witam,
dziś ściągnąłem przednie koło celem wymiany oleju w lagach, wiadomo, że bez obciążenia amortyzatory się rozamortyzują, i tu moje pytanie. co jest przyczyna tego, że lewa laga rozsunęła się o jakieś 5 cm więcej niż prawa? dodam jeszcze, że znacznie łatwiej można ją ściskać.
Odpowiedz do tematu
: przednie zawieszenie
doktor
:
Wydaje mi się że jest to spowodowane różną ilością oleju w lagach. Nie wiem dlaczego w motocyklach z jedną tarczą taka różnica występuje.
...a ósmego dnia Bóg stworzył Shadowa...
http://www.shadow.org.pl/...p=256254#256254
wydechy własnej konstrukcji
http://g.co/maps/t9uzt
http://www.shadow.org.pl/...p=256254#256254
wydechy własnej konstrukcji
http://g.co/maps/t9uzt
:
żeby zrekompensować efekt skręcający przy hamowaniu? :)
:
Ilość oleju jaką lejemy do lag jest taka sama. Jest tylko różnica w poziomie oleju po jego zalaniu, w obu lagach.
Lagi po wymontowaniu powinny mieć taka sama długość i uginać się mniej więcej z taką samą siłą nacisku. Tak przynajmniej jest w moim moto i w kilku innych które miałem przyjemność mieć w swoich łapkach.
Chyba trzeba będzie rozebrać te lagi z Twojego moto i obejrzeć od środka, pomierzyć długość sprężyn, zobaczyć w jakim stanie są prowadnice.
renegade napisał/a: |
Wydaje mi się że jest to spowodowane różną ilością oleju w lagach. Nie wiem dlaczego w motocyklach z jedną tarczą taka różnica występuje. |
Ilość oleju jaką lejemy do lag jest taka sama. Jest tylko różnica w poziomie oleju po jego zalaniu, w obu lagach.
Lagi po wymontowaniu powinny mieć taka sama długość i uginać się mniej więcej z taką samą siłą nacisku. Tak przynajmniej jest w moim moto i w kilku innych które miałem przyjemność mieć w swoich łapkach.
Chyba trzeba będzie rozebrać te lagi z Twojego moto i obejrzeć od środka, pomierzyć długość sprężyn, zobaczyć w jakim stanie są prowadnice.
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
a jaka gęstosc oleju polecacie? fabryka wlewa chyba 10w , tak?
:
generalnie polecaną jest 10W40 - ale niektórzy stosują inne
tako rzecze Hoder ;)
:
Do amortyzatorów to 10W
:
Ale to nie do silnika tyko do zawieszenia
Hoder napisał/a: |
generalnie polecaną jest 10W40 - ale niektórzy stosują inne |
Ale to nie do silnika tyko do zawieszenia
Tomek :)
www.moje-dzialdowo.pl
Interaktywne Muzeum Pogranicza - ZAPRASZAM
http://www.muzeum.dzialdowo.pl/
www.moje-dzialdowo.pl
Interaktywne Muzeum Pogranicza - ZAPRASZAM
http://www.muzeum.dzialdowo.pl/
:
Zalej Fork Oil 15W, powinno być dobrze.
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
a ile go wlezie? mam w garazu 0.6 l, ale obawiam sie, że będzie za mało...
:
o cholera - na temat nie spojrzałem
Tomasz Weitz napisał/a: | ||
Ale to nie do silnika tyko do zawieszenia |
o cholera - na temat nie spojrzałem
tako rzecze Hoder ;)
:
Do VT 1100C Shadow Spirit powinno się wlewać około 449 ml oleju na jedną lagę. Natomiast do VT1100T około 497 ml. Z tego co pamiętam to do Sabre idzie chyba tyle samo co Spirita.
intruz napisał/a: |
a ile go wlezie? mam w garazu 0.6 l, ale obawiam sie, że będzie za mało... |
Do VT 1100C Shadow Spirit powinno się wlewać około 449 ml oleju na jedną lagę. Natomiast do VT1100T około 497 ml. Z tego co pamiętam to do Sabre idzie chyba tyle samo co Spirita.
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Cześć, dzięki za wszystkie odpowiedzi dziś rozmontowałem trochę lagi - bez wymontowania z goleni.Długość sprężyn-lewa 448 mm(trochę pogięta), prawa 455 mm. Obie sprężyny założone były szerszymi zwojami do góry, czyli w/g manuala Cezara nieprawidłowo. Różnice w długości z pierwszego posta wynikają z togo, że prawa laga delikatnie się blokuje.Co radzicie dalej robić?
doktor
:
Standardowa długość sprężyn w tym modelu to 459.4 mm. Limit serwisowy kwalifikujący sprężynę do wymiany, to 450.2 mm.
Lewa sprężyna na bank do wymiany, za krótka i pogięta. No i oczywiście trzeba sprawdzić co jest z tą lagą, ale najprawdopodobniej moto jest po dzwonie i górna rura lagi jest krzywa. Albo prostowanie albo wymiana.
dr-sanok napisał/a: |
Cześć, dzięki za wszystkie odpowiedzi dziś rozmontowałem trochę lagi - bez wymontowania z goleni.Długość sprężyn-lewa 448 mm(trochę pogięta), prawa 455 mm. Obie sprężyny założone były szerszymi zwojami do góry, czyli w/g manuala Cezara nieprawidłowo. Różnice w długości z pierwszego posta wynikają z togo, że prawa laga delikatnie się blokuje.Co radzicie dalej robić? |
Standardowa długość sprężyn w tym modelu to 459.4 mm. Limit serwisowy kwalifikujący sprężynę do wymiany, to 450.2 mm.
Lewa sprężyna na bank do wymiany, za krótka i pogięta. No i oczywiście trzeba sprawdzić co jest z tą lagą, ale najprawdopodobniej moto jest po dzwonie i górna rura lagi jest krzywa. Albo prostowanie albo wymiana.
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Odpowiedz do tematu
zalałem do moich lag olej W15 i zawieszenie się utwardziło to było w zamierzeniu,polecam tą gęstość (po ilości oleju w lagach prawdopodobnie mamy podobne po mimo innych modeli shadowki)