/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
pali bezpiecznik ign. start.
Autor Wiadomość
Trom 
Tomek


Motocykl: VT750 05r,ST1300
Wiek: 54
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 2618
Skąd: Otwock
Wysłany: 2017-06-19, 19:59   

Jeżeli pali bezpiecznik to gdzieś się robi zwarcie , trzeba szukać ;-)
_________________
Pozdrawiam wszystkie motocyklistki i motocyklistów !!!
 
 
adam3911 


Motocykl: xl 1000 03
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 2113
Skąd: warszawa

Wysłany: 2017-06-19, 20:33   

montek napisał/a:
i... pali go w momencie przekręcenia kluczyka w stacyjce, i co z tym fantem?


Jak to co? Zeby go nie palic nie przekrecaj kluczyka :-)
Albo schemat inst, sprawdzic co to za obwód i szukac przebicia.
 
 
montek 


Motocykl: VT 1100 Spirit
Wiek: 41
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 480
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2017-06-19, 20:36   

no własnie jutro podrukuje sobie schematy i wykręcę całą stacyjkę z kablami, i będę szukał,bo dziś 3 km pchania hanki po mieście trochę mnie zmęczyło :-|
 
 
adam3911 


Motocykl: xl 1000 03
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 2113
Skąd: warszawa

Wysłany: 2017-06-19, 21:47   

montek napisał/a:
no własnie jutro podrukuje sobie schematy i wykręcę całą stacyjkę z kablami, i będę szukał,bo dziś 3 km pchania hanki po mieście trochę mnie zmęczyło :-|


Zanim wykrecisz stacyjke zdejmij bak, siedzenie i popatrz na wiazke, w lampiw tez popatrz, tam jest ciasno
 
 
montek 


Motocykl: VT 1100 Spirit
Wiek: 41
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 480
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2017-06-26, 20:43   

Hej, po ostatnim spotkaniu w Cafe, trochę się wyklarowalo , to znaczy pomogliscie znaleźć mi ewentualny problem, niestety tak ja zalalem że nie idzie jej odpalić, po wykreceniu świec, stwierdziłem, że je wymienię, nie wiem czy to pomoże, mam na oku cewki z kablami od dokładnie mojego modelu, i się tak zastanawiam, czy wziąć i ewentualnie mieć na zapas, czy raczej tak jak patrzyliscie po układzie kabli to prawie na bank cewki?
 
 
montek 


Motocykl: VT 1100 Spirit
Wiek: 41
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 480
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2017-06-27, 17:19   

Powoli powoli dochodzę do tego zasilanie a dokładnie te cienkie kabelki zasilające zamieniłem miejscami. I teraz przednia iskrzy A tylna nie wniosek z tego taki że kable zasilające do jednej z cewek, dokładnie przedniej gdzieś są uszkodzone.
Edit:
właśnie jestem po 4 godzinach walki. rozwinąłem prawie całą wiązkę i sprawdziłem wszystko do wysokości kranika baku, kable ok. ( przetarty był od dobrej cewki (Y/Bu) ale go zlutowałem i zabezpieczyłem))
znalazłem przed chwilą temat na zagranicznym forum
http://www.hondashadow.ne...ition-coil.html
co w połączeniu ze schematem ogólnym (załącznik)
wskazywałoby na błąd ICM

najgrsze w tym jest to że teraz musze się uczyć pomiarów omomierzem bo za cholercię nie pamietam jak to się robiło, chyba że ma ktoś do wypięcia moduł :chytrusek: i sprawdzenia ze mną u mnie czy to to.
Prosze o rady bo mam czas do piątku żeby go zrobić

edit2: choć widzę , że gdzieś podpowiadano że impulsator...
edit 3: na schemacie Bu/Y idzie jeszcze do "Fuel cutoff releay" Mini 3p :roll: ???

