Akumulator i rozrusznik |
Autor |
Wiadomość |
saretar
known as: mikmac
Motocykl: Suzuki V-STROM DL650A '11
Wiek: 44 Dołączył: 21 Lip 2008 Posty: 781 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2009-02-28, 19:11 Akumulator i rozrusznik
|
|
|
Zaczynam sie wkurzac. Kupilem nowy Aku yuasa. Najpierw go niby zle naladowalem - wiec poszedl do zakladu. Tam go niby sprawdzili, naladowali porzadnie - mowia jest OK.
Podlaczam do moto - znow kupa. Jak wcisne starter to pokreci 3-4 obroty silnika i siada. Wystarczy chwile odczekac i znow zakreci 2-3 sekundy. Iskra jest praktycznie tylko raz na kazdej swiecy - za drugim obrotem silnika juz napiecie jest za niskie i nie przeskakuje. I tak w kolko. 2-3 minuty odczekac i znow mozna chwile zakrecic. Ale to nic nie daje.
Pod obciazeniem napiecie (czyli jak wcisne starter) aku spada do mniej wiecej 9V, moze 9,5V. Czy to poprawna wartosc?
Napiecie w spoczynku na aku to 12,73, gestosc prawidlowa.
czy cos z moim moto jest nie tak (zbyt duze opory) czy to aku jest do bani i trzeba reklamowac? |
_________________ "trzeba się tylko dobrze napędzić..." @by Radosław |
Ostatnio zmieniony przez saretar 2009-03-03, 10:30, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
opel3366
Robert
Motocykl: VTX 1800 N
Wiek: 50 Dołączył: 20 Sty 2007 Posty: 1102 Skąd: Wejherowo
|
Wysłany: 2009-02-28, 19:15
|
|
|
Jeżeli aku jest nowe to obstawiałbym kable , klemy albo inne połączenia.
Może jakieś przebicie ?
Sprawdz najpierw to |
_________________ Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż cięzko ich czasem wyprzedzić... |
|
|
|
|
maly_tomi
dr inż. Klapek
Motocykl: VT 1100 C3 99
Wiek: 39 Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 1163 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2009-02-28, 20:14
|
|
|
Jeśli masz zwarcie na rozruszniku to taki efekt jest możliwy. Ciekawe jaki prąd płynie przy rozruchu. Masz może miernik cęgowy do pomiaru prądu stałego ? |
_________________ Honda Shadow VT1100 C3X Aero - Tarantella
BMW F800GS 2008 - Apache
MW750 - Kaśka
Dr650
Podróże. Te małe i te duże - Galactic Adventure |
|
|
|
|
Sasin
Tomek
Motocykl: był VT 1100 C; GS1150
Wiek: 56 Dołączył: 15 Wrz 2007 Posty: 650 Skąd: Działdowo NDZ
|
Wysłany: 2009-03-01, 12:13
|
|
|
Sprawdź instalacje, na bank jest coś w obwodzie rozrusznika lub w nim samym. Najprwdopodobniej na skutek zwarcia pewnie w rozruszniku jest zbyt duży prąd rozruchowy i dla tego tak się dzieje. |
_________________ Tomek :)
www.moje-dzialdowo.pl
Interaktywne Muzeum Pogranicza - ZAPRASZAM
http://www.muzeum.dzialdowo.pl/ |
|
|
|
|
saretar
known as: mikmac
Motocykl: Suzuki V-STROM DL650A '11
Wiek: 44 Dołączył: 21 Lip 2008 Posty: 781 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2009-03-01, 19:26
|
|
|
ok, mozna zmierzyc prad pobierany przy starcie cegowym amperomierzem, tylko nigdzie nie moge znalezc wartosci prawidlowej - ani w sieci ani w serwisowce.
A bez tej wiedzy sam wynik nic nie da, bo nie ma odniesienia.
Zreszta sprawdzilem, ze wykrecenie rozrusznika jest dosc proste, wiec chyba od tego zaczne i dokladnie go pomierze. |
_________________ "trzeba się tylko dobrze napędzić..." @by Radosław |
|
|
|
|
saretar
known as: mikmac
Motocykl: Suzuki V-STROM DL650A '11
Wiek: 44 Dołączył: 21 Lip 2008 Posty: 781 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2009-03-02, 20:06
|
|
|
ok, troche posprawdzalem.
Kable i styki - pierwyj sort. Na bank nie maja 20 lat, bo nie ma na nich nawet sladu sniedzi.
Nie mialem jak podejsc z kablami rozruchowymi do plusa w rozruszniku, a balem sie zewrzec z obudowa i w koncu nie spialem aku z rozrusznikiem na krotko wiec nie jestem pewien czy to nie przekaznik przypadkiem, ale....
ale wyjalem i rozebralem rozrusznik :)
No nie wyglada ladnie - a dokladnie smierdzi. Ekhem... j*bie mi w calym mieszkaniu spalenizna weglowa :/ To, ze wszystko w pyle weglowym to rozumiem - szczotki sie scieraja, ale zeby tak smierdzial? Obawiam sie, ze spalil sie ktorys zwoj w komutatorze (tak to sie chyba nazywa), ktory nota bene jest z wierzchu lekko... pordzewialy.
Szczotki maja okolo 1 cm dlugosci roboczej i nie wyglada aby zmiescily sie tam dluzsze. Z diagramow honda-parts nie jestem w stanie stwierdzic jakiej dlugosci sa nowki.
Jezeli spalilo sie ktores uzwojenie to jest to naprawialne? Bo ten caly wirnik nie wyglada na rozbieralny :/ A tej czesci nie ma do kupienia, tylko caly rozrusznik, a to kurcze 390$ :/ |
_________________ "trzeba się tylko dobrze napędzić..." @by Radosław |
Ostatnio zmieniony przez saretar 2009-03-02, 21:42, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
maly_tomi
dr inż. Klapek
Motocykl: VT 1100 C3 99
Wiek: 39 Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 1163 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2009-03-02, 21:39
|
|
|
sa takie majstry co przezwajaja wirniki.
Ale mozesz go pomierzyc. W serwisowce jest napisane jak, o ile dobrze pamietam.
A jesli nie ma to sprawdz kazdy wycinek komutatora czy nie ma zwarcia z walem.
Niestety zwarcie miedzy uzwojeniami juz jest trudniej zidentyfikowac. |
_________________ Honda Shadow VT1100 C3X Aero - Tarantella
BMW F800GS 2008 - Apache
MW750 - Kaśka
Dr650
Podróże. Te małe i te duże - Galactic Adventure |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9499 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2009-03-02, 22:01
|
|
|
Nowy rozrusznik to faktycznie dużo kasy. Ale widziałem na Allegro rozruszniki po 200-300 zeta. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
Marcin Racibory
Marcin
Motocykl: Honda Shadow VT500C 1985 vt 1100 z1988
Wiek: 53 Dołączył: 22 Sty 2009 Posty: 553 Skąd: Nowe Racibory
|
Wysłany: 2009-03-02, 22:32
|
|
|
600 353 620 To numer do gościa z Radomia od którego kupiłem swoje moto mówił,że może też załatwić części. |
_________________ Ze mną jak z dzieckiem.
Za rączkę i na piwo. |
|
|
|
|
Sakis
Motocykl: Honda Shadow VT600C
Wiek: 44 Dołączył: 03 Maj 2008 Posty: 477 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2009-03-03, 00:15
|
|
|
Dobrze przewinięte uzwojenie jest często lepsze od oryginalnego
Ja osobiście wolał bym przewijać jak kupić używane niewiadomo co
może dlatego że dość często oddawałem silniki do przewijania i o niebo lepiej działały np. w napędach do bram rolet itp
Pomierzyć uzwojenie trzeba pod obciążeniem bo bez może wyjść że jest sprawne a wcale nie musi |
|
|
|
|
Dyzio
SGW IPA
Motocykl: Yamaha Royal Star Venture 2005
Wiek: 46 Dołączył: 27 Paź 2008 Posty: 853 Skąd: Warszawa - Targówek
|
Wysłany: 2009-03-03, 08:24
|
|
|
Ja swój rozrusznik oddałem do regeneracji do:
2M Auto-Elektro
Marek Młodowiec
ul. Spytka z Melsztyna 9B
+48226795400
03-671 Warszawa
(na tyłach OBI przy Radzymińskiej)
Tam już robiłem samochód (alternator) i zaprowadziłem trzech Kolegów.
Gościu wziął ode mnie rozrusznik, przejrzał, wyczyścił i oddał - stwierdził, że jest OK.
Tym razem nic nie chciał!? Postawiłem browar.
Ogólnie ceny ma dość spore, ale robotę robi dobrze i na dobrych materiałach.
To jest pasjonat i profesjonalista, ma dobrze wyposażony warsztat, łącznie z przyczepą do motocykli i stołem serwisowym, piaskarki, itd. |
_________________ Moc jest niczym bez dźwięku...
Nie bądź łosiem, kup V8!
Yamaha Royal Star Venture (XVZ1300) z 2005 roku |
|
|
|
|
Kaczan
Motocykl: BMW R1200R
Wiek: 62 Dołączył: 03 Paź 2007 Posty: 282 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2009-03-06, 13:43 Re: Akumulator i rozrusznik
|
|
|
saretar napisał/a: | Zaczynam sie wkurzac. Kupilem nowy Aku yuasa. Najpierw go niby zle naladowalem - wiec poszedl do zakladu. Tam go niby sprawdzili, naladowali porzadnie - mowia jest OK.
Podlaczam do moto - znow kupa. Jak wcisne starter to pokreci 3-4 obroty silnika i siada. Wystarczy chwile odczekac i znow zakreci 2-3 sekundy. Iskra jest praktycznie tylko raz na kazdej swiecy - za drugim obrotem silnika juz napiecie jest za niskie i nie przeskakuje. I tak w kolko. 2-3 minuty odczekac i znow mozna chwile zakrecic. Ale to nic nie daje.
Pod obciazeniem napiecie (czyli jak wcisne starter) aku spada do mniej wiecej 9V, moze 9,5V. Czy to poprawna wartosc?
Napiecie w spoczynku na aku to 12,73, gestosc prawidlowa.
czy cos z moim moto jest nie tak (zbyt duze opory) czy to aku jest do bani i trzeba reklamowac? |
Objawy są typowe dla wadliwego akumulatora.Dziwię się , że nie sprawdziłeś co się będzie działo po podłączeniu pewnego akumulatora.Wady w zupełnie nowych zdarzają się. |
|
|
|
|
saretar
known as: mikmac
Motocykl: Suzuki V-STROM DL650A '11
Wiek: 44 Dołączył: 21 Lip 2008 Posty: 781 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2009-03-06, 14:55
|
|
|
Kaczan -->
juz nie wszystko pisalem na forum, oczywiscie podlaczylem moto do aku volvo diesla - jak w traktorze. Efekt ten sam, no moze chwile dluzej pokrecil.
Na szczescie sie nie spalil - byl tylko pobrudzony oraz zwarlo blaszki komutatora. Juz odebralem rozrusznik z warsztatu (50 zeta) i bede jutro montowal. Mam nadzieje, ze reszta instalacji jest w porzadku.
Facet w warsztacie zapytal co robilem, ze tak uwalilem rozrusznik. Rzeklem, ze w zeszlym sezonie mialem padajacy aku - stwierdzil, ze to wyjasnia wszystko. Wiele osob zazyna rozruszniki kiepskim aku. Wiekszosc do niego trafia juz kompletnie spalonych - wlasnie przez kiepska baterie. |
_________________ "trzeba się tylko dobrze napędzić..." @by Radosław |
|
|
|
|
arek34 [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-03-08, 11:50
|
|
|
spalić rozrusznik w brew pozorom nie jest tak łatwo, wiek robi swoje , wystarczy , wyrwać gada wyczyścić , przelecieć rowki na wirniku , ( ja do tego używam , wyszlifowanego brzeszczota ) weryfikacja szczotek ,nowe tuleje , i następne parę latek śmiga, |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9499 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2009-03-08, 12:32
|
|
|
Taki rozrusznik to twarda rzecz. Mój ma 22 lat, i ostatnio przy okazji wymontowałem go i rozebrałem. Nie to żeby nie kręcił, ale tak profilaktycznie. Nic nie wymieniałem, nie było takiej potrzeby, tylko gruntowne czyszczenie, i kręci jak złoto. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
|