/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
przednie zawieszenie
Autor Wiadomość
dr-sanok 

Motocykl: VT1100C Spirit '98
Wiek: 56
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 29
Skąd: Sanok/RSA
Wysłany: 2011-05-09, 23:21   przednie zawieszenie

witam,
dziś ściągnąłem przednie koło celem wymiany oleju w lagach, wiadomo, że bez obciążenia amortyzatory się rozamortyzują, i tu moje pytanie. co jest przyczyna tego, że lewa laga rozsunęła się o jakieś 5 cm więcej niż prawa? dodam jeszcze, że znacznie łatwiej można ją ściskać.
_________________
doktor
 
 
renegade 
Handlarz gumek :-)


Motocykl: BRAK :-( było VT 700 C 85
Wiek: 45
Dołączył: 12 Mar 2007
Posty: 2433
Skąd: Lipsko
Wysłany: 2011-05-10, 09:39   

Wydaje mi się że jest to spowodowane różną ilością oleju w lagach. Nie wiem dlaczego w motocyklach z jedną tarczą taka różnica występuje.
_________________
...a ósmego dnia Bóg stworzył Shadowa...
http://www.shadow.org.pl/...p=256254#256254
wydechy własnej konstrukcji
http://g.co/maps/t9uzt
 
 
 
intruz 

Motocykl: Sabre 1100
Wiek: 49
Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 204
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-05-10, 12:06   

żeby zrekompensować efekt skręcający przy hamowaniu? :)
_________________
Wynajmę Jaguara do ślubu - może być z obstawą motocyklową:

http://jaguaremdoslubu.blogspot.com/
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9496
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2011-05-10, 13:07   

renegade napisał/a:
Wydaje mi się że jest to spowodowane różną ilością oleju w lagach. Nie wiem dlaczego w motocyklach z jedną tarczą taka różnica występuje.


Ilość oleju jaką lejemy do lag jest taka sama. Jest tylko różnica w poziomie oleju po jego zalaniu, w obu lagach.
Lagi po wymontowaniu powinny mieć taka sama długość i uginać się mniej więcej z taką samą siłą nacisku. Tak przynajmniej jest w moim moto i w kilku innych które miałem przyjemność mieć w swoich łapkach. :mrgreen:
Chyba trzeba będzie rozebrać te lagi z Twojego moto i obejrzeć od środka, pomierzyć długość sprężyn, zobaczyć w jakim stanie są prowadnice.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
intruz 

Motocykl: Sabre 1100
Wiek: 49
Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 204
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-05-10, 14:54   

a jaka gęstosc oleju polecacie? fabryka wlewa chyba 10w , tak?
_________________
Wynajmę Jaguara do ślubu - może być z obstawą motocyklową:

http://jaguaremdoslubu.blogspot.com/
 
 
Hoder 


Motocykl: VT700c 1986r.
Dołączył: 07 Paź 2010
Posty: 210
Skąd: Poznań/Krzyworzeka
Wysłany: 2011-05-10, 15:01   

generalnie polecaną jest 10W40 - ale niektórzy stosują inne
_________________
tako rzecze Hoder ;)
 
 
 
maka 
Krzysiek


Motocykl: był VT 700 C 85 ; XL 1000 V, VT 1100 C 88
Wiek: 38
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 751
Skąd: Kurów //LPU
Wysłany: 2011-05-10, 15:07   

Do amortyzatorów to 10W
 
 
 
Sasin 
Tomek


Motocykl: był VT 1100 C; GS1150
Wiek: 56
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 650
Skąd: Działdowo NDZ
Wysłany: 2011-05-10, 15:08   

Hoder napisał/a:
generalnie polecaną jest 10W40 - ale niektórzy stosują inne

Ale to nie do silnika tyko do zawieszenia
_________________
Tomek :)
www.moje-dzialdowo.pl
Interaktywne Muzeum Pogranicza - ZAPRASZAM
http://www.muzeum.dzialdowo.pl/
 
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9496
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2011-05-10, 15:18   

Zalej Fork Oil 15W, powinno być dobrze. :-D
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
intruz 

Motocykl: Sabre 1100
Wiek: 49
Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 204
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-05-10, 15:36   

a ile go wlezie? mam w garazu 0.6 l, ale obawiam sie, że będzie za mało...
_________________
Wynajmę Jaguara do ślubu - może być z obstawą motocyklową:

http://jaguaremdoslubu.blogspot.com/
 
 
Hoder 


Motocykl: VT700c 1986r.
Dołączył: 07 Paź 2010
Posty: 210
Skąd: Poznań/Krzyworzeka
Wysłany: 2011-05-10, 15:45   

Tomasz Weitz napisał/a:
Hoder napisał/a:
generalnie polecaną jest 10W40 - ale niektórzy stosują inne

Ale to nie do silnika tyko do zawieszenia


o cholera - na temat nie spojrzałem :oops: ;-)
_________________
tako rzecze Hoder ;)
 
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9496
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2011-05-10, 15:58   

intruz napisał/a:
a ile go wlezie? mam w garazu 0.6 l, ale obawiam sie, że będzie za mało...


Do VT 1100C Shadow Spirit powinno się wlewać około 449 ml oleju na jedną lagę. Natomiast do VT1100T około 497 ml. Z tego co pamiętam to do Sabre idzie chyba tyle samo co Spirita.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
dr-sanok 

Motocykl: VT1100C Spirit '98
Wiek: 56
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 29
Skąd: Sanok/RSA
Wysłany: 2011-05-10, 22:31   

Cześć, dzięki za wszystkie odpowiedzi dziś rozmontowałem trochę lagi - bez wymontowania z goleni.Długość sprężyn-lewa 448 mm(trochę pogięta), prawa 455 mm. Obie sprężyny założone były szerszymi zwojami do góry, czyli w/g manuala Cezara nieprawidłowo. Różnice w długości z pierwszego posta wynikają z togo, że prawa laga delikatnie się blokuje.Co radzicie dalej robić?
_________________
doktor
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9496
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2011-05-10, 23:32   

dr-sanok napisał/a:
Cześć, dzięki za wszystkie odpowiedzi dziś rozmontowałem trochę lagi - bez wymontowania z goleni.Długość sprężyn-lewa 448 mm(trochę pogięta), prawa 455 mm. Obie sprężyny założone były szerszymi zwojami do góry, czyli w/g manuala Cezara nieprawidłowo. Różnice w długości z pierwszego posta wynikają z togo, że prawa laga delikatnie się blokuje.Co radzicie dalej robić?

Standardowa długość sprężyn w tym modelu to 459.4 mm. Limit serwisowy kwalifikujący sprężynę do wymiany, to 450.2 mm.
Lewa sprężyna na bank do wymiany, za krótka i pogięta. No i oczywiście trzeba sprawdzić co jest z tą lagą, ale najprawdopodobniej moto jest po dzwonie i górna rura lagi jest krzywa. :-( Albo prostowanie albo wymiana.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
wielo
[Usunięty]

Wysłany: 2011-05-11, 05:28   

zalałem do moich lag olej W15 i zawieszenie się utwardziło to było w zamierzeniu,polecam tą gęstość (po ilości oleju w lagach prawdopodobnie mamy podobne po mimo innych modeli shadowki)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM