SABRE - przednie zawieszenie |
Autor |
Wiadomość |
Jedrek.W.
Motocykl: MAM MOTO !!!
Wiek: 65 Dołączył: 02 Wrz 2007 Posty: 565 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2010-06-18, 19:45 SABRE - przednie zawieszenie
|
|
|
Witam!
Ponieważ ( w moim odczuciu ) podczas hamowania przód za bardzo "nurkuje" postanowiłem go utwardzić kiedyś opisywaną metodą polegającą na większym dociśnięciu sprężyn tuleją wstawioną od góry.
I tu moja prośba do wiedzących.....jakiej średnicy i długości mam sobie przygotować te tuleje.
Wolałbym mieć wcześniej niż dopiero dorabiać po rozmontowaniu lag.
Pozdrawiam. |
_________________ Nieznana częśc życia jest tą, dla której warto życ. |
|
|
|
|
adam3911
Motocykl: xl 1000 03
Dołączył: 24 Sie 2007 Posty: 2113 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2010-06-18, 20:27 Re: SABRE - przednie zawieszenie
|
|
|
Jedrek.W. napisał/a: | Witam!
Ponieważ ( w moim odczuciu ) podczas hamowania przód za bardzo "nurkuje" postanowiłem go utwardzić kiedyś opisywaną metodą polegającą na większym dociśnięciu sprężyn tuleją wstawioną od góry.
I tu moja prośba do wiedzących.....jakiej średnicy i długości mam sobie przygotować te tuleje.
Wolałbym mieć wcześniej niż dopiero dorabiać po rozmontowaniu lag.
Pozdrawiam. |
Nasadka klucza nr 24 jeśli Twoje lagi są podobne będzie pasowała, ja ją skróciłem i wstawiłem ok 2 cm. (kosztowało mnie to całe 8 złociszy) |
|
|
|
|
Jedrek.W.
Motocykl: MAM MOTO !!!
Wiek: 65 Dołączył: 02 Wrz 2007 Posty: 565 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2010-06-18, 22:30
|
|
|
Witam!
Olej podobno wymieniał poprzedni właściciel po sprowadzeniu, ale nie wie na jaki.
Mam ten zamiar...najpewniej na 15-kę, ale skrócić sprężyny też mam zamiar.
Nasadka 24 hmmm....czy zawsze mają powtarzalne wymiary.
Potrzebuję konkretny wymiar w mm....
Pozdrawiam. |
_________________ Nieznana częśc życia jest tą, dla której warto życ. |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9496 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2010-06-18, 22:33
|
|
|
Żebyś Ty to wcześniej napisał. Dzisiaj wymieniałem w moto Gregormana uszczelniacze w lagach, to bym Ci wszystko pięknie wymierzył. Średnica tej dorabianej tulejki powinna mieć chyba około 25-30 mm. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
KrisZbro
Motocykl: vt 1100c3
Wiek: 45 Dołączył: 29 Sty 2007 Posty: 231 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 2010-06-20, 21:26
|
|
|
Próbowałem różne wysokości i skończyło się na 18mm. Najlepiej byłoby zmienić sprężyny ale z braku laku podkładki też dużo dają. Proponuje pogadać z tokarzem który zrobi ci podkładki za piwko lub flaszkę, ja jeszcze szlifowałem dodatkowo powierzchnie kontaktowe na szlifierce do płaszczyzn. Jeżeli chodzi o vt1100 to wymiarowo mozna się wzorować na tym |
|
|
|
|
Jedrek.W.
Motocykl: MAM MOTO !!!
Wiek: 65 Dołączył: 02 Wrz 2007 Posty: 565 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2010-06-21, 20:26
|
|
|
Witam!
O takie dane mi chodziło ( KrisZiobro )....reasumując tulejka o długości 18mm, śr. zewn.34,5mm, ....a jaka byłaby optymalna grubość ścianki ?.....jeszcze pytanie: ile oleju w lagi ?
Pozdrawiam. |
_________________ Nieznana częśc życia jest tą, dla której warto życ. |
|
|
|
|
KrisZbro
Motocykl: vt 1100c3
Wiek: 45 Dołączył: 29 Sty 2007 Posty: 231 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 2010-06-21, 22:06
|
|
|
Ja zastosowałem tyle oleju ile serwisówka każe. Co do grubości ścianek to można zastosować z pełnego materiału ale otwór nie będzie przeszkadzał, byle nie za duży - ja dałem fi10mm bo taki materiał miałem |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9496 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2010-06-21, 22:21
|
|
|
Moim zdaniem, te przedłużki powinny być z pełnego walca, o średnicy z 1-2 mm większej, od tych oryginalnych blaszanych rurek, znajdujących się w lagach.
Żeby było to zrobione fachowo, to na jednym końcu powinno być zrobione przetoczenie o średnicy równej średnicy wewnętrznej tej blaszanej rurki, i na długości około 5 mm. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
adam3911
Motocykl: xl 1000 03
Dołączył: 24 Sie 2007 Posty: 2113 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2010-06-21, 22:28
|
|
|
Jedrek.W. napisał/a: | Witam!
O takie dane mi chodziło ( KrisZiobro )....reasumując tulejka o długości 18mm, śr. zewn.34,5mm, ....a jaka byłaby optymalna grubość ścianki ?.....jeszcze pytanie: ile oleju w lagi ?
Pozdrawiam. |
Te 18 mm może być za dużo lub mało w zależności od stanu sprężyn, a 34,5 średnicy to prawie wymiar nasadki klucza 24...
Ja po włożeniu "patentu" widze wystające cromowane pierścienie uszczelniaczy spod lag na ok 3 mm (motor na luzie bez kierowcy)
Co do oleju, serwisówka podaje ilość na puste lagi, z góry nie sposób go ściągnąć... trzeba zmierzyć poziom do lustra oleju od góry lag na wciśniętym zawieszeniu. |
|
|
|
|
KrisZbro
Motocykl: vt 1100c3
Wiek: 45 Dołączył: 29 Sty 2007 Posty: 231 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 2010-06-21, 22:49
|
|
|
Zgadza się, przód jest trochę podniesiony tak, że widać nasadki uszczelniaczy lag. Co do średnicy to może być mniejsza ale nie za mała bo rurka metalowa w ladze musi mieć równe podparcie. Co do ilości oleju to po wylaniu starego wystarczy nalać odmierzoną ilość i tyle. |
|
|
|
|
adam3911
Motocykl: xl 1000 03
Dołączył: 24 Sie 2007 Posty: 2113 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2010-06-22, 05:02
|
|
|
KrisZbro napisał/a: | Co do ilości oleju to po wylaniu starego wystarczy nalać odmierzoną ilość i tyle. |
Zgodzę się, tylko jak go wylać bez demontażu? |
|
|
|
|
promo
Motocykl: Vt1100 Sabre
Dołączył: 17 Cze 2015 Posty: 274 Skąd: Serock
|
Wysłany: 2016-07-03, 22:37
|
|
|
zrobię odkop,
jakiej długości powinna być sprawna sprężyna przedniej lagi w Sabre?
mam podobny problem jak autor tematu, przód strasznie słabo trzyma, po wyprostowaniu moto siada prawie na max
po zdemontowaniu lagi jestem wstanie wcisnąć ją ręcznie do końca (niby działa ok ale lekko się wciska)
Jako laik w temacie nie wiem czy zalanie gęstszego oleju coś da, stąd pytanie o sprężyny
obecnie mam tak:
długość sprężyny 325mm, średnica 34mm
długość rurki 270mm
średnica 34mm
ponizej foto:
https://www.dropbox.com/s...531034.jpg?dl=0 |
|
|
|
|
thommush
Motocykl: VTX 1800 Neo '04
Wiek: 45 Dołączył: 20 Mar 2015 Posty: 311 Skąd: Wwa
|
Wysłany: 2016-07-04, 09:26
|
|
|
Cytat: | W serwisówce do 1100 C2 Sabre stoi napisane, że sprężyna przedniego widelca winna mieć długość 331,4 mm a wartość serwisowa to 324,8 mm. |
http://www.shadow.org.pl/...ic.php?p=296155
Szukanie nie gryzie |
_________________ Always look on the bike side of life |
|
|
|
|
promo
Motocykl: Vt1100 Sabre
Dołączył: 17 Cze 2015 Posty: 274 Skąd: Serock
|
Wysłany: 2016-07-04, 10:28
|
|
|
fakt kiedyś przewinął mi się ten temat ale wczoraj nie mogłem odnaleźć:)
serwisowa tzn ta przy której powinno dokonywac się wymiany?
może zanim zacznę szukać nowych to spróbuję dać tulejkę 15mm, jeśli to nic nie da to pewnie trzeba spręzyn ale twardszych... |
|
|
|
|
thommush
Motocykl: VTX 1800 Neo '04
Wiek: 45 Dołączył: 20 Mar 2015 Posty: 311 Skąd: Wwa
|
Wysłany: 2016-07-04, 13:16
|
|
|
promo napisał/a: | serwisowa tzn ta przy której powinno dokonywac się wymiany? |
Dokładnie tak.
Sądzę, że u Ciebie problem może być inny niż tylko sama sprężyna. Z tego co piszesz, przednie zawieszenie kompletnie nie trzyma. |
_________________ Always look on the bike side of life |
|
|
|
|
|