/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Zrzucanie biegów na postoju.
Autor Wiadomość
Znachu 
ZnAcHu

Motocykl: HONDA CBR1100XX
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2015
Posty: 146
Skąd: Kutno
Wysłany: 2016-07-28, 21:43   Zrzucanie biegów na postoju.

Cześć wszystkim



Chciał bym skonfrontować jedną rzecz dzięki temu ustalić czy to jest norma czy nie.

Lecę sobie 5 - 4 lub 3 biegu zwalniam do krzyżowania staję i chcę zrzucić na luz udaje mi się wbić tylko jeden bieg w dół wtedy muszę poluźnić sprzęgło ( coś zatrybi ) i dopiero wtedy mogę zrzucić następny. T

Czy to normalne ???

Wydaje mi się że jak kupiłem to się dało bez sprzęgła a problem się zrobił po wymianie oleju ale może mi się wydawało tylko

U znajmamgo na junaku 125 na postoju wbiłem z 1 na 5 i z 5 na 1 bez problemu nie puszczając sprzęgła.
 
 
 
MARi0 


Motocykl: VTX1800N'05 / był VT750Aero'04
Wiek: 54
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 910
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2016-07-28, 23:52   Re: Zrzucanie biegów na postoju.

Znachu napisał/a:
Cześć wszystkim



Chciał bym skonfrontować jedną rzecz dzięki temu ustalić czy to jest norma czy nie.

Lecę sobie 5 - 4 lub 3 biegu zwalniam do krzyżowania staję i chcę zrzucić na luz udaje mi się wbić tylko jeden bieg w dół wtedy muszę poluźnić sprzęgło ( coś zatrybi ) i dopiero wtedy mogę zrzucić następny. T

Czy to normalne ???

Wydaje mi się że jak kupiłem to się dało bez sprzęgła a problem się zrobił po wymianie oleju ale może mi się wydawało tylko

U znajmamgo na junaku 125 na postoju wbiłem z 1 na 5 i z 5 na 1 bez problemu nie puszczając sprzęgła.


Po pierwsze, jak zwalniasz przed skrzyżowaniem, to nie wciskaj sprzęgła i zwalniaj, tylko redukuj biegi...
Po drugie, jeśli zwalniasz, na tyle szybko, że masz wciśnięte sprzęgło, to potem, żeby np. z 5-ti, 4-ki, czy 3-ki zjechać do "neutrala", między każdym biegiem wyciskaj trochę klamkę sprzęgła, wtedy każdy niższy bieg powinien Ci wejść bez problemu... ;-)
_________________
...póki oddychasz nie trać nadziei...
Ostatnio zmieniony przez MARi0 2016-08-30, 10:28, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Iceman31 
Lord Hindenburg


Motocykl: Honda Shadow VT125 99'
Wiek: 51
Dołączył: 09 Cze 2015
Posty: 218
Skąd: Śląsk - Zabrze
Wysłany: 2016-07-29, 07:16   

Redukuj biegi zanim się zatrzymasz.
Ale jeśli już jadąc np na 5 biegu tak się zatrzymasz to jak zrzucisz na 4 i 3 już nie chce wskoczyć, lekko cofnij motong do tyłu, 3 wejdzie bez problemu. I tak analogicznie na każdym biegu
 
 
Trom 
Tomek


Motocykl: VT750 05r,ST1300
Wiek: 54
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 2618
Skąd: Otwock
Wysłany: 2016-07-29, 08:27   

Iceman31 napisał/a:
..... lekko cofnij motong do tyłu....

Lub cofnij trochę do przodu :-)8 .
_________________
Pozdrawiam wszystkie motocyklistki i motocyklistów !!!
 
 
Iceman31 
Lord Hindenburg


Motocykl: Honda Shadow VT125 99'
Wiek: 51
Dołączył: 09 Cze 2015
Posty: 218
Skąd: Śląsk - Zabrze
Wysłany: 2016-07-29, 09:02   

Trom napisał/a:
Iceman31 napisał/a:
..... lekko cofnij motong do tyłu....

Lub cofnij trochę do przodu :-)8 .

Ale to musi usiąść tyłem do kierunku jazdy :mrgreen:
 
 
Piwek 
Wredna MENDA


Motocykl: Była VT 125, VT 750 C8, FZ8 FAZER, BMW R1200R
Wiek: 52
Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 1975
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-07-29, 09:25   

Tak, jak piszą koledzy. Dojeżdżając MUSISZ się nauczyć redukować. W momencie zatrzymania masz mieć zapiętą jedynkę. Podczas jazdy luz nie istnieje dla ciebie. Może zaistnieć tylko wtedy, kiedy stoisz w korku i za tobą już stoi jakiś pojazd. Wtedy wolno ci wrzucić luz. W każdym innym wypadku masz mieć możliwość nagłego i awaryjnego ruszenia.
_________________
"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche



Pozdrawiam
Tomek
 
 
Fatum 
Marcin


Motocykl: Triumph Tiger SE 1050 / VT 600 C 97
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 1028
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-07-29, 09:35   

Piwek napisał/a:
Tak, jak piszą koledzy. Dojeżdżając MUSISZ się nauczyć redukować. W momencie zatrzymania masz mieć zapiętą jedynkę. Podczas jazdy luz nie istnieje dla ciebie. Może zaistnieć tylko wtedy, kiedy stoisz w korku i za tobą już stoi jakiś pojazd. Wtedy wolno ci wrzucić luz. W każdym innym wypadku masz mieć możliwość nagłego i awaryjnego ruszenia.

ktoś tu komuś pranie mózgu zrobił... :mrgreen:
_________________
VT 600 -> VT 750 DC -> VZR M1800R -> Triumph Tiger SE 1050
 
 
Piwek 
Wredna MENDA


Motocykl: Była VT 125, VT 750 C8, FZ8 FAZER, BMW R1200R
Wiek: 52
Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 1975
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-07-29, 09:39   

Fatum napisał/a:
ktoś tu komuś pranie mózgu zrobił...


No mam zryty beret... mam... :-)
_________________
"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche



Pozdrawiam
Tomek
 
 
Fatum 
Marcin


Motocykl: Triumph Tiger SE 1050 / VT 600 C 97
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 1028
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-07-29, 09:53   

Piwek napisał/a:
Fatum napisał/a:
ktoś tu komuś pranie mózgu zrobił...


No mam zryty beret... mam... :-)


bardziej mi chodziło o to, że nasłuchałeś się pewnego jego mościa na szkoleniu i teraz zamiast stać na neutralu i posyłać zalotne uśmiechy do pięknych dziewczyn na światłach, to zestresowany stoisz na jedynce i gapisz się w lusterko czy oby nikt za długo nie hamuje...
:mrgreen:
moim zdaniem trochę skrajne zachowanie, ale czasem warto je zastosować :toast:
_________________
VT 600 -> VT 750 DC -> VZR M1800R -> Triumph Tiger SE 1050
 
 
tuckY 
Dawid


Motocykl: VT 125 '00
Wiek: 29
Dołączył: 08 Maj 2016
Posty: 39
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-07-29, 09:54   

Fatum napisał/a:
Piwek napisał/a:
Tak, jak piszą koledzy. Dojeżdżając MUSISZ się nauczyć redukować. W momencie zatrzymania masz mieć zapiętą jedynkę. Podczas jazdy luz nie istnieje dla ciebie. Może zaistnieć tylko wtedy, kiedy stoisz w korku i za tobą już stoi jakiś pojazd. Wtedy wolno ci wrzucić luz. W każdym innym wypadku masz mieć możliwość nagłego i awaryjnego ruszenia.

ktoś tu komuś pranie mózgu zrobił... :mrgreen:

Lepiej przeznaczyć trochę grosza na jakieś dodatki do moto, niż na naprawę po stłuczce :ride:
_________________
 
 
Leo 


Motocykl: Była VT 500 C 85, Honda XL 600V Transalp
Wiek: 64
Dołączył: 02 Maj 2013
Posty: 3111
Skąd: Otwock
Wysłany: 2016-07-29, 10:49   

Piwek napisał/a:
Tak, jak piszą koledzy. Dojeżdżając MUSISZ się nauczyć redukować

Brawo Piwek, dobra szkoła :lol:
_________________
never as good as the first time
 
 
Piwek 
Wredna MENDA


Motocykl: Była VT 125, VT 750 C8, FZ8 FAZER, BMW R1200R
Wiek: 52
Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 1975
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-07-29, 10:52   

Fatum napisał/a:
(...)i posyłać zalotne uśmiechy do pięknych dziewczyn na światłach (...)


Każdy może być mocny w... ale wiesz jak jest... tyle naszego, co se pogadamy :-P Ciekawe, czemu na Shadowisku nie byłeś taki "zalotny" :-P :-)8 :-P


...poza tym moje możliwości są znacznie skromniejsze od Twoich :-(
_________________
"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche



Pozdrawiam
Tomek
 
 
promo 

Motocykl: Vt1100 Sabre
Dołączył: 17 Cze 2015
Posty: 274
Skąd: Serock
Wysłany: 2016-07-29, 11:15   

zgadzam się z kolegami powyżej, jednak mimo wszystko w sytuacji np zatrzymania awaryjnego gdy nie masz możliwości "doredukowania" przed zatrzymaniem, powinieneś mieć możliwośc swobodnego zrzucenia biegów na postoju bez jakiejkolwiek zabawy sprzęgłem - a przynajmniej w mojej tak jest że na postoju mogę sobie przerzucac od 1 do 5 i w druga stronę
 
 
Iceman31 
Lord Hindenburg


Motocykl: Honda Shadow VT125 99'
Wiek: 51
Dołączył: 09 Cze 2015
Posty: 218
Skąd: Śląsk - Zabrze
Wysłany: 2016-07-29, 11:17   

Piwek napisał/a:

...poza tym moje możliwości są znacznie skromniejsze od Twoich :-(


Czyli zaczynamy dyskutować o rozmiarach? :-P
 
 
Zibi665 
dVa gary


Motocykl: VTX-1800 F '06
Wiek: 68
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 2458
Skąd: Libiąż, KCH
Wysłany: 2016-07-29, 11:54   

Znachu napisał/a:
Chciał bym skonfrontować jedną rzecz dzięki temu ustalić czy to jest norma czy nie.
Nie jest to norma, ale bardzo częsty przypadek, zwłaszcza u świeżych motocyklistów, choć nie powiem, mi też się czasami zdarza.
Znachu napisał/a:
Lecę sobie 5 - 4 lub 3 biegu zwalniam do krzyżowania staję i chcę zrzucić na luz udaje mi się wbić tylko jeden bieg w dół wtedy muszę poluźnić sprzęgło ( coś zatrybi ) i dopiero wtedy mogę zrzucić następny.
Czy to normalne ???

Tak, to bardzo normalne i sam odpowiedziałeś sobie jak z tego wybrnąć - nic dodać nic ująć.
_________________
To mówiłem ja - Jarząbek :-P .
================
Ach ten oddech ;-) .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM