSzcz
Michał
Motocykl: VT750 CS RC50 ABS 2011r.
Wiek: 41 Dołączył: 10 Mar 2013 Posty: 319 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2017-05-31, 18:35
|
|
|
To ja się wypowiem ze swojej obserwacji Cienia. Na starej oponie po puszczeniu od razu leciał w prawo ( dodam, że przednia opona była bardziej zjechana z lewej strony), na nowym laczku idzie prosto jeśli oczywiście droga jest prosta jak stół. Natomiast jeśli jest to poprawnie wyprofilowana droga ( która ma garba po środku jezdni), to po puszczeniu kiery moto delikatnie ucieka do rowu. Oczywiście efekt się nasila jak są sakwy i szyba. Wydaje mi się także, że to miało wpływ na wytarcie starej opony bardziej z lewej jej strony ( pomijając, że przez jeden sezon jeździłem na zbyt niskim ciśnieniu, gdyż zapomniałem napompować po zimie i aż wstyd się do tego przyznawać ) |
|
|
|
|
Alabaster
Maciej
Motocykl: VT 1100 C Spirit '03 SC18
Wiek: 52 Dołączył: 18 Paź 2012 Posty: 2823 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-05-31, 22:55
|
|
|
MiSzcz napisał/a: | Natomiast jeśli jest to poprawnie wyprofilowana droga ( która ma garba po środku jezdni) |
Heretyku jeden !
Nawet jak droga nie ma "garba" na środku to i tak i tak może być poprawnie wyprofilowana.
To zależy od kategorii drogi, kategorii ruchu, prędkości projektowej etc, etc ...
Delikatne zbaczanie może być w dużej mierze uzależnione od położenia środka ciężkości maszyny. |
_________________ Silnik, dwa koła i mina wesoła |
|
|
|
|
efish
Maciek
Motocykl: Honda ST1100
Wiek: 47 Dołączył: 18 Sty 2017 Posty: 176 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2017-06-01, 10:07
|
|
|
Przy starej oponie jak puszczałem kierownicę to ta wpadała w takie wibracje że strach było jechać. Po wymianie idzie jak po sznurku. |
_________________ Pozdrawiam
Maciek
I want to break free !
|
|
|
|
|
Dani
Motocykl: VT1300CR, Junak m11/125 :)
Wiek: 49 Dołączył: 11 Paź 2016 Posty: 273 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-06-01, 10:29
|
|
|
Pany, a od czego są cieżaki w kierownicy ??? |
|
|
|
|
Krzysiek
Motocykl: BMW R1200 CL
Dołączył: 05 Maj 2012 Posty: 339 Skąd: BIA
|
Wysłany: 2017-06-01, 17:44
|
|
|
mają zmniejszyć/wyeliminować drgania kierownicy |
|
|
|
|
Ela.M
Motocykl: Shadow vt1100 C2 ACE
Wiek: 62 Dołączyła: 21 Mar 2016 Posty: 21 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 2017-06-02, 19:13
|
|
|
A może przejedź przez kałużę i zobacz ile śladów zostawiasz. Powinien być jeden. |
|
|
|
|
ttm750
Motocykl: Shadow VT750C 1985
Wiek: 57 Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 258 Skąd: CYPR/LIMASSOL
|
Wysłany: 2017-06-02, 22:18
|
|
|
puszczania raczej nie cwiczylem, za to jak kupilem drugi motorek to mialem straszny problem zeby zlozyc go na prawo.
w lewo skrecal normalnie natomiast w prawo zupelnie nie chcial sie klasc.
Jak ogladalem przednia opone byla lekko jakby bardziej zuzyta po lewej stronie.
po zmianie calego przedniego zawieszenia (mialem caly komplet z poprzedniego)proble zniknal jak reka odjal. |
|
|
|
|
|