Pytanie
Odpowiedz do tematu

: Pytanie
Witam.Właśnie stałem się posiadaczem hondy vtx1800 neo.Dlatego też pozdrawiam wszystkich posiadaczy tych wspaniałych motocykli.A zatem jak jestem nowy mam pytanie odnośnie płynu hamulcowego.Jak mi sie wydaje to sa trzy zbiorniczki dwa na kierownicy i trzeci kolo przedniego cylindra.Mozeci mi powiedzieć czy mam racje czy też sie myle. Pytam ponieważ słyszałem kilka informacji na ten temat że ten z lewej strony na kierownicy jest od sprzęgła.Przepraszam za moja niewiedzę ale wole sie upewnić.Proszę o wyrozumiałość i szczere odpowiedzi. Z góry dziękuję i pozdrawiam Sławek

:
Prawdopodobnie ten z lewej strony kierownicy to pompa sprzęgła (nie masz cięgna- linki, tylko siłownik hydrauliczny), ten po prawej stronie kierownicy to pompa hamulca przedniego- tu rzecz jest jasna. Ten trzeci to pewnie pompa hamulca tylnego. Tematu dokładnie nie znam, ale na to by wyglądało ;) poczekaj na odpowiedź od Todka :-)8


Pozdrawiam, Piotrek.

-=ShadoW=-
:
towalsky, co się mądrzysz :-P ,przecież kolega pozdrawia posiadaczy VTX 1800 :-)8

Pozdrawiam wszystkie motocyklistki i motocyklistów !!!
:
Wydaje mi sie iż prawy to hamulce przód a lewy to pompa sprzęgła ale tam też sie leje dot4 . Przez to ze sie tam leje dot4 to na pierwsze co przyszlo mi do glowy to hamulce. Ale napewno wie ktoś lepiej czekam na odpowiedź.

:
Tak jak napisał Towalski. Na kierze, lewa strona to sprzęgło, a prawa hamulec przedni. Natomiast ten walcowaty zbiorniczek przy przednim cylindrze jest do hamulca nożnego. Do wszystkich zbiorniczków lejemy płyn hamulcowy DOT4. Jest o tym informacja na dekielkach.
I jeszcze jedno wyjaśnienie, jak używasz hamulca nożnego, to hamuje zarówno tył, jak i przód, z tym, ze przód z mniejszą siłą niż przy użyciu hamulca ręcznego.

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Dzięki za szybką odp. Teraz to juz wszystko wiem. Dzięki Pozdrawiam

:
Todek napisał/a:

I jeszcze jedno wyjaśnienie, jak używasz hamulca nożnego, to hamuje zarówno tył, jak i przód, z tym, ze przód z mniejszą siłą niż przy użyciu hamulca ręcznego.

O, to ciekawe - czyli instalacje są połączone płynami? Czy coś przy samym pedale..
A w drugą stronę też łapie? Tzn przednim hamując pomaga tył?

:
http://motocyklejarocin.p...nie-ma-mocnych/
Fragment od: Honda VTX 1800T (tourer)

Ostatnio zmieniony przez Kall 2016-04-17, 09:32, w całości zmieniany 2 razy
:
MARQ napisał/a:
A w drugą stronę też łapie? Tzn przednim hamując pomaga tył?


W dużym Varadero też działa to na odwrót. Hamując przodem tylny tłoczek też dociska. To jest tzw. układ kombinowany. Nie mylić z ABS. Ma to swoje plusy, ma to swoje minusy.. ;) I z tego, co mi wiadomo cały układ jest połączony.

-=ShadoW=-
:
Cytat:
Z przodu zamontowano podwójne, pływające tarcze hamulcowe oraz trój- tłoczkowe zaciski. W tylnym kole zastosowano pojedynczą tarczę, współpracującą z zaciskiem dwu-tłoczkowym. We wszystkich modelach o pojemności silnika 1800, Honda zastosowała zintegrowany system hamulcowy CBS. Działa on w ten sposób, że podczas użycia dźwigni hamulca przedniego aktywowane są dwa zewnętrzne tłoczki w każdym z przednich zacisków, natomiast naciśnięcie pedału hamulca uruchamia dwa tłoczki tylnego hamulca oraz tłoczki środkowe w zaciskach koła przedniego.

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group