ICM.jpg
Plik ściągnięto 42 raz(y) 74,52 KB

 
 
Skorupek 


Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 37
Dołączył: 21 Wrz 2011
Posty: 1180
Skąd: Morszków/WSK, Marki
Wysłany: 2017-06-28, 15:47   

impulsator raczej nie bo on daje sygnał iskry na moduł i jak on by szwankował to na każdej cewce byłby problem.
 
 
montek 


Motocykl: VT 1100 Spirit
Wiek: 41
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 480
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2017-06-28, 18:29   

Skorupek, czyli o jeden powód mniej :).

zanim mnie przegoniły pioruny zdążyłem omomierzem sprawdzić takie oto rzeczy (nie znam się więc nawet nie wiem czy dobrze sprawdzałem...
legenda: cewka przód -FR
cewka tył -RR
Fuel cut off relay - FCO
ICM-ICM
pomiar omomierzem elektronicznym

FR(Bu/Y) do FCO (Bu/Y) bez odłączonego ICM = 0 om
RR (Y/Bu) do FCO (Bu/Y) bez odłączonego ICM = 8,8 om

FR(Bu/Y) do FCO (Bu/Y) bez odłączonego ICM = 0 om
RR (Y/Bu) do FCO (Bu/Y) bez odłączonego ICM = BRAK WSKAZAŃ

przy odpiętym ICM dodatkowo sprawdziłem:

Bu/Y z FR do kabla Bu/Y w kostce dochodzącej do ICM= 0 om
Y/Bu z RR do kabla Y/Bu w kostce dochodzącej do ICM= 0 om

kabel Bu/Y z FCO do Bu/Y w kostce dochodzącej do ICM= 0 om
kabel Bu/Y z FCO do Y/Bu w kostce dochodzącej do ICM= brak wskazań

schemat w linku
https://www.fotosik.pl/zd...19bd2fcc5fae071

Przypominam że nie iskrzy przednia cewka FR, ale jest sprawna bo iskrzy jak się podepnie napięcie z tylnej , kable wychodzi na to że przepływ mają
Palenie bezpiecznika mogło być związane z inną sprawą (wcześniej w postach wspomniałem o przetartym kablu sprawnej tylnej cewki- i to mogło być problemem palenia bezp. 10A)
niemniej kilkukrotne jego spalenie mogło skopać ICM, ale nie wiem jak go sprawdzić czy jest ok?
:omg:
chyba zacznę rozglądać się za lawetą, Adam masz czas?
 
 
montek 


Motocykl: VT 1100 Spirit
Wiek: 41
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 480
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2017-08-25, 10:40   

Aktualizacja statusu, coś się bis szykuje puszką, poszukuje obecnie sterownika MCKA A N93K na 22 piny, kolega Adam ostatecznie potwierdził, że to najprawdopodobniej ta część, niestety w polskim necie próżno szukać, ryzykownie kupować coś takiego : http://www.ebay.ie/itm/20...B8AAOSwOu5ZnH5N
czy ktoś posiada na sprzedaż, ponadto mam pytanie bo w ostateczności jest oryginał, który znalazłem za 325 dolarów, ale symbol części jest zupełnie inny "30410-MAA-A01"
http://www.hondapartshous...ion-control-cdi
Czy ktoś potwierdzi że to pasuje do mojej vt 1100 c 2001 sc18 (taką jak miał kiedyś Todek ;-)
szlag jasny :-x
Edit: towar kupiony może na bisa się uda
 
 
dyniek 
Piotrek


Motocykl: VT500->VT1100->VTX1300
Wiek: 53
Dołączył: 23 Wrz 2014
Posty: 436
Skąd: Garbatka WKZ
Wysłany: 2017-08-25, 16:36   

Hej.
Umknął mi gdzieś ten temat, a ostatnio u siebie zauważyłem podobny problem. Moto po krótkim postoju, np. tankowaniu, odpalam, przejeżdżam 100m i gaśnie. Wywala właśnie ten bezpiecznik. Wymiana bezpiecznika, odpalam i jadę dalej. Dwa razy mi się coś takiego zdarzyło, zawsze po krótkim postoju. Zastanawiam się, czy ma to znaczenie, że świece mam NGK DP a nie DPR, czyli bez opornika i dodatkowo żarówkę ledową H4 z jakąś przetwornicą czy stabilizatorem napięcia. Może ciut większy bezpiecznik by pomógł?
_________________
Piotrek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM