Honda przerywa podczas przyspieszania |
Autor |
Wiadomość |
ponurypredator
Motocykl: Honda Shadow vt 125 2000 r
Wiek: 33 Dołączył: 01 Sie 2014 Posty: 22 Skąd: Bieruń
|
Wysłany: 2016-04-08, 20:17 Honda przerywa podczas przyspieszania
|
|
|
Witam od pewnego czasu hania przerywa podczas przyspieszania przy takich samych obrotach na wszystkich biegach. Dzieje się to w ten sposób:
Na każdym biegu podczas gwałtownego przyspieszania mam szarpanie przy tach samych obrotach ale potem po 4-5 sekundach przyspiesza juz normalnie do najwyższych obrotów.
Na 1 biegu raczej nie czuję, na 2 biegu tak około 50 km do 57 km potem juz normalnie
na 3 biegu powyżej 60 km/h i około 70 juz normalnie się kręci
na 4i 5 biegu nie czuję tego ponieważ przyspieszanie jest już niewielkie.
Normalnie zmieniam biegi przy niższych obrotech ( na 2 przy 25, na 3 przy 40 na 4 przy 60, na 5 przy 80), ale od czasu do czasu jak gwaltownie przyspieszam to daje mi się to we znaki.
Dzieje się to od momentu gdy oddałem motor do serwisu gdzie wymieniono mi łożysko na 1 cylindrze, i wzmocniono hanię ( serwis mi to zaproponował, polegało to na wymianie dyszy gaźnika, zmianie kąta dolotu powietrza i czymś tam jeszcze.). Potem oczywiście synchronizacja gaźników i ustawienie rozrządu. I tutaj rodzi się moje pytanie czy mogę to zbagatelizować? Co może być przyczyna tego szarpania i czy może ktoś miał tem sam problem i jakoś go rozwiązał?
P.S. Sorki za ten esej ale może dokładny opis pomoże znaleś przyczynę :0 |
|
|
|
|
Znachu
ZnAcHu
Motocykl: HONDA CBR1100XX
Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2015 Posty: 146 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2016-04-08, 20:28
|
|
|
Nie mama pomysłu co do opisywanego zjawiska
Ale mam pytanie w sprawie "wzmocnienia " napisz jak latała przed i jak lata po , ile trwało wzmocnienie ile kosztowało , jaki był v- max przed i jaki masz teraz , jaki masz napęd , twoja masa i gabaryty , czy poprawiły sie osiagi na 4-5 biegu |
_________________
|
|
|
|
|
Trom
Tomek
Motocykl: VT750 05r,ST1300
Wiek: 54 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 2618 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2016-04-08, 20:34
|
|
|
Wróć do serwisu |
_________________ Pozdrawiam wszystkie motocyklistki i motocyklistów !!! |
|
|
|
|
sq9nrf
Paweł
Motocykl: Honda Shadow VT 125 C29 2000
Wiek: 41 Dołączył: 27 Sty 2015 Posty: 226 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2016-04-08, 20:58
|
|
|
poczytaj mówi wpis w dziale regulacja gaźnika. Mam podobnie mechanik podejrzewa zbyt rzadki filtr który nie wytwarza odpowiedniego podciśnienia na wlocie do gaźnika co powoduje opadane membrany z iglicą i chwilowe odcięcie paliwa. Na wyższych obrotach ciągnie idealnie. Problem pojawia się w połowie prędkości obrotowej. |
|
|
|
|
Fr0g
pan Wyindywidualizowany
Motocykl: Hanki: VT 600 1994 + VT 1300 Interstate 2010
Wiek: 39 Dołączył: 01 Maj 2014 Posty: 1570 Skąd: (Sercem PŁO) WUWUA
|
Wysłany: 2016-04-08, 21:18 Re: Honda przerywa podczas przyspieszania
|
|
|
Pewnie kwestia złej mieszanki, skoro kombinowali z jej składem i ponurypredator napisał/a: | ...polegało to na... czymś tam jeszcze. | <----i tego też wina |
_________________ -> Oddaj proszę 1% podatku <-
Moja VT 600 |
|
|
|
|
sq9nrf
Paweł
Motocykl: Honda Shadow VT 125 C29 2000
Wiek: 41 Dołączył: 27 Sty 2015 Posty: 226 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2016-04-08, 21:39
|
|
|
jak najbardziej źle wyregulowali po zmianie. Jak tylko dostanę filtr jadę na regulacje |
|
|
|
|
saxo
Paweł
Motocykl: była 125 jest 1100 C2 ACE '95
Wiek: 48 Dołączył: 01 Kwi 2015 Posty: 353 Skąd: Kazimierzówka/Lublin
|
Wysłany: 2016-04-08, 22:13
|
|
|
napisz koniecznie czy "wzmocnienie" jest w jakikolwiek sposób odczuwalne |
_________________ LWG |
|
|
|
|
ponurypredator
Motocykl: Honda Shadow vt 125 2000 r
Wiek: 33 Dołączył: 01 Sie 2014 Posty: 22 Skąd: Bieruń
|
Wysłany: 2016-04-08, 22:25
|
|
|
W takim razie zadzwonię jutro i pogadam z serwisantami. Oni sami mnie namówili do wzmocnienia kiedy regulowali gaźniki i ustawiali rozrząd. Mieli juz taką hanię i po wzmocnieniu klientka była zadowolona.
