pali bezpiecznik ign. start. |
Autor |
Wiadomość |
Trom
Tomek
Motocykl: VT750 05r,ST1300
Wiek: 54 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 2618 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2017-06-19, 19:59
|
|
|
Jeżeli pali bezpiecznik to gdzieś się robi zwarcie , trzeba szukać |
_________________ Pozdrawiam wszystkie motocyklistki i motocyklistów !!! |
|
|
|
|
adam3911
Motocykl: xl 1000 03
Dołączył: 24 Sie 2007 Posty: 2113 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2017-06-19, 20:33
|
|
|
montek napisał/a: | i... pali go w momencie przekręcenia kluczyka w stacyjce, i co z tym fantem? |
Jak to co? Zeby go nie palic nie przekrecaj kluczyka
Albo schemat inst, sprawdzic co to za obwód i szukac przebicia. |
|
|
|
|
montek
Motocykl: VT 1100 Spirit
Wiek: 41 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 480 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 2017-06-19, 20:36
|
|
|
no własnie jutro podrukuje sobie schematy i wykręcę całą stacyjkę z kablami, i będę szukał,bo dziś 3 km pchania hanki po mieście trochę mnie zmęczyło |
|
|
|
|
adam3911
Motocykl: xl 1000 03
Dołączył: 24 Sie 2007 Posty: 2113 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2017-06-19, 21:47
|
|
|
montek napisał/a: | no własnie jutro podrukuje sobie schematy i wykręcę całą stacyjkę z kablami, i będę szukał,bo dziś 3 km pchania hanki po mieście trochę mnie zmęczyło |
Zanim wykrecisz stacyjke zdejmij bak, siedzenie i popatrz na wiazke, w lampiw tez popatrz, tam jest ciasno |
|
|
|
|
montek
Motocykl: VT 1100 Spirit
Wiek: 41 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 480 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 2017-06-26, 20:43
|
|
|
Hej, po ostatnim spotkaniu w Cafe, trochę się wyklarowalo , to znaczy pomogliscie znaleźć mi ewentualny problem, niestety tak ja zalalem że nie idzie jej odpalić, po wykreceniu świec, stwierdziłem, że je wymienię, nie wiem czy to pomoże, mam na oku cewki z kablami od dokładnie mojego modelu, i się tak zastanawiam, czy wziąć i ewentualnie mieć na zapas, czy raczej tak jak patrzyliscie po układzie kabli to prawie na bank cewki? |
|
|
|
|
montek
Motocykl: VT 1100 Spirit
Wiek: 41 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 480 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 2017-06-27, 17:19
|
|
|
Powoli powoli dochodzę do tego zasilanie a dokładnie te cienkie kabelki zasilające zamieniłem miejscami. I teraz przednia iskrzy A tylna nie wniosek z tego taki że kable zasilające do jednej z cewek, dokładnie przedniej gdzieś są uszkodzone.
Edit:
właśnie jestem po 4 godzinach walki. rozwinąłem prawie całą wiązkę i sprawdziłem wszystko do wysokości kranika baku, kable ok. ( przetarty był od dobrej cewki (Y/Bu) ale go zlutowałem i zabezpieczyłem))
znalazłem przed chwilą temat na zagranicznym forum
http://www.hondashadow.ne...ition-coil.html
co w połączeniu ze schematem ogólnym (załącznik)
wskazywałoby na błąd ICM
najgrsze w tym jest to że teraz musze się uczyć pomiarów omomierzem bo za cholercię nie pamietam jak to się robiło, chyba że ma ktoś do wypięcia moduł i sprawdzenia ze mną u mnie czy to to.
Prosze o rady bo mam czas do piątku żeby go zrobić
edit2: choć widzę , że gdzieś podpowiadano że impulsator...
edit 3: na schemacie Bu/Y idzie jeszcze do "Fuel cutoff releay" Mini 3p ???
ICM.jpg
|
|
Plik ściągnięto 42 raz(y) 74,52 KB |
|
|
|
|
|
Skorupek
Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 37 Dołączył: 21 Wrz 2011 Posty: 1180 Skąd: Morszków/WSK, Marki
|
Wysłany: 2017-06-28, 15:47
|
|
|
impulsator raczej nie bo on daje sygnał iskry na moduł i jak on by szwankował to na każdej cewce byłby problem. |
|
|
|
|
montek
Motocykl: VT 1100 Spirit
Wiek: 41 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 480 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 2017-06-28, 18:29
|
|
|
Skorupek, czyli o jeden powód mniej :).
zanim mnie przegoniły pioruny zdążyłem omomierzem sprawdzić takie oto rzeczy (nie znam się więc nawet nie wiem czy dobrze sprawdzałem...
legenda: cewka przód -FR
cewka tył -RR
Fuel cut off relay - FCO
ICM-ICM
pomiar omomierzem elektronicznym
FR(Bu/Y) do FCO (Bu/Y) bez odłączonego ICM = 0 om
RR (Y/Bu) do FCO (Bu/Y) bez odłączonego ICM = 8,8 om
FR(Bu/Y) do FCO (Bu/Y) bez odłączonego ICM = 0 om
RR (Y/Bu) do FCO (Bu/Y) bez odłączonego ICM = BRAK WSKAZAŃ
przy odpiętym ICM dodatkowo sprawdziłem:
Bu/Y z FR do kabla Bu/Y w kostce dochodzącej do ICM= 0 om
Y/Bu z RR do kabla Y/Bu w kostce dochodzącej do ICM= 0 om
kabel Bu/Y z FCO do Bu/Y w kostce dochodzącej do ICM= 0 om
kabel Bu/Y z FCO do Y/Bu w kostce dochodzącej do ICM= brak wskazań
schemat w linku
https://www.fotosik.pl/zd...19bd2fcc5fae071
Przypominam że nie iskrzy przednia cewka FR, ale jest sprawna bo iskrzy jak się podepnie napięcie z tylnej , kable wychodzi na to że przepływ mają
Palenie bezpiecznika mogło być związane z inną sprawą (wcześniej w postach wspomniałem o przetartym kablu sprawnej tylnej cewki- i to mogło być problemem palenia bezp. 10A)
niemniej kilkukrotne jego spalenie mogło skopać ICM, ale nie wiem jak go sprawdzić czy jest ok?
chyba zacznę rozglądać się za lawetą, Adam masz czas? |
|
|
|
|
montek
Motocykl: VT 1100 Spirit
Wiek: 41 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 480 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 2017-08-25, 10:40
|
|
|
Aktualizacja statusu, coś się bis szykuje puszką, poszukuje obecnie sterownika MCKA A N93K na 22 piny, kolega Adam ostatecznie potwierdził, że to najprawdopodobniej ta część, niestety w polskim necie próżno szukać, ryzykownie kupować coś takiego : http://www.ebay.ie/itm/20...B8AAOSwOu5ZnH5N
czy ktoś posiada na sprzedaż, ponadto mam pytanie bo w ostateczności jest oryginał, który znalazłem za 325 dolarów, ale symbol części jest zupełnie inny "30410-MAA-A01"
http://www.hondapartshous...ion-control-cdi
Czy ktoś potwierdzi że to pasuje do mojej vt 1100 c 2001 sc18 (taką jak miał kiedyś Todek
szlag jasny
Edit: towar kupiony może na bisa się uda |
|
|
|
|
dyniek
Piotrek
Motocykl: VT500->VT1100->VTX1300
Wiek: 53 Dołączył: 23 Wrz 2014 Posty: 436 Skąd: Garbatka WKZ
|
Wysłany: 2017-08-25, 16:36
|
|
|
Hej.
Umknął mi gdzieś ten temat, a ostatnio u siebie zauważyłem podobny problem. Moto po krótkim postoju, np. tankowaniu, odpalam, przejeżdżam 100m i gaśnie. Wywala właśnie ten bezpiecznik. Wymiana bezpiecznika, odpalam i jadę dalej. Dwa razy mi się coś takiego zdarzyło, zawsze po krótkim postoju. Zastanawiam się, czy ma to znaczenie, że świece mam NGK DP a nie DPR, czyli bez opornika i dodatkowo żarówkę ledową H4 z jakąś przetwornicą czy stabilizatorem napięcia. Może ciut większy bezpiecznik by pomógł? |
_________________ Piotrek |
|
|
|
|
|