/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytanie
Autor Wiadomość
tazu 
TAZEK

Motocykl: VTX1800
Wiek: 41
Dołączył: 24 Lip 2011
Posty: 39
Skąd: Polska
Wysłany: 2016-04-16, 21:04   Pytanie

Witam.Właśnie stałem się posiadaczem hondy vtx1800 neo.Dlatego też pozdrawiam wszystkich posiadaczy tych wspaniałych motocykli.A zatem jak jestem nowy mam pytanie odnośnie płynu hamulcowego.Jak mi sie wydaje to sa trzy zbiorniczki dwa na kierownicy i trzeci kolo przedniego cylindra.Mozeci mi powiedzieć czy mam racje czy też sie myle. Pytam ponieważ słyszałem kilka informacji na ten temat że ten z lewej strony na kierownicy jest od sprzęgła.Przepraszam za moja niewiedzę ale wole sie upewnić.Proszę o wyrozumiałość i szczere odpowiedzi. Z góry dziękuję i pozdrawiam Sławek
 
 
 
towalsky 


Motocykl: GSX 1400 + SV 650 N
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 1232
Skąd: Puławy
Wysłany: 2016-04-16, 21:12   

Prawdopodobnie ten z lewej strony kierownicy to pompa sprzęgła (nie masz cięgna- linki, tylko siłownik hydrauliczny), ten po prawej stronie kierownicy to pompa hamulca przedniego- tu rzecz jest jasna. Ten trzeci to pewnie pompa hamulca tylnego. Tematu dokładnie nie znam, ale na to by wyglądało ;) poczekaj na odpowiedź od Todka :-)8


Pozdrawiam, Piotrek.
_________________
-=ShadoW=-
 
 
 
Trom 
Tomek


Motocykl: VT750 05r,ST1300
Wiek: 54
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 2618
Skąd: Otwock
Wysłany: 2016-04-16, 22:38   

towalsky, co się mądrzysz :-P ,przecież kolega pozdrawia posiadaczy VTX 1800 :-)8
_________________
Pozdrawiam wszystkie motocyklistki i motocyklistów !!!
 
 
tazu 
TAZEK

Motocykl: VTX1800
Wiek: 41
Dołączył: 24 Lip 2011
Posty: 39
Skąd: Polska
Wysłany: 2016-04-16, 22:48   

Wydaje mi sie iż prawy to hamulce przód a lewy to pompa sprzęgła ale tam też sie leje dot4 . Przez to ze sie tam leje dot4 to na pierwsze co przyszlo mi do glowy to hamulce. Ale napewno wie ktoś lepiej czekam na odpowiedź.
 
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9492
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2016-04-16, 23:51   

Tak jak napisał Towalski. Na kierze, lewa strona to sprzęgło, a prawa hamulec przedni. Natomiast ten walcowaty zbiorniczek przy przednim cylindrze jest do hamulca nożnego. Do wszystkich zbiorniczków lejemy płyn hamulcowy DOT4. Jest o tym informacja na dekielkach.
I jeszcze jedno wyjaśnienie, jak używasz hamulca nożnego, to hamuje zarówno tył, jak i przód, z tym, ze przód z mniejszą siłą niż przy użyciu hamulca ręcznego.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
tazu 
TAZEK

Motocykl: VTX1800
Wiek: 41
Dołączył: 24 Lip 2011
Posty: 39
Skąd: Polska
Wysłany: 2016-04-17, 00:12   

Dzięki za szybką odp. Teraz to juz wszystko wiem. Dzięki Pozdrawiam
 
 
 
MARQ 
f.k.a. Konar


Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 1608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-17, 09:14   

Todek napisał/a:

I jeszcze jedno wyjaśnienie, jak używasz hamulca nożnego, to hamuje zarówno tył, jak i przód, z tym, ze przód z mniejszą siłą niż przy użyciu hamulca ręcznego.

O, to ciekawe - czyli instalacje są połączone płynami? Czy coś przy samym pedale..
A w drugą stronę też łapie? Tzn przednim hamując pomaga tył?
 
 
Kall 

Motocykl: shadow vt 600 1993
Dołączył: 29 Kwi 2015
Posty: 216
Skąd: Brzeszcze
Wysłany: 2016-04-17, 09:30   

http://motocyklejarocin.p...nie-ma-mocnych/
Fragment od: Honda VTX 1800T (tourer)
Ostatnio zmieniony przez Kall 2016-04-17, 09:32, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
towalsky 


Motocykl: GSX 1400 + SV 650 N
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 1232
Skąd: Puławy
Wysłany: 2016-04-17, 09:31   

MARQ napisał/a:
A w drugą stronę też łapie? Tzn przednim hamując pomaga tył?


W dużym Varadero też działa to na odwrót. Hamując przodem tylny tłoczek też dociska. To jest tzw. układ kombinowany. Nie mylić z ABS. Ma to swoje plusy, ma to swoje minusy.. ;) I z tego, co mi wiadomo cały układ jest połączony.
_________________
-=ShadoW=-
 
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9492
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2016-04-17, 11:17   

Cytat:
Z przodu zamontowano podwójne, pływające tarcze hamulcowe oraz trój- tłoczkowe zaciski. W tylnym kole zastosowano pojedynczą tarczę, współpracującą z zaciskiem dwu-tłoczkowym. We wszystkich modelach o pojemności silnika 1800, Honda zastosowała zintegrowany system hamulcowy CBS. Działa on w ten sposób, że podczas użycia dźwigni hamulca przedniego aktywowane są dwa zewnętrzne tłoczki w każdym z przednich zacisków, natomiast naciśnięcie pedału hamulca uruchamia dwa tłoczki tylnego hamulca oraz tłoczki środkowe w zaciskach koła przedniego.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM