Hej, czy klocki firmy EBC są dobre? O takie, o Siedzę na Allegro i staram się coś wybrać.
Jakie klocki macie w swoich maszynach?
Odpowiedz do tematu
: Klocki hamulcowe do VT 125
Scio me nihil scire
:
EBC produkuje jedne z najlepszych klocków hamulcowych. W swoją Szedołkę zapakowałem też tej firmy a w samochody pakowałem Green Stuff.
Always look on the bike side of life
:
I wszystko jasne. Dzięki
Scio me nihil scire
:
a ktore zakladacie
fa197 ~70 zl
fa197hh ~110 zl
czy moze sfa197? ~20 zl
fa197 ~70 zl
fa197hh ~110 zl
czy moze sfa197? ~20 zl
:
FA197 to są klocki standardowe, a FA197HH to są klocki utwardzane, a czy tarcza jest przystosowana do takich klocków? Moim zdaniem raczej nie.
dest napisał/a: |
a ktore zakladacie
fa197 ~70 zl fa197hh ~110 zl czy moze sfa197? ~20 zl |
FA197 to są klocki standardowe, a FA197HH to są klocki utwardzane, a czy tarcza jest przystosowana do takich klocków? Moim zdaniem raczej nie.
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
wybaczcie za tego kotleta ale od 3 dni jestem posiadaczem SHADOW 125. Przednia opona juz wymieniona została mi jeszcze tylna i klocki hamlucowe i tutaj pytanie. z tego tematu juz wiem jakie klocki chce kupic
EBC fa197
Uczę się dopiero grzebać przy moto i sam chciałem wymienić klocki, podobno to raczej proste a instrukcje są na YT ;)
ale często w komentarzach pojawia sie info że trzeba klocki posmarować jakimś klejem albo śruby żeby sie nie odkręcały podczas jazdy ?
czy to prawda i o co dokładnie chodzi ?
EBC fa197
Uczę się dopiero grzebać przy moto i sam chciałem wymienić klocki, podobno to raczej proste a instrukcje są na YT ;)
ale często w komentarzach pojawia sie info że trzeba klocki posmarować jakimś klejem albo śruby żeby sie nie odkręcały podczas jazdy ?
czy to prawda i o co dokładnie chodzi ?
:
Witaj - jeśli zmieniasz klocki to polecam kupić wersję EBC FA197HH - czyli sinterowe. Zapewniają dużo lepsze hamowanie - jeżdzę na nich i jestem bardzo zadowolony. Zmierz grubość tarczy. Jeśli jest daleko od limitu jakim jest 3,5 mm i nie można wyczuć rowków, to sintery za szybko jej nie zmęczą, a seryjne hamulce nie grzeszą sprawnością.
Po odkręceniu zacisków czyścimy śruby z resztek starego kleju i przed przykręceniem smarujemy gwinty klejem do gwintów - polecam czerwony, może też być słabszy, niebieski - producenci Loctite, Versachem, K2, i inni. Dostępne w marketach budowlanych, w sklepach z chemią warsztatową etc.
Po odkręceniu zacisków czyścimy śruby z resztek starego kleju i przed przykręceniem smarujemy gwinty klejem do gwintów - polecam czerwony, może też być słabszy, niebieski - producenci Loctite, Versachem, K2, i inni. Dostępne w marketach budowlanych, w sklepach z chemią warsztatową etc.
:
się wtrącę... nie kupuj HH bo w przyszłym sezonie kupisz nową tarczę a jest nieco droższa niż drugie klocki zwykłe za 2-3 lata albo lepiej.
jak kupujesz klej do gwintów, to wybieraj taki, który da się odkręcić bez palnika potem (zależy od producenta ale mają po 3 różne moce w ofercie) i dajesz po kropli tylko na te śruby, co łapią zacisk do widelca.
nigdzie indziej nie dawaj - ani na klocki ani na śruby mocujące klocki w zacisku.
to się nazywa np. loctite
jak wyjmiesz klocki to sprawdź i wyczyść od razu cały zacisk (tłoczki, uszczelki)
zobacz co ja miałem u siebie:
brudne tłoczki, zacisk z syfem pod uszczelkami
na końcu są foto zacisku po czyszczeniu i tłoczki tylko te małe wżery na tłoczkach mnie zastanawiają... na razie problemów nie mam - co dalej zobaczymy.
musiałem oprócz klocków dokupić zestaw naprawczy zacisku, np. taki ze smarem nawet:
link
no i oczywiście płyn.
jak kupujesz klej do gwintów, to wybieraj taki, który da się odkręcić bez palnika potem (zależy od producenta ale mają po 3 różne moce w ofercie) i dajesz po kropli tylko na te śruby, co łapią zacisk do widelca.
nigdzie indziej nie dawaj - ani na klocki ani na śruby mocujące klocki w zacisku.
to się nazywa np. loctite
jak wyjmiesz klocki to sprawdź i wyczyść od razu cały zacisk (tłoczki, uszczelki)
zobacz co ja miałem u siebie:
brudne tłoczki, zacisk z syfem pod uszczelkami
na końcu są foto zacisku po czyszczeniu i tłoczki tylko te małe wżery na tłoczkach mnie zastanawiają... na razie problemów nie mam - co dalej zobaczymy.
musiałem oprócz klocków dokupić zestaw naprawczy zacisku, np. taki ze smarem nawet:
link
no i oczywiście płyn.
:
Czuje leciutki rant na tarczy.
Kupię klocki standardowe nie HH tak myślę.
Klej zaraz zobaczę w Castoramie bo tam będę ;)
Nie zamierzam wymienić płynu hamulcowego bo jest ok nawet bardzo ok, chyba nie muszę tego robić?
Czerpie przyjemność z dłubania przy moto. Koszty wymiany klocków z klockami to 160zl przeszło mi na myśl czy warto ;)
Na pewno warto się czegoś nauczyć :)
Dzieki za wszystki info. Postaram sie sam ogarnac temat.
....
im więcej się czyta tym więcej jestem głupi sfa197 to to samo co fa197 ? bądź tu mądry ? wszyscy jeżdżą na ebc ?
MARQ napisał/a: |
się wtrącę... nie kupuj HH bo w przyszłym sezonie kupisz nową tarczę a jest nieco droższa niż drugie klocki zwykłe za 2-3 lata albo lepiej.
jak kupujesz klej do gwintów, to wybieraj taki, który da się odkręcić bez palnika potem (zależy od producenta ale mają po 3 różne moce w ofercie) i dajesz po kropli tylko na te śruby, co łapią zacisk do widelca. nigdzie indziej nie dawaj - ani na klocki ani na śruby mocujące klocki w zacisku. to się nazywa np. loctite jak wyjmiesz klocki to sprawdź i wyczyść od razu cały zacisk (tłoczki, uszczelki) zobacz co ja miałem u siebie: brudne tłoczki, zacisk z syfem pod uszczelkami na końcu są foto zacisku po czyszczeniu i tłoczki tylko te małe wżery na tłoczkach mnie zastanawiają... na razie problemów nie mam - co dalej zobaczymy. musiałem oprócz klocków dokupić zestaw naprawczy zacisku, np. taki ze smarem nawet: link no i oczywiście płyn. |
Czuje leciutki rant na tarczy.
Kupię klocki standardowe nie HH tak myślę.
Klej zaraz zobaczę w Castoramie bo tam będę ;)
Nie zamierzam wymienić płynu hamulcowego bo jest ok nawet bardzo ok, chyba nie muszę tego robić?
Czerpie przyjemność z dłubania przy moto. Koszty wymiany klocków z klockami to 160zl przeszło mi na myśl czy warto ;)
Na pewno warto się czegoś nauczyć :)
Dzieki za wszystki info. Postaram sie sam ogarnac temat.
....
im więcej się czyta tym więcej jestem głupi sfa197 to to samo co fa197 ? bądź tu mądry ? wszyscy jeżdżą na ebc ?
:
bez spuszczenia płynu nie sprawdzisz uszczelek tłoczków,
ale za to pompując klamką wysuniesz tłoczki prawie do końca i zobaczysz ich stan a to będzie świadczyło o uszczelkach.
- tylko uważaj i podłóż tam coś.. najlepiej klocek stary - bo żeby wsunąć tłoczki z powrotem to śrubokrętem tam musisz podważyć, żebyś wtedy nowego klocka nie uszkodził ;)
będzie ok.
ale za to pompując klamką wysuniesz tłoczki prawie do końca i zobaczysz ich stan a to będzie świadczyło o uszczelkach.
- tylko uważaj i podłóż tam coś.. najlepiej klocek stary - bo żeby wsunąć tłoczki z powrotem to śrubokrętem tam musisz podważyć, żebyś wtedy nowego klocka nie uszkodził ;)
będzie ok.
:
Dzięki za rady. Klocki hamulcowe wymienione. Faktycznie prosta sprawa. pomógł mi ten filmik
https://www.youtube.com/w...lMBrhzg4&t=306s
https://www.youtube.com/w...lMBrhzg4&t=306s
:
Wymieniłem tydzień temu firmy EBC -SFA197,zrobione narazie ok.60km,jakby trochę słabsze hamowanie, ale myślę że to kwestia dotarcia z tarczą,czekam na weekend zrobię coś więcej kilosów i sie zobaczy, powinno być lepiej.
najpiękniejsza muzyka to ryk silnika (:
:
Odpowiedz do tematu
ja zrobiłem 300km i wydaj mi się ok. Stare klocki miałem zjechane więc trudno porównać