przednie zawieszenie |
Autor |
Wiadomość |
dr-sanok
Motocykl: VT1100C Spirit '98
Wiek: 56 Dołączył: 01 Lis 2010 Posty: 29 Skąd: Sanok/RSA
|
Wysłany: 2011-05-09, 23:21 przednie zawieszenie
|
|
|
witam,
dziś ściągnąłem przednie koło celem wymiany oleju w lagach, wiadomo, że bez obciążenia amortyzatory się rozamortyzują, i tu moje pytanie. co jest przyczyna tego, że lewa laga rozsunęła się o jakieś 5 cm więcej niż prawa? dodam jeszcze, że znacznie łatwiej można ją ściskać. |
_________________ doktor |
|
|
|
|
renegade
Handlarz gumek :-)
Motocykl: BRAK :-( było VT 700 C 85
Wiek: 45 Dołączył: 12 Mar 2007 Posty: 2433 Skąd: Lipsko
|
|
|
|
|
intruz
Motocykl: Sabre 1100
Wiek: 49 Dołączył: 20 Sty 2007 Posty: 204 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-05-10, 12:06
|
|
|
żeby zrekompensować efekt skręcający przy hamowaniu? :) |
_________________ Wynajmę Jaguara do ślubu - może być z obstawą motocyklową:
http://jaguaremdoslubu.blogspot.com/ |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9496 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2011-05-10, 13:07
|
|
|
renegade napisał/a: | Wydaje mi się że jest to spowodowane różną ilością oleju w lagach. Nie wiem dlaczego w motocyklach z jedną tarczą taka różnica występuje. |
Ilość oleju jaką lejemy do lag jest taka sama. Jest tylko różnica w poziomie oleju po jego zalaniu, w obu lagach.
Lagi po wymontowaniu powinny mieć taka sama długość i uginać się mniej więcej z taką samą siłą nacisku. Tak przynajmniej jest w moim moto i w kilku innych które miałem przyjemność mieć w swoich łapkach.
Chyba trzeba będzie rozebrać te lagi z Twojego moto i obejrzeć od środka, pomierzyć długość sprężyn, zobaczyć w jakim stanie są prowadnice. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
intruz
Motocykl: Sabre 1100
Wiek: 49 Dołączył: 20 Sty 2007 Posty: 204 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-05-10, 14:54
|
|
|
a jaka gęstosc oleju polecacie? fabryka wlewa chyba 10w , tak? |
_________________ Wynajmę Jaguara do ślubu - może być z obstawą motocyklową:
http://jaguaremdoslubu.blogspot.com/ |
|
|
|
|
Hoder
Motocykl: VT700c 1986r.
Dołączył: 07 Paź 2010 Posty: 210 Skąd: Poznań/Krzyworzeka
|
Wysłany: 2011-05-10, 15:01
|
|
|
generalnie polecaną jest 10W40 - ale niektórzy stosują inne |
_________________ tako rzecze Hoder ;) |
|
|
|
|
maka
Krzysiek
Motocykl: był VT 700 C 85 ; XL 1000 V, VT 1100 C 88
Wiek: 38 Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 751 Skąd: Kurów //LPU
|
Wysłany: 2011-05-10, 15:07
|
|
|
Do amortyzatorów to 10W |
|
|
|
|
Sasin
Tomek
Motocykl: był VT 1100 C; GS1150
Wiek: 56 Dołączył: 15 Wrz 2007 Posty: 650 Skąd: Działdowo NDZ
|
Wysłany: 2011-05-10, 15:08
|
|
|
Hoder napisał/a: | generalnie polecaną jest 10W40 - ale niektórzy stosują inne |
Ale to nie do silnika tyko do zawieszenia |
_________________ Tomek :)
www.moje-dzialdowo.pl
Interaktywne Muzeum Pogranicza - ZAPRASZAM
http://www.muzeum.dzialdowo.pl/ |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9496 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2011-05-10, 15:18
|
|
|
Zalej Fork Oil 15W, powinno być dobrze. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
intruz
Motocykl: Sabre 1100
Wiek: 49 Dołączył: 20 Sty 2007 Posty: 204 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-05-10, 15:36
|
|
|
a ile go wlezie? mam w garazu 0.6 l, ale obawiam sie, że będzie za mało... |
_________________ Wynajmę Jaguara do ślubu - może być z obstawą motocyklową:
http://jaguaremdoslubu.blogspot.com/ |
|
|
|
|
Hoder
Motocykl: VT700c 1986r.
Dołączył: 07 Paź 2010 Posty: 210 Skąd: Poznań/Krzyworzeka
|
Wysłany: 2011-05-10, 15:45
|
|
|
Tomasz Weitz napisał/a: | Hoder napisał/a: | generalnie polecaną jest 10W40 - ale niektórzy stosują inne |
Ale to nie do silnika tyko do zawieszenia |
o cholera - na temat nie spojrzałem |
_________________ tako rzecze Hoder ;) |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9496 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2011-05-10, 15:58
|
|
|
intruz napisał/a: | a ile go wlezie? mam w garazu 0.6 l, ale obawiam sie, że będzie za mało... |
Do VT 1100C Shadow Spirit powinno się wlewać około 449 ml oleju na jedną lagę. Natomiast do VT1100T około 497 ml. Z tego co pamiętam to do Sabre idzie chyba tyle samo co Spirita. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
dr-sanok
Motocykl: VT1100C Spirit '98
Wiek: 56 Dołączył: 01 Lis 2010 Posty: 29 Skąd: Sanok/RSA
|
Wysłany: 2011-05-10, 22:31
|
|
|
Cześć, dzięki za wszystkie odpowiedzi dziś rozmontowałem trochę lagi - bez wymontowania z goleni.Długość sprężyn-lewa 448 mm(trochę pogięta), prawa 455 mm. Obie sprężyny założone były szerszymi zwojami do góry, czyli w/g manuala Cezara nieprawidłowo. Różnice w długości z pierwszego posta wynikają z togo, że prawa laga delikatnie się blokuje.Co radzicie dalej robić? |
_________________ doktor |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9496 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2011-05-10, 23:32
|
|
|
dr-sanok napisał/a: | Cześć, dzięki za wszystkie odpowiedzi dziś rozmontowałem trochę lagi - bez wymontowania z goleni.Długość sprężyn-lewa 448 mm(trochę pogięta), prawa 455 mm. Obie sprężyny założone były szerszymi zwojami do góry, czyli w/g manuala Cezara nieprawidłowo. Różnice w długości z pierwszego posta wynikają z togo, że prawa laga delikatnie się blokuje.Co radzicie dalej robić? |
Standardowa długość sprężyn w tym modelu to 459.4 mm. Limit serwisowy kwalifikujący sprężynę do wymiany, to 450.2 mm.
Lewa sprężyna na bank do wymiany, za krótka i pogięta. No i oczywiście trzeba sprawdzić co jest z tą lagą, ale najprawdopodobniej moto jest po dzwonie i górna rura lagi jest krzywa. Albo prostowanie albo wymiana. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
wielo [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-05-11, 05:28
|
|
|
zalałem do moich lag olej W15 i zawieszenie się utwardziło to było w zamierzeniu,polecam tą gęstość (po ilości oleju w lagach prawdopodobnie mamy podobne po mimo innych modeli shadowki) |
|
|
|
|
|