Co do moich gabarytów to mam ok. 190 cm i 86 kg wagi, a shadowka przed wzmocnieniem była raczej słabsza ale spalała w granicach 3 l/100 km. Teraz paliła więcej, rzędu 4 l/100 ale byłem niedawno w serwisie i okazało się że linka od ssania nie do końca je domykała. 22 kwietnia planuje jechac na niej z Krakowa do Poznania to dokładnie opiszę spalanie i sprawowanie się jej na trasie po wzmocnieniu. Puki nie rozwiążę problemu szarpania nie chcę ręczyć nikomu za wzmacnianie hani. Co do osiągów przed wzmocnieniem hania miała 30 tys przebiegu, v max z górki na autostradze z katowic do mysłowic ok.128 km/h(jak się przytuliłem do kierownicy), wzmocnienie kosztowało mnie 110 zł, ( ale z wymianą łożyska na cylku i regulacją gaźników i ustawieniem rozrządu zapłaciłem ok 450 zł). Po wzmocnieniu napewno się szybciej zbiera, spalanie( hm miałem z tym ssaniem problemy napiszę po kilkuset km jak wygląda teraz), v max nie sprawdzałem ale jeżdżę z dużymi sakwami po bokach i 100 leci na prostej ;), aha i wyciągnęli mi tą końcówkę z tłumika ta na 3 nitach więc chodzi głośniej, podobno dla wzmocnionej hani taki przelot jest lepszy;)
sq9nrf napisz mi koniecznie jak wymienisz filtr czy szarpanie ustało, ja sproboje wrocić do serwisu i zobaczymy |
|
|
|
|
Zamek1200
Motocykl: VT 125 00'
Wiek: 35 Dołączył: 15 Cze 2015 Posty: 514 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 2016-04-08, 23:02 Re: Honda przerywa podczas przyspieszania
|
|
|
ponurypredator napisał/a: | zmianie kąta dolotu powietrza |
czy przypadkiem nie chodzi o gumową rurkę przy wlocie do f. powietrza od strony silnika? ona ma swoje miejsce i wyżłobienia które wymuszają pozycje lekko skośną, nie pamiętam dokładnie w którą strone ale nie jest to pion tylko lekki skos zbliżony do pionu. sprawdź to bo w zeszłe lato ktoś wspominał że mechaniki ustawili to w pion bo miało być lepiej a było gorzej. dopiero po przestawieniu we właściwą pozycje problem zniknął.
a jakbyś mógł przybliżyć ten "tuning".. jakie dysze miałeś zamontowane a jakie zamontowali? pytałem mechaniora czy to coś pomoże to powiedział że bywa różnie, może się zdarzyć że będzie jeździć tak samo jak teraz a spalanie wzrośnie bo dysze będą lały więcej paliwa ;] |
_________________
|
|
|
|
|
ponurypredator
Motocykl: Honda Shadow vt 125 2000 r
Wiek: 33 Dołączył: 01 Sie 2014 Posty: 22 Skąd: Bieruń
|
Wysłany: 2016-04-08, 23:23
|
|
|
Ok Zamek1200 jutro sprawdzę ta rurkę i zobaczymy czy to cos da. Co do tuningu to nie mam żadnych danych ale jak coś to pirv moge Ci podac nr do serwisu w którym ja pielęgnuję swoja hondę i myslę, że wszystko Ci powiedzą ;) |
|
|
|
|
Trom
Tomek
Motocykl: VT750 05r,ST1300
Wiek: 54 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 2618 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2016-04-09, 07:54
|
|
|
ponurypredator, skoro po odebraniu od "mechaników" po "wzmocnieniu" pracuje nie prawidłowo a zapłaciłeś za tą operację konkretne pieniądze,a przed zabiegiem było ok, to ewidentnie spieprzyli coś "mechanicy" i to do nich bym się zwrócił o bezpłatną naprawę.
A Ty kombinujesz ,szukasz usterki itd. |
_________________ Pozdrawiam wszystkie motocyklistki i motocyklistów !!! |
|
|
|
|
sq9nrf
Paweł
Motocykl: Honda Shadow VT 125 C29 2000
Wiek: 41 Dołączył: 27 Sty 2015 Posty: 226 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2016-04-09, 08:06
|
|
|
To ja opisywałem tą sytuacje która pojawiła mi się z filtrem po wymianie w zeszłym sezonie. W tym dokonałem modyfikacji tłumików na coś podobnego do silvertail i zmieniłem nastawy gaźnika po czyszczeniu. Zabieg z rurką nic nie kosztuje ja puki co radze sobie w ten sposób aby ograniczyć szarpanie. Oryginalna pozycja "wyżłobienie" w airbox od strony filtra patrzac na silnik powinno być na godz 1 i 7 jak przestawię 12 , 6 coś powoduje najprawdopodobniej mniejszy dolt powietrza i moto mniej przerywa. Nie ma to nic wsplnego z regulacją. Sprawdz obracając króciec jak będzie w pionie. Co do rad kolegów jedz do mechanika i niech sprawdzą co jest. co do namiarów chcętnie też sobie zapisze jak sie okaże że do czegoś wiecej ten mechanik sie nadaje niż grzebanie w d.... |
|
|
|
|
promo
Motocykl: Vt1100 Sabre
Dołączył: 17 Cze 2015 Posty: 274 Skąd: Serock
|
Wysłany: 2016-04-09, 14:29
|
|
|
kolega pisze na początku że wymienili mu dysze na większe
gdyby podnoszenie mocy tym sposobem było tak proste to już dawno rozwierciłbym swoje
to nie jest 2t że dajesz większe dysze, więcej powietrza i masz 15% więcej mocy
można zrobić porting zaworów, planowanie głowicy, szlif tłoka ale to nadal "kosmetyka" a nie tuning
niech włożą Ci oryginalne dysze i po problemie, póki co moto zalewa i dopiero po przeciągnięciu go na wyższe obroty jest w stanie spalić nadmiar paliwa - nie jest to ani zdrowe dla silnika ani nie podniesie mocy
pozdrawiam i zmień serwis :) |
|
|
|
|
Zamek1200
Motocykl: VT 125 00'
Wiek: 35 Dołączył: 15 Cze 2015 Posty: 514 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 2016-04-09, 15:48
|
|
|
częściowo zgodzę się z promo. mój mechanik gdy zapytałem go o dysze powiedział że jak nie mam parcia to lepiej nie ruszać bo więcej można zepsuć niż zyskać. i powiedział dokładnie to samo co promo czyli że silnik będzie zalewany, spalanie wzrośnie a mocy nie przybędzie. a zgoda częściowa tylko dlatego że w praktyce tego nie sprawdziłem :P
na chłopski rozum żeby zniwelować ten efekt należałoby doprowadzić więcej powietrza do silnika na niższych obrotach - ale znaleźć ten złoty środek blisko mieszanki stechiometrycznej - powodzenia |
_________________
|
|
|
|
|
Piwek
Wredna MENDA
Motocykl: Była VT 125, VT 750 C8, FZ8 FAZER, BMW R1200R
Wiek: 52 Dołączył: 12 Paź 2015 Posty: 1975 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-04-09, 16:11
|
|
|
Trom napisał/a: | ponurypredator, skoro po odebraniu od "mechaników" po "wzmocnieniu" pracuje nie prawidłowo a zapłaciłeś za tą operację konkretne pieniądze,a przed zabiegiem było ok, to ewidentnie spieprzyli coś "mechanicy" i to do nich bym się zwrócił o bezpłatną naprawę.
A Ty kombinujesz ,szukasz usterki itd. |
Amen...
...chyba, że nie mówisz nam wszystkiego. Może sam ich poprosiłeś o takiego moda? Może coś innego... |
_________________ "A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche
Pozdrawiam
Tomek |
|
|
|
|
|