SABRE - przednie zawieszenie
Odpowiedz do tematu

: SABRE - przednie zawieszenie
Witam!

Ponieważ ( w moim odczuciu ) podczas hamowania przód za bardzo "nurkuje" postanowiłem go utwardzić kiedyś opisywaną metodą polegającą na większym dociśnięciu sprężyn tuleją wstawioną od góry.

I tu moja prośba do wiedzących.....jakiej średnicy i długości mam sobie przygotować te tuleje.

Wolałbym mieć wcześniej niż dopiero dorabiać po rozmontowaniu lag.

Pozdrawiam.

Nieznana częśc życia jest tą, dla której warto życ.
: Re: SABRE - przednie zawieszenie
Jedrek.W. napisał/a:
Witam!

Ponieważ ( w moim odczuciu ) podczas hamowania przód za bardzo "nurkuje" postanowiłem go utwardzić kiedyś opisywaną metodą polegającą na większym dociśnięciu sprężyn tuleją wstawioną od góry.

I tu moja prośba do wiedzących.....jakiej średnicy i długości mam sobie przygotować te tuleje.

Wolałbym mieć wcześniej niż dopiero dorabiać po rozmontowaniu lag.

Pozdrawiam.




Nasadka klucza nr 24 :mrgreen: jeśli Twoje lagi są podobne będzie pasowała, ja ją skróciłem i wstawiłem ok 2 cm. (kosztowało mnie to całe 8 złociszy)

:
Witam!

Olej podobno wymieniał poprzedni właściciel po sprowadzeniu, ale nie wie na jaki.

Mam ten zamiar...najpewniej na 15-kę, ale skrócić sprężyny też mam zamiar.

Nasadka 24 hmmm....czy zawsze mają powtarzalne wymiary.

Potrzebuję konkretny wymiar w mm.... :-D

Pozdrawiam.

Nieznana częśc życia jest tą, dla której warto życ.
:
Żebyś Ty to wcześniej napisał. :-( Dzisiaj wymieniałem w moto Gregormana uszczelniacze w lagach, to bym Ci wszystko pięknie wymierzył. :lol: Średnica tej dorabianej tulejki powinna mieć chyba około 25-30 mm. :lol:

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Próbowałem różne wysokości i skończyło się na 18mm. Najlepiej byłoby zmienić sprężyny ale z braku laku podkładki też dużo dają. Proponuje pogadać z tokarzem który zrobi ci podkładki za piwko lub flaszkę, ja jeszcze szlifowałem dodatkowo powierzchnie kontaktowe na szlifierce do płaszczyzn. Jeżeli chodzi o vt1100 to wymiarowo mozna się wzorować na tym

:
Witam!

O takie dane mi chodziło ( KrisZiobro :thx: )....reasumując tulejka o długości 18mm, śr. zewn.34,5mm, ....a jaka byłaby optymalna grubość ścianki ?.....jeszcze pytanie: ile oleju w lagi ?

Pozdrawiam.

Nieznana częśc życia jest tą, dla której warto życ.
:
Ja zastosowałem tyle oleju ile serwisówka każe. Co do grubości ścianek to można zastosować z pełnego materiału ale otwór nie będzie przeszkadzał, byle nie za duży - ja dałem fi10mm bo taki materiał miałem

:
Moim zdaniem, te przedłużki powinny być z pełnego walca, o średnicy z 1-2 mm większej, od tych oryginalnych blaszanych rurek, znajdujących się w lagach. :lol:

Żeby było to zrobione fachowo, to na jednym końcu powinno być zrobione przetoczenie o średnicy równej średnicy wewnętrznej tej blaszanej rurki, i na długości około 5 mm. :lol:

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Jedrek.W. napisał/a:
Witam!

O takie dane mi chodziło ( KrisZiobro :thx: )....reasumując tulejka o długości 18mm, śr. zewn.34,5mm, ....a jaka byłaby optymalna grubość ścianki ?.....jeszcze pytanie: ile oleju w lagi ?

Pozdrawiam.




Te 18 mm może być za dużo lub mało w zależności od stanu sprężyn, a 34,5 średnicy to prawie wymiar nasadki klucza 24...

Ja po włożeniu "patentu" widze wystające cromowane pierścienie uszczelniaczy spod lag na ok 3 mm (motor na luzie bez kierowcy)

Co do oleju, serwisówka podaje ilość na puste lagi, z góry nie sposób go ściągnąć... trzeba zmierzyć poziom do lustra oleju od góry lag na wciśniętym zawieszeniu.

:
Zgadza się, przód jest trochę podniesiony tak, że widać nasadki uszczelniaczy lag. Co do średnicy to może być mniejsza ale nie za mała bo rurka metalowa w ladze musi mieć równe podparcie. Co do ilości oleju to po wylaniu starego wystarczy nalać odmierzoną ilość i tyle.

:
KrisZbro napisał/a:
Co do ilości oleju to po wylaniu starego wystarczy nalać odmierzoną ilość i tyle.




Zgodzę się, tylko jak go wylać bez demontażu? :-(

:
zrobię odkop,
jakiej długości powinna być sprawna sprężyna przedniej lagi w Sabre?

mam podobny problem jak autor tematu, przód strasznie słabo trzyma, po wyprostowaniu moto siada prawie na max

po zdemontowaniu lagi jestem wstanie wcisnąć ją ręcznie do końca (niby działa ok ale lekko się wciska)

Jako laik w temacie nie wiem czy zalanie gęstszego oleju coś da, stąd pytanie o sprężyny

obecnie mam tak:
długość sprężyny 325mm, średnica 34mm
długość rurki 270mm
średnica 34mm

ponizej foto:
https://www.dropbox.com/s...531034.jpg?dl=0

:
Cytat:
W serwisówce do 1100 C2 Sabre stoi napisane, że sprężyna przedniego widelca winna mieć długość 331,4 mm a wartość serwisowa to 324,8 mm.


http://www.shadow.org.pl/...ic.php?p=296155

Szukanie nie gryzie :koso:

Always look on the bike side of life
:
fakt kiedyś przewinął mi się ten temat ale wczoraj nie mogłem odnaleźć:)

serwisowa tzn ta przy której powinno dokonywac się wymiany?

może zanim zacznę szukać nowych to spróbuję dać tulejkę 15mm, jeśli to nic nie da to pewnie trzeba spręzyn ale twardszych...

:
promo napisał/a:
serwisowa tzn ta przy której powinno dokonywac się wymiany?


Dokładnie tak.

Sądzę, że u Ciebie problem może być inny niż tylko sama sprężyna. Z tego co piszesz, przednie zawieszenie kompletnie nie trzyma.

Always look on the bike side of life
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group