Klocki hamulcowe do VT 125 |
Autor |
Wiadomość |
Mnich
Very Easy Rider
Motocykl: VT 125
Dołączył: 21 Sty 2015 Posty: 75 Skąd: War Saw
|
Wysłany: 2015-06-26, 15:10 Klocki hamulcowe do VT 125
|
|
|
Hej, czy klocki firmy EBC są dobre? O takie, o Siedzę na Allegro i staram się coś wybrać.
Jakie klocki macie w swoich maszynach? |
_________________ Scio me nihil scire |
|
|
|
|
thommush
Motocykl: VTX 1800 Neo '04
Wiek: 45 Dołączył: 20 Mar 2015 Posty: 311 Skąd: Wwa
|
Wysłany: 2015-06-26, 16:52
|
|
|
EBC produkuje jedne z najlepszych klocków hamulcowych. W swoją Szedołkę zapakowałem też tej firmy a w samochody pakowałem Green Stuff. |
_________________ Always look on the bike side of life |
|
|
|
|
Mnich
Very Easy Rider
Motocykl: VT 125
Dołączył: 21 Sty 2015 Posty: 75 Skąd: War Saw
|
Wysłany: 2015-06-26, 18:01
|
|
|
I wszystko jasne. Dzięki |
_________________ Scio me nihil scire |
|
|
|
|
dest
Motocykl: vt125 06
Dołączył: 24 Cze 2015 Posty: 25 Skąd: wawa
|
Wysłany: 2015-07-31, 07:59
|
|
|
a ktore zakladacie
fa197 ~70 zl
fa197hh ~110 zl
czy moze sfa197? ~20 zl |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9496 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2015-07-31, 11:52
|
|
|
dest napisał/a: | a ktore zakladacie
fa197 ~70 zl
fa197hh ~110 zl
czy moze sfa197? ~20 zl |
FA197 to są klocki standardowe, a FA197HH to są klocki utwardzane, a czy tarcza jest przystosowana do takich klocków? Moim zdaniem raczej nie. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
franke
Motocykl: Honda SHADOW 750 ACE C2 1998
Dołączył: 13 Cze 2017 Posty: 55 Skąd: OST
|
Wysłany: 2017-07-12, 08:35
|
|
|
wybaczcie za tego kotleta ale od 3 dni jestem posiadaczem SHADOW 125. Przednia opona juz wymieniona została mi jeszcze tylna i klocki hamlucowe i tutaj pytanie. z tego tematu juz wiem jakie klocki chce kupic
EBC fa197
Uczę się dopiero grzebać przy moto i sam chciałem wymienić klocki, podobno to raczej proste a instrukcje są na YT ;)
ale często w komentarzach pojawia sie info że trzeba klocki posmarować jakimś klejem albo śruby żeby sie nie odkręcały podczas jazdy ?
czy to prawda i o co dokładnie chodzi ? |
|
|
|
|
OstatniSmok
Motocykl: VT 125 C '99
Wiek: 33 Dołączył: 10 Maj 2017 Posty: 42 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-07-12, 14:25
|
|
|
Witaj - jeśli zmieniasz klocki to polecam kupić wersję EBC FA197HH - czyli sinterowe. Zapewniają dużo lepsze hamowanie - jeżdzę na nich i jestem bardzo zadowolony. Zmierz grubość tarczy. Jeśli jest daleko od limitu jakim jest 3,5 mm i nie można wyczuć rowków, to sintery za szybko jej nie zmęczą, a seryjne hamulce nie grzeszą sprawnością.
Po odkręceniu zacisków czyścimy śruby z resztek starego kleju i przed przykręceniem smarujemy gwinty klejem do gwintów - polecam czerwony, może też być słabszy, niebieski - producenci Loctite, Versachem, K2, i inni. Dostępne w marketach budowlanych, w sklepach z chemią warsztatową etc. |
|
|
|
|
MARQ
f.k.a. Konar
Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014 Posty: 1608 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-07-12, 15:36
|
|
|
się wtrącę... nie kupuj HH bo w przyszłym sezonie kupisz nową tarczę a jest nieco droższa niż drugie klocki zwykłe za 2-3 lata albo lepiej.
jak kupujesz klej do gwintów, to wybieraj taki, który da się odkręcić bez palnika potem (zależy od producenta ale mają po 3 różne moce w ofercie) i dajesz po kropli tylko na te śruby, co łapią zacisk do widelca.
nigdzie indziej nie dawaj - ani na klocki ani na śruby mocujące klocki w zacisku.
to się nazywa np. loctite
jak wyjmiesz klocki to sprawdź i wyczyść od razu cały zacisk (tłoczki, uszczelki)
zobacz co ja miałem u siebie:
brudne tłoczki, zacisk z syfem pod uszczelkami
na końcu są foto zacisku po czyszczeniu i tłoczki tylko te małe wżery na tłoczkach mnie zastanawiają... na razie problemów nie mam - co dalej zobaczymy.
musiałem oprócz klocków dokupić zestaw naprawczy zacisku, np. taki ze smarem nawet:
link
no i oczywiście płyn. |
|
|
|
|
franke
Motocykl: Honda SHADOW 750 ACE C2 1998
Dołączył: 13 Cze 2017 Posty: 55 Skąd: OST
|
Wysłany: 2017-07-12, 16:51
|
|
|
MARQ napisał/a: | się wtrącę... nie kupuj HH bo w przyszłym sezonie kupisz nową tarczę a jest nieco droższa niż drugie klocki zwykłe za 2-3 lata albo lepiej.
jak kupujesz klej do gwintów, to wybieraj taki, który da się odkręcić bez palnika potem (zależy od producenta ale mają po 3 różne moce w ofercie) i dajesz po kropli tylko na te śruby, co łapią zacisk do widelca.
nigdzie indziej nie dawaj - ani na klocki ani na śruby mocujące klocki w zacisku.
to się nazywa np. loctite
jak wyjmiesz klocki to sprawdź i wyczyść od razu cały zacisk (tłoczki, uszczelki)
zobacz co ja miałem u siebie:
brudne tłoczki, zacisk z syfem pod uszczelkami
na końcu są foto zacisku po czyszczeniu i tłoczki tylko te małe wżery na tłoczkach mnie zastanawiają... na razie problemów nie mam - co dalej zobaczymy.
musiałem oprócz klocków dokupić zestaw naprawczy zacisku, np. taki ze smarem nawet:
link
no i oczywiście płyn. |
Czuje leciutki rant na tarczy.
Kupię klocki standardowe nie HH tak myślę.
Klej zaraz zobaczę w Castoramie bo tam będę ;)
Nie zamierzam wymienić płynu hamulcowego bo jest ok nawet bardzo ok, chyba nie muszę tego robić?
Czerpie przyjemność z dłubania przy moto. Koszty wymiany klocków z klockami to 160zl przeszło mi na myśl czy warto ;)
Na pewno warto się czegoś nauczyć :)
Dzieki za wszystki info. Postaram sie sam ogarnac temat.
....
im więcej się czyta tym więcej jestem głupi sfa197 to to samo co fa197 ? bądź tu mądry ? wszyscy jeżdżą na ebc ? |
|
|
|
|
MARQ
f.k.a. Konar
Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014 Posty: 1608 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-07-12, 23:03
|
|
|
bez spuszczenia płynu nie sprawdzisz uszczelek tłoczków,
ale za to pompując klamką wysuniesz tłoczki prawie do końca i zobaczysz ich stan a to będzie świadczyło o uszczelkach.
- tylko uważaj i podłóż tam coś.. najlepiej klocek stary - bo żeby wsunąć tłoczki z powrotem to śrubokrętem tam musisz podważyć, żebyś wtedy nowego klocka nie uszkodził ;)
będzie ok. |
|
|
|
|
franke
Motocykl: Honda SHADOW 750 ACE C2 1998
Dołączył: 13 Cze 2017 Posty: 55 Skąd: OST
|
|
|
|
|
Henry
Motocykl: Honda Shadow VT 125
Dołączył: 05 Cze 2016 Posty: 27 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 2017-07-25, 23:08
|
|
|
Wymieniłem tydzień temu firmy EBC -SFA197,zrobione narazie ok.60km,jakby trochę słabsze hamowanie, ale myślę że to kwestia dotarcia z tarczą,czekam na weekend zrobię coś więcej kilosów i sie zobaczy, powinno być lepiej. |
_________________ najpiękniejsza muzyka to ryk silnika (: |
|
|
|
|
franke
Motocykl: Honda SHADOW 750 ACE C2 1998
Dołączył: 13 Cze 2017 Posty: 55 Skąd: OST
|
Wysłany: 2017-07-26, 07:06
|
|
|
ja zrobiłem 300km i wydaj mi się ok. Stare klocki miałem zjechane więc trudno porównać |
|
|
|
|